Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH

Postprzez Garbage1989 » 20 gru 2012, 21:01

ja mam taki problem że jak nagrzeje w samochodzie i wyjde z niego po coś na zewnątrz po czym odpale to bardzo często zdarza się że prawie nie wskazuje mi temperatury ale wstępnie namierzyłem problem przy wtyczce kompa nad lewą nogą kierowcy jak ruszałem wtyczką i częścią wiązki to pojawiało się wskazanie więc albo gdzieś nie łączy albo zwiera czujnik. Jak u ciebie jest to związane z dodawaniem gazu to może sprawdź punkty masowe i pooglądaj wiązkę w środku nad nogami kierowcy i czy na zewnątrz przy samym czujniku wtyczka się gdzieś nie poluzowała/nie styka bo z tego co wiem to czujnik jest typu NTC więc gdy temperatura rośnie to rezystancja mu spada a jak tobie wskazówka opada to wskazywałoby na jakąś przerwę w obwodzie pojawiającą się w momencie dodania gazu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez seru83 » 1 sty 2013, 13:26

Na początku witam wszystkich serdecznie, jestem tu nowy gdyż wczoraj kupiłem mazdę i już zaczęły się komplikacje, ledwie dojechałem do domu bo mi się przegrzewała. Mam w związku z powyższym kilka pytań do doświadczonych, gdyż jest to moja pierwsza mazda w życiu.
Jeżeli chcę tylko odpowietrzyć układ chłodzenia, bez wymiany termostatu, to muszę spuszczać cały płyn z układu aby przeprowadzić całą procedurę według instrukcji z ze strony nr 2? Wczoraj odstawiłem Mazde do garażu, rano chciałem zajrzeć jaki jest stan cieczy, w układzie na zimnym silniku było ciśnienie aż mi wywaliło płyn, czy to normalne? Czy normalne jest że z otwartym korkiem na chłodnicy, uruchamiam silnik i odrazu z chłodnicy wali gejzer?
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 13:20
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: POSZUKUJĘ – Mazda 323F BA

Postprzez Art310 » 1 sty 2013, 13:39

To normalny objaw przy walniętej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy albo bloku silnika.W pierwszym przypadku naprawa jest droga w drugim i trzecim bardzo droga(jeśli nie zrobisz tego sam) a czasem nieopłacalna(lepiej kupić drugi silnik).Bez rozebrania silnika jednak się raczej nie obejdzie.Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez seru83 » 2 sty 2013, 22:33

Wczoraj wieczorem zauważyłem, że mimo iż silnik łapie nadmierną temperaturę to chłodnica jest zimna. Dziś pobiegłem do sklepu i kupiłem termostat, wziąłem się za wymianę i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że moja Mazda nie miała w ogóle włożonego termostatu. Mimo to włożyłem nowy termostat i rozpocząłem procedurę zalewania układu płynem i odpowietrzania. Po pierwszym zalaniu do "pełna" uruchomiłem silnik i za kilka min. załączył się jeden wentylator (domyślam się, że drugi jest od klimy?). Stan cieczy naprzemian wzrastał aż się deko wylało i spadał jakieś 3cm i tak aż wskazówka powolutku (łącznie ok 30-35 min) wskazówka temp. doszła prawie do ostatniej kreski a wentylator nie wyłączył się ani na chwilę. Mimo to chłodnica nadal była zimna. Górny wąż silnik-chłodnica nagrzał się już cały. Węże wodne od reduktora gazu były zimne, z ogrzewania w aucie leciało ledwie letnie powietrze.
I Wy Koledzy na to? Warto coś dalej dłubać w tym sprzęcie czy starać się o zwrot do komisu w którym go w sylwestra kupiłem?
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 13:20
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: POSZUKUJĘ – Mazda 323F BA

Postprzez Przemek323c » 3 sty 2013, 09:31

Jesli pozwoliles by wskazowka poszla na maxa i jechales wczesniej z przegrzewajacym sie silnikiem to praktycznie na bank uszczelka pod glowica poszla. Inna sprawa to po jakim czasie od odpalenia zimnego silnika lapie ci duza temperature ?
Przemek323c
 

Postprzez seru83 » 3 sty 2013, 13:55

podczas proby odpowietrzania na wolnych obrotach zlapala temp (wskazówka ok 5mm od max) po ok 25 min i stala tak kolejne 10 min. Jak jade conajmniej 100km/h to temp jest w normie, rozumiem, że powietrze ją chłodzi. Przejechałem po zakupie trasą 150km ale prędkość prawie nonstop była 110-140 km/h, wjechałem w miasto i to niezbyt zatłoczone, wówczas skoczyła temperatura i wtedy skoczyła temperatura.

Czy ktoś wie jak załączyć obydwa wentylatory aby trochę pomogły dojechać spowrotem do tego komisu, gdzie ją kupiłem (200 km)?
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 13:20
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: POSZUKUJĘ – Mazda 323F BA

Postprzez Przemek323c » 3 sty 2013, 14:15

A obieg plynu w ogole jakis jest ? Widac ze sie rusza/zasysa jak przegazujesz i spojrzysz pod korek ?
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 3 sty 2013, 16:51

Czytalem juz taki przypadek na 323klub, moze to nie wina termostatu ani pompy tylko samego czujnika i zle pokazuje cieplote plynu? a jak chcesz zeby Ci wentylator stale chodzil to wypnij 3 pinowa kosc schowana za aparatem zaplonowym wtedy wentylator bd chodzil nonstop:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez seru83 » 3 sty 2013, 17:04

Przemek323c napisał(a):A obieg plynu w ogole jakis jest ? Widac ze sie rusza/zasysa jak przegazujesz i spojrzysz pod korek ?

obieg jest, jak odkręcę korek chłodnicy to widać jak poziom płynu podnosi się i spada gdy silnik pracuje.
Dzięki arafal21 za podpowiedź, tak właśnie myślałem ele nie chciała mi ręka wejść do tej kostki i dałem sobie tymczasowo spokój skoro nie byłem pewien.

A jak uruchomić wentylator klimatyzacji?
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 13:20
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: POSZUKUJĘ – Mazda 323F BA

Postprzez rafał88 » 3 sty 2013, 20:47

hmmm, wg mnie jeden wystarczy wystarczajaco dmucha zeby schlodzic plyn. hmmm a nie wlacza sie wogole, u kolegi zwrocilem uwage ze jak mu sie goraco zrobi pod maska sam sie wlacza( wczesniej niz ten od chlodzenia cieczy)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Art310 » 3 sty 2013, 20:50

Podjedź na Lipową do Prasalskiego poproś o diagnozę i bedziesz wszystko wiedział za kilka zł.Nie ryzykowałbym jazdy 200 km z takimi objawami.Laweta gdzieś z drogi będzie kosztowała więcej.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez MateuszRyaN » 8 lut 2013, 22:59

Witam. Dzisiaj doznałem powaznego problemu z Moją Mazdą...
Jak co dzień jade sobie do pracy...pierwsze co mnie zaniepokoiło to to że po 20 minutach jazdy, w aucie wciąż było lodowato...dmuchawa nic nie grzała, po drugie...zawsze miałem wskaźnik temperatury idealnie na środku, a po tych 20 minutach wskazowka zaczela systematycznie wzrastać...jak doszła do max...to sie zatrzymalem zeby zobaczyć czy wszystko OK pod maską. Wysiadam z auta a spod maski unosił się dym, zaglądam do zbiornika płynu chłodzącego i całego mi go zassało...tydzien temu miałem full...dzisiaj nie bylo go prawie w ogole...dolałem płynu odczekałem 15 minut i jakoś dojechałem do roboty...z powrotem było gorzej...auto zagrzało sie na full po 5 minutach jazdy ;/...w 3 godziny dojechałem do domu...

Co sie stało?? Silnik gorący, a w środku samochodu lodowato...jak wracałem to jak robiłem przerwy zaglądałem pod maske...zbiornik z płynem zimny, płyn nietknięty tak jakby coś nie pracowało...natomiast jeżeli chodzi o wentylator to widziałem że normalnie się kręcił.
Prosze o pomoc! Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 23:34
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 323F / 1995r / 1.5 16V / benzyna

Postprzez Andrzej414 » 8 lut 2013, 23:10

Prawdopodobnie termostat masz do wymiany. Takze narazie się nie przejmuj aż tak bardzo tylko go wymień.
Tak nawiasem, chlodnice masz zimná jak sie zagrzeje silnik? Jesli tak to na pewno termostat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez MateuszRyaN » 8 lut 2013, 23:18

Wiesz co powiem Ci tak ;P Ja tam nie dotykam bo nie wiem co ma być ciepłe a co zimne i nie chce sie poparzyć...nie znam sie po prostu...ale jak temperatura była na max to węże były totalnie zimne ;/ Chłodnicy nie dotykałem...ale jak wentylator sie krecił i wsadziłem reke zeby zobaczyc czy dmucha...to było tam zimno ;P
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 23:34
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 323F / 1995r / 1.5 16V / benzyna

Postprzez Andrzej414 » 8 lut 2013, 23:32

to zmieniaj termostat jak weze zimne. Po zmianie wszystko wróci do normy :–)

Dopisano Pt, 8 lutego 2013, 22:32:

to zmieniaj termostat jak weze zimne. Po zmianie wszystko wróci do normy :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez MateuszRyaN » 9 lut 2013, 13:47

Dzięki ;) W poniedziałek wymieniam termostat...dam znać czy pomogło ;)
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 23:34
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 323F / 1995r / 1.5 16V / benzyna

Postprzez farciarz » 10 lut 2013, 02:19

MateuszRyaN napisał(a):Wiesz co powiem Ci tak ;P Ja tam nie dotykam bo nie wiem co ma być ciepłe a co zimne i nie chce sie poparzyć...nie znam sie po prostu...ale jak temperatura była na max to węże były totalnie zimne ;/ Chłodnicy nie dotykałem...ale jak wentylator sie krecił i wsadziłem reke zeby zobaczyc czy dmucha...to było tam zimno ;P


Andrzej414 napisał(a):to zmieniaj termostat jak weze zimne. Po zmianie wszystko wróci do normy :–)

Dopisano Pt, 8 lutego 2013, 22:32:

to zmieniaj termostat jak weze zimne. Po zmianie wszystko wróci do normy :–)


to nie jest raczej termostat a zapchany układ chłodzenia lub padnięta pompa wody :(

Ale mnie by zaniepokoił ten ubytek płynu. Może zaglądnij lepiej pod samochód lub pod dywaniki w środku czy Ci przypadkiem nie walnęła nagrzewnica. A skoro dolałeś taką ilość płynu to mam nadzieję że przed dalszą jazdą odpowietrzyłeś cały układ.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez MateuszRyaN » 11 lut 2013, 18:24

Termostat wymieniony. Przetestowałem Madzie na trasie 50km i póki co wszystko wróciło do normy. (odpukać)
Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 23:34
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 323F / 1995r / 1.5 16V / benzyna

Postprzez Andrzej414 » 11 lut 2013, 19:51

Cieszę się, że mogłem Ci pomóc w rozwiązaniu problemu :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez MateuszRyaN » 12 lut 2013, 10:01

Panowie...ponownie...widać za bardzo sie pospieszyłem.
A więc tak...trasa 50km dzisiaj... auto "prawie zimne" z dmuchawy nie leci już lodowate tylko "letnie" powietrze, wskaźnik temperatury silnika przez całą drogę nie podniósł się nawet do minimum...czyli cały czas poniżej skali... ;/
Chłodnica zimna. To normalne?? ;/

Czy po wymianie termostatu, i przelaniu całego płynu to sie musi w jakiś sposób ze tak powiem "przeżreć?"
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 23:34
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 323F / 1995r / 1.5 16V / benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323