yama napisał(a):wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow
Możesz rozwinąć stwierdzenie "ciekawe rezultaty"
Właśnie co wymieniałem sondę i kupiłem cztero zamiast ori trzyprzewodową. Od samego ecu dałem nowy podwójnie ekranowany przewód dla sygnału i masy, a podgrzewanie zostawiłem na starym przewodzie.
Przewody połączyłem metodą zaciskania tulejek. Zrobiłem pomiary oscyloskopem cyfrowym i sonda bardzo ładnie oscylowała. Zgadzam się że ecu nie wyrzuca tak szybko błędu nawet jak sonda już ledwo zipie. Miałem okopconą rurę wydechową i nie wiedziałem skąd taka nagła zmiana. Sonda się skończyła, a ecu wyrzucił błąd pół roku później. Jak wcześniej mierzyłem starą sondę to mimo że jeszcze oscylowała, to jednak bardzo niskim napięciem.
Co myślicie o różnych teoriach na temat lutowania przewodów od uniwersalnej sondy? Są stwierdzenia, że nowe sondy są hermetycznie szczelne i oddychają przez przewody i nie wskazane jest lutowanie przewodów