Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH
nie normalne masz coś nie tak z układem czyli chłodnica zabita wraz z nagrzewnicą ,pompa wody pada i Termostat sie nie otwiera do końca jeżeli masz wszytsko sprawne to wychodzi na to że masz walnięte cos z głowicą
Nie chcę żeby to była głowica. A może czujnik który odpowiada za załączanie wentylatora bo zawsze włącza się on dopiero jak dojdzie do 3/4 skali ? Gdzie on się znajduje? Co zrobić żeby się załączał przy niższej temperaturze?
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
to tak czy siak może też być czujnik który źle wskazuje na desce zauważ ze masz 2 czujniki u siebie
1. jest 2 pinowy
2. jest 1 pinowy
najpierw sprawdź błędy ECU jeżeli coś wykaże to napisz jeżeli nie to możesz wymienić dla świętego spokoju że są sprawne , gdzie jednak może być tak że pada ci pompa wody bądź, walnięta uszczelka pod głowica , jakbyś robił głowice to i zrób dół czyli Panewki wraz z pięrścieniami etc. o części pytaj w www.carspeed.pl
i zakładaj te co ci zaproponują bo Mazda nie lubi podrabianych części w silniku...
a dlaczego to zapytaj u nich to ci wytłumaczy.
1. jest 2 pinowy
2. jest 1 pinowy
najpierw sprawdź błędy ECU jeżeli coś wykaże to napisz jeżeli nie to możesz wymienić dla świętego spokoju że są sprawne , gdzie jednak może być tak że pada ci pompa wody bądź, walnięta uszczelka pod głowica , jakbyś robił głowice to i zrób dół czyli Panewki wraz z pięrścieniami etc. o części pytaj w www.carspeed.pl
i zakładaj te co ci zaproponują bo Mazda nie lubi podrabianych części w silniku...
a dlaczego to zapytaj u nich to ci wytłumaczy.
Komputer nie wykazal ani jednego bledu. Robilem test dobrze na sto procent. Ja to mysle o wentylatorze. Powinien sie zalaczac w polowie skali zeby utrzymywac na takim poziomie temperature. U mnie zalacza sie pozniej i zbija temperature jakby w innym zakresie. Czy on pracuje na kilku poziomach, to znaczy czy kreci sie wolniej np. przy 90 stopniach a szybciej przy 110? A ten styk na obudowie termostatu od czego jest?
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
panie wentylator załącza się przy 97C, jak ci wywala na 3/4 skali to masz cos nie tak jak piszę juz któryś raz z kolei albo masz ubite czujniki ,bądź masz coś z układem bo to nie normalne żeby auto które jedzie np z prędkością 70km/h żeby się przegrzał bo sam sie wychładza poprzez pęd powietrza...
tak jak mówiłem kilkukrotnie możliwe ze padnięta pompa wody tu możesz sprawdzić poprzez włączenie ogrzewania na full i wentylator dmuchawy na 4 bieg. jak temp będzie rosnąć to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą bądź samą głowicę , ogólnie jazda z przegrzewającym motorem prowadzi do uszkodzenia głowicy silnika
tak jak mówiłem kilkukrotnie możliwe ze padnięta pompa wody tu możesz sprawdzić poprzez włączenie ogrzewania na full i wentylator dmuchawy na 4 bieg. jak temp będzie rosnąć to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą bądź samą głowicę , ogólnie jazda z przegrzewającym motorem prowadzi do uszkodzenia głowicy silnika
Witam.
Wymieniłem termostat ze starego zacinającego się NTC 85/88C na termostat TAMA 88C. Układ odpowietrzyłem, wentylator załącza się, wszystko nagrzewa się po kolei, auto nabiera temperatury po 500m albo 1km nie lukałem konkretnie, wskazówka temp. stoi na połowie podczas jazdy jak trzeba. Ale wydaje mi się że silnik nagrzewa się bardziej z chłodnicą niż wczesniej a wskazówka jak zrobie z 50 km i potem zostawie auto na postoju opada na szafie do zera z 1,5 godz do 2 godz. I nie wiem czy to tak powinno być ? Przed wymianą temperatura silnika była do czasu zacinania zawsze na połowie ale wydaje mi się że chyba szybciej opadała wskazówka od temp. na postoju niż teraz i chyba silnik nie był tak rozgrzany. Dodam że auto jest żwawe, żadnych wycieków nie widać i podejrzanych mazi pod korkiem wlewu oleju też nie.
Wymieniłem termostat ze starego zacinającego się NTC 85/88C na termostat TAMA 88C. Układ odpowietrzyłem, wentylator załącza się, wszystko nagrzewa się po kolei, auto nabiera temperatury po 500m albo 1km nie lukałem konkretnie, wskazówka temp. stoi na połowie podczas jazdy jak trzeba. Ale wydaje mi się że silnik nagrzewa się bardziej z chłodnicą niż wczesniej a wskazówka jak zrobie z 50 km i potem zostawie auto na postoju opada na szafie do zera z 1,5 godz do 2 godz. I nie wiem czy to tak powinno być ? Przed wymianą temperatura silnika była do czasu zacinania zawsze na połowie ale wydaje mi się że chyba szybciej opadała wskazówka od temp. na postoju niż teraz i chyba silnik nie był tak rozgrzany. Dodam że auto jest żwawe, żadnych wycieków nie widać i podejrzanych mazi pod korkiem wlewu oleju też nie.
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
ale nie zmieniałeś środka chłodniczego? poza tym u mnie od razu po odcięciu zapłonu ona sobie opada na dno ale jak z powrotem włącze choćby zapłon to wskazówka wraca na miejsce. też tak miałeś przed wymianą termostatu?
Wlasnie dobrze ze tak sie dzieje, termostat przeciez sie zamyka i wtedy silnik dluzej trzyma cieplo. A stary termostat sie zacinal pewnie jak otwarty raz zakmniety i przy otwartym plyn chodzi jeszcze i sie silnik chlodzil szybciej. tez takie mialem wrazenie, podjechalem do kolegi i sprawdzalem i ten sam efekt czyli wszystko masz ok:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Do [arafal21]
Aha czyli mówisz że jak wolno opada to oki a próbowałeś tak na szybko po trasie lub 4 km dotknąć silnika oraz chłodnicy (na postoju, motor wyłączony) U mnie jest wszystko gorące jak w piecu I tak własnie nie wiem czy wskaźnik temp. ma opadać po wyłączonym silniku szybko czy wolno , myślałem też że może pompa wody siada czy coś...ale takie domniemania to ze względu na ciepłotę silnika...
Reasumująć silnik nabiera dosyć szybko temperaturę (wskażnik na połowie skali).
Postój wyłączenie silnika wskaźnik opada wolno do 2 godz...
Do [Andrzej414]
Płyn zmieniany z termostatem na zielony K2, po odcięciu zapłonu wskazówka opada raz dwa przy przekręceniu kluczyka bez odpalania wraca na miejsce moment...
Aha czyli mówisz że jak wolno opada to oki a próbowałeś tak na szybko po trasie lub 4 km dotknąć silnika oraz chłodnicy (na postoju, motor wyłączony) U mnie jest wszystko gorące jak w piecu I tak własnie nie wiem czy wskaźnik temp. ma opadać po wyłączonym silniku szybko czy wolno , myślałem też że może pompa wody siada czy coś...ale takie domniemania to ze względu na ciepłotę silnika...
Reasumująć silnik nabiera dosyć szybko temperaturę (wskażnik na połowie skali).
Postój wyłączenie silnika wskaźnik opada wolno do 2 godz...
Do [Andrzej414]
Płyn zmieniany z termostatem na zielony K2, po odcięciu zapłonu wskazówka opada raz dwa przy przekręceniu kluczyka bez odpalania wraca na miejsce moment...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
No to wydaje się że wszysto jest dobrze poza tym jeżeli wskazówka nie idzie dalej niż do połowy i wiatrak się nie włącza to znaczy że chłodzenie jest dostateczne. Sprawdź jeszcze czy wiatrak się w ogóle włącza. Poza tym wiesz.. może nowy środek ma lepsze właściwości i lepiej odbiera ciepło. Ja bym sprawdził tylko czujnik i wiatrak a termostat już masz sprawdzony.
witam mam pytanko mam mazde 323f silnik 1.5 95r mam taki problem ze silnik łapie mi temperature na maksa wlalem plyn do chlodnicy i bylo przez jakis czas dobrze puzniej znowu temperatura na maksa znowu wlalem plyn do chlodnicy weszlo jakies 5 litrow i mam takie pytanie co to moze byc ucieka gdzies mi ten plyn w garazu nigdzie niema plam zeby wyciekal moze termostat albo czujnik albo co czy moze poszla jakas uszczelka i plyn idzie gdzies dalej ;/
- Od: 25 cze 2012, 22:18
- Posty: 11
- Skąd: Puławy
- Auto: 323f, 1.5 BG 1995r
Wlales 5l i weszlo znowu 5l ? To niemozliwe, albo cieknie albo spala ale przy tamik zuzyciu zostawialbys za soba gesta mgle.
-
Przemek323c
Odpowiedzi nasuwa się kilka.
Sprawdz rano jak odpalisz,za nim sie zagrzeje,czy nie ubywa płynu od strony rozrządu-pompoa wody.
Jesli masz lpg to sprawdz na łączeniach przewodów wodnych. ZObacz czy sie wlącza wiatrak skoro ci temp.rośnie. Czy temp.rośnie podczas jazdy po mieście czy na trasie ?
Sprawdz rano jak odpalisz,za nim sie zagrzeje,czy nie ubywa płynu od strony rozrządu-pompoa wody.
Jesli masz lpg to sprawdz na łączeniach przewodów wodnych. ZObacz czy sie wlącza wiatrak skoro ci temp.rośnie. Czy temp.rośnie podczas jazdy po mieście czy na trasie ?
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
ogulnie wlalem 5 litrow , temp rosnie w miescie przejade np. 5km i mam na maksa i niezauwazylem zeby mi kopcilo z tylu czasem jest ze mam normalna temp a nieraz ze na maksa i po chwili spada wsazuwka i znowu rosnie moje gg 7187930 jak cos to mozna sie odezwac i pogadamy
- Od: 25 cze 2012, 22:18
- Posty: 11
- Skąd: Puławy
- Auto: 323f, 1.5 BG 1995r
Wymień termostat to groszowa sprawa ale nie urwij srub z bloku ,mi sie tak trafiło.
Aha zagrzje silnik na wolnych czy sie wiatrak włącza,sprawdz go na krótko albo czujnik.
Aha zagrzje silnik na wolnych czy sie wiatrak włącza,sprawdz go na krótko albo czujnik.
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
wiatrak sie zalancza .. a mozesz mi poslac fotke gdzie ten termostat sie znajduje
- Od: 25 cze 2012, 22:18
- Posty: 11
- Skąd: Puławy
- Auto: 323f, 1.5 BG 1995r
Staraj się nie jeździć gdy temp zbliża się do maksymalnego wskazania. Jeśli wg wskaźnika temp silnik osiągnie swoją właściwą temperaturę pracy sprawdź czy chłodnica również jest gorąca. Po zgaszeniu silnika wycieku może nie być-zmniejsza się ciśnienie w układzie chłodzenia. Jak masz możliwość to wjedź na kanał i Ty utrzymuj silnik w średnim zakresie obrotów a druga osoba niech szuka ewentualnego wycieku.
Szybkie wahania wskazówki od temp mogą wynikać z niesprawności elektryki.
Szybkie wahania wskazówki od temp mogą wynikać z niesprawności elektryki.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
wiec tak wymienilem termostat wlalem plyn do chlodnicy auto oczywiscie zapalone i chyba sie odpowietrzalo bo bylo pod samo korek i troche sie wylewalo az wkoncu zassalo do srodka dolalem jeszcze do konca a temperature na wskazuwce mialem w polowie wiec chyba dobrze trwalo to jakies 30minut tylko niewiem dlaczego niewlaczyl sie zaden wentylator a chyba powinien moze puzniej sie zalaczyl bo wsiadlem i pojechalem przejechalem jakies 80km oczywiscie z malymi przerwami i bylo wszystko ok i nagle wskazuwka od temperaturey znowu zaczela rosnac na maksa zatrzymalem sie zgasilem silnik i znowu dolalem plynu zapalilem i wskazuwka byla w polowie czyli norma i tak dojechalem do domu puzniej dotknolem chlodnicy to 1 poplowa byla ciepla a 1 zimna i niewiem czy zle odpowietrzone byly ze mi znowu zlapal temperatury moze bylo malo plyny czy co innego
Dopisano 7 lis 2012, 13:42:
aha poziom oleju w silniku mam taki sam nic sie nie zmienilo nie podniusl sie patrzalem na bagnecie na zimni i na cieplym silniku
Dopisano 7 lis 2012, 13:42:
aha poziom oleju w silniku mam taki sam nic sie nie zmienilo nie podniusl sie patrzalem na bagnecie na zimni i na cieplym silniku
- Od: 25 cze 2012, 22:18
- Posty: 11
- Skąd: Puławy
- Auto: 323f, 1.5 BG 1995r
GofNet napisał(a):
– Po dokładnym oczyszczeniu miejsc styku obu elementów, należy posmarować dobrym silikonem obie powierzchnie i założyć uszczelkę (która powinna być w komplecie z termostatem. Jeśli jej nie będzie, co warto sprawdzić przy jego zakupie, to należy takową nabyć) no i zamontować nowy termostat
Wszystko pięknie tylko jak ten termostat ma być założony Bo nie miałem starego i nie wiem jak go włożyć....
Dopisano 11 gru 2012, 13:58:
ok już doszedłem co i jak
Dopisano 12 gru 2012, 06:56:
Jednak poproszę o radę jak włożyć termostat, którą stroną
- Od: 23 lis 2012, 15:19
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 92r.
Witam , mam problem ponieważ na postoju kiedy auto stoi i złapie już temperaturę to kiedy dodaje gazu to temperatura spada , kiedy puszczam gaz wraca z powrotem , czy to będzie jakiś czujnik? ogólnie auto bardzo powoli się grzeje . Termostat wymieniony niedawno. Miał ktoś podobny przypadek? chodzi o Mazdę z silnikiem 1,5
-
marcinnMX-6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości