Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez mario1616 » 23 kwi 2010, 10:34

Jesli jest nie tak, to caly krokowy do wymiany? Kupno krokowego to chyba straszna loteria ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Pantas » 23 kwi 2010, 10:48

Kup tak jak ja przepustnicę z krokowym razem, może się udać :)
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez mario1616 » 23 kwi 2010, 10:57

Nie wiem czy mi sie wydaje :P ale tych Z5 nierowno pracujacych jest chyba tyle co tych pijacych olej haha. No moze sie udac, tylko ze juz troche kasy w to wlozylem i bez rezultatu :( Ile Cie kosztowala ta przepustnica? Kupiles w ciemno z allegro?
Czy trzeba pozniej to jakos specjalnie adaptowac? Czy bez serwisu sie obejdzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Jabolo » 23 kwi 2010, 12:02

Witam , mam pytanko odnośnie falujących obrotów , mam Mazde 323f 1,5 16 rok 96.
I mam objawy takie że Gdy samochód stoi , i poruszam kierownicą , czy włączę światła obroty rosną nawet do 1500

A jak stoję na światłach ,to obroty czasem wachają się od 800 do 1000 i czasem tak gwałtowanie odbija do 1000+

Może ktoś mi coś poradzi ;>
Jabolo
 

Postprzez Pantas » 23 kwi 2010, 12:17

50 zł używana przepustnica sprawna, za tydzień wymieniam, tylko wszystko elegancko wyczyszczę i zobaczymy ;)
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez mario1616 » 23 kwi 2010, 12:22

Czy przepustnica z modeli przed liftingiem rozni sie od tych po ? Jak kupie to tylko z gwarancja rozruchowa:P To daj mi znac, czy ta wymiana pomogla u Ciebie. Nie chce kolejnych kosztow bo te autko mnie juz zabije chyba :D
aa i jak na postoju nacisne gaz zeby bylo rowno na iles tam obr np. na 2 tys to widac falowanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Pioteq25 » 23 kwi 2010, 15:39

Po lifcie była inna przepustnica i rura dolotu. Rozpoznać można łatwo, bo do starej przychodzą dwie, a do nowej jedna rura dolotu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mario1616 » 23 kwi 2010, 15:56

http://img14.allegroimg.pl/photos/orygi ... /995501269 czyli ta ostatnia na rys jest po lf?

@thx
Ostatnio edytowano 23 kwi 2010, 16:05 przez mario1616, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Pioteq25 » 23 kwi 2010, 16:00

taa
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Gringoss » 24 kwi 2010, 15:34

Ja zawsze będę powtarzał, że należy sprawdzić czujnik temperatury powietrza, jeśli chodzi o falujące obroty.
U mnie po prostu wymiana tego czujnika przyniosła skutek tak więc zwróć na to uwagę.
Gringoss
 

Postprzez mario1616 » 24 kwi 2010, 18:34

ile taki czujnik kosztuje? i jak sprawdzic czy jest zepsuty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez krzynioo » 25 kwi 2010, 20:14

Witam koledzy, szukająs zupełnie innego tematu zobaczylem że macie problem z gazem tak jak ja jakis czas temu.
Nie wchodząc w szczegóły miałem podobne problemy jak Wy na forum, brałem pod uwagę wszystko tak jak i Wy koledzy(filtry,przepustnica, krokowy) i co sie okazało(po wymianie wszystkiego!)??? że to sprawa beznadziejnego!!! gazu który nam sprzedają na stacjach, wezcie to pod uwage zanim wydacie kase na te rzeczy. U mnie to było(aż sam w to nie wierze to!)
mam Z5 i istalke sekwencje,pierwszy filtr zmieniłem po 2,5roku tylko dlatego że miałem problemy prawie identyczne jak opisujecie( tak bym nie wymieniał). Jak zacząłem tankowac na shelu to "usterki" znikneły!. Mam nadzieje ze choć sugerując ten temat troche pomogłem.
krzynioo
 

Postprzez Cechna33 » 26 sie 2010, 20:43

Witam wszystkich.
Przeczyściłem silniczek krokowy, przepustnice i falujące niskie obroty zmieniły zachowanie. Zanim silnik się nagrzeje to niskie obroty nie falują na luzie ( utrzymują się ok. 800 tyś obrotów ), ale jak już się silnik rozgrzeje to te obroty stoją na poziomie 1500 tyś. obrotów ( to troche za dużo ) na luzie. Czasami jednak się zdaży ,że niskie obroty pofalują między 500-1200 tyś. obrotów. Jak myślicie co może być powodem takich zachowań?
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 21:05
Posty: 9

Postprzez kiko102 » 26 sie 2010, 22:03

ja mam dokładnie ten sam objaw,przeczysciłem przepustnice trzy miesiace temu to po nagrzaniu silnika wieszaja sie obroty na 1200 ,tylko dziwne jest to ze po dwóch tygodniach od czyszczenia przestało obroty juz nie falowaly było super ,i tu nagle o dwoch dni znowu staja po rozgrzaniu silnika na 1200 rece opadaja.pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2009, 20:27
Posty: 7
Skąd: KARTUZY ( kaszuby)
Auto: 323F 1998 r

Postprzez lesiux » 26 sie 2010, 22:16

spróbujcie poregulować obroty śrubą w przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 27 sie 2010, 07:26

Ja osobiscie ustawialem jak kolega wyzej napisal w ten sposob w tyrbie serwisowym i teraz jest ok:) obroty spadaj na taki moziom jak nalezy okolo 750rmp:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pantas » 27 sie 2010, 12:12

Regulacja nic nie pomaga, fakt że jak autko nie jest nagrzane to elegancko trzyma te 750 rpm, ale jak już się porządnie nagrzeje np. w korkach to obroty się wieszają na poziomie 1500 rpm, przepustnice już wymieniałem więc to nie to, każdy mechanik odsyła mnie z tym na komputer, nikt nie ma pojęcia co to może być, albo by pół auta rozbierali.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez lesiux » 27 sie 2010, 14:29

błędy sprawdziłeś? może czujnik temperatury Ci szwankuje. rozgrzej porządnie auto i sprawdź jaką ma rezystancję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mario1616 » 27 sie 2010, 15:00

A z ciekawosci jak Ci sie zwiesza obroty, to podwaz lekko noga pedal gazu i zobacz czy cos da :) warto sprobowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Maciek90 » 27 sie 2010, 16:14

To może ja się pochwalę co u mnie najprawdopodobniej było przyczyną falowania obrotów. Otóż oddałem silnik do remontu z powodu myśle wszystkim dobrze znanego. Przy okazji remontu okazało się, że rozrząd przeskoczył mi o jeden ząbek. Po poprawnym ustawieniu rozrządu (no bo wątpię, że wymiana pierścieni albo uszczelniaczy to spowodowała) silnik działa idealnie i falowanie całkowicie zniknęło. Nie chcę sugerować tym postem, że wszystkie Mazdy z falującymi obrotami, a jak widać jest ich sporo, mają źle ustawiony rozrząd. Warto jednak wziąć tę możliwość pod uwagę.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323