Obroty

Postprzez maise » 7 cze 2008, 13:28

Więc tak...mam następujący problem: czasem, gdy silnik się już rozgrzeje obroty silnika na luzie stoją na 1300-1400 i za nic nie chcą zejść, następnym razem siedzą na 1000, a kiedy indziej na ok 600...w jeździe w niczym nie przeszkadza (żadnych problemów z odpalaniem, ruszaniem,przyspieszniem itp.),ale mimo wszystko to wkurza, gdy podczas trasy 200km na jednych światłach na luzie jest 700, a na innych 1400 obrotów...dodam tylko,że na początku cały czas było 1400, ale po wymianie płynu w chłodnicy i wymianie jakiegoś pękniętego wężyka ciśnieniowego zmieniła się sytuacja w ten sposób...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 12:49
Posty: 29
Skąd: Poznań/Oborniki
Auto: Mazda 323 c 1.5 16v Z5 '97/ Toyota Corolla 1.4 '00

Postprzez Waluś » 7 cze 2008, 19:03

_>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez maise » 8 cze 2008, 11:14

wiem,że ta sprawa była już opisywana na forum,tyle że tu jest ta różnica, że te obroty nie falują,tylko stoją na określonej wartościi (600,1000 lub 1400)...
THERE IS A LIGHT THAT NEVER GOES OUT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 12:49
Posty: 29
Skąd: Poznań/Oborniki
Auto: Mazda 323 c 1.5 16v Z5 '97/ Toyota Corolla 1.4 '00

Postprzez Rascal » 9 cze 2008, 17:18

Witam :)

Rozwiązanie jest proste – znajdz specjaliste, który wyczyści Ci przepustnice. Ja miałem takie same objawy, a po tej czynności, która kosztowała mnie 90zł wszystko jest ok.

Tutaj masz całą instrukcję http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=472513
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez Kufel » 9 cze 2008, 18:35

moja madzia ma na jałowym biegu około 1100-1200 rpm. Nic nie faluje, ślicznie cyka. Troche mnie takie wysokie obroty niepokoiły, dlatego zwrócilem sie z tym problemem do Jaksy (b. porzadny serwis mazdy w okolicach warszawy, kontakt znajdziesz na tym forum albo google – AutoJaksa). Dowiedzialem sie tam, ze silnik ma normalne obroty a tylko obrotomierz oszukuje. Podczas normalnej jazdy nie ma zadnej roznicy, wszystko w porzadku.
Tak wiec jezeli nic nie dzieje sie zle a tylko wkurza – to po co grzebac? Ja sie przyzwyczailem i wszystko jest git.

Szerokiej drogi i miekkich slupkow
Jest ryzyko – jest zabawa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 00:25
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: 323C BA`96 1.5i 16v 199tkm

Postprzez Rascal » 9 cze 2008, 21:03

U mnie też nic nie falowało, ale obroty potrafiły się przywiesić na 1100-1200 obrotów. A teraz za każdym razem wracają do ustalonych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez maise » 9 cze 2008, 22:47

właśnie dziś zauważyłem, że jeśli nie jest zbyt gorąco, jadę max 80km/h to na luzie jest te 600 obrotów i w ogóle nie słychać silnika...natomiast jeśli jest gorąco,a ja trochę depnę,to jest te 1200-1400 i słychać różnicę..ale fakt w czwartek lub piątek jadę do mechanika zmienić opony to przy okazji spojrzy mi na silnik:)
THERE IS A LIGHT THAT NEVER GOES OUT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 12:49
Posty: 29
Skąd: Poznań/Oborniki
Auto: Mazda 323 c 1.5 16v Z5 '97/ Toyota Corolla 1.4 '00

Postprzez Kluska » 9 cze 2008, 23:30

przyłącze się do tematu
mam troszkę inny problem, mianowicie obroty mi nie falują, tylko zmieniają się w zależności czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie, na zimnym silniku obroty mam ok 1200-1800, ale jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają do ok 750-800
mam jeszcze jeden problem, podczas jazdy gdy wrzucę luz i nie trzymam pedału gazu, to po chwili pedał gazu się blokuje i trzeba tak jakby uderzyć stopą w pedał aby zaczął ponownie chodzić

czy ktoś potkał się z takimi problemami i czy ktoś zna sposób na rozwiązanie problemu
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez graba_81 » 10 cze 2008, 12:29

Kluska napisał(a):przyłącze się do tematu
mam troszkę inny problem, mianowicie obroty mi nie falują, tylko zmieniają się w zależności czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie, na zimnym silniku obroty mam ok 1200-1800, ale jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają do ok 750-800
problemu
Ja kolego mam identyczny problem. Wczoraj wymieniłem sprzęgło i od tej pory tak mam – na benzynce chodzi idealnie. A jak mam go na lpg to na luzie jak nie wcisnę sprzęgła mam prawie 2 tys. obr/min a jak wcisnę sprzęgło to mam obroty w normie – tj. ok 900 obr/min. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły lub sugestie to proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 16:32
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA 1.8 16V DOHC b+g 97r

Postprzez graba_81 » 10 cze 2008, 20:01

Ponawiam pytanie. Czy ktoś się spotkał z takim problemem jaki opisałem post wyżej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 16:32
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA 1.8 16V DOHC b+g 97r

Postprzez sps-snipers » 10 cze 2008, 20:25

graba_81 napisał(a):Ja kolego mam identyczny problem. Wczoraj wymieniłem sprzęgło i od tej pory tak mam – na benzynce chodzi idealnie. A jak mam go na lpg to na luzie jak nie wcisnę sprzęgła mam prawie 2 tys. obr/min a jak wcisnę sprzęgło to mam obroty w normie – tj. ok 900 obr/min. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły lub sugestie to proszę o pomoc.
Troszke to dla mnie dziwne. Jesteś tego pewien z tym sprzęgłem ,bo niebardzo chce mi sie w to wierzyć :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Krisu » 10 cze 2008, 20:26

Jako że jestem tutaj nowy to jeszcze raz się przywitam :)

Szukałem na tym forum odpowiedzi na pytanie jak ustawić wolne obroty. Znalazłem ale już nie potrafię odszukać tego postu. W związku z tym proszę was o pomoc. Pamiętam że w kostce diagnosis trzeba zmostkować "TEN" i "GND" ale gdzie ta kostka ? Potem rwgulować śrubą w przepustnicy.

Autko to Mazda 323 rok 97 silnik Z5

Dzięki za pomoc :)
Krisu
 

Postprzez graba_81 » 10 cze 2008, 20:31

sps-snipers napisał(a):Troszke to dla mnie dziwne. Jesteś tego pewien z tym sprzęgłem ,bo niebardzo chce mi sie w to wierzyć język

Uwierz mi, że tak jest. Od wczoraj sprawdzałem to wielokrotnie ;–) Jak narazie nie mam pojęcia co z tym zrobić. Takie zjawisko mam tylko na lpg. Po wciśnięciu sprzęgła na luzie mam ok 800 obr a jak puszczę sprzęgło jest około 1500 – 2000. Także jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę, żeby coś wymyślił. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 16:32
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA 1.8 16V DOHC b+g 97r

Postprzez sps-snipers » 10 cze 2008, 22:37

Jedż do gazowników ,bo to jest niemożliwe ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez graba_81 » 11 cze 2008, 07:51

Dzwoniłem do gazowników i powiedzieli mi, że to raczej coś z przepustnicą i oni nic nie poradzą ... Sam już nie wiem....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 16:32
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA 1.8 16V DOHC b+g 97r

Postprzez shorty1988 » 10 lip 2008, 12:37

Ja mam inny problem: kiedy odpalam samochód są wysokie obroty a kiedy np włącze swiatła obroty lekko podchodzą jeszcze do góry. Czego to może być wina? Mam mazde 323c 1.4 z 1995r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 12:14
Posty: 33
Skąd: uczucie deja vu?
Auto: BMW E46 320TD 150KM 2002r

Postprzez Rascal » 10 lip 2008, 13:04

Do shorty1988
A gdy silnik ma optymalną temperaturę jakie masz wtedy obroty??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez shorty1988 » 10 lip 2008, 13:38

dokładnie nie wiem, ale zrobiłem nim 150 km w jeden dzień i nie było jakiś problemów z przegrzewaniem silnika itp. a obroty szczeg.ólnie dokuczały kiedy stawałem na swiatłach itp wtedy były dość wysokie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 12:14
Posty: 33
Skąd: uczucie deja vu?
Auto: BMW E46 320TD 150KM 2002r

Postprzez Majlo » 10 lip 2008, 14:21

maise napisał(a):właśnie dziś zauważyłem, że jeśli nie jest zbyt gorąco, jadę max 80km/h to na luzie jest te 600 obrotów i w ogóle nie słychać silnika...natomiast jeśli jest gorąco,a ja trochę depnę,to jest te 1200-1400 i słychać różnicę..ale fakt w czwartek lub piątek jadę do mechanika zmienić opony to przy okazji spojrzy mi na silnik:)


miałem ostatnio tak jak było ponad 30stopni i auto było bardzo nagrzane że gdy zawsze mam obroty na 750 na luzie to one wtedy były na 1200... wydaje mi sie że mogło to być wtedy spowodowane włączajacym się wentylatorem i to dlatego obroty sie podnosiły bo teraz jest wszystko ok... a czy u was słychać wentylator jak sie włancza i wyłancza bo u mnie nic nie słychac.... czy on jest az tak cichy???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez grodek » 10 lip 2008, 18:04

ciekawe hmmmm z tym sprzęgłem to jeden pomysł mam, ale nie wiem czemu tak sie u was dzieje. W madzie jest przy pedale sprzegła taki pstruczek elektryczek który rejestruje czy wciśniete masz sprzeglo czy tez nie wciśniete to ma jakoś działac tak ze jak masz wbity bieg i puszczone sprzegło to do kompa idzie informacja zeby dał troszke wiecej paliwa bo silnik bedzie pracowął pod obciązeniem dlatego te wysokie obroty sie pojawiaja jak wcisniecie sprzęgło macie, tak sobie wymysliłem problem chyba jest w tym ze drugi warunek zeby komp zwiększył obroty to wbity bieg i u was chyba cosik sie zwarło czy cos i komp mysli ze bieg jest wbity cały czas tak tylko sobie wykombinowałem nie wiem czy dopse:P
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323