Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez flywin » 3 lip 2011, 21:33

no dobra Rafale powiedz mi jakie odczucia brała olej czy nie? lepszy Motul?bo nie chce zrobić błędu jakiegoś ,żebym nie żałował ze zrobiłem płukankę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez szymon60992 » 12 lip 2011, 11:06

Witam piszę w takiej sprawie ponieważ silnik mi kopci przez 5 sekund na zimnym silniku po nocy jakie objawy dodam że madzie sprowadziłem z niemiec i stała w garażu od 2008 do teraz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2010, 19:08
Posty: 18
Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km

PostTen post został usunięty przez Majki88 15 lip 2011, 16:27.
Powód: dubel

Postprzez Mazi » 12 lip 2011, 11:26

Uszczelniacze słychać? Jak ci kopci na niebiesko to znaczy, że silnik spala olej i wymiana samych uszczelniaczy raczej nic nie da. W tych silnikach lubią się zapiekać pierścienie olejowe. Już dużo osób przerobiło ten temat w tym ja. Jaki masz olej zalany, i dużo Ci go bierze? Zakładam, że jest to silnik Z5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 15:24
Posty: 32
Skąd: Chełm
Auto: MX-3 B6 SOHC '93

Postprzez szymon60992 » 12 lip 2011, 11:54

kolor spalin to niebiesko czarny a po chwily biały i przestaje olej to 15w40 Mobil1 i powiem że pierwsza ostatnio w niedziele to jak ją odpaliłem po nocy to prawie wogle dymu nie było a teraz znów i puzniej jak ją odpalam juz za kazdym razem to juz nie kopci tylko ten pierwszy strzał 5 sekund i przestaje no i silnik to z5 oczywiscie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2010, 19:08
Posty: 18
Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km

PostTen post został usunięty przez Majki88 15 lip 2011, 16:27.
Powód: dubel

Postprzez Mazi » 12 lip 2011, 12:14

Też lałem olej 15W-40 i myślałem, że wszystko jest w porządku aż do remontu silnika. Na twoim miejscu jak jeszcze dużo oleju nie bierze to bym zmienił na jakiś 10W-40. Moja Mazda nie kopciła w ciepłe dni, ale jak przyszła jesień i to się wtedy zaczęło. Te silniki nie są złe tylko złymi olejami są pozalewane, co jest powodem zapiekania pierścieni. Producent nie przewiduje minerała w książce serwisowej dla tych silników. Ja swoją Mazdę po remoncie mam zalaną Mobil 5W-50 i żadnych ubytków oleju nie widzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 15:24
Posty: 32
Skąd: Chełm
Auto: MX-3 B6 SOHC '93

Postprzez szymon60992 » 12 lip 2011, 12:25

a powiedz mi ile wyszedł cie remont silnika ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2010, 19:08
Posty: 18
Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km

Postprzez Mazi » 12 lip 2011, 12:34

Około 2 tys. z nowym rozrządem, robocizną, filtrami, płynem do chłodnicy oraz olejami na pierwsze i drugie zalanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 15:24
Posty: 32
Skąd: Chełm
Auto: MX-3 B6 SOHC '93

Postprzez szymon60992 » 12 lip 2011, 14:10

czyli jakieś 1300 zł wychodzi remont silnika to nie jest aż tak żle bo sam rozrząd kosztuje 500zł plus oleje filtry No ale nawet przed chwilką ja odpaliłem to posłuchałem sobie uszczelniaczy to na prawdę mocno je słychać jak sie przygazuje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2010, 19:08
Posty: 18
Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km

Postprzez farciarz » 12 lip 2011, 14:17

Co ty kolego za bzdury piszesz ?? Jak można słyszeć uszczelniacze ?? Czy Ty w ogóle wiesz o czym mówisz ??
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez szymon60992 » 12 lip 2011, 14:31

no to wytłumacz mi to normalnie fachowo jak to się nazywa a nie że jedziesz na młodego i mnie ciśniesz :PPP
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2010, 19:08
Posty: 18
Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km

PostTen post został usunięty przez Majki88 15 lip 2011, 16:28.
Powód: dubel

PostTen post został usunięty przez Majki88 15 lip 2011, 16:28.
Powód: OT

Postprzez lesiux » 12 lip 2011, 15:01

Zacznijmy od tego abyś używał opcji edytuj post a nie nabijasz nowe bo dostanie Ci się od mod-a. Co do kopcenia to masz zapewne uszczelniacze do wymiany skoro tylko rano Ci kopci ale nie warto wymieniać tylko nich a całość z pierścieniami. No i zmień olej na conajmniej 10W40 bo mazdy nie lubią minerałów.

PS.
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać.
Z5 na oponach 245 może być strzałą w twoim odczuciu ale tylko jak się przesiadłeś z malucha ;)
Dorabiasz jako walec czy co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

PostTen post został usunięty przez Majki88 15 lip 2011, 16:28.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Majki88 15 lip 2011, 16:28.
Powód: OT

Postprzez szymon60992 » 12 lip 2011, 18:39

sprawdziłem przed chwilą czy mi nie kopci przez miarkę od oleju i zero jakiego kolwiek dymu olej zmieniany tydzien temu i według mnie to nic nie ubyło olej czysty nie czarny a jednak dymek z rana jest wiec pytam ostatni raz kolegów bo chce to odrazu już wymienić bo kupiłem oryginalne uszczelniacze z Mazdy i chciałbym sie już za to zabrać i podkresle ostatni raz strasznie własnie slychać zawory a cała reszta w idelnym stanie i jeszcze raz powiem Mazda 3 lata stała bez odpalania i jakiej kolwiek ingerencji kogo kolwiek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2010, 19:08
Posty: 18
Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km

Postprzez soul » 12 lip 2011, 22:10

zalej normalny olej a nie ten towot to może przestana zawory stukac...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

PostTen post został usunięty przez Majki88 15 lip 2011, 16:29.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323