Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?

Postprzez Slasher » 12 maja 2009, 18:23

A do mojej MX-3 z iloma przewodami powinienem kupic sonde? Bo patrzałem, i przy samej wtyczce sa 4 kabelki, a jak bylem dzisiaj w sklepie to mi powiedzial facet, ze w katalogach wszystkich pokazuje jako 3przewodowa:/
Silnik 1,6 107km 1997 rok produkcji
Chce kupic nowke NGK, i na allegro sa za 100zl, a w sklepie od 250zl:/
Tak duzo sklep narzuca, czy tamte sklepowe NGK sa jakies trwalsze/lepsze?
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2008, 00:32
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC

Postprzez Adaś » 12 maja 2009, 21:18

Slasher napisał(a):Tak duzo sklep narzuca, czy tamte sklepowe NGK sa jakies trwalsze/lepsze?

NGK czy NTK ? Na Allegro są świece znakowane jako NTK/NGK i właśnie tyle one kosztują.

Sondy powinny mieć tyle kabli ile oryginalna (Mazdy miały 3 i 4 przewodowe ) inaczej jeden z kabli będziesz musiał gdzieś pod masę podłączyć.

PS> Sondy NTK z Allegro nie mają wtyczek, więc trzeba ciąć oryginalną kostkę i przylutować przewody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Piotrek.84 » 12 maja 2009, 21:29

Słyszałem,że sondy się nie lutuje...??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 20:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez Adaś » 12 maja 2009, 21:37

Piotrek.84 napisał(a):Słyszałem,że sondy się nie lutuje...??

bo?

Ja lutowałem przewody i wszystko działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Slasher » 12 maja 2009, 21:43

Adaś napisał(a):NGK czy NTK ? Na Allegro są świece znakowane jako NTK/NGK i właśnie tyle one kosztują.

Czyli te allegrowe to nie ori NGK tylko cos "podobnego" do NGK?
I nadal nie wiem ile przewodow powinno byc w mojej:/
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2008, 00:32
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC

Postprzez volt@ge » 12 maja 2009, 22:43

ja mam mx3 1.8 v6 i u mnie są 2 sondy 4 żyłowe, jedna przed i jedna za katem

4 dni temu pytałem się o sondy NGK do tego modelu i gościu krzyknął 370zł/szt tak więc w te "orginały" z allegro za 100zł nie chce mi się wierzyć
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 22:29
Posty: 23
Auto: mx-3 1.8 V6 24v

Postprzez gregorius 323 F » 12 maja 2009, 23:24

A trzeba zacząć w nie wierzyć.
Kupiłem 1,5 roku temu w firmie motomaximus NGK/NTK i śmiga pięknie a przejechane od tego czasu 30 tys kkm.
To prawda że można lutować ale ja dałem te zaciski które były dostarczone z sondą.
Pozdrawiam i życzę trafnych wyborów.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 12:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez zelek31 » 14 maja 2009, 21:59

Mam pytanko odnośnie sondy. Jeżeli mam pękniety kolektor to czy przez to sonda może otrzymywać złe wskazania i powodować większe zużycie paliwa?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2009, 23:14
Posty: 21
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 GE 1.8 '94 (htb)

Postprzez Piotrek.84 » 14 maja 2009, 22:12

Hmm.Na mój rozum Tak.Tak samo jak z rurą dolotu powietrza,zasysa "lewe" powietrze i wtedy pali więcej...ale mogę się mylić...Niech wypowiedzą się "wyjadacze" ;)
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 20:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez volt@ge » 14 maja 2009, 22:34

zelek31.Jeżeli kolektor dolotowy i zasysa powietrze to będzie palić więcej. A nie falują ci obroty? Zazwyczaj taki objaw jest przy pękniętym kolektorze dolotowym, chyba że chodzi ci o spalinowy.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 22:29
Posty: 23
Auto: mx-3 1.8 V6 24v

Postprzez zelek31 » 15 maja 2009, 12:04

Kolektor dolotowy czyli to:
Obrazek


Jak sprawdzić czy jest nieszczelny? Czy da się go naprawić czy lepiej wymienić na nowy? Obroty może falują ale bardzo delikatnie.

Ps. Zakładałem już jeden temat odnośnie podwyższonego spalania i teraz jak przeczytałem o tej sondzie to myśle że to może być to.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2009, 23:14
Posty: 21
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 GE 1.8 '94 (htb)

Postprzez Piotrek.84 » 16 maja 2009, 02:21

Ile Ci Spala??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 20:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez zelek31 » 17 maja 2009, 12:16

Różnie ale nawet dochodziło do 13 litrów, ale średnio ok. 12. Jak na 1,8 i jazde mieszaną bez nagłych przyspieszeń to chyba dużo nawet na LPG 2 generacji. Mam nieszczelność na kolektorze i mam zamiar to zrobić ale szukam odpowiedzi czy to może być powodem wyższego spalania, żeby zdecydować co w jakiej kolejności naprawić bo mam jeszcze parę innych rzeczy do zrobienia przy autku.

Czy chodzi wam o ten kolektor który dodałem na zdjęciu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2009, 23:14
Posty: 21
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 GE 1.8 '94 (htb)

Postprzez marcin255 » 19 maja 2009, 11:55

czy ktos wie czy w 4 żyłowej sondzie podłaczenie białych kabli robi róznicę ? Tzn. który biały z którym ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Bart86r » 7 cze 2009, 08:24

czy lambde się tylko wymienia czy trzeba robić jeszcze reset? nie wiecie może czy mając lpg 2 generacji trzeba jechać na regulację?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 22:19
Posty: 36
Skąd: Poznań
Auto: 323F 1.5 BA 1997

Postprzez Slasher » 7 cze 2009, 15:52

marcin255 napisał(a):czy ktos wie czy w 4 żyłowej sondzie podłaczenie białych kabli robi róznicę ? Tzn. który biały z którym ?

Nie robi roznicy

Bart86r napisał(a):czy lambde się tylko wymienia czy trzeba robić jeszcze reset? nie wiecie może czy mając lpg 2 generacji trzeba jechać na regulację?

Jedni mowia ze trzeba inni ze nie. Ja zrobilem bo w sumie zadna robota a moze akurat pomoze.
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2008, 00:32
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC

Postprzez de_sade » 13 lip 2009, 12:53

Ja już nie wiem co jest nie tak z moją 323 :( paliła mi średnio 8l/100 km w trybie mieszanym, teraz jakieś 11,5-12l/100 km :( przy gazowaniu zasysają się przewody, obroty mi paskudnie falują i tak naprawdę nie schodzą poniżej 1100 a najczęściej są na poziomie 1500, poza tym ona cały czas jest na ssaniu a z tego co wiem to chyba raczej nie powinna...co to może być ??
de_sade
 

Postprzez matysh » 13 lip 2009, 18:22

volt@ge napisał(a):ja mam mx3 1.8 v6 i u mnie są 2 sondy 4 żyłowe, jedna przed i jedna za katem

czyli usunięcie katalizatora może tu spowodować błędne odczyty drugiej sondy (za katalizatorem) i większe spalanie paliwa?
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 16:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez Wodzu » 13 lip 2009, 21:35

marcin255 napisał(a):a na 2 tys rpm. 0.54-0.56V

Z tego co ja sie dowiedziałem to wraz z otwarciem przepustnicy i wzrostem obrotów silnik powienien podawac mieszanke coraz bogatsza. a przy pełnym otwarciem powinna podawac ok 0.9V.
U mnie sonda waha napieciem od 0V do 0.6V przy ok 2000 obrotów. Świadczy to raczej o zwalonej sondzie. Poprawcie mnie jeśli sie myle.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 11:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez lesiux » 14 lip 2009, 08:17

matysh napisał(a):
volt@ge napisał(a):ja mam mx3 1.8 v6 i u mnie są 2 sondy 4 żyłowe, jedna przed i jedna za katem

czyli usunięcie katalizatora może tu spowodować błędne odczyty drugiej sondy (za katalizatorem) i większe spalanie paliwa?
pozdrawiam


druga sonda właśnie sprawdza działanie katalizatora, głowy nie dam ale może coś się dziać po jego usunięciu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323