Wymiana rozrzadu (BA Z5)

Postprzez Majki88 » 12 sty 2011, 19:54

nawet bez zdejmowania można zobaczyć jak się dobrze uprzesz :P lub palcem wymaca
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez SirLonger » 20 sty 2011, 11:38

czyli podsumowując w mazdzie 323f ba 1.5 95r jaki jest pasek rozrządu?? typ silnika podałem wyżej
SirLonger
 

Postprzez schizzok » 7 mar 2011, 22:10

Witam.

Z racji tego, ze przyszła pora wymienic rozrzad lącznie z pompą wody ( od razu mowie mam ten samochod od niecałych 2 miesiecy ...czyli jestem Świerzak)

Znalazłem na Allegro kilka kompletów ale <nie>
1,5 16V 1994r. – 09.1997r <płacze>
Przykład : http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-323c-323f-323s-ba-1-5-16v-dohc-i1461129359.html

PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI 125 ZĘBÓW
ROLKA NAPINAJĄCA NAPINACZ GMB
ROLKA PROWADZĄCA , ZWROTNA GMB
ROLKA PROWADZĄCA (ZĘBATA) GMB

Ja posiadam 1997.09.16
VIN : JMZBA145201563894

No i teraz pojawia sie pytanie jaki zestaw kupic ?
Wiem , ze roznią sie ilościa zębów. Jaka pompe wody ? (na moja ze zuzycia spiewa :] )
Oczywiście wszystko za rozsądne pieniądze <oczy> No i zeby wytrzymało dłużej niz 20kkm :D

Pomożecie ?

Z gory Wielkie dzieki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 17:36
Posty: 39
Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine

Postprzez Lantis 89 » 7 mar 2011, 22:22

...
Ostatnio edytowano 19 sie 2012, 18:36 przez Lantis 89, łącznie edytowano 1 raz
Lantis 89
 

Postprzez besthacker » 29 mar 2011, 00:08

Witam!czy posiada ktoś info w jakiej pozycji osadzić koła zębate według klinów na wałkach rozrządu w silniku 1.8?poprostu jak oddałem głowice do planowania to goście mi odkręcili i wałki i koła zębate zdjęli z wałków a teraz po ustawieniu rozrządu na znaki auto nie pali!na bank źle przykręciłem koła zębate tylko teraz pytanie jak je przykręcić według klinów.możliwości przykrecenia są 3 na każdy wałek a boję się kombinować metodą prób i błędów :( a teraz gdy pojechałem się zapytać jak to było ustawione to od pana który wydawał sie najmądrzejszy z całej wsi usłyszałem poprostu niewiem!pomóżcie bo już mi c..y..c..e opadają za przproszeniem:)
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2008, 03:05
Posty: 38
Skąd: Łódź
Auto: 323F 1.8 16V BA 95r Lpg-Sekwencja

Postprzez Nigger » 27 lip 2011, 17:58

Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany rozrządu. Silnik Z5 po lifcie z 11.97r. czy przy wymianie rozrządu, konieczne jest zdejmowanie pokrywy silnika..?? Jeśli tak, to dlaczego..??

Pozdrawiam.
Jest Ryzyko, Jest Zabawa...!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 23:41
Posty: 39
Skąd: Starachowice
Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.

Postprzez scheinwerfer » 27 lip 2011, 21:48

podnieś maskę spójrz na silnik i zastanów się dlaczego nie da się ściągnąć paska bez zdejmowania owej pokrywy silnika,

jak dalej nie będziesz wiedział to wtedy ktoś ci napisze, mozesz też wziąść Flex-a i urżnąć pokrywę silnika równo z scianką bloku, wtedy odsłonią ci sie wałki i bez problemu zdejmiesz pasek rozrządu bez zdejmowania owej pokrywy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez Nigger » 30 lip 2011, 14:08

Taka ciekawostka. Samochód po lifcie, silnik po lifcie, a pasek 123 zęby był za krótki, założony 125 zębów i łańcuszek na wałkach też jest. <co?>
Jest Ryzyko, Jest Zabawa...!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 23:41
Posty: 39
Skąd: Starachowice
Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.

Postprzez maniaco » 1 sie 2011, 10:36

Czy mógłby mi ktoś doradzić z jakich elementów powinien składać się zestaw rozrządu uważany jako "oryginał", a nie jako zamiennik?
Mam na myśli taki zestaw, który teoretycznie wytrzymuje większy przebieg.

Widzałem liste sporządzoną przez > guma600 » 24 wrz 2008, 18:28, czy jest to lista pod wersję przed liftem?

A druga kwestia, to czy pasek na alternatorze też jest zaliczany jako rozrząd? Jestem zielony w tych kwestiach :)

Pozdrawiam :)
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez Nigger » 2 sie 2011, 23:37

Z tego co ja się dowiedziałem (dzięki innemu koledze) kolego, to ten zestaw MITSUBOSHI jest z gwarancją na 1 rok lub 60tyś km.
Jest Ryzyko, Jest Zabawa...!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 23:41
Posty: 39
Skąd: Starachowice
Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.

Postprzez MarcinPN77 » 30 wrz 2011, 22:42

Jest o wiele prostszy sposób na odkręcenie śruby na wale korbowym. Bez żadnych specjalnych pospawanych kluczy, bez zapierania klucza o karoserie i strzelania z rozrusznika i wogóle bez innych fantastycznych pomysłów. Wystarczy druga osoba do pomocy która wkleszczy 5 bieg i wciśnie hamulec. Tylko musi sie dobrze zaprzeć :D Wtedy bierzemy nasadke 21, przedłużke i jakąś rure żeby sie nie szarpać :)
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2009, 20:44
Posty: 72
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.

Postprzez Syprinter » 23 gru 2011, 22:43

Czy wie ktoś czy przy wymianie rozrządu będzie potrzebny Klucz Dynamometryczny ? Do zakręcania naciągaczy lub do regulacji naciągu rozrządu ? Czy wszystko przykręcamy na wyczucie ? Pozdrawiam, Wesołych świąt !
Jestem w trakcie doprowadzania do ładu mojej madzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 12:55
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 KAT 1996

Postprzez Majki88 » 23 gru 2011, 23:51

tak potrzebny w manualu masz podane odpowiednie wartości
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Piotrek.84 » 31 mar 2012, 11:10

Mieliście może problem z ukosowaniem się paska rozrządu??Mam problem z jego odpowiednim ustawieniem na rolkach.Po przekręceniu rozrusznikiem przesuwa się na rolkach w stronę silnika i zostaje bliżej prawej krawędzi.Można tak jeździć czy raczej powinien być idealnie po środku rolek??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez XEEEnq » 16 kwi 2012, 21:02

Eh mam ten sam problem widzę jak pasek porusza się raz w prawo raz w lewo na rolkach nigdy nie miałem podobnego problemu. Problemy zaczęły się po wymianie rozrządu u mechanika – on nie widzi problemu mówi ze on sobie tak chodzi. Nieraz rano nawet słyszę (pewnie pasek) jak ociera gdzieś o obudowę... hmm i co teraz? Dlaczego się tak dzieje? Co mógł zrobić źle?

Pomocy ;)
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez MarcinPN77 » 16 kwi 2012, 21:44

To, że pasek jest blisko silnika to normalne. Ma prawo trochę ,,pływać". Rolka na wale go cały czas naprowadza więc na pewno nie spadnie :) Nie ma czym się przejmować :) A ocieranie paska o obudowę to normalna sprawa w Z5. Z czasem te obudowy się łamią, pękają wyginają i pasek szlifuje.
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2009, 20:44
Posty: 72
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.

Postprzez XEEEnq » 17 kwi 2012, 02:24

Yyy w mmoim bp tez to normalne?
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez MarcinPN77 » 17 kwi 2012, 15:10

A wychodzi poza rolki?
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2009, 20:44
Posty: 72
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.

Postprzez Michał88 » 17 kwi 2012, 20:52

Piotrek.84 napisał(a):Po przekręceniu rozrusznikiem przesuwa się na rolkach w stronę silnika i zostaje bliżej prawej krawędzi.

Raczej norma, u mnie też ustawił się bliżej silnika i tak już został.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Piotrek.84 » 18 kwi 2012, 11:23

To już jestem spokojniejszy.Dzięki za odpowiedzi :)
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323