Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Moloch92 » 28 paź 2010, 21:12

Hmm na to nie wpadłem szczerze powiem. No nic jutro z samego rana Zabiorę się do roboty. Tylko jak mogę sprawdzić właśnie czy ten aparat nie jest przestawiony? Jest tam jakaś cecha? Tzn na której powinien być?

Zapomniałem dodać. Gdy przegazuję go na luzie to obroty wkręcają się normalnie. Tylko i wyłącznie dzieje się tak przy przyspieszaniu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2010, 23:53
Posty: 6
Skąd: Godów
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez Moloch92 » 29 paź 2010, 10:33

Problem Rozwiązany: powodem była gumowa ruła prowadząca z filtra do przepustnicy, była pęknięta w pół trzymała się na włosku <glupek2> a ja świece niepotrzebnie kupiłem. Ale ważne że madzia jest jak nowo narodzona. puznies0 dzięki za rady, mam nadzieję że nie będę ich w przyszłości potrzebować ale jeśli coś było by nie tak na pewno do nich się zastosuję. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2010, 23:53
Posty: 6
Skąd: Godów
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez mirzyg » 28 mar 2011, 11:47

Wymieniłem -przepływomierz,cewkę,wszystkie filtry włącznie z filtrem paliwa,świece, wyczyszczona przepustnica,i co <płacze> i nic.Pojechałem do mechanika ,przez prawie pięć godzin próbował znaleźć przyczynę tego dławienia,z osiem razy wyjeżdżał z podpiętymi czujnikami i nic.I co się okazało,po którymś wyjeździe odpioł TPS i madzia przestała się dławić z tymże komputer nie wykrywa błędu że TPS jest odpięty,troche to dziwne ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez rafał88 » 28 mar 2011, 14:38

czyli krokowy zdechl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Malina » 28 mar 2011, 15:28

U mnie było to samo – mulenie na ciepłym.
Przestało dopiero po wymianie sondy. ECU wyrzycał mi błąd 1170.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez beav » 30 mar 2012, 16:10

Witam!

To jest mój pierwszy post z problemem, z jakim borykam się w moim aucie.

Mam Mazdę 323F, z silnikiem benzynowym 1.5, rocznik auta 1995.

Kilka dni temu auto zaczęło mi dziwnie zrywać. Przy dodawaniu gazu dławił się, jakby mu mocy brakowało.

Podjechałem do znajomego mechanika, i przeczyścił przepływomierz. Po kilku minutach jazdy problem się pojawił jednak znów. Doradził mi wymianę filtru paliwa.

Filtr został wymieniony, jednak problem nadal był. Doradzono mi w tym wypadku aby sprawdzić świece. Jednak nie sprawdziłem świec bo silnik był jeszcze rozgrzany. Na odpalonym silniku zajrzałem pod maskę, i zobaczył że jeden przewód z wiązki dochodzącej do świec jest dziurawy. Dotknąłem go, i delikatnie mówiąc 'popieścił' mnie prąd.

No i znów wizyta u mechanika, który najpierw wymienił mi dziurawy przewód na inny pasujący.

No i teraz auto już nie zrywa, lecz przy dodawaniu gazu brakuje mu mocy. Nie wiem już co dalej robić. Mechanik mówi żebym kupił nową wiązkę przewodów i nowe świece. Nie chciałbym jednak wymieniać tak części w nieskończoność. Mam nadzieję że uda się komuś doradzić mi Pozdrawiam

PS. Auto odpala normalnie, i na biegu jałowym obroty chodzą tak jak powinny.
beav
 

Postprzez mikissj » 30 mar 2012, 16:59

a to masz dziurawy przewód od świecy?? U mnie jak dotknę przewodu WN to mnie prąd kopie, stąd czasami brak mocy, i dlatego trzeba wymienić przewody na nowe. Nie mówiąc już o kopułce i palcu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez beav » 30 mar 2012, 17:13

mikissj napisał(a):a to masz dziurawy przewód od świecy?? U mnie jak dotknę przewodu WN to mnie prąd kopie, stąd czasami brak mocy, i dlatego trzeba wymienić przewody na nowe. Nie mówiąc już o kopułce i palcu



No miałem dziurawy, już wymieniony ale właśnie się zastanawiałem czy to dokładnie chodzi o te przewody, czy może coś jeszcze innego.
beav
 

Postprzez mikissj » 30 mar 2012, 17:48

wiesz te dławienie to jest prawdopodobnie coś gdzieś pomiędzy świecami a aparatem zapłonowym, albo gdzieś sie dostaje lewe powietrze. Sprawdź filtr powietrza może jest już do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez krzysek71 » 30 mar 2012, 20:06

na początek wymień przewody jak kopią !!następnie aparat zapłonowy morze to pomoże mam aparat p9 i jest dobry i do sprzedaży pisać na pw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez messer » 5 kwi 2012, 00:00

