dziękiadamax4 napisał(a):Możesz.
Wymiana rozrzadu (BA Z5)
Muniano – zareklamuj ten pasek w CS bo coś w katalogach albo źle sprawdzili albo po prostu jest jakiś błąd.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Vin vinem, przecież silnik mógł ktoś zmienić... tak jak kolega arafal21 mówi. Jeśli jest łańcuszek wałków rozrządu to 123 a jak nie ma to 125 i wtedy masz dwa zębate koła wałków. No i rocznik auta mówi sam za siebie
Jestem pewien ze wymienili by ci albo nawet zwrocili kase. Tylko do nich napisz. No szkoda ze zamiennik.... 30tysiecy mniej bedzie gwarancji. Ale teraz jak juz masz zalozony no to jak sie mowi – musztarda po obiedzie
Myślę, że jeżdżąc "grzecznie" to te parę dni bez kłopotów zrobiłbyś też na starym pasku a w tym czasie trwałaby wymiana tego co zakupiłeś.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Koledzy powiedzcie mi czy cena za robociznę jeśli chodzi o wymianę rozrządu w granicach 200-300 zł jest normalną ceną? Nie bardzo się znam na cenach tego typu usług, więc wolę się upewnić. I jak wygląda kwestia wymiany pompy wodnej? Jest wymagana przy każdej wymianie wałków i paska?
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
200zl jest do przyjecia. Nie szukaj taniej bo zrobic moze zle i na od....dal i bedziesz robic dwa razy. Teoretycznie nie jest wymagana bo nie jest napedzana paskiem rozrzadu. Pompe mozna osluchac ale z drugiej strony nie wiesz kiedy padnie a jak padnie to znowu ta sama robota i koszta. Pozornie oszczedzisz na pompie ale w razie wymiany dolozysz za robote drugi raz.
Bardziej 200zl, gdzie za taka pipdokwe brac 3 stowki.. Roboty przy tym tyle co nic to i cena 200 to maksimum. Pompe wody wymien, bo jak zoabczysz plame plynu pod autem to znow te 200 musisz wywalic nie potrzebnie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Oki dzięki za odpowiedzi
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Witam, nie wiem co mam zrobić, mam mazdę z 1998 po lifcie w stanie praktycznie unikalnym bez rdzy. Wszystko wymieniane na czas, garażowana, cały czas. Lecz kończy się już czas rozrządu. Był wymieniany przy przebiegu 112 000, a teraz mam 170 000. Planuje dość dalekie trasy i nie chciałbym, żeby coś się zdążyło po drodze. Moj zaprzyjaźniony mechanik mówi,, jak jezdzi niech jeździ. chodzi o to , ze możne przestać i to będzie problem. Wiec, cóż mam począć nie znam się zbytnio na autach, jak zrobić by było dobrze!?
Dodam, ze gdy ciałem wymienić płyn hamulcowy usłyszałem, ze nikt tego nie robi i nie ma to wpływu na jazdę. Co pewnie płyn nie był wymieniany. Poradźcie co mam zrobić by użytkować to auto by mi służyło.
Dodam, ze gdy ciałem wymienić płyn hamulcowy usłyszałem, ze nikt tego nie robi i nie ma to wpływu na jazdę. Co pewnie płyn nie był wymieniany. Poradźcie co mam zrobić by użytkować to auto by mi służyło.
- Od: 4 cze 2014, 18:57
- Posty: 7
- Skąd: Zamość
- Auto: 323F 1.5 88 .1998
Zmien mechanika...
Rozrzad jeszcze troche takze nie powinnoo nic sie stac, chyba ze juz ma 5 lat to pasuje wymienic. NIe jest drogi a silnik masz 1.5 a nie 1.6. Masz Z5 po pelnym FL czyli dluzszy pasek, a reszta bez zmian.
Ja osobiscie staram sie rok w rok przelac uklad swiezym plynem, jak nie caly uklad to chciaz przelac zaciski.
Rozrzad jeszcze troche takze nie powinnoo nic sie stac, chyba ze juz ma 5 lat to pasuje wymienic. NIe jest drogi a silnik masz 1.5 a nie 1.6. Masz Z5 po pelnym FL czyli dluzszy pasek, a reszta bez zmian.
Ja osobiscie staram sie rok w rok przelac uklad swiezym plynem, jak nie caly uklad to chciaz przelac zaciski.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja proponowałbym jednak nie zwlekać z wymianą bo w zasadzie to mało kto zagwarantuje ci, że ten rozrząd przejechał te 50kkm a nie dużo więcej.
Z drugiej strony wymiana rozrządu w tym silniku nie jest kosztowna więc nie ma co kombinować i po prostu go wymienić.
Wszystkie graty dobrej jakości zakupisz wysyłkowo w carspeed.pl a mechanika to faktycznie lepiej zmień.
Powodzenia!
P.S. Uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne. Temat przeniosłem do właściwego działu – zaznajom się na przyszłość z podziałem działów technicznych
Z drugiej strony wymiana rozrządu w tym silniku nie jest kosztowna więc nie ma co kombinować i po prostu go wymienić.
Wszystkie graty dobrej jakości zakupisz wysyłkowo w carspeed.pl a mechanika to faktycznie lepiej zmień.
Powodzenia!
P.S. Uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne. Temat przeniosłem do właściwego działu – zaznajom się na przyszłość z podziałem działów technicznych
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dołączyłem Twój temat do istniejącej dyskusji.
Żywotność rozrządów to tak ok 90-100 tys. km o ile składany na dobrych (np. oryginalnych) częściach.
Oczywiście pod warunkiem, że sam znasz ten faktyczny przebieg silnika.
Ale zwykle w większości przypadków każdy wymienia profilaktycznie aby nie być "przypadkiem" zaskoczonym.
Żywotność rozrządów to tak ok 90-100 tys. km o ile składany na dobrych (np. oryginalnych) częściach.
Oczywiście pod warunkiem, że sam znasz ten faktyczny przebieg silnika.
Ale zwykle w większości przypadków każdy wymienia profilaktycznie aby nie być "przypadkiem" zaskoczonym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mam pytanko odnośnie pasków wielorowkowych. Wiem, że temat dotyczy wymiany rozrządu ale mój problem jest poniekąd z tym tematem związany no i ten wątek jest cały czas żywy . Ostatni raz rozrząd wymieniałem przy zakupie auta tj. w 2006 r. zatem chyba już najwyższy czas zrobić to ponownie. Tym razem chciałbym przy okazji wymienić paski wielorowkowe i tu pojawia się problem, ponieważ wiem i to udało mi się ustalić, że do napędu alternatora potrzebny jest mi pasek 4PK885 (oznaczenie ALT w katalogu Conti) ale mam problem z drugim paskiem, bo nawet po nr VIN sklep w którym chcę pasek kupić nie potrafi ustalić jaki to. Będzie to albo ten pasek: 4PK985 albo ten 4PK1000. Pierwszy ma oznaczenia: PS, (AC), (-AIRC) a drugi: PS, (AC), (AIRC), są one trochę mylące bo dla mnie i AC i AIRC to może być klimatyzacja. Podobno ten dłuższy jest dla pojazdów ze sprężarką powietrza (?) nie wiedziałem, że coś takiego jest w Mazdach, moje auto ma jedynie klimatyzację i nie za bardzo wiem o jaką sprężarkę może chodzić.
Czy ktoś byłby w stanie rozszyfrować po nr VIN który to pasek? Mój VIN: JMZBA145201332195.
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.
@poniżej
Tak moje auto ma klimatyzację
Czy ktoś byłby w stanie rozszyfrować po nr VIN który to pasek? Mój VIN: JMZBA145201332195.
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.
@poniżej
Tak moje auto ma klimatyzację
Ostatnio edytowano 1 cze 2015, 20:05 przez przemol80, łącznie edytowano 1 raz
Rozrzad powinienes juz dawbo wymienic. Wymiania sir co przebieg lub 5-6 lat.numer paska podsle Ci bo mam conti na wspomaganiu akurst. Chyba ze masz klime.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Robię dość małe przebiegi roczne i w pierwszym okresie tj 5-6 lat auto było garażowane więc myślę, że jeszcze troszkę da radę. Szybko przeleciało te 9 lat
PS Moje auto ma klimę – wyedytowałem powyższy post.
W tej chwili jestem na wyjeździe (nie swoim autem) i nie mam możliwości sprawdzenia czy na pasku jest jakieś oznaczenie a zakupy chciałbym zrobić przed długim weekendem jeszcze. Myślałem, że jest jakaś inna metoda sprawdzenia jaki pasek jest odpowiedni.
Edit:
SPrawdzałem na tej stronie: http://www.essi24.ru/catalog/auto/mazda ... 32195.html
ale nie mogę znaleźć oznaczenia tego paska.
PS Moje auto ma klimę – wyedytowałem powyższy post.
W tej chwili jestem na wyjeździe (nie swoim autem) i nie mam możliwości sprawdzenia czy na pasku jest jakieś oznaczenie a zakupy chciałbym zrobić przed długim weekendem jeszcze. Myślałem, że jest jakaś inna metoda sprawdzenia jaki pasek jest odpowiedni.
Edit:
SPrawdzałem na tej stronie: http://www.essi24.ru/catalog/auto/mazda ... 32195.html
ale nie mogę znaleźć oznaczenia tego paska.
U mnie mam w tej chwili zamontowane paski: 4PK890 do napędu alternatora oraz 4PK1000 do pompy klimy i wspomagania.
Oczywiście jest jeszcze spory zapas na napinaczach aby je naciągać.
Później jakoś może wydzielę osobny watek o paskach osprzętu.
Oczywiście jest jeszcze spory zapas na napinaczach aby je naciągać.
Później jakoś może wydzielę osobny watek o paskach osprzętu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości