Wymiana rozrzadu (BA Z5)

Postprzez gapsonBG16 » 27 paź 2009, 14:39

Witam! Don Grgorio sprawdzałem u siebie i ceny :] są szokujące ale jak cos pomorze to – 240 zł rolka napinająca z całym napinaczem , jeśli jest dobry to mozna poszukać samej , a 282+ 333 rolki prowadzące :]
MAZDA 323F BG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 21:34
Posty: 4
Skąd: zelów
Auto: Mazda 323F BG 1993r. 1,8 16V
GLX ABS KLIMA

Postprzez flywin » 27 paź 2009, 16:54

pisz do Smirnoffa www.carspeed.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Don Gregorio » 28 paź 2009, 08:37

Dzieki:)
A czy trudno wymiania sie Rozrzad w V6? Czy potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 09:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez iceman150 » 29 paź 2009, 17:22

Witam ja mam pytanie jakie mogą być konsekwencje tego że pasek rozrządu jest za mocno naciągnięty?
Wnioskuję tak gdyż moje autko po odpaleniu trochę gwiżdże :) i myślę że to wina paska. Dodam że ma najechane na tym rozrządzie 30tys km i jeździ dalej w takim stanie.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 19:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez flywin » 29 paź 2009, 19:16

możliwe że nie pasek rozrządu tylko pasek od wspomagania alternatora,,,
a jak masz zbyt mocno naciągnięty to wiadomo co może sie stać pęknąć i po ptokach ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez iceman150 » 29 paź 2009, 20:35

Od wspomagania to raczej by piszczał jakby co.
A to jest taki gwizd zmieniający się w zależności od obrotów, brzmi jakbym miał turbinę.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 19:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez flywin » 29 paź 2009, 21:26

ja tak mam ok 2.5k RPM dasz mniej nie słychac dasz wiecej do pow 3k RPM tez nie słychać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez iceman150 » 29 paź 2009, 21:30

Aż tak dokładnie się nie przysłuchiwałem na pewno jest ten dźwięk wyrazisty jak go odpale z zimnego.
A potem jak autko dobrze się nagrzeje to już wogóle tego dźwięku nie ma w żadnym zakresie obrotów.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 19:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez Don Gregorio » 29 paź 2009, 21:32

A moje pytanie?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 09:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez flywin » 29 paź 2009, 21:37

raczej nie polecam w zabawe samemu chyba ze masz pojecie cos i robiles kiedys....?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Don Gregorio » 30 paź 2009, 07:21

Koledzy powiedzcie w jaki sposob zakłada sie hydronapinacz Czy tak samo tą samą metodą co w Z5 Silnik u mnie to KF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 09:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez M-I-K-E » 4 paź 2010, 19:00

Witam
Odkopuje temat i nie wiem czy tu powinienem pytac ^^.
Przymierzam się do wymiany rozrządu ( pasek + rolki + napinacz).
Czy ustawienie samych znaków na kołach wystarczy do poprawnej wymiany rozrządu?
Znajomy mi wspominał coś o prawidłowym ustawieniu tłoków...? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam. <co?>

Jakie fantastyczne forum. Trzy zapytania i żadnej odpowiedzi. Dziekuje bardzo. Wiecej sie dowiem od tp. zal.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2010, 22:07
Posty: 8
Skąd: Orneta'City
Auto: MAZDA 323F BA

Postprzez corleone » 10 paź 2010, 22:47

:D wystarczy jak znaki są na swoich miejscach a ty masz auto po lifcie wiec kupujesz rozrząd według nr. vin bo w tych modelach jest rozrząd bez rolki zębatej i oczywiście pasek tez jest inny (różnica polega na ilości zębów na nim ) ustawiasz kola na punkty i po sprawie a kolega z tłokami to wyskoczył bo wie ze tłoki muszą być w danej pozycji ale chyba nie wie tak do końca ze do tego służą znaki na kołach ! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 21:43
Posty: 24
Skąd: Śląsk
Auto: Premacy 2.0 Sportive

Postprzez M-I-K-E » 11 paź 2010, 22:37

Dzięki za odpowiedź. Dziwna sytuacja – samochód mam wizualnie po lifcie, ale nr vin wskazuje na stary układ rozrządu z rolką zębatą. :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2010, 22:07
Posty: 8
Skąd: Orneta'City
Auto: MAZDA 323F BA

Postprzez bartekdw » 24 gru 2010, 09:12

Witam, przy "okazji" robienia uszczelki pod głowicą zająłem się rolką zębatą rozrządu której nie wymieniłem w trakcie wymiany rozrządu z powodu sporych kosztów tej rolki. Jest łatwy sposób na oszczędzenie 100-120zł jeśli ktoś ma dostęp do prasy, ja miałem. Łożysko które siedzi w rolce zębatej jest bardzo łatwo dostępne, mnie kosztowało 20zł. Wymiana to 5min i mam rolkę prawie nówkę:P na japońskim łożysku takim jak było. Pozdrawiam i Wesołych Świąt
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 19:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez SirLonger » 11 sty 2011, 23:38

a z kąd wiadomo ilu zębowy pasek potrzeba?? bo przymierzam sie do wymiany rozrządu
SirLonger
 

Postprzez Majki88 » 12 sty 2011, 10:53

Silniki przed liftem miały dłuższy pasek i 3 rolki, ale najlepiej sprawdzić według vin
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 17:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez SirLonger » 12 sty 2011, 12:02

A SILNIK 2000CC DOHC TO JEST PRZED CZY PO?? DODAM ZE DOPIERO NABYŁEM TAKĄ MAZDE Z TĄD MOJE PYTANIA
SirLonger
 

Postprzez Majki88 » 12 sty 2011, 18:38

pisz małymi literami
po drugie uzupełnij profil
a po trzecie jeżeli chodzi o KF to nie ma różnic w długościach paska bo zapytałeś w fotorelacji z wymiany w Z5 stąd moja taka odpowiedź

Gregorio ustawiasz rozrząd na znaki przykręcasz hydronapinacz i wyciągasz zawleczkę z napinacza i sam się rozpręży i napnie tylko trzeba uważać żeby się nie przestawił
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 17:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Pioteq25 » 12 sty 2011, 18:46

Majki88 napisał(a):Silniki przed liftem miały dłuższy pasek i 3 rolki, ale najlepiej sprawdzić według vin

Można też zdjąć pokrywę i zobaczyć co łączy dwa wałki rozrządu. Po lifcie był pasek zamiast łańcucha.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323