Wymiana rozrzadu (BA Z5)
Auto masz bez klimy wg EPC Mazda. Jeśli masz klimę to po prostu kup pasek dłuższy. Wg różnych katalogów jest to uwzględnione i zawsze kupisz dobry pasek. Nie wiem w czym taki problem.
Marek 161BD081 napisał(a):U mnie mam w tej chwili zamontowane paski: 4PK890 do napędu alternatora oraz 4PK1000 do pompy klimy i wspomagania.
Oczywiście jest jeszcze spory zapas na napinaczach aby je naciągać.
Później jakoś może wydzielę osobny watek o paskach osprzętu.
Dzięki Marek. Z tego co ustaliłem to do alternatora mam pasek 4PK885 o nr B6BF18381, tak wynika z zestawienia tutaj Co do tego drugiego nie jestem pewien, może ktoś wie co oznacza AC, PS i AIRC w oznaczeniach Contitech? Wydaje mi się że PS to Power Steering (wspomaganie kierownicy), AC to Air Conditioning (klimatyzacja) a AIRC to może Air Compressor (jakiś kompresor powietrza? za bardzo nie wiem o jaki chodzi?) Skoro mówisz, że u Ciebie się sprawdza 4PK1000 to u mnie też powinien być OK Jak mówi Andrzej różnice faktycznie nie są duże a resztę pewnie da się wyregulować. Pytam dlatego, że nie chce kupić złego paska ale wychodzi na to, że nie ma to aż tak dużego znaczenia jak przy pasku rozrządu.
Tam jest dosyć szeroki zakres regulacji więc niewielkie różnice w długościach pasków nie powinny stanowić problemu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
"Jak prawidłowo dokręcić śrube na kole pasowym wału korbowego nie mając klucza dynamometrycznego ani specjalnej blokady? Odkręcałem metodą-zablokuj klucz i zakręć rozrusznikiem, ale teraz jak dokręcić?"
- Od: 22 lut 2010, 21:41
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r
Najprościej to podjechać np. do wulkanizacji i pneumatykiem dokręcić.
Ja miałem ten sam dylemat – skończyło się na zablokowaniu paska klinowego i za pomocą klucza oraz młotka dokręceniu tej śruby.
I w sumie to .... tak już pół roku jeżdżę
Ja miałem ten sam dylemat – skończyło się na zablokowaniu paska klinowego i za pomocą klucza oraz młotka dokręceniu tej śruby.
I w sumie to .... tak już pół roku jeżdżę
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A jeee, Mazdeczka ma nowy rozrząd i pompę wody (była w tragicznym stanie) . Ktoś przed sprzedażą zalał lub zasypał układ chłodzenia jakimś zielonym paskudstwem i to dziadostwo zbryliło się wylazło przez pompę, zasyfiło koło zębate wału... dużo tego było. Napinacz rozrządu chyba się zluzował albo sprężynka się wyciągnęła bo pasek był luźny jak stara gumka od majtek Teraz wszystko pięknie chodzi, bez zgrzytów i pisków. Muszę jeszcze wyeliminować delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym, nie trzyma 750 tylko wskaźnik obrotów delikatnie faluje albo trzyma się lekko poniżej.
może ktoś uszczelniał ubytki z chłodnicy/pompy proszkiem uszczelniającym i stąd ten osad. a obroty jeśli mocno nie falują to nie ruszaj, bo rozwiązań tego problemu jest wiele ... i czasem idzie to w pogorszenie lub koszty
Panowie, czy ktoś może pobrał i zapisał na dysk fotorelacje wymiany rozrządu przy Z5? Jak wiadomo, obrazków nie ma, a na wiosne przymierzam sie do wymiany, wiec były by mi bardzo pomocne
Gdyby mi ktoś na maila podesłał...... igor_23@vp.pl
Z góry dziekuję
Gdyby mi ktoś na maila podesłał...... igor_23@vp.pl
Z góry dziekuję
- Od: 11 lis 2012, 12:13
- Posty: 10
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA 95r.
Ja moze ulepiej 2 fotorelacje dla łancuszka i bez łancuszka . Po swojemu troche ale bedą i po swojemu , a dlatego 2 bo bedę zmienial głowice na polifta z502 bo ten dzwięk łancuszka przy jezdzie na poziome 2-2.4krmp nie mega drażni. Mialem okazje posłuchac z5 po pełnym lifcie i bajka normlanie jakby zupełnie inna motorownia była pod maską.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Tak o tej książce myślałem. Mnie się jakoś udało rozebrać wszystko. Dla ułatwienia rób sobie fotki etapami jak rozkładasz kolejne elementy. Potem w odwrotnej kolejności będziesz składał. Fajnie jakbyś robił to na podnośniku, bo trzeba zdjąć koło i osłonę w nadkolu. Ogólnie jak dla mnie to strasznie ciasno i niewygodnie tam jest. Małe japońskie rączki są potrzebne. Pamiętaj zrobić sobie znaki, żeby nie przestawić rozrządu, bo inaczej będziesz ściągał pokrywę zaworów. Ogólnie jeśli jesteś niedoświadczonym majsterkowiczem to rozrząd bym sobie odpuścił. Można sobie narobić bałaganu i potem to co zaoszczędzisz na pewno stracisz na ... W każdym razie jak masz trochę pojęcia to na pewno sobie poradzisz tylko podejdź do tego na spokojnie, bo odkręcanie/dokręcanie osłon rozrządu może wyprowadzić z równowagi.
W Z5 to osłony się zdejmuje "bajkowo"!
Spróbuj zdjąć je z KF'ie
A tak na poważnie to manual w zupełności ci powinien wystarczyć – jest tam dostatecznie dokładnie opisana cała procedura zakładania i napinania paska.
Podnośnik czy kanał nie jest niezbędny – wystarczy nawet lewarek i można to spokojnie zrobić nawet na parkingu pod blokiem.
Spróbuj zdjąć je z KF'ie
A tak na poważnie to manual w zupełności ci powinien wystarczyć – jest tam dostatecznie dokładnie opisana cała procedura zakładania i napinania paska.
Podnośnik czy kanał nie jest niezbędny – wystarczy nawet lewarek i można to spokojnie zrobić nawet na parkingu pod blokiem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witajcie
I u mnie przyszedł czas na wymianę rozrządu. Mam polifta z 1998 roku z Z5. Wymieniał ktoś niedawno rozrząd i może polecić jakiś sprawdzony zestaw oraz gdzie najlepiej go zakupić ?
I jeszcze jedno pytanie techniczne. W wersji z tego rocznika pasek jest z 125 ząbkami ?
I u mnie przyszedł czas na wymianę rozrządu. Mam polifta z 1998 roku z Z5. Wymieniał ktoś niedawno rozrząd i może polecić jakiś sprawdzony zestaw oraz gdzie najlepiej go zakupić ?
I jeszcze jedno pytanie techniczne. W wersji z tego rocznika pasek jest z 125 ząbkami ?
Zestaw oryginalny oczywiście, a pompę wody GMB. Co do paska to podaj vin a podam Ci oryginalny numer paska. Będziesz mógł ewentualnie według niego wybrać jakiś zamiennik jeśli nie chciałbyś oryginalnego zestawu zakładać.
Rolki w oryginale też GMB były?
To mój vin: JMZBA145201589924. Niby to polift z 05.1998, ale dziwnie jakoś to jest pooznaczane, bo na wielu aukcjach czytam, że od numeru 605121 była inna wersja.
Pompy wody przynajmniej na allegro nie idzie znaleźć GMB do tego modelu. Mam nadzieję, że w jakimś sklepie motoryzacyjnym uda się to ogarnąć.
To mój vin: JMZBA145201589924. Niby to polift z 05.1998, ale dziwnie jakoś to jest pooznaczane, bo na wielu aukcjach czytam, że od numeru 605121 była inna wersja.
Pompy wody przynajmniej na allegro nie idzie znaleźć GMB do tego modelu. Mam nadzieję, że w jakimś sklepie motoryzacyjnym uda się to ogarnąć.
Proponuję zgłosić się do jednego z zaprzyjaźnionych sklepów.
Dostaniesz wycenę oryginałów i zamienników.
Ja zostałem swego czasu obsłużony na 6
Osobiście polecam CarSpeed oraz MazParts
U nich kupowałem i nigdy się nie zawiodłem
Dostaniesz wycenę oryginałów i zamienników.
Ja zostałem swego czasu obsłużony na 6
Osobiście polecam CarSpeed oraz MazParts
U nich kupowałem i nigdy się nie zawiodłem
Tak jak Ci juz napisalem pompa gmb a rozrzad skf ja na takim zestawie latam 2 lata juz i nic sie nie dziej paski osprzetu wedle uznania moga byc zamienniki. Co do rolek nie pomoge o gmb pytaj w hurtowniach bo watpie by ktos mial na all
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Sawinio napisał(a):Proponuję zgłosić się do jednego z zaprzyjaźnionych sklepów.
Dostaniesz wycenę oryginałów i zamienników.
Ja zostałem swego czasu obsłużony na 6
Osobiście polecam CarSpeed oraz MazParts
U nich kupowałem i nigdy się nie zawiodłem
Sprawdziłem, napisałem, przewertowałem wszystkie wątki o rozrządach i już w sumie wiem na czym stoję
Jednak na allegro znalazłem korzystniejszą ofertę cenową niż w wyżej wymienionych sklepach. Kupował ktoś u tego sprzedawcy? Cena wydaje się bardzo atrakcyjna i zastanawiam się czy nie ma tu jakiegoś wałku: http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-3 ... 07673.html
Zastanawia mnie jednak jeszcze jedna rzecz. W moim aucie wg vinu jest przedliftowy silnik, a mam Madzie z maja 1998r. Miał ktoś taką sytuację, że do polifta trzeba było zakładać przedliftowy rozrząd? Spróbuje podejrzeć przez korek wlewu oleju czy jest ten łańcuszek to wszystko by wyjaśniło.
Masz silnik z łańcuszkiem wg. VIN. Tak więc pasek będzie ze 125 zębami. Nic nie kombinuj zatem tylko kup zestaw i można składać. W zależności jakie przebiegi robisz to zastanowiłbym się nad oryginalnym rozrządem. Jeśli jednak Twoje przebiegi są poniżej 10tys rocznie to rzeczywiście można zastosować zamiennik.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości