Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
valwolaine maxlife 10w40 to jest porzadny olej. tez na nim smigam
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
Lama, nie daj sobie pierdoł wciskać.
Ja w swojej "P" zawsze fullsyntetyk lałem i nic mi oleju nie łykał i nie kopcił itd.
Czym więcej silnik pałujesz, tym lepszy olej, a nie na odwrót.
Minerał tylko pierścienie zapiecze i silnik będzie olej brał, a pan Wiesiu niech dalej 20w leje, bo w maluchu funkcjonował przecież..
Ja w swojej "P" zawsze fullsyntetyk lałem i nic mi oleju nie łykał i nie kopcił itd.
Czym więcej silnik pałujesz, tym lepszy olej, a nie na odwrót.
Minerał tylko pierścienie zapiecze i silnik będzie olej brał, a pan Wiesiu niech dalej 20w leje, bo w maluchu funkcjonował przecież..
- Od: 7 kwi 2007, 11:19
- Posty: 117
- Auto: Mazda6 2.3 Top
mechanicy i sprzedawcy w sklepie radza lac jak najtanszy i dolewać skoro taka ilosc bierze. czym wypłukać silnik jak chciałbymzmienić z 15W 50 na 10W 40, 50, czy 60 (i czy muszę płukać, nie wystarczy dolewać 10W jak 15W bedzie juz mało w silniku?)?FORTE dobry jest?na allegro niestety nie znalazłem. są jakieś inne środki jeszcze?
- Od: 6 lut 2006, 12:46
- Posty: 11
- Skąd: Lublin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 96r
moro napisał(a):Minerał tylko pierścienie zapiecze i silnik będzie olej brał
W Maździe widać sami idioci pracują skoro takich podstaw nie znają.
smazio napisał(a):czym wypłukać silnik
Primo: Po co? Secundo: Jak będziesz zmieniał olej to zalej po prostu nowym.
Nie powinno się mieszać różnych rodzajów oleju – kiedyś to się mogło skończyć spienieniem, teraz pewnie tak źle nie będzie ale po co ryzykować uszkodzenie silnika?
Płukanie ma bardzo małą szansę rozruszać pierścienie, a może gdzieś wypłukać słabą uszczelkę i zacznie cieknąć. Potrzebne ci to do szczęścia? Rozumiem że 15w lejesz bo w ten sposób mniej kopci/bierze, więc pamiętaj że przejście na 10w tego nie poprawi (jak już to będzie gorzej). Jeśli silnik jest już w takim stanie to albo zbierz pieniążki na remont, albo dorżnij go na tym 15w i kup inny (silnik lub samochód).
Oleje to temat woda i kazdy ma swoja teorie,poza tym nawet w necie nie mozna znalezc jasnej odpowiedzi czy lac mineral czy syntetyk.Tak z wlasnej obserwacji powiem ze najmniej cieknace silniki(nie cieknace) to wlasnie te zalewane syntetykiem co prawda nie zawsze wiem co jest zalane jak mam autko do przegladu,ale czesto jest naklejka czy literek na dolewke w bagazniku.I wiekowe autka zalane syntetykiem zawsze maja silnik czysty i zero problemow z emisja.Najgozej jest z nowszymi autami zalewanymi mineralem najczesciej w stacjach szybkiej obslugi lub przez ludzi dla ktorych olej to olej i tylko cena sie liczy,auta po 60tys.km puszczaja dymka ,albo nie przechodza emisji.Moja Mazda zalana jest syntetykiem Valvoline 5w40 i jest oki.Podobnie jak drugie auto ktore posiadam.Co do plukania to polecem przy hydropopychaczach,czasem nawet po jednym uzyciu jest ogromna roznica(u mnie pomoglo)Mazdy nie plukalem bo takich nie ma.Ogolnie syntetyk to wyzsza jakosc i same plusy dla silnika i jesli nie szkoda pare zlotych wiecej to na pewno warto i nic sie nie stanie,te zabobony o wyplukiwaniu uszczelek to bzdury.Jest tylko kilka silnikow w ktorych nie zastosowanie oleju z instrukcji konczy sie uszkodzeniem silnika,ale sa to nowsze konstrukcje i nie mazdy.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
W silniku Z5 niema popychaczy hydraulicznych,więc można lac minerał. Po wyczerpaniu zapasu pólsyntetyku wlewam minerał a jak nie to mam złoty srodek na sklepie z firmy Lucas,ryzyk fizyk. A tak w ogóle to jest taka fajna stronka z Castrola jak dobrac olej do swojego auta.
http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... oryId=3175
I jak widac do Z5 zalecany olej to 5w-30 dobry to ;5w-40 , a dopuszczalny to 10w-40
Aha noi oczywiście wg mnie jest to reklama Castrola aby kupować rzadkie a zarazem drogie oleje
http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... oryId=3175
I jak widac do Z5 zalecany olej to 5w-30 dobry to ;5w-40 , a dopuszczalny to 10w-40
Aha noi oczywiście wg mnie jest to reklama Castrola aby kupować rzadkie a zarazem drogie oleje
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
moro napisał(a):Lama, nie daj sobie pierdoł wciskać.
Ja w swojej "P" zawsze fullsyntetyk lałem i nic mi oleju nie łykał i nie kopcił itd.
Czym więcej silnik pałujesz, tym lepszy olej, a nie na odwrót.
Minerał tylko pierścienie zapiecze i silnik będzie olej brał, a pan Wiesiu niech dalej 20w leje, bo w maluchu funkcjonował przecież..
dokładnie, trochę się bałem robić płukankę ale zalałem Xeramic15 minut na 1500 obr i od zmiany oleju zrobiłem już koło klocka i same plusy szybko ciepło pali na mrozie na dotyk jak dla mnie bomba
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
sps-snipers napisał(a):Panowie. czy ktoś z osób obecnych na forum wlał minerała bądz jeżdzi na minerale w silniku Z5
jeżdżę jakieś 2 lata na minerale (odkąd kupiłem mazdunie). no i jeżdżę po przeczytaniu tego tematu zastanawiam sie czy nie wrócic na jakiś dobry polsyntetyk(podobno valvoline, modul i coś tam jeszcze) tylko chyba i spalanie oleju wzrośnie jak zamienie z 15W 40 na 10W 40 albo 60 (muszę sie dowiedzieć jaka jest różnica między 40 a 60). teraz mam zalany Lotos City ale czytałem że to szit i trochę się boję chociaż wcześniej jeździłem i na Castrol i na Mobil 1
- Od: 6 lut 2006, 12:46
- Posty: 11
- Skąd: Lublin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 96r
Konkretna odpowiedż w temacie tak trzymać .smazio napisał(a):sps-snipers napisał:
Panowie. czy ktoś z osób obecnych na forum wlał minerała bądz jeżdzi na minerale w silniku Z5
jeżdżę jakieś 2 lata na minerale
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ludziska, to jest takie proste...Jak masz skatowany silnik, zapchany nagarem to lejesz minerał lub max półsyntetyk. Bo po co płukać? Wypłuczesz, puści uszczelniacz zaworowy i auto zacznie kopcić jak lokomotywa. Jak jeździsz tyle na minerale to jeździj już na nim i nie czaruj. Jak się wie, że silnik nie jest zawalony osadami i nagarem na maxa to lejesz 10w40 np. maxlife'a a w jeszcze bardziej zadbanych autach zalewasz instrukcyjne 5w30, 5w40, nawet 0w30. Te silniki lubią "lekkie oleje". Chodzą ciszej i są płukane z osadów. Przeszedłem przez różne oleje i remont też miałem..Mi już oleju nie łyka, nie kopci.Mam zalany 10w40 Totala, a przy kolejnej wymianie wleje max life.
- Od: 4 cze 2008, 19:51
- Posty: 95
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97
novell napisał(a):Wypłuczesz, puści uszczelniacz zaworowy i auto zacznie kopcić jak lokomotywa.
To co sprawia ze olej ma wlasciwosci myjace to pakiet dodatkow,a zdolnosci myjace okresla liczba TBN.Olej sam w sobie nie ma zadnych zdolnosci do wyplukiwania osadow(czy to mineral czy syntetyk).Nawet mineralny olej moze miec wyzsza liczbe TBN od syntetyka.Te historie o wyplukiwaniu uszczelek to kolejny mit.Fakt ze mineralny olej dobrze wplywa na elastycznosc uszczelnien,ale syntetyk ma kolejny pakiet dodatkow ktore o to dbaja.Pierwsze syntetyki go nie mialy i to byl problem,ale juz dawno rozwiazany.Ale faktycznie jak ktos ma padniety silnik to po co lac drogi olej.Syntetyki nie tyle plucza co nie tworza osadow bo sa odporniejsze na zuzycie i temperature. Temperatura ta to wiecej niz 90 stopni jak ktos wczesniej pisal,bo olej jest nie tylko w misce ale i na tlokach(sciankach),a tam jest znacznie cieplej.I jak ktos mial okazje wymieniac zapieczone pierscienie olejowe to wie czym zapchane sa kanaly i same pierscienie,poprostu pozostalosci po spalonym oleju.Fakt ze to powolny proces i zalezy jak kto obciaza silnik,jak czesto wymienia olej itp,stanie sie szybciej,albo wcale.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
mixR napisał(a):sps-snipers pisałeś że zalewałeś swój silniczek doktorkiem,co możesz powiedzieć w tym temacie pytajnik warto?
Słuchaj brachu. Popychaczy hydraulicznych niema więc nic nie stoi na przeszkodzie. Tzn...Powiem ci tak
Doctor sie za bardzo nie kalkuluje b niby była poprawa ale taka o 50% wieć przy brnaiu 1l/1000km a po wlaniu 1l/1500km to nie warto. Ja osobiście wyjeżdżam zapas oliwy do końca i przechodze na minerał a potem będe testował nowy złoty środek . Wbij w google firme "Lucas"
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
chodzi ci o stabilizator oleju kolejny magiczny preparat
czytałem trochę o tych moto-doktorach i opinie są podzielone;
negatywnie wypowiada się większość ludzi którzy w ogóle nie mieli z tym do czynienia
a ci którzy mieli przeważnie nie mają nic złego do zarzucenia ,z reguły dobre opinie
chciałem zaczerpnąć opinii znawców którzy testowali na własnej skórze
czytałem trochę o tych moto-doktorach i opinie są podzielone;
negatywnie wypowiada się większość ludzi którzy w ogóle nie mieli z tym do czynienia
a ci którzy mieli przeważnie nie mają nic złego do zarzucenia ,z reguły dobre opinie
chciałem zaczerpnąć opinii znawców którzy testowali na własnej skórze
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
Masz racje. Kto nie próbowął takich wynalazków to niech nawet nie zabiera głosu. A prawda jest taka,że one faktycznie troszke syfią silnik ,wiem to od mechaników no ale jeśli ktoś jeżdzi na gazie jak ja np; to gaz zostawia również syf ,który po rozebraniu silnika do remontu trzeba sie napocić aby to wyczyścić
Tak dokładnie o to mi chodzi
http://moto.allegro.pl/item574123159_lu ... l_usa.html
Zobacz w ogóle produkty tego sprzedawcy. Ja mam większość na sklepie. Nawet pasta do polerki auta z tej firmy jest bardzo droga
mixR napisał(a):chodzi ci o stabilizator oleju pytajnik
Tak dokładnie o to mi chodzi
http://moto.allegro.pl/item574123159_lu ... l_usa.html
Zobacz w ogóle produkty tego sprzedawcy. Ja mam większość na sklepie. Nawet pasta do polerki auta z tej firmy jest bardzo droga
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Bo znam przedstawiciela handlowego . Gościu siedział w Stanach. Ostatnio gadałem z nim telefonicznie i jest obcykany i dobrze przygotowany w teori i silniku. Wiadomo każdy chce sprzedać . Ale rozmawiałem z nim szczerze jako sprzedawca,że chce wlac do siebie i powiedział ,żebym smiało wlewał i wpierd... minerał do silnika bo niema sensu lac rzadszego Ale wszystko trzeba sprawdzić
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
u mnie poprzedni wlasciciel zalal madzie mineralem mobila.do wymiany mam jeszcze 5tyskm(pewne).nie wiem jak dlugo cos takiego lal.nie dymi,ubytki minimalne.mozna w to teraz zalac syntetyk czy nie bardzo??bo zwykle idzie sie z lepszego na goszy a nie odwrotnie.to nie jest Z5
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości