Wymiana rozrzadu (BA Z5)
nawet bez zdejmowania można zobaczyć jak się dobrze uprzesz lub palcem wymaca
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
czyli podsumowując w mazdzie 323f ba 1.5 95r jaki jest pasek rozrządu?? typ silnika podałem wyżej
-
SirLonger
Witam.
Z racji tego, ze przyszła pora wymienic rozrzad lącznie z pompą wody ( od razu mowie mam ten samochod od niecałych 2 miesiecy ...czyli jestem Świerzak)
Znalazłem na Allegro kilka kompletów ale
1,5 16V 1994r. – 09.1997r
Przykład : http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-323c-323f-323s-ba-1-5-16v-dohc-i1461129359.html
PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI 125 ZĘBÓW
ROLKA NAPINAJĄCA NAPINACZ GMB
ROLKA PROWADZĄCA , ZWROTNA GMB
ROLKA PROWADZĄCA (ZĘBATA) GMB
Ja posiadam 1997.09.16
VIN : JMZBA145201563894
No i teraz pojawia sie pytanie jaki zestaw kupic ?
Wiem , ze roznią sie ilościa zębów. Jaka pompe wody ? (na moja ze zuzycia spiewa )
Oczywiście wszystko za rozsądne pieniądze No i zeby wytrzymało dłużej niz 20kkm
Pomożecie ?
Z gory Wielkie dzieki
Z racji tego, ze przyszła pora wymienic rozrzad lącznie z pompą wody ( od razu mowie mam ten samochod od niecałych 2 miesiecy ...czyli jestem Świerzak)
Znalazłem na Allegro kilka kompletów ale
1,5 16V 1994r. – 09.1997r
Przykład : http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-323c-323f-323s-ba-1-5-16v-dohc-i1461129359.html
PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI 125 ZĘBÓW
ROLKA NAPINAJĄCA NAPINACZ GMB
ROLKA PROWADZĄCA , ZWROTNA GMB
ROLKA PROWADZĄCA (ZĘBATA) GMB
Ja posiadam 1997.09.16
VIN : JMZBA145201563894
No i teraz pojawia sie pytanie jaki zestaw kupic ?
Wiem , ze roznią sie ilościa zębów. Jaka pompe wody ? (na moja ze zuzycia spiewa )
Oczywiście wszystko za rozsądne pieniądze No i zeby wytrzymało dłużej niz 20kkm
Pomożecie ?
Z gory Wielkie dzieki
- Od: 1 lut 2011, 17:36
- Posty: 39
- Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
- Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine
Witam!czy posiada ktoś info w jakiej pozycji osadzić koła zębate według klinów na wałkach rozrządu w silniku 1.8?poprostu jak oddałem głowice do planowania to goście mi odkręcili i wałki i koła zębate zdjęli z wałków a teraz po ustawieniu rozrządu na znaki auto nie pali!na bank źle przykręciłem koła zębate tylko teraz pytanie jak je przykręcić według klinów.możliwości przykrecenia są 3 na każdy wałek a boję się kombinować metodą prób i błędów a teraz gdy pojechałem się zapytać jak to było ustawione to od pana który wydawał sie najmądrzejszy z całej wsi usłyszałem poprostu niewiem!pomóżcie bo już mi c..y..c..e opadają za przproszeniem:)
- Od: 8 cze 2008, 03:05
- Posty: 38
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F 1.8 16V BA 95r Lpg-Sekwencja
Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany rozrządu. Silnik Z5 po lifcie z 11.97r. czy przy wymianie rozrządu, konieczne jest zdejmowanie pokrywy silnika.. Jeśli tak, to dlaczego..
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jest Ryzyko, Jest Zabawa...!!!!
- Od: 20 sie 2008, 23:41
- Posty: 39
- Skąd: Starachowice
- Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.
podnieś maskę spójrz na silnik i zastanów się dlaczego nie da się ściągnąć paska bez zdejmowania owej pokrywy silnika,
jak dalej nie będziesz wiedział to wtedy ktoś ci napisze, mozesz też wziąść Flex-a i urżnąć pokrywę silnika równo z scianką bloku, wtedy odsłonią ci sie wałki i bez problemu zdejmiesz pasek rozrządu bez zdejmowania owej pokrywy
jak dalej nie będziesz wiedział to wtedy ktoś ci napisze, mozesz też wziąść Flex-a i urżnąć pokrywę silnika równo z scianką bloku, wtedy odsłonią ci sie wałki i bez problemu zdejmiesz pasek rozrządu bez zdejmowania owej pokrywy
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
Taka ciekawostka. Samochód po lifcie, silnik po lifcie, a pasek 123 zęby był za krótki, założony 125 zębów i łańcuszek na wałkach też jest.
Jest Ryzyko, Jest Zabawa...!!!!
- Od: 20 sie 2008, 23:41
- Posty: 39
- Skąd: Starachowice
- Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.
Czy mógłby mi ktoś doradzić z jakich elementów powinien składać się zestaw rozrządu uważany jako "oryginał", a nie jako zamiennik?
Mam na myśli taki zestaw, który teoretycznie wytrzymuje większy przebieg.
Widzałem liste sporządzoną przez > guma600 » 24 wrz 2008, 18:28, czy jest to lista pod wersję przed liftem?
A druga kwestia, to czy pasek na alternatorze też jest zaliczany jako rozrząd? Jestem zielony w tych kwestiach
Pozdrawiam
Mam na myśli taki zestaw, który teoretycznie wytrzymuje większy przebieg.
Widzałem liste sporządzoną przez > guma600 » 24 wrz 2008, 18:28, czy jest to lista pod wersję przed liftem?
A druga kwestia, to czy pasek na alternatorze też jest zaliczany jako rozrząd? Jestem zielony w tych kwestiach
Pozdrawiam
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
Z tego co ja się dowiedziałem (dzięki innemu koledze) kolego, to ten zestaw MITSUBOSHI jest z gwarancją na 1 rok lub 60tyś km.
Jest Ryzyko, Jest Zabawa...!!!!
- Od: 20 sie 2008, 23:41
- Posty: 39
- Skąd: Starachowice
- Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.
Jest o wiele prostszy sposób na odkręcenie śruby na wale korbowym. Bez żadnych specjalnych pospawanych kluczy, bez zapierania klucza o karoserie i strzelania z rozrusznika i wogóle bez innych fantastycznych pomysłów. Wystarczy druga osoba do pomocy która wkleszczy 5 bieg i wciśnie hamulec. Tylko musi sie dobrze zaprzeć Wtedy bierzemy nasadke 21, przedłużke i jakąś rure żeby sie nie szarpać
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
Czy wie ktoś czy przy wymianie rozrządu będzie potrzebny Klucz Dynamometryczny ? Do zakręcania naciągaczy lub do regulacji naciągu rozrządu ? Czy wszystko przykręcamy na wyczucie ? Pozdrawiam, Wesołych świąt !
Jestem w trakcie doprowadzania do ładu mojej madzi.
- Od: 13 gru 2011, 12:55
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 KAT 1996
tak potrzebny w manualu masz podane odpowiednie wartości
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Mieliście może problem z ukosowaniem się paska rozrządu??Mam problem z jego odpowiednim ustawieniem na rolkach.Po przekręceniu rozrusznikiem przesuwa się na rolkach w stronę silnika i zostaje bliżej prawej krawędzi.Można tak jeździć czy raczej powinien być idealnie po środku rolek??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Eh mam ten sam problem widzę jak pasek porusza się raz w prawo raz w lewo na rolkach nigdy nie miałem podobnego problemu. Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu u mechanika – on nie widzi problemu mówi ze on sobie tak chodzi. Nieraz rano nawet słyszę (pewnie pasek) jak ociera gdzieś o obudowę... hmm i co teraz? Dlaczego się tak dzieje? Co mógł zrobić źle?
Pomocy
Pomocy
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24
http://ussemo.eu/
http://ussemo.eu/
- Od: 17 lis 2008, 23:40
- Posty: 70
- Skąd: Gniezno
- Auto: 323F BA 1.8 AT
To, że pasek jest blisko silnika to normalne. Ma prawo trochę ,,pływać". Rolka na wale go cały czas naprowadza więc na pewno nie spadnie Nie ma czym się przejmować A ocieranie paska o obudowę to normalna sprawa w Z5. Z czasem te obudowy się łamią, pękają wyginają i pasek szlifuje.
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
A wychodzi poza rolki?
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
Piotrek.84 napisał(a):Po przekręceniu rozrusznikiem przesuwa się na rolkach w stronę silnika i zostaje bliżej prawej krawędzi.
Raczej norma, u mnie też ustawił się bliżej silnika i tak już został.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
To już jestem spokojniejszy.Dzięki za odpowiedzi
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości