Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez grabu122 » 7 lis 2010, 17:10

lesiux napisał(a):Owszem jak pompa siądzie to też nowy pasek. Cóż, ja powyższe usłyszałem od mechaników z wieloletnim stażem, jeden też był jednocześnie wykładowcą na politechnice śląskiej gdzie studiowałem. Rzeczowy gość, ma warsztat od kilkunastu lat, więc ciężko się nie zgodzić z nim, bynajmniej mi. Wiadomo, realia są jakie są, każdemu szkoda kasy na nowy pasek jak niedawno wymieniał.


Lesiu, ale chyba Twój wykładowca na politechnice znał znaczenie słowa bynajmniej :P
Takie OT, ale co to za plaga z tym słowem? <lol> Ostatnio wszędzie.... bynajmniej i bynajmniej używane zamiennie z przynajmniej <glupek2>
"Bynajmniej" -zgoła, zupełnie, wcale, ani trochę!!!!
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez lesiux » 7 lis 2010, 23:54

Ok, mój błąd ;) "... Przynajmniej mi..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Elendir12 » 9 lis 2010, 10:08

lesiux napisał(a):ja bym na uszczelkach nie oszczędzał żeby potem zaś nie było rozbierania i wymieniania za chwilę. kup sobie zamiennik pod pokrywę zaworów i zobaczysz ile wytrzyma, skończy się na oryginalnej bo tylko ta nie będzie cieknąć i to Ci potwierdzi wiele ludzi na forum.



Potwierdzam :) miałem pod pokrywą jakąs uszczelke niewiadomego pochodzenia po 2 miesiącach lało się że masakra kupiłem w serwisie mazdy uszczelke za 70 zl i zero problemu nawet silikonu nie trzeba :P
Najlepszy był poprzedni fachman co zakładał ten nieszczęsny zamiennik że "Silnik stary to może trochę cieknąc" :)
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 11:04
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323F BA

Postprzez jaaco » 9 lis 2010, 14:22

Elendir12 napisał(a):
lesiux napisał(a):ja bym na uszczelkach nie oszczędzał żeby potem zaś nie było rozbierania i wymieniania za chwilę. kup sobie zamiennik pod pokrywę zaworów i zobaczysz ile wytrzyma, skończy się na oryginalnej bo tylko ta nie będzie cieknąć i to Ci potwierdzi wiele ludzi na forum.



Potwierdzam :) miałem pod pokrywą jakąs uszczelke niewiadomego pochodzenia po 2 miesiącach lało się że masakra kupiłem w serwisie mazdy uszczelke za 70 zl i zero problemu nawet silikonu nie trzeba :P
Najlepszy był poprzedni fachman co zakładał ten nieszczęsny zamiennik że "Silnik stary to może trochę cieknąc" :)


Też miałem z elringa i zaczęła szybko cieknąć, zamieniłem na ori Mazda dodatkowo przyszlifowałem pokrywę od spodu (te kółka przy dziurach na śruby) na rogach silikonem i jest suchutko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez mell » 10 lis 2010, 20:40

a skąd wiecie czy te uszczelki ori mazda nie robi victor reinz ? Myślicie że fabryka mazdy sama sobie je robi? Ma swoich wykonawców.
Tak jak mówiłem firma victor reinz jest wykonawcą części oryginalnych do mazdy (w tym uszczelek), niestety nie wiem których, i pewnie nie łatwo sie tego dowiedzieć.

W każdym razie robiłem całą górę silnika na uszczelkach reinza i zobaczymy. Dam znać jak będzie ciekło. Nie jestem psychofanem tej firmy ale nie lubię nabijania ludzi w butelkę tzw. "oryginalnych części".
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 15:32
Posty: 10

Postprzez roxmarkus » 11 lis 2010, 20:49

WIec zakupielm to co podalem we wczesniejszym poscie , dzisiaj silnik rozolylem i ku mojej uciesze tlkoki ok , cylindry ok , panewki rowniez ok :) na tloku znajduja sie 3 pierscienie , i po kolei 1 , 2 zle nie wygladaly, ale 3 to masakra , musialem srubokretem dlubac zeby wyszedl z rowka , taki zasniedzialy i zasyfiony olejem ze sie wogole nie dziwie ze 0.5 l i wiecej na 1000km mi silnik bral. Jutro mi mechanik glowice splanuje przeczysci pozakalada uszczelniacze , a w sobote skladam reszte . I mam jeszcze 1 pytanie jaki olej lac ?? z carspeed dostalem taka odpowiedz : "na pierwsze zalanie my zawsze lejemy 10w40, po 1.000km wymienić można już na 5w50 lub 10w60 i potem wymieniać co 10.000km." Mechanik wyrazil obawe na temat 5w – czy czasem nie rozszczelni silnika , do tej pory jezdzielm na 10w40 , jakie oleje laliscie do swoich aut po remoncie ???
roxmarkus
 

Postprzez lesiux » 11 lis 2010, 21:57

ja po remoncie 10w40 i na takim cały czas jeżdżę, Jak remont się uda to i nawet 5w nie powinien zaszkodzić z resztą są na tym forum ludzie z BA, którzy bez remontu na takim jeżdżą i nic się złego nie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mell » 11 lis 2010, 22:24

Przechodzę to samo, jestem właśnie po remoncie i docieram na starym 10w40 lotosa ale zaraz będę przechodził prawdopodobnie na 5w30 lub 5w40 elfa. Sporo naczytałem sie na tym forum o olejach i jedno jest prawie pewne, że rozszczelnianie sie silnika to mit z czasów fiatów 126p. Biorąc pod uwagę że silnik po remoncie jest prawie jak nowy a fabryka elfa robi dexelie dla mazdy, podjąłem właśnie taką decyzje tylko sam nie wiem czy wybrać:

ELF EVOLUTION SXR 5W30
czy
ELF EXCELLIUM LDX 5W40
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 15:32
Posty: 10

Postprzez Pioteq25 » 12 lis 2010, 01:47

Ze swojej strony polecę Ci valvoline synpower 5W40 :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez kamaro111 » 12 lis 2010, 20:50

Ja właśnie stoję przed remontem silnika olej kupiłem valvoline 10w40 jednak nurtuje mnie inna rzecz jakiego kleju silikonu użyć do uszczelniania silnika po wymianie pierścieni ? ile kosztują uszczelniacze wału może okazać się że będą do wymiany........
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 18:28
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz - Fordon

Postprzez farciarz » 13 lis 2010, 01:19

A do czego chcesz zastosować ten klej czy też silicon ?? Bo z tego co ja się orientuję to jedynie takie coś idzie pod miskę olejową ... i nigdzie więcej. Resztę stanowią dobre uszczelki .... i nic więcej.

A uszczelniacz wału korbowego to koszt ok 40 zł – 50 zł i to chyba tylny ... od strony skrzyni.
Co do przodu ( czyli od rozrządu ) to nie wiem.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez MIRU » 13 lis 2010, 02:26

przy remoncie wymienia się przedni uszczelniacz wału korbowego koszt ok 30pln OE Mazda,
A silikon wali sie w różne miejsca, nie tylko pod miske :) np...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez farciarz » 13 lis 2010, 02:42

Z tego co przedstawiłeś to jedynym dodatkowym elementem może być .... ale tylko i wyłącznie może być uszczelka pod pokrywą klawiatury.

I tak przetłumaczę Co podałeś w opisie i schemacie ... a mianowicie podaleś wyłącznie punkty przylegania pokrywy zaworów i miejsca gdzie można właśnie zastosować silikon jako wrażliwe punkty na możliwość przeciekania i dlatego w tych miejscach w/g instrukcji można zastosować wyżej wymieniony środek jakim jest silikon. A dokladniej zostalo napisane w instrukcji że przed instalacją pokrywy mamy się upewnić że jest wolna od oleju jak i wody oraz wszelkich pozostałych mechanicznych bądź innych zanieczyszczeń ( np starej warstwy siliconu ). Ale wszystkie te punkciki odnoszą się jedynie do pokrywy zaworów .... i niczego więcej.

Pozdrawiam
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez MIRU » 13 lis 2010, 03:08

Zgadza się :) smarujemy tam gdzie jest pokazane na rysunku.
ps o ile mnie pamięc nie myli to jeszcze gdzies są tego typu punkty do użycia silikonu :) fotke wkleiłem na szybko. Jak znjade inne to pokaze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez lesiux » 13 lis 2010, 19:38

ja u siebie zakładałem oryginalną bez silikonu i nic nie cieknie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez slim211 » 15 lis 2010, 19:26

koledzy co do tego ubytku oleju w granicach 500ml na 3000tys to czy to może być przez wyciek spod tej pokryw ? Widzę że lekko się poci ta uszczelka ale może odparowuję ten olej bo po jeździe pokrywa jest tak gorąca że nie da się dotknąć auto nie kopci może troszkę jak mocno depne ale to czarną chmurką bardzo mała ale to normalne co wy na to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 21:42
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: nie mam auta

Postprzez lesiux » 15 lis 2010, 21:32

jakbyś gubił tam pół litra to byś widział, ten olej nie odparuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez slim211 » 15 lis 2010, 22:41

to gdzie znika ten olej nie kopci z rana ani w dzień ciśnienie sprawdzałem na każdym było tyle samo coś koło 13.5 ktoś ma pomysł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 21:42
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: nie mam auta

Postprzez arturd » 16 lis 2010, 10:30

Kolego, masz spalanie oleju około 1-1.5 L na 10.000km czyli ilość, która nie powoduje gigantycznego kopcenia. Kopcenie widoczne pojawia się jak spala około 0.5L/1000km a nie 5 razy mniej. Kompresję możesz mieć tak jak napisałeś, czyli bliską fabrycznej, jednak to tylko pierścienie olejowe dają powoli ciałą i/lub uszczelniacze zaworowe, resztę możesz mieć cacy. Moja też brałą coś koło 1L/10.000km i na spalinach wyszło, że cząstki stałe w b. dobrej normie, nie kopcił, nie smrodził a oleju mimo wszystko ubywało, chociaż nigdzie nie przeciekał, nie pocił się. Wyciek spod dekla zaworów to ubytek rzędu 100 ml między wymianami a nie 1L, to samo spod aparatu czy innych drobnych nieszczelności, jakby tyle ubywało, to pewnie znaczyłbyś teren olejem na każdym postoju.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez lesiux » 16 lis 2010, 14:17

jak będziesz dolewał 0,5L na 1000km to się będziesz martwił, teraz daj sobie spokój z tym i dolewaj. 1L na 6k km to nie jest dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323