Strona 6 z 15

PostNapisane: 12 maja 2009, 19:23
przez Slasher
A do mojej MX-3 z iloma przewodami powinienem kupic sonde? Bo patrzałem, i przy samej wtyczce sa 4 kabelki, a jak bylem dzisiaj w sklepie to mi powiedzial facet, ze w katalogach wszystkich pokazuje jako 3przewodowa:/
Silnik 1,6 107km 1997 rok produkcji
Chce kupic nowke NGK, i na allegro sa za 100zl, a w sklepie od 250zl:/
Tak duzo sklep narzuca, czy tamte sklepowe NGK sa jakies trwalsze/lepsze?

PostNapisane: 12 maja 2009, 22:18
przez Adaś
Slasher napisał(a):Tak duzo sklep narzuca, czy tamte sklepowe NGK sa jakies trwalsze/lepsze?

NGK czy NTK ? Na Allegro są świece znakowane jako NTK/NGK i właśnie tyle one kosztują.

Sondy powinny mieć tyle kabli ile oryginalna (Mazdy miały 3 i 4 przewodowe ) inaczej jeden z kabli będziesz musiał gdzieś pod masę podłączyć.

PS> Sondy NTK z Allegro nie mają wtyczek, więc trzeba ciąć oryginalną kostkę i przylutować przewody.

PostNapisane: 12 maja 2009, 22:29
przez Piotrek.84
Słyszałem,że sondy się nie lutuje...??

PostNapisane: 12 maja 2009, 22:37
przez Adaś
Piotrek.84 napisał(a):Słyszałem,że sondy się nie lutuje...??

bo?

Ja lutowałem przewody i wszystko działa.

PostNapisane: 12 maja 2009, 22:43
przez Slasher
Adaś napisał(a):NGK czy NTK ? Na Allegro są świece znakowane jako NTK/NGK i właśnie tyle one kosztują.

Czyli te allegrowe to nie ori NGK tylko cos "podobnego" do NGK?
I nadal nie wiem ile przewodow powinno byc w mojej:/

PostNapisane: 12 maja 2009, 23:43
przez volt@ge
ja mam mx3 1.8 v6 i u mnie są 2 sondy 4 żyłowe, jedna przed i jedna za katem

4 dni temu pytałem się o sondy NGK do tego modelu i gościu krzyknął 370zł/szt tak więc w te "orginały" z allegro za 100zł nie chce mi się wierzyć

PostNapisane: 13 maja 2009, 00:24
przez gregorius 323 F
A trzeba zacząć w nie wierzyć.
Kupiłem 1,5 roku temu w firmie motomaximus NGK/NTK i śmiga pięknie a przejechane od tego czasu 30 tys kkm.
To prawda że można lutować ale ja dałem te zaciski które były dostarczone z sondą.
Pozdrawiam i życzę trafnych wyborów.

PostNapisane: 14 maja 2009, 22:59
przez zelek31
Mam pytanko odnośnie sondy. Jeżeli mam pękniety kolektor to czy przez to sonda może otrzymywać złe wskazania i powodować większe zużycie paliwa?

PostNapisane: 14 maja 2009, 23:12
przez Piotrek.84
Hmm.Na mój rozum Tak.Tak samo jak z rurą dolotu powietrza,zasysa "lewe" powietrze i wtedy pali więcej...ale mogę się mylić...Niech wypowiedzą się "wyjadacze" ;)

PostNapisane: 14 maja 2009, 23:34
przez volt@ge
zelek31.Jeżeli kolektor dolotowy i zasysa powietrze to będzie palić więcej. A nie falują ci obroty? Zazwyczaj taki objaw jest przy pękniętym kolektorze dolotowym, chyba że chodzi ci o spalinowy.

PostNapisane: 15 maja 2009, 13:04
przez zelek31
Kolektor dolotowy czyli to:
Obrazek


Jak sprawdzić czy jest nieszczelny? Czy da się go naprawić czy lepiej wymienić na nowy? Obroty może falują ale bardzo delikatnie.

Ps. Zakładałem już jeden temat odnośnie podwyższonego spalania i teraz jak przeczytałem o tej sondzie to myśle że to może być to.

PostNapisane: 16 maja 2009, 03:21
przez Piotrek.84
Ile Ci Spala??

PostNapisane: 17 maja 2009, 13:16
przez zelek31
Różnie ale nawet dochodziło do 13 litrów, ale średnio ok. 12. Jak na 1,8 i jazde mieszaną bez nagłych przyspieszeń to chyba dużo nawet na LPG 2 generacji. Mam nieszczelność na kolektorze i mam zamiar to zrobić ale szukam odpowiedzi czy to może być powodem wyższego spalania, żeby zdecydować co w jakiej kolejności naprawić bo mam jeszcze parę innych rzeczy do zrobienia przy autku.

Czy chodzi wam o ten kolektor który dodałem na zdjęciu?

PostNapisane: 19 maja 2009, 12:55
przez marcin255
czy ktos wie czy w 4 żyłowej sondzie podłaczenie białych kabli robi róznicę ? Tzn. który biały z którym ?

PostNapisane: 7 cze 2009, 09:24
przez Bart86r
czy lambde się tylko wymienia czy trzeba robić jeszcze reset? nie wiecie może czy mając lpg 2 generacji trzeba jechać na regulację?

PostNapisane: 7 cze 2009, 16:52
przez Slasher
marcin255 napisał(a):czy ktos wie czy w 4 żyłowej sondzie podłaczenie białych kabli robi róznicę ? Tzn. który biały z którym ?

Nie robi roznicy

Bart86r napisał(a):czy lambde się tylko wymienia czy trzeba robić jeszcze reset? nie wiecie może czy mając lpg 2 generacji trzeba jechać na regulację?

Jedni mowia ze trzeba inni ze nie. Ja zrobilem bo w sumie zadna robota a moze akurat pomoze.

PostNapisane: 13 lip 2009, 13:53
przez de_sade
Ja już nie wiem co jest nie tak z moją 323 :( paliła mi średnio 8l/100 km w trybie mieszanym, teraz jakieś 11,5-12l/100 km :( przy gazowaniu zasysają się przewody, obroty mi paskudnie falują i tak naprawdę nie schodzą poniżej 1100 a najczęściej są na poziomie 1500, poza tym ona cały czas jest na ssaniu a z tego co wiem to chyba raczej nie powinna...co to może być ??

PostNapisane: 13 lip 2009, 19:22
przez matysh
volt@ge napisał(a):ja mam mx3 1.8 v6 i u mnie są 2 sondy 4 żyłowe, jedna przed i jedna za katem

czyli usunięcie katalizatora może tu spowodować błędne odczyty drugiej sondy (za katalizatorem) i większe spalanie paliwa?
pozdrawiam

PostNapisane: 13 lip 2009, 22:35
przez Wodzu
marcin255 napisał(a):a na 2 tys rpm. 0.54-0.56V

Z tego co ja sie dowiedziałem to wraz z otwarciem przepustnicy i wzrostem obrotów silnik powienien podawac mieszanke coraz bogatsza. a przy pełnym otwarciem powinna podawac ok 0.9V.
U mnie sonda waha napieciem od 0V do 0.6V przy ok 2000 obrotów. Świadczy to raczej o zwalonej sondzie. Poprawcie mnie jeśli sie myle.

PostNapisane: 14 lip 2009, 09:17
przez lesiux
matysh napisał(a):
volt@ge napisał(a):ja mam mx3 1.8 v6 i u mnie są 2 sondy 4 żyłowe, jedna przed i jedna za katem

czyli usunięcie katalizatora może tu spowodować błędne odczyty drugiej sondy (za katalizatorem) i większe spalanie paliwa?
pozdrawiam


druga sonda właśnie sprawdza działanie katalizatora, głowy nie dam ale może coś się dziać po jego usunięciu.