Strona 3 z 15

PostNapisane: 7 lut 2008, 07:37
przez Dry
pytanko:

bedzie pasowac do moejgo autka (pod zdjeciem)??

http://www.allegro.pl/item303695038_uni ... a_ngk.html

PostNapisane: 7 lut 2008, 07:39
przez ravi
masz jednoprzewodową...

PostNapisane: 7 lut 2008, 07:41
przez Dry
No wlasnie o to mi chodzilo, bo nie wiedzialem ilu przewodowa jest! Dzieki

PostNapisane: 7 lut 2008, 09:52
przez Vein
Czyli teoretycznie ta sonda powinna podejść do efki bg: http://www.allegro.pl/item308309196_uni ... k_ntk.html
A jak to będzie wyglądało w praktyce? Będzie to śmigać czy też nie?

PostNapisane: 7 lut 2008, 15:23
przez Dry
dla mnie jak najbardziej podejdzie... tylko motyw z odcinaniem starej i przymocowanie nowej jakos tak nie bardzo.... Jak to spowrotem przyczepic... i co... tasma potem zaizolowac??? jakos tego nie widze

PostNapisane: 7 lut 2008, 17:17
przez Vein
Odcina się starą, żeby podpiąć wtyczkę, a nową do wtyczki skręcamy i izolujemy np. opaską termokurczliwą. Gdzieś przeczytałem, że nie wolno tego lutować, bo lut zmienia wskazania.

PostNapisane: 7 lut 2008, 21:11
przez Dry
Jest jeszcze opcja zmontowania tego przeciacia tym:
Obrazek
Nie bedize to powodowac jakis innych odczytow?? Nigdzie nie jest lutowane, sciskasz kombinerkami i masz, potem ta rurka termokurczliwa i mysle ze bedzie najlepiej. Tylko czy wlasnie nie bedzie bledych odczytow?

PostNapisane: 10 lut 2008, 10:04
przez Dry
Jeszcze jedno pytanko..... to ze nie mam kata (rurka), jak bardzo wplynie na lambde?? Jest w ogole sens ja wymieniac skoro brak kata i tak ja zniszczy (chyba ze sie myle)?? Brak kata wplywa na nia jakos znaczaco???

PostNapisane: 10 lut 2008, 18:11
przez ravi
mylisz sie – sonda w tym aucie jest przed katalizatorem wiec jego brak nie wplynie na nia w zaden sposob

PostNapisane: 10 lut 2008, 21:54
przez Jacek176
Podepne się pod ten temat bo widze tu sporo fachowców od sond lambda :)
Wiecie może w jaki sposób sterował dawką paliwa komputer w silnikach bez sondy lambda? Tzn. na podstawie czego dobierał mieszanke?
Chodzi mi o silniki BP 1.8 DOHC o mocy 140KM z lat 89-91.

PostNapisane: 2 mar 2008, 07:25
przez Dry
Dry napisał(a):Nie bedize to powodowac jakis innych odczytow?? Nigdzie nie jest lutowane, sciskasz kombinerkami i masz, potem ta rurka termokurczliwa i mysle ze bedzie najlepiej. Tylko czy wlasnie nie bedzie bledych odczytow?

Jeszcze raz pytam, tak jak pytam 3 posty wyzej. Nie bedzie takie podlaczenie (za pomoca tych niebieskich łacznikow) powodowac blednych odczytow/napiecia?!

Czy gwint jest zawsze taki sam (w kazdym aucie), nie bedzie prbemu np jak kupie http://www.allegro.pl/item315766734_uni ... k_ntk.html

?!?!?!

EDIT

Dobra juz wiem, ze gwint to M18.

Wymiana sondy lambda – dyskusja wspólna

PostNapisane: 5 kwi 2008, 11:56
przez Andzyjek
posiadam mazde 323p z 1997roku chce wymienic sonde lambda bo samochod mi za duzo spala silnik mam 1.3 a pali kolo 10-11 litrow. wiem gdzie sie znajduje tylko nie wiem czy dam rade ja odkrecic i co mniej wiecej trzeba zdemontowac zeby do niej miec pelny dostep. jaka sonde mam kupic i jakie jest oznaczenie kabli

PostNapisane: 5 kwi 2008, 15:22
przez Mazda_4gen
ja swoja lambde odkrecilem reka :)
i mysle ze 10-11 litrow niejest strasznie duzo,moja mazda 323 bg z takim samym silnikiem spala 11 litrow,lambda jest nowa,najlepsza jaka tylko dalo sie kupic

PostNapisane: 5 kwi 2008, 17:35
przez Yard
Skąd wiesz, że to wina sondy? Wiele czynników ma wpływ na spalanie.

PostNapisane: 5 kwi 2008, 18:12
przez Andzyjek
tak przypuszczam ze to moze byc sonda nie jestem pewien wiec metoda prob i bledow, a jakie moga byc jeszcze inne przyczyny tak duzego spalania??

PostNapisane: 5 kwi 2008, 18:22
przez soul
napisz jakie dystanse pokonujesz... jak jezdzisz... czy czesto jezdzisz na zimnym silniku

PostNapisane: 5 kwi 2008, 19:33
przez KyRy
ROMAN-R87 napisał(a):popraw temat


karambol napisał(a):regulamin przeczytaj

:]

PostNapisane: 6 kwi 2008, 07:02
przez yama
wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow

PostNapisane: 6 kwi 2008, 09:39
przez soul
yama napisał(a):wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow


swieta prawda :/ ostatni 2 dni walczylem z wtyczką ktora nie chciala kontaktowac... po odpaleniu silnika sonda dzialala przez 2 minuty a potem padala... po 2 dniach dopiero mi isue dalo doprowadzic to do porzadku ... winna utleniona wtyczka... dodatkowo sonda w mazdzie ma grzalke, jezeli styki sa niepewne to tym istnieje mozliwosc nadpalenia tez... ogolnie kiszka z tą wtyczką jest :D

PostNapisane: 6 kwi 2008, 09:45
przez Pioteq25
yama napisał(a):wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow


Możesz rozwinąć stwierdzenie "ciekawe rezultaty"

Właśnie co wymieniałem sondę i kupiłem cztero zamiast ori trzyprzewodową. Od samego ecu dałem nowy podwójnie ekranowany przewód dla sygnału i masy, a podgrzewanie zostawiłem na starym przewodzie.
Przewody połączyłem metodą zaciskania tulejek. Zrobiłem pomiary oscyloskopem cyfrowym i sonda bardzo ładnie oscylowała. Zgadzam się że ecu nie wyrzuca tak szybko błędu nawet jak sonda już ledwo zipie. Miałem okopconą rurę wydechową i nie wiedziałem skąd taka nagła zmiana. Sonda się skończyła, a ecu wyrzucił błąd pół roku później. Jak wcześniej mierzyłem starą sondę to mimo że jeszcze oscylowała, to jednak bardzo niskim napięciem.
Co myślicie o różnych teoriach na temat lutowania przewodów od uniwersalnej sondy? Są stwierdzenia, że nowe sondy są hermetycznie szczelne i oddychają przez przewody i nie wskazane jest lutowanie przewodów :|