Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH

Postprzez ravezz » 12 lip 2011, 12:11

tak jest gorąca a ten przewod idacy nad chlodnica czarny srednicy 1.5 cm jest goracy rowniez
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Postprzez Mazi » 12 lip 2011, 12:26

Czyli termostat się otwiera. Być może czujnik który podaje dane na tacho stracił swoje parametry i stąd się bierze przekłamanie, albo może coś w samym wskaźniku jest uszkodzone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 15:24
Posty: 32
Skąd: Chełm
Auto: MX-3 B6 SOHC '93

Postprzez ravezz » 12 lip 2011, 12:40

no wlasnie sie zastanawiam czy czujnik czy samo urządzenie na tablicy
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Postprzez Mazi » 12 lip 2011, 12:42

Jak masz możliwość to podmień czujnik. Wtedy zobaczysz co się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 15:24
Posty: 32
Skąd: Chełm
Auto: MX-3 B6 SOHC '93

Postprzez Pseudo00000 » 14 lip 2011, 11:52

kolego wymien termostat. u mnie bylo podobnie jak kupilem . pozenij mialem chlodnice do wymiany, Okazalo sie ze niemcowi szkoda bylo pare groszy na termostat i wywiercil w nim dziure oby tylko byl jakis obieg plynu.. termostat ze 30zeta a od tego nie zbiedniejesz nawet jakby to nie bylo to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez andrzej-w » 14 lip 2011, 15:50

u mnie podobne obajwy, bo tez szybko mi lapie temperature. po 2 km przejechanych mam juz normalna temperature silnika. niepokoi mnie, ze jadac w korku temp szybko rosnie, a wentyl zalacza sie dopiero powyzej wskazania 3/4 na blacie. kiedy tylko sytuacja pozowala na chociazby toczenie sie ~20kmh temp szybko spada do normalnej wartosci, tj w okolice polowy skali.

to chyba nie jest normalne? ;)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Pseudo00000 » 15 lip 2011, 13:20

Wymieniaj Kolego termostat poki jeszcze nie jest za pozno :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez andrzej-w » 18 lip 2011, 14:56

mowisz termostat?
a chlodnica i doplyw/odplyw gorace, wiec termostat puszcza duzy obieg
dlaczego termostat, a nie np slaba pompa wody?
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Pseudo00000 » 18 lip 2011, 22:40

ja bym zobaczyl czy uklad nie jest zapowietrzony i zmienil termostat. jezeli to nie pomoze to szukalbym dalej ... duzo na to nie wydasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez ravezz » 30 lip 2011, 14:39

wymiana termostatu jak przypuszczalem nie przyniosla zadnych efektow. temp silnika nadal podwyższona okolo 80 % wskaznika. Jakies pomysly co z tym fantem robic? do silnika przewod jest letni/chlodny (ten z plynem chlodniczym) od silnika gorący. Jak to jest z tą pompa wody duze wydatki? jak sprawdzic czy to czujnik sam? Podnoszac maske wydaje mi sie ze temp jest wyzsza niz powinna. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Postprzez bzzyczek » 30 lip 2011, 15:03

Nie wiem moze sie myle ale chyba masz po prostu zle skalibrowny wskaznik na tablicy. wszystkie objawy wskazują ze układ chłodzenia pracuje prawidłowo.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez ravezz » 31 lip 2011, 11:54

Na pewno przy desce rozdzielczej ktos grzebał ( uszkodzony ten guzik od pomiaru przejechanych kilometrow ten co kasowac mozna) i zarowki zmienione na niebieski kolor moze ktos wtedy cos uszkodzil/ pytalem chyba wczesniej czy istnieje mozliwosc by gdzies mi ktos sprawdzil temp pracy mojej mazdy wtedy by sie wyjasnilo jesli przekracza 100 stopni to jest cos nie tak. Ciekawi mnie ta pompa wodna trzeba rozrząd zdejmowac by ja wymienic?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Postprzez MIRU » 31 lip 2011, 12:02

ravezz napisał(a):Na pewno przy desce rozdzielczej ktos grzebał ( uszkodzony ten guzik od pomiaru przejechanych kilometrow ten co kasowac mozna)

dlatego masz przejechane 185tys dopiero... :D
ja jak zmieniałem tarcze to zle załozyłem wsakzówki i dlatego pokazywał mi pozniej cały czas na hot :D
może u Ciebie tez ktos sie bawił i zle załozył <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez ravezz » 31 lip 2011, 15:38

to wiec jak ta temperature tanio i szybko sprawdzic by miec pewnosc ? koledzy mazdowicze pomozcie !
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Postprzez MIRU » 31 lip 2011, 22:59

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez maniaco » 1 sie 2011, 08:47

Czy moglby mi ktos poradzic, podpowiedziec, gdzie jest czujnik odpowiadajacy za temperature silnika?
Mozna go przeczyscic, czy jedynie wymienic? Jezeli mozna przeczyscic, to jak i czym :)

Pozdrawiam i prosze o pomoc :D
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez ravezz » 1 sie 2011, 09:22

Drogi kolego :p poważnie pytam ;pp przeciez nie bede kupowal jakiegos czip tunningu ;p zegarka ;d zeby sprawdzic temp. Chodzi mi ojakiejs powazniejsze propozycje itp;/
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Postprzez MIRU » 1 sie 2011, 15:38

no ja tez pisze powaznie...czy wg Ciebie sprawdzenie temperatuty silnika wpinając sie zewnętrznym zegarem jest niepoważne <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez farciarz » 3 sie 2011, 11:41

maniaco napisał(a):Czy moglby mi ktos poradzic, podpowiedziec, gdzie jest czujnik odpowiadajacy za temperature silnika?
Mozna go przeczyscic, czy jedynie wymienic? Jezeli mozna przeczyscic, to jak i czym :)

Pozdrawiam i prosze o pomoc :D


Otwierasz maskę i patrząc od przodu silnika w kierunku aparatu zaplonowego zobaczysz wkręcony w dłowicą czujniczek ( jednopinowy )z pojedynczym czarnym kabelkiem. To jest czujnik odpowiadający za wskazanie temp. na desce rozdzielczej.

A jeśli szukasz czujnika odpowiedzialnego za temperaturę silnika i załączanie się wentylatora to zajżyj pod termostat ( z prawej strony silnika ). Dostrzeżesz tam również wkręcony w blok silnika dwupinowy czujnik z szarą kostką. To właśnie ten.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez ravezz » 4 sie 2011, 13:40

a jakie sa objawy slabo dzialajacej badz niedzialajacej pompy wody?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 21:31
Posty: 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323