Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
Witam piszę w takiej sprawie ponieważ silnik mi kopci przez 5 sekund na zimnym silniku po nocy jakie objawy dodam że madzie sprowadziłem z niemiec i stała w garażu od 2008 do teraz
- Od: 10 paź 2010, 19:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km
Uszczelniacze słychać? Jak ci kopci na niebiesko to znaczy, że silnik spala olej i wymiana samych uszczelniaczy raczej nic nie da. W tych silnikach lubią się zapiekać pierścienie olejowe. Już dużo osób przerobiło ten temat w tym ja. Jaki masz olej zalany, i dużo Ci go bierze? Zakładam, że jest to silnik Z5?
- Od: 28 paź 2008, 15:24
- Posty: 32
- Skąd: Chełm
- Auto: MX-3 B6 SOHC '93
kolor spalin to niebiesko czarny a po chwily biały i przestaje olej to 15w40 Mobil1 i powiem że pierwsza ostatnio w niedziele to jak ją odpaliłem po nocy to prawie wogle dymu nie było a teraz znów i puzniej jak ją odpalam juz za kazdym razem to juz nie kopci tylko ten pierwszy strzał 5 sekund i przestaje no i silnik to z5 oczywiscie
- Od: 10 paź 2010, 19:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km
Też lałem olej 15W-40 i myślałem, że wszystko jest w porządku aż do remontu silnika. Na twoim miejscu jak jeszcze dużo oleju nie bierze to bym zmienił na jakiś 10W-40. Moja Mazda nie kopciła w ciepłe dni, ale jak przyszła jesień i to się wtedy zaczęło. Te silniki nie są złe tylko złymi olejami są pozalewane, co jest powodem zapiekania pierścieni. Producent nie przewiduje minerała w książce serwisowej dla tych silników. Ja swoją Mazdę po remoncie mam zalaną Mobil 5W-50 i żadnych ubytków oleju nie widzę.
- Od: 28 paź 2008, 15:24
- Posty: 32
- Skąd: Chełm
- Auto: MX-3 B6 SOHC '93
a powiedz mi ile wyszedł cie remont silnika
- Od: 10 paź 2010, 19:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km
czyli jakieś 1300 zł wychodzi remont silnika to nie jest aż tak żle bo sam rozrząd kosztuje 500zł plus oleje filtry No ale nawet przed chwilką ja odpaliłem to posłuchałem sobie uszczelniaczy to na prawdę mocno je słychać jak sie przygazuje
- Od: 10 paź 2010, 19:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km
no to wytłumacz mi to normalnie fachowo jak to się nazywa a nie że jedziesz na młodego i mnie ciśniesz PP
- Od: 10 paź 2010, 19:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km
Zacznijmy od tego abyś używał opcji edytuj post a nie nabijasz nowe bo dostanie Ci się od mod-a. Co do kopcenia to masz zapewne uszczelniacze do wymiany skoro tylko rano Ci kopci ale nie warto wymieniać tylko nich a całość z pierścieniami. No i zmień olej na conajmniej 10W40 bo mazdy nie lubią minerałów.
PS.
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać.
Z5 na oponach 245 może być strzałą w twoim odczuciu ale tylko jak się przesiadłeś z malucha
Dorabiasz jako walec czy co?
PS.
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać.
Z5 na oponach 245 może być strzałą w twoim odczuciu ale tylko jak się przesiadłeś z malucha
Dorabiasz jako walec czy co?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
sprawdziłem przed chwilą czy mi nie kopci przez miarkę od oleju i zero jakiego kolwiek dymu olej zmieniany tydzien temu i według mnie to nic nie ubyło olej czysty nie czarny a jednak dymek z rana jest wiec pytam ostatni raz kolegów bo chce to odrazu już wymienić bo kupiłem oryginalne uszczelniacze z Mazdy i chciałbym sie już za to zabrać i podkresle ostatni raz strasznie własnie slychać zawory a cała reszta w idelnym stanie i jeszcze raz powiem Mazda 3 lata stała bez odpalania i jakiej kolwiek ingerencji kogo kolwiek
- Od: 10 paź 2010, 19:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości