Wymiana rozrzadu (BA Z5)
Szybkie pytanie: Mazda 323 BA Z5(1,5 DOHC 88KM), rozrząd wymieniany w lutym 2008, przejechane niecałe 60 kkm – czy nie za długo zwlekam z wymianą? Różne źródła różnie podają, jedni mówią/piszą, że wymiana paska (chodzi o czas, nie km bo wiem, że serwisowo co 90 kkm) powinna odbywać się max co 3 lata, inni, że nawet 7 lat (w Toyotach podobno nawet co 10). Jak to widzicie, jakieś rady? Wymieniać od razu pompę wody i wszystkie rolki itp (np. wszystko co jest na tej aukcji http://allegro.pl/rozrzad-mazda-orygina ... 34751.html lub http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 86061.html czy powiedzmy wystarczy tylko to http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-ba- ... 27410.html )?
- Od: 13 lis 2012, 02:24
- Posty: 7
- Skąd: Sabnie
- Auto: 323, Sedan, 1,5 16v, Benzyna+LPG, '97.
3 BK, Sedan, 1.6 16v, Benzyna+LPG, '09.
Też mam zamiar wymienic rozrząd i użyć ten zestaw... jakieś opinie??
Mam tylko pytanie czy jak zdejme to lewe kólko z wałka rozrządu bo zanim jest też uszczelniacz to pod żadnym pozorem nie moge przekręcic wałka, tak? przerabiał to ktoś?
Mam tylko pytanie czy jak zdejme to lewe kólko z wałka rozrządu bo zanim jest też uszczelniacz to pod żadnym pozorem nie moge przekręcic wałka, tak? przerabiał to ktoś?
- Od: 2 mar 2014, 00:48
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1998
Kupiłem kompletny rozrząd z pompą w japomoto teraz chce go wymienić bo już tydzień leży a ja boje się za to zabrać, ale w końcu chce to zrobić bo już nie jeżde autem zeby mi pasek nie strzelił ze starości i ilość kilometrów. Tak więc w tym tygodniu chce to zrobić i chciałbym prosic o jakiś dokładniejszy poradnik potzrebny do wymiany, nie mam warunków i bede to robił przed domem. najbardziej boje się naciagu pasak jakies pomysly jak to poprawnie zrobic zeby nie skopac całej roboty bede wymieniał tez pompe czy są jakieś dodatkowe utrudnienia z nią zwiazane.
- Od: 2 mar 2014, 00:48
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1998
Pasek naciaga sie sam jak zluzujesz napinacz. Wszystko zrobisz spokojnie na lewarku i kawalku pniaczka pod autem.
-
Przemek323c
Musisz zeby zdjac paski osprzetu ale tylko zluzowac. Kolo musowo i kawalek oslony. No i poduszke silnika bo nie sciagniesz paska. Jest na forum fotorelacja przeciez.
-
Przemek323c
Czy jest gdzieś dostępna fotorelacja z wymiany rozrządu bo nie wyświetlają mi się obrazki ?
- Od: 19 sie 2014, 07:24
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323 F 1,5 1994 r. czerwona
Nie ma obrazków da rade re-upa zrobić? to bym przerobił na pdf i wrzucił
- Od: 22 maja 2013, 19:44
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G
również miałbym prośbę o re-up zdj z wymiany rozrządu z góry wielkie dzięki : ) i też proponowałbym robić z zrzuty jak kolega wyżej w formie pdf-a
Panowie – trzymajcie się opisu zawartego w manualu a bez większych problemów wymienicie rozrząd. Akurat cała procedura montażu i napisania paska jest tam dokładnie opisana i radzę się tego trzymać.
A rozrząd to nawet bez kanału i pod blokiem da.się wymienić
PS. Jak znajdę to wrzucę kilka fotek z remontu motorka, gdzie będzie rozrząd pokazany.
A rozrząd to nawet bez kanału i pod blokiem da.się wymienić
PS. Jak znajdę to wrzucę kilka fotek z remontu motorka, gdzie będzie rozrząd pokazany.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
W zasadzie jeśli ktoś nie potrafi zrozumieć opisu to fotki mu niewiele pomogą
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Raczej nie "wyważamy otwartych drzwi" i każdy korzysta z oryginalnego pdf'a.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie skończył się w mojej 323 1,5 silnik Z5 przed liftem z łańcuszkiem na wałkach,czy mogę spokojnie wstawić motor Z5 po lifcie czyli bez łańcuszka na wałkach ?
-
norek111
Możesz.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Witam
Mam problem z założeniem paska, nie idzie go nałożyć jest za krótki. Kupiłem ori rozrząd w carspeed. Pasek ma 123 zęby(liczyłem dwa razy) i według vina taki ma być, co najlepsze stary ma 125. Jak to możliwe? Mój vin JMZBA145201651083.
Mam problem z założeniem paska, nie idzie go nałożyć jest za krótki. Kupiłem ori rozrząd w carspeed. Pasek ma 123 zęby(liczyłem dwa razy) i według vina taki ma być, co najlepsze stary ma 125. Jak to możliwe? Mój vin JMZBA145201651083.
- Od: 24 wrz 2014, 21:37
- Posty: 10
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5-DE 98r. + Stag 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości