Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez porter78th » 13 paź 2009, 18:37

farciarz napisał(a):ale nie można mówić że będzie płynnie przyspieszać niezależnie z jakiej partii obrotów następuje.

A obroty rzędu 700 są obrotami biegu jałowego...a nie jazdy


Zgadza sie są obrotami na których silnik pracuje na biegu jałowym, co nie oznacza wcale ze zdrowy silnik nie potrafi sobie poradzic z nimi na starcie.

Nie wiem co dla Ciebie oznacza słowo płynnie, może Ty oczekujesz że beda piszczec Ci kola i w 12 sekund rozpedzisz sie do 100km/h.
Mi chodzi o to że auto po nacisnieciu pedalu gazu nie rzuca Cie na szybe i nie szarpie, oraz stopniowo i równo przyspiesza.

Poczytaj na naszym forum na ten temat a w szczegolnosci o usterkach aparatu zapłonowego a przekonasz sie że nie jestem jedyną osobą która tak ma :)

p.s.
Rocznik auta nie ma nic do tego, mozna jezdzic 94 w lepszym stanie niz 98.

Pozdrawiam
I'm just here for the gasoline.
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2008, 22:11
Posty: 93
Skąd: powiat Łękołody

Postprzez farciarz » 14 paź 2009, 00:05

porter78th...jakbyś dogłębniej przejżal forum...to problem aparatu poruszałem już w roku 2005, bo sam mialem z nim problemy :P

Jednak co co płynności przyspieszania masz rację. Samochód musi normalnie przyspieszać bez dławienia się....ale z tej partii obrotów nie będzie jak właśnie co niektórzy oczekują szedł jak przecinak...bo poprostu tak się nie da !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez grex72 » 19 paź 2009, 00:25

[quote="bkosa"]Witam mam taki problem z moja madzia podczas przyspieszania w okolicy jakieś 3,5 tys obrotów pojawia sie jakiś dołek – przymulenie samochodu na jakieś 2-3 sek i nagle przyspiesza normalnie dodam ze na gazie tego nie ma tylko na benzynie. bardzo prosze o radę co to może być gdzyż już nie mam pomysłów. Pozdmieniałem kable ,nowe swiece i nic nie dało?

Siemka.
Miałem ten sam problem w 323 F (bj) 1999. Ogólnie było czuć że autko NIE jest żwawe i też pojawiało się dodatkowe przymulenie między 3-4 tyś. obr. Czytając forum stwierdziłem że wymienie filtr paliwa bo i tak chyba należało to zrobić bo auto ma 123000 km i chyba od nowego filtr nie był wymieniany. Niestety przymulenie nie znikło ale Mazda był już żwawsza. Na bazie tego forum postanowiłem również zresetować komputer i jakie było moje zaskoczenie jak okazało się że niema już przymulenia między 3-4 tyś. obr. Robiłem to w tą sobotę 17-10-09 i wykonałem próbne jazdy i na każdym biegu testowałem między 3-4 tyś. obr. i jak ręką odjął !!! Może i Tobie to pomoże spróbuj to nic nie kosztuje i trwa chwila moment. Jak nie to oddaje Cię w ręce kolegów bo jestem początkujący w grzebaniu. W 323 F (BJ) resetuje się przez odłączenie akumulatora i ponoć przytrzymanie pedału hamulca przez (jak piszą na forum) 20-30 sekund. Ja zagadałem się z sąsiadem i pewnie z minutę trzymałem :D Pozdrawiam, powodzenia
grex72
 

Postprzez bkosa » 21 paź 2009, 14:20

Witam ja mam 323F BA czy tak samo to sie robi? A później komputer sam się dostosowuje czy może trzaba trzymac obroty jakies 30 sek tak jak piszą na forum? Ty odpaliłeś i wszystko OK?
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 22:03
Posty: 14
Skąd: Libiąż
Auto: Mazda 323F 1,5 16V Z5 BA 97r.

Postprzez bkosa » 16 lis 2009, 11:17

Witam i problem rozwiazany po kilku podmianach kabli od kumpli i czyszczeniu palca oraz kopułki postanowiłem kupić nowe i problem znikł. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 22:03
Posty: 14
Skąd: Libiąż
Auto: Mazda 323F 1,5 16V Z5 BA 97r.

Postprzez robert1982 » 13 mar 2010, 20:14

Witam,od kilku dni mam prodlem z moim autkiem,a mianowicie zaczeło szarpać,ale tylko przy obrotach miedzy 1,5 a 2 tyś obrotów.wygląda to tak,jakby między tą skalą była taka jakby czarna dziura,wciskam gaz a on przez ułamek sek.się zadławi a potem jest już dobrze.Robi to tylko na ciepłym silniku.Na jałowym biegu tego niema,no chyba że mam taki kiepski słuch:).Ja osobiście stawiam na filtr paliwa,ale chciałbym zasięgnąć opini osób,którzy "zjedli zędy " na mazdach,naszych MAZDACH. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2007, 18:18
Posty: 24
Skąd: tczew
Auto: mazda 323C BA z 1996 1,5DOHC

