Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez luki5051 » 11 lip 2005, 08:46

Co jest grane przy przespieszaniu zaczyna nieraz sie dlawic i przerywac, nieraz nie moge sprawnie wyprzedzic innych?Swiece sa nowe i filtr paliwa.Nie wiem co wymienic.Znajomy mi powiedział ze kopółka od aparatu zapłonowego sie zuzyła.Pomóżcie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2005, 11:57
Posty: 27
Skąd: Gniezno
Auto: 323f BA 95`1500cm 88 KM+LPG

Postprzez GofNet » 11 lip 2005, 09:47

Możesz zerknąć na aparat zapłonowy no i oczywiście na przewody WN. Sprawdź też filtr powietrza.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez luki5051 » 11 lip 2005, 09:54

GofNet napisał(a):Możesz zerknąć na aparat zapłonowy no i oczywiście na przewody WN. Sprawdź też filtr powietrza.

Ale jak sie sprawdza kable wysokiego napiecia??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2005, 11:57
Posty: 27
Skąd: Gniezno
Auto: 323f BA 95`1500cm 88 KM+LPG

Postprzez tomekrvf » 11 lip 2005, 10:02

Wlej wode do butelki np po 2 litrowej Coli, uruchom silnik i polewaj wode po kablach i kopulce.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 11 lip 2005, 10:25

Jak będziesz miał kabelki do bani, to kup nowe, ale dobrej firmy, np. NGK. Kosztują one około 100-120zł. Świece też zakładaj NGK lub Denso. Ale myślę, że NGK lepiej się spisują. Nie zakładaj BOSH'a, ani innych wynalazków, bo one nie są stworzone dla Mazdy... albo Mazda do nich...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez luki5051 » 11 lip 2005, 11:30

tomekrvf napisał(a):Wlej wode do butelki np po 2 litrowej Coli, uruchom silnik i polewaj wode po kablach i kopulce.

I jak beda leciały iskry to znaczy ze sa do bani tak?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2005, 11:57
Posty: 27
Skąd: Gniezno
Auto: 323f BA 95`1500cm 88 KM+LPG

Postprzez GofNet » 11 lip 2005, 11:32

Iskry, jak iskry. Raczej silnik zacznie się dławić, pracować "niekulturalnie" – niestabilnie. Słabo lub wcale nie bedzie reagował na pedał przyspieszenia (gaz). Może nawet zgaśnie.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez luki5051 » 11 lip 2005, 11:36

GofNet napisał(a):Iskry, jak iskry. Raczej silnik zacznie się dławić, pracować "niekulturalnie" – niestabilnie. Słabo lub wcale nie bedzie reagował na pedał przyspieszenia (gaz). Może nawet zgaśnie.

A na aparat zapłonowy mozna lac wode?Nie zaleje czegoś?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2005, 11:57
Posty: 27
Skąd: Gniezno
Auto: 323f BA 95`1500cm 88 KM+LPG

Postprzez tadziol » 11 lip 2005, 20:07

polewanie woda to dobre przy prasowaniu
w BA powinno sie skończyc poprzebijanymi fajkami kabli WN lub wywalona cewką w aparacie
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mARIOx » 11 lip 2005, 22:16

tomekrvf napisał(a):Wlej wode do butelki np po 2 litrowej Coli, uruchom silnik i polewaj wode po kablach i kopulce
??????????????????????????????????????????? Czemu robisz sobie z goscia jaja??? Takim jestes specem???? fe nie ladnie tak pomyslalem ze moze od razu lepiej niech wjedzie do rzeki albo jeziora?!!!
Obrazek
katalogowo 215km/h... -a wystarczyło ją pogłaskać :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2005, 18:03
Posty: 97
Skąd: Wieden:((
Auto: 323F,2.0,V6,1995r,159tys

Postprzez GofNet » 12 lip 2005, 00:43

Jak kable będziesz miał struchlałe, popękane, w kiepskiej kondycji, to je po prostu wymień.
Cóż, woda nie powinna zaszkodzić silnikowi w dobrej kondycji, dobrze uszczelnionemu, ale...
No właśnie. Ale różnie to bywa. Trzy miesiące po zakupie swojej madzi postanowiłem umyć silnik. Niopodal firmy, w której pracuję jest myjnia samochodowa, gdzie również czyszczą silniki. Gość włączył "kerszera", z 5 minut tańczył z lancą wokół mojego silnika. Po skończeniu operacji silnik oooczywiście był czysty. Wręcz lśnił. Niestety silnik ledwo odpalił. Pracował nierówno na dwóch garach i czasami trzeci załączał. Ledwo dojechałem do domu. Trzy razy mi zgasł i ledwo go odpaliłem. Aż wstyd. Mało brakowało a bym furę pchał pod chatę. Następnego dnia z bratem rozebraliśmy aparat zapłonowy i suszarką go suszyliśmy. Okolice świec i fajek również. Okazało się, że aparat tył nieszczelny i dostała się do niego ciecz podczas ciśnieniowego czyszczenia silnika.

Impeza kosztowała mnie 25zł (mycie silnika), obciach (podczas jazdy z żółwią prędkością Mazdą z prychającym silnikiem, dzień zmartwień i paniki, że coś się w silniku popierniczyło i teraz się zaczną koszty, kilo stresu i dwa wiaderka niecenzuralnych epitetów.

Czasami warto się dwa razy zastanowić nad konsekwencjami, niż raz namieszać i później pluć sobie w brodę...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 12 lip 2005, 07:24

mARIOx napisał(a):
tomekrvf napisał(a):Wlej wode do butelki np po 2 litrowej Coli, uruchom silnik i polewaj wode po kablach i kopulce
??????????????????????????????????????????? Czemu robisz sobie z goscia jaja??? Takim jestes specem???? fe nie ladnie tak pomyslalem ze moze od razu lepiej niech wjedzie do rzeki albo jeziora?!!!

Ale o co Ci chodzi czlowieku????Stary wypróbowany sposób!!!
Moze bys powiedzial dlaczego tak nie mozna robic zamiast wydzierania sie!!!
PS Naprawiales kiedys samochód?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tadziol » 12 lip 2005, 18:13

popieram mARIOx-a.
tomekrvf nie wściekaj się,rozumiem próbę wody ale np.w silniku Mercedesa,gdzie kanały na świece mają otwory odpowadzające wodę,kopułka jest osobno i cewka WN też
Mialem W124 260E kochany samochód!
Natomiast mazda zle znosi wodę,a dokładnie GE/FP,FS;BA/Z3,Z5;DB/B3 i inne
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ThomasTsT » 12 lip 2005, 18:23

Umnie działo sie podobnie... duzo paliła,brakowało mocy no i dusiła sie przy przyspieszaniu... zamontowałem nowe swiece NGK,nowe przewody... i nadal wszystko to wystepowało... dopiero po oczyszczeniu styków w kopułce wszystko ustapiło :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2005, 21:02
Posty: 14
Skąd: ŁDZ
Auto: Mazda MX-3 1,8L 24v V6

Postprzez MiKo » 12 lip 2005, 18:34

luki5051 napisał(a):Co jest grane przy przespieszaniu zaczyna nieraz sie dlawic i przerywac, nieraz nie moge sprawnie wyprzedzic innych?Swiece sa nowe i filtr paliwa.Nie wiem co wymienic.Znajomy mi powiedział ze kopółka od aparatu zapłonowego sie zuzyła.Pomóżcie.


Moje typy to : kable WN (150 zł >), palec rozdzielacza (20-25 zł), kopułka (35-40 zł).
Podane ceny – japońskie zamienniki.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 16:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Yoshi323 » 12 lip 2005, 21:56

Miałem tak samo i wymiana kabli wysokiego napięcia pomogła w 100%.
Nie polecam polewania wodą czegokolwiek w Maździe poza karoserią:)
Może i to dobra i sprawdzona metoda, ale nie wyobrażam sobie, żeby ją stosowali w autoryzowanych serwisach- choć mogę się oczywiście mylić :)
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 07:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez tomekrvf » 13 lip 2005, 07:45

A ja nie boje sie polewac woda. Przynajmniej wychodza slabe punkty. A jako ze lubie miec czysty silnik to raz na pol roku a szczegolnie po zimie myje go wielka iloscia wody.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez farciarz » 13 lip 2005, 21:12

tomekrvf napisał(a):A ja nie boje sie polewac woda. Przynajmniej wychodza slabe punkty. A jako ze lubie miec czysty silnik to raz na pol roku a szczegolnie po zimie myje go wielka iloscia wody.


Dokładnie mam tak samo. To jest japończyk....a nie jakieś np. francuskie Renault, więc nie ma prawa coś się z nim cokolwiek dziać.

Co do cen zamienników to się nie wypwiadan...ale raczej na tym sprzęcie to bym nie polegał :| :P ...zresztą czas pokarze.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 20:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Mumin » 13 lip 2005, 21:15

farciarz napisał(a):Dokładnie mam tak samo. To jest japończyk....a nie jakieś np. francuskie Renault, więc nie ma prawa coś się z nim cokolwiek dziać.


Jasne. A co z elektroniką? Prąd i układy elektryczne/elektroniczne działają na tej samej zasadzie we Francji i Japonii.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 17:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez tomekrvf » 14 lip 2005, 07:58

Mumin napisał(a):Jasne. A co z elektroniką? Prąd i układy elektryczne/elektroniczne działają na tej samej zasadzie we Francji i Japonii.

A co rozumiesz pod pojeciem elektronika?
Pod maska nie ma ECU do zadnego z ukladów silnik,ABS, tempomat. Wszystkie polaczenia sa wodoodporne. Wystarczy tylko oslonic alternator i rozdzielacz i ognia. Po umyciu wydmuchac powietrzem i uruchomic silnik.
Mycie komory silnikowej, szczegolnie po zimie, chroni przed korozja na zlaczach podloznic co czesto widuje sie w 626 GE.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323