Piszczący pasek klinowy przy zimnym silnku

Postprzez Lesiu » 24 lut 2010, 17:39

KOSTEQ nikt ci nie każe łapy wsadzać między paski przy włączonym silniku :D:D:D:D:D zgaś auto psiknij na paski – wtedy łape możesz tam wsadzić bęz obaw i tyle. psikniesz odpal fure i powinno być ok. ja wymieniałem paski na jesieni gdzieś, po 3 tygodniach jeden tak sie rozpiszczał że nie mogłem tego znieść (mimo dobrego naciągu) kupiłem ten spray spsikałem i teraz mam spokój od tamtego czasu. jak na poniesiony koszt rezultaty lepsze od oczekiwanych :D

nie wiem jak to sie nazywa, ja w sklepie poprosiłem o sprej do pasków klinowcyh i takowy dostałem
np takie coś : http://allegro.pl/item919952042_spray_d ... zgowy.html
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:42 przez Lesiu, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Koroniarz » 24 lut 2010, 20:43

Ja z piszczeniem poradziłem sobie za pierwszym razem piszczał mi od pompy popsikałem go wd40 przeszło , po okresie letnio jesiennym odezwał mi się teraz nie miałem wd40 ale za to
Berner to coś podobnego stosuje się do zardzewiałych np srub nakrętek i przeszło polecam czymś podobnym a przejdzie może jak i mi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez kosteq7 » 24 lut 2010, 23:18

To jak znow sie odezwei to potraktuje go tym sprayem. Chociaz o dziwo ostatnio ucichl :P Chyba mrozy mu nie sluzyly :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 22:00
Posty: 59
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323P 98r Z5

Postprzez panryjeq » 25 lut 2010, 00:29

niestety od dluzszego czasu borykam sie z problemem piszczacego paska, dodatkowo na przestrzeni pol roku 2 razy pekl mi pasek ktory wczesniej dosc mocno dokazywal

pare dni temu udalo mi sie wraz z kolega znalesc prawdopodobna przyczyne, mianowicie okazalo sie ze podczas gdy najmocniej piszczy (wlaczylem ogrzewanie szyby, klime i dlugie) kolko od alternatora bardzo mocno sie nagrzewa, do tego stopnia ze polewane woda ta sie zaczyna gotowac a po wylaczeniu silnika z paska leci dymek w miejscu w ktorym styka sie z kolkiem alternatora

jutro alternator trafi do elektryka i mam nadzieje ze problem bedzie rozwiazany, oby ;)



Aktualizacja: po wymianie alternatora okazalo sie ze cos w srodku lata, elektryk stwierdzil uszkodzenie regulatora napiecia, podobno okolo 230zl i samochod dopiero jutro do odbioru
Chcesz być piękna to odwiedź gabinet kosmetyczny
Ewentualnie jak nie sięgasz do najwyższej półki to dlaczego nie kupisz drabiny
Meble metalowe biurowe i socjalne.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 07:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez Koroniarz » 25 lut 2010, 19:08

regulator napięcia w środku? aż taka cena? w innych autach to jest koszt 30- 70 zł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez panryjeq » 25 lut 2010, 19:30

no nie wiem czy to akurat to latalo :)
moze 230zl za wszystko co tam trzeba bylo zrobic, nie rozmawialem z elektrykiem tylko z kolega prowadzacym zaklad mechaniczny ktory wymontowal alternator i podrzucil do elektryka
Chcesz być piękna to odwiedź gabinet kosmetyczny
Ewentualnie jak nie sięgasz do najwyższej półki to dlaczego nie kupisz drabiny
Meble metalowe biurowe i socjalne.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 07:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez Lesiu » 25 lut 2010, 19:33

cen części do mazd i do innych aut nie ma co porównywać, bo już niejednokrotnie wszyscy się przekonali że do mazd części są po prostu droższe przykłądowo sprężyna na tył do BA Z5 kosztuje 140zł a do Vectry II 70zł to samo z amortyzatorami KYB do Golfa 3 100-150zł do mazdy 250zł i tak jest praktycznie z każdą częścią.
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:29 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Sunrise » 25 lut 2010, 20:02

Wymień pasek,koszt 30zł a zaoszczędzisz sobie nerwów. Ja tak jeździłem aż w końcu zacząłem czuć smród spalonej gumy w aucie,po czym zgasły światła,radio przestało grać i madzia kaput :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez Koroniarz » 26 lut 2010, 18:50

Lesiu napisał(a):cen części do mazd i do innych aut nie ma co porównywać, bo już niejednokrotnie wszyscy się przekonali że do mazd części są po prostu droższe przykłądowo sprężyna na tył do BA Z5 kosztuje 140zł a do Vectry II 70zł to samo z amortyzatorami KYB do Golfa 3 100-150zł do mazdy 250zł i tak jest praktycznie z każdą częścią.

wiadoma sprawa z częsciami pomiędzy Mazda a WV ale np do Renuwek w porównaniu są takie same a nawet droższe ma Renault i do tego Mazda się nie psuje <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez panryjeq » 26 lut 2010, 23:30

okej, samochod odebralem i pasek nie piszczy nawet pod obciazeniem
jeszcze nie sprawdzilem ale wczesniej mialem tak ze podczas otwierania szyb elektrycznych, swiatla samochodu troche przygasaly

zaplacilem 180zl za wszystko + proba rozwiazania problemu z obrotami (notabene nieudana)

z obrotami mam temat ze czasami jak dojade do swiatel albo ogolnie zdejme noge z gazu i wrzuce na luz to obroty rosna roznie do zakresu 1000-1500 ale jak podwaze stopą pedal gazu lekko do gory to obroty spadaja do wlasciwych <co?>
Chcesz być piękna to odwiedź gabinet kosmetyczny
Ewentualnie jak nie sięgasz do najwyższej półki to dlaczego nie kupisz drabiny
Meble metalowe biurowe i socjalne.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 07:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez zeusik » 2 kwi 2010, 12:31

przy 261tys wymienilem rozrzad i pasek klinowy. I cale dwa lata byla cisza, dopoki nie wymieniono mi paska. Piszczy jak oszalaly. To juz piaty miesiac piszczenia mam dosc!!!

Pasek jest napiety, przynajmniej na taki wyglada. POlalem WD40 nic nie dało dalej piszczy. Zauwazylem ze efki piszcza, jedna juz widzialem pod sklepem, odpalala jak moja myslalem ze moja kradna <serduszka> , druga 626 tez piszczy.

To jaka wada fabryczna, a moze mechanior wsadzil jakis slizgajacy sie pasek?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez bielu123 » 2 kwi 2010, 12:36

U mnie pasek piszczał bo łozysko od alternatora sie zatarło. Pasek sie nagrzewał i piszczał, a był nowy. Zrobiłem 2tys km i pekł :) łożysko wymienione i nawet sie nie zająknie. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2010, 13:01
Posty: 135
Skąd: Z nienacka
Auto: 323f BA 94 1.5 – LPG sek. –>
323f 2.0 v6 :]

Postprzez zeusik » 2 kwi 2010, 12:52

jaki jest koszt tego lozyska?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez bielu123 » 2 kwi 2010, 13:18

z 80 zł z tego co pamiętam , ale najpierw trzeba zobaczyć czy to jest przyczyną rzecz jasna. :) Trzeba zobaczyć czy rusza sie płynnie. Czy pasek się po nim nie ślizga.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2010, 13:01
Posty: 135
Skąd: Z nienacka
Auto: 323f BA 94 1.5 – LPG sek. –>
323f 2.0 v6 :]

Postprzez mariusz323wgr » 6 kwi 2010, 20:09

mi pękł dwa razy, ale koleś mi nasmarował rolki jakimś smarem na którym się ślizgał... teraz już po wymianach i naciągnięciu jest idealnie. oby do zimy się nie odezwał :D

pozdr. avedM!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez adrux » 13 kwi 2010, 20:53

mam podobnie z piszczącym paskiem:/ jakiś miesąc temu zmieniałem cały rozrząd z rolkami pompą itd i do tego paski wszystko cacy. Wstałem rano odpalam samochód i pasek piszczy 0_o, stary nie piszczał ojciec mówił że pasek sie uleżał i trzeba naciągnąć zawiozłem do mechera spojrzał mówi że pasek jest naciągnięty. Dodam jeszcze że piszczy tylko gdy zapalam go np po nocy czasami lekko śmierdzi smarem
adrux
 

Postprzez gandalfG25 » 23 maja 2010, 15:43

Mimo ze pasek jest wymieniony na nowy i dobrze naciągnięty może po jakimś czasie piszczeć. Jeśli koło pasowe alternatora jest przytarte to ten problem będzie się powtarzał co jakiś czas.
Początkujący
 
Od: 22 lut 2010, 21:41
Posty: 20
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r

Postprzez gwozdziu9 » 29 maja 2010, 12:26

witam mam taki problem chodzi o pasek alternatora przy odpalaniu jak auto postoji pare godzin to zaczyna piszczeć mam już go dosyć wymieniłem 3 razy myślałem że pomoże i nic:(zmieniłem nawet te kółko przy alternatorze te małe i nic co to może być?prosze o rade pozdrawiam
gwozdziu9
 

Postprzez gandalfG25 » 30 maja 2010, 22:09

Zaobserwowałem jeszcze jedna rzecz. Koło pasowe pompy wspomagania w moim autku ma bicie ok 1mm. Przy włączonym silniku to widać. Myślę ze i to także powodowało także piszczenie paska. Naciągnąłem pasek na alternatorze nakrętką "12" jeszcze mocniej i narazie jest ok.
Jeszcze jedna rzecz: Podczas jazdy da się zaobserwować chwilowe spadki obrotów np do 400. U mnie jest tak że jak na 2 biegu przydusze autko i wcisnę sprzęgło przy np 3000obr to spadają obroty na chwilkę do 400-500 i wskakują za chwilę do 750tak jak powinno być. Uważam że nie powinno tak być i to powoduje chwilowe przeciążenie silnika i jak wiadomo może szarpać i na pasek się przekłada (jeśli nie jest naciągnięty zbyt dobrze). Jak gadałem z mechanikiem to widocznie silniczek krokowy się przycina i stąd te spadki obrotów. Za 2-3 tyg jadę na czyszczenie silniczka krok. i przepustnicy. Taki zabieg wyniesie ok 100zł a na pewno autko się poprawi.
Aha i warto zajrzeć od spodu (i z góry także)czy osłona plastykowa osłaniająca min. paski jest cała może tamtędy non stop wdzierać się brud i woda.
Początkujący
 
Od: 22 lut 2010, 21:41
Posty: 20
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r

Postprzez flashmaniac » 3 mar 2011, 19:39

No u mnie też piszczy pasek – od alternatora.
Był już raz podciągany i pomogło na jakiś czas.
Widocznie trochę się jeszcze rozciągnął i trzeba zrobić to ponownie.

Pytanie czy trzeba koniecznie luzować tą dolną śrubę alternatora przy napinaniu paska ?
(dostęp do tej śruby niestety tylko z kanału)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323