Postprzez ralf8484 » 13 mar 2010, 21:16

filtr nie zaszkodzi wymienic ale według mnie to cewka zapłonowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez mixR » 13 mar 2010, 21:24

zacznij od tej kolejności: świece->kable->aparat zapłonowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez robert1982 » 14 mar 2010, 10:32

Dzięki koledzy od poniedziałku zacznę działać :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2007, 18:18
Posty: 24
Skąd: tczew
Auto: mazda 323C BA z 1996 1,5DOHC

Postprzez TONY » 14 mar 2010, 13:18

Witam wszystkich!!! Czy jest ktoś z Poznania lub okolic kto miałby sprawny aparat zapłonowy P5 T2T57371 i pożyczyłby mi go na chwilę na podmiankę. Auto nie chce mi odpalić (nie ma iskry na wszystkich przewodach). Nie chce kupować nic w ciemno. Mieszkam w okolicy Swarzędza. Mój telefon 512339991 (napisz oddzwonię)
Początkujący
 
Od: 27 paź 2007, 18:08
Posty: 25
Skąd: POZNAN
Auto: Mazda 323f 1.8 BA

Postprzez mixR » 14 mar 2010, 21:53

Jak nie masz iskry to sprawdź jeszcze bezpiecznik ENGINE,ja kiedyś miałem zwarcie na tym obwodzie i też mi nie palił,nie było iskry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez ssako » 14 mar 2010, 23:09

A u mnie się tak przydławia na ciepłym i co się okazało to Lambda się wykończyła, sprawdzenie kabli i aparatu na pewno nie zaszkodzi, filtr paliwa jest często zaniedbywany mało kto to wymienia. Ja bym podłączył się pod kompa i zobaczył czy błedów żadnych nie ma
Początkujący
 
Od: 13 mar 2010, 17:06
Posty: 5
Skąd: Wysokie Mazowieckie/Pruszków
Auto: Mazda 323f BA 1,8 16v 114KM
zasilanie PB+LPG stag, 626 2.0 115km,
Obecnie mazda 6 rf7j

Postprzez TONY » 14 mar 2010, 23:22

jak go można rozpoznać że jest spalony? ten bezpiecznik
Początkujący
 
Od: 27 paź 2007, 18:08
Posty: 25
Skąd: POZNAN
Auto: Mazda 323f 1.8 BA

Postprzez rafał88 » 14 mar 2010, 23:50

Ja tez tak mialem na poczatku a teraz samochod jezdzi jak mu sie widzi jak sie juz nagrzeje to chodzi jak czolg. wymienilem siwece cos poprawiło ale nie na dlugo pozniejn wyczyscilem kopulke i sprwdzilem przewody i chyba wyjdzie na to ze aparat do wymieny kazdy ma swoje zdanie, ale sorawdz swiece a jak ci sie nie beda widzialy wymien nie sa drogie nad kablami sie zastanow bo za te pieniadze mozesz kupic aparat.pozdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez TONY » 15 mar 2010, 12:11

100% cewka zapłonowa, jeśli po wymianie świec jest dobrze przez ok. 1000 km a szarpanie jest w niskim przedziale obrotów (do ok.2000obr/min). Można wymienić samą cewkę, ja kupiłem za 200 zł (nową). Jeśli masz aparat P5 to cewka jest oznaczona symbolem H3T03071A (przynajmniej moja jest tak oznaczona, wpisz w google ten symbol).
Początkujący
 
Od: 27 paź 2007, 18:08
Posty: 25
Skąd: POZNAN
Auto: Mazda 323f 1.8 BA

Postprzez mixR » 15 mar 2010, 13:18

Nie polecam kupowania nowych cewek zamienników. U mnie podziałała 2 tygodnie i też szlak ją trafił,lepiej używany aparat,choć to też loteria
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez TONY » 15 mar 2010, 15:00

moja działa 3 lata, ale tak jak mówisz to tylko loteria
Początkujący
 
Od: 27 paź 2007, 18:08
Posty: 25
Skąd: POZNAN
Auto: Mazda 323f 1.8 BA

Postprzez robert1982 » 15 mar 2010, 18:44

dziś wymieniłem filtr paliwa i jak narazie to pomogło,mam nadzieję,że to było to :):):)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2007, 18:18
Posty: 24
Skąd: tczew
Auto: mazda 323C BA z 1996 1,5DOHC

Postprzez aphematix » 15 mar 2010, 18:58

ja mialem inne objawy zapchanego filtra paliwa, nie dlawil sie ale 1.5l wiecej palila skubana.
aphematix
 

Postprzez TONY » 15 mar 2010, 19:26

czy ma ktoś z ludzi którzy wymieniali aparat P5, ten stary z uszkodzoną cewką (auto chodziło na nim ale przebierało w niskim przedziale obrotów). Proszę o kontakt. pozdro
Początkujący
 
Od: 27 paź 2007, 18:08
Posty: 25
Skąd: POZNAN
Auto: Mazda 323f 1.8 BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323