Sprawdź rurę powietrza. Może być pęknięta i bierze lewe powietrze. U mnie pękła od spodu i nic nie było widać – objawy były podobne. Jeśli będzie pęknięta – to taśma izolacyjna w dłoń i do dzieła! :) Ew możesz kupić nową za ok 250-280 zł...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2008, 12:48
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: M5 1.8 2007
wcześniej: 323F BA Z5 '95

Postprzez rafał88 » 5 kwi 2012, 09:55

ale chlopaka straszycie.
Skoro juz przewody sa popekane to wymien wszystkie i do tego swiece(pewnie ich zywot tez sie konczy). rure dolotu powietrza sprawdz; jak kolega napisal wyzej:), zdejmij kopulke i zobacz w jakim jest stanie moze trzeba wymienic. a i jeszcze przyczaj czy CI olej nie leje sie z pod aparatu:) mi zaczal siepac bo sie olej dostal do apratu, takze tez to sobie sprawdz zeby nie pchac sie w kolejne koszta:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Garbage1989 » 6 kwi 2012, 00:34

kable WN i tak trzeba zmieniać co 3-4 lata bo normalnym jest że izolacja z czasem traci swoje własciwości a z racji tego, prowadzą napięcie nawet do 45kV i może łapać przebicie na różne elementy co skutkuje wytraceniem napięcia na korpusie silnika i dużo słabsze iskrze bądź jej brakiem, ja wymieniałem w tamtym roku i za komplet kabli NGK zapłaciłem 130 złotych i uważam ze to nie majątek za naprawde porządne kable. Wracając do tematu mam podobny problem na podtlenku LPG i koledzy z forum podsuneli bardzo ciekawy pomysł z cewką zapłonową bo jej uszkodzenie bądz wypracowanie może dac ten sam efekt co przy starych kablach kablach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez A7x » 9 kwi 2012, 22:13

Witam Was,
od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Mazdą 323F model BA rocznik 1998, silnik Z5 1.5

Od początku: pierwsze objawy już jakiś czas temu się zaczęły- szarpanie w momencie dużego obciążenia silnika (mam jedynkę, zmiana biegu na 2- przyspieszanie do trzeciego biegu), na luzie jest ok.
Jest to podobny objaw, jak się jedzie rowerem pod górkę, trzeba mocno pedałować, a tu przeskakuje łańcuch.
Tak samo jest z moją mazdą- przy dużym obciążeniu jest efekt przeskakującego łańcucha i występuje efekt "żabki".
Wybaczcie za kulawe tłumaczenie, ale ciężko jest mi to opisać- pierwsze objawy były dosyć dawno, pomogła wymiana świec- komplet nowych NGK uspokoiła sytuację, aczkolwiek bardzo rzadko się zdarzył przeskok.
W piątek, jak wracałem z pracy niestety znowu się zaczęło, znowu na dobre- na każdym biegu przy ruszaniu/przyspieszaniu do zmiany biegu...
Na pierwszy ogień rozebrałem kopułkę, przeczyściłem styki, założyłem nowy o-ring i w teren- na zimnym silniku było ok, ale niestety, jak się rozgrzał- znowu to samo.
W środę będę miał nowe przewody NGK, bo od dawna planowałem wymianę, natomiast podejrzewam, że to nie one są wadliwe, a coś się dzieje z modułem zapłonu.

Czy ktoś z Was wie, co może być przyczyną i w jaki sposób usunąć usterkę.
Niestety tak fatalnie się złożyło, że w piątek mam przegląd i muszę się z tym uporać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 17:48
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 1.5 '98r.

Postprzez gramian » 10 kwi 2012, 06:46

Witaj!
Na moje oko to cewka zapłonowa, ale sprawdź jeszcze czy nie łapie lewego powietrza gdzieś na dolocie
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez ppaciek » 10 kwi 2012, 13:11

Objawy pasują do zużytych kabli WN – po wymianie na nowe daj znać czy pomogło. Jeśli nie to sprawdź palec rozdzielacza czy nie jest wypalony i styki w środku kopułki.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez lesiux » 10 kwi 2012, 15:16

zacznij od kabli WN a jak to nie pomoże to musisz zregenerować aparat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez A7x » 10 kwi 2012, 17:05

Przewody powinny być jutro u mnie- jednak wątpię, by to była ich wina.
Pewnie byłyby problemy przy odpalaniu- ale sprawa się niedługo wyjaśni.

Palec rozdzielacza jest jak najbardziej ok, styki zostały sprawdzone i przeczyszczone z osadu, kopułka nie jest pęknięta- te rzeczy wyeliminowałem z kręgu podejrzeń na samym początku.

Bardziej obawiam się o cewkę zapłonową :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 17:48
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 1.5 '98r.

Postprzez ppaciek » 10 kwi 2012, 17:35

No to tak jak napisałem wcześniej – Zacznij od kabli WN, jeśli nie to cewka lub aparat zapłonowy.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez A7x » 10 kwi 2012, 18:03

Ok, jutro dam znać co z tego wyszło- dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 17:48
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 1.5 '98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323