Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?
Się Pochwale
NGK czy NTK jakoś tak Uniwersalną na cztery przewody.Nie podał konkretnie jaką tylko podał,że ma kosztować do 400zł Taaa,
Żartowałem
Tak jak wyżej nie całe 100zł,a że koleś miał praktycznie zero negatywów i daje na nią dwa lata gwarancji z kartą gwarancyjna to się skusiłem....a nóż,widelec.
NGK czy NTK jakoś tak Uniwersalną na cztery przewody.Nie podał konkretnie jaką tylko podał,że ma kosztować do 400zł Taaa,
Żartowałem
Tak jak wyżej nie całe 100zł,a że koleś miał praktycznie zero negatywów i daje na nią dwa lata gwarancji z kartą gwarancyjna to się skusiłem....a nóż,widelec.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Tak.Zgadzają się.W moim przypadku są dwa białe,szary i czarny.
Czy mniej pali to nie wiem bo wczoraj zamówiłem,ale wszystkie Objawy wskazują na sondę.
Niebawem się odezwę jakie rezultaty operacji
Czy mniej pali to nie wiem bo wczoraj zamówiłem,ale wszystkie Objawy wskazują na sondę.
Niebawem się odezwę jakie rezultaty operacji
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
to co Panowie, NGK/NTK za stówkę na allegro można brać? nie falują potem obroty, nie ma jakiś przeciwskazań? mam gaz 2 generacji ale myślę, że nie powinno być problemów.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
- Od: 25 sie 2008, 23:19
- Posty: 36
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F 1.5 BA 1997
I Lipa pali tyle samo,ale Sonda była cała w nagarze więc chyba nie zaszkodziła wymiana...
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Witam mam problem z moja Madzią 1.5 16v z5 A wiec kiedy mi się rozgrzeje nie wkręca mi się na obroty szarpie jak by paliwo nie dochodziło na warsztacie koleś podłączył mi pod kompa i wyskoczył bodajże jakiś błąd nr 15 ze coś od sondy. Dodam że wymieniłem aparat używka z allegro filtr powietrza świece ngk bo myślałem ze problem tkwi w aparacie w zapłonie. Mam do was teraz zapytanie.
Czy od padniętej sondy morze mi się coś takiego robić?
Auto pali mi benzyny 7 do 8 litrów w cyklu mieszanym
Czy od padniętej sondy morze mi się coś takiego robić?
Auto pali mi benzyny 7 do 8 litrów w cyklu mieszanym
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE
- Od: 23 sie 2009, 21:40
- Posty: 28
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: MAZDA 323F 1,5 16V
Odłącz sondę (jest łączona kostką) i zobacz co się będzie działo.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
wtykasz w kostkę sondy -u mnie czarny i biały odpalasz auto i patrzysz jak zmieniają się napięcia ,moja miała ok 0.56V a powinna dobijać chyba do ok. 0.9-1 V
Witam. Jak pomierzyc sonde to miernnikiem nastawionym na V, czerwona koncowka na kabelek czarny a czarna koncowka na szary. Podczas pracy silnika powinno cos pokazywac. Ja tak robilem w mojej madzi w ktorej mam cztero przewodowe sondy (mam dwie, przed i za katalizatorem).
A co do tego co ma pokazywac to sam chcialem zapytac bo swieci mi sie chek engine, po podłączeniu do kompa wyswietlilo błąd P0420 i tresc: catalyst system low efficiency, na nasze: mała wydolnosc ukladu wydechowego.
Czy ktos wie ile powinny wskazywac sondy (przed i za katem) na wolnych obrotach przy zagrzanym ma sie rozumiec silniku? Jak mierzylem, o ile dobrze pamietam, to przed pokazywala 0,9V (okolo) a za jakies polowe mniej 0,45 0,5V. Jest to spowodowane tym ze spaliny sa juz w jakies czesci dopalone i po katalizatorze czy powinny wskazywac to samo?
Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za jaka kolwiek pomoc..
Do uslyszenia..
A co do tego co ma pokazywac to sam chcialem zapytac bo swieci mi sie chek engine, po podłączeniu do kompa wyswietlilo błąd P0420 i tresc: catalyst system low efficiency, na nasze: mała wydolnosc ukladu wydechowego.
Czy ktos wie ile powinny wskazywac sondy (przed i za katem) na wolnych obrotach przy zagrzanym ma sie rozumiec silniku? Jak mierzylem, o ile dobrze pamietam, to przed pokazywala 0,9V (okolo) a za jakies polowe mniej 0,45 0,5V. Jest to spowodowane tym ze spaliny sa juz w jakies czesci dopalone i po katalizatorze czy powinny wskazywac to samo?
Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za jaka kolwiek pomoc..
Do uslyszenia..
- Od: 5 lip 2011, 14:21
- Posty: 31
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V
macias81 napisał(a):bo swieci mi sie chek engine, po podłączeniu do kompa wyswietlilo błąd P0420 i tresc: catalyst system low efficiency
Ja miałem samochód podłączony pod urządzenie firmy LAUNCH. Komputer pokazał taki sam błąd.
Treść błędu:
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold
Dodatkowo sprawdzał mi na wykresie prace sondy lambda i stwierdził że na 3000 obr wykres powinien chodzić góra dół.A wykres wyglądał mniej więcej tak:
http://images41.fotosik.pl/203/29f4332dedbeb198med.jpg
Kolega stwierdził że to może być problem ze zbyt ubogą mieszanką paliwową.
Jutro jadę do ASO i zobaczę co mi powiedzą.
Ostatnio edytowano 5 paź 2009, 19:16 przez didusiek, łącznie edytowano 1 raz
Witam didusiek. I co zrobilem dalej z tym
- Od: 5 lip 2011, 14:21
- Posty: 31
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V
Sorki mialo bys zrobiles dalej z tym mankamentem?? Pozdro..
- Od: 5 lip 2011, 14:21
- Posty: 31
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V
Jeszcze jedno bo zapomnialem. W zeszlym tygodniu bylem w mazdzie w katowicach i po podpieciu do kompa i po przejechaniu ladnych paru kilometrow mechanik powiedzial mi ze to przeplywomierz powietrza jest walniety i trzeba wymienic. Pokombinuje jeszcze z tym i dam znac co wykombinowalem.
Pozdro..
Pozdro..
- Od: 5 lip 2011, 14:21
- Posty: 31
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V
Czy osadzająca się czarna sadza na końcówce tłumika jest objawem uszkodzenia sondy lambda? Dzieje się niezależnie od stylu jazdy. Miałem inne auta, ale takie ilości sadzy raczej się nie pojawiały...
Silnik 1,8 16V BP, silnik podczas normalnej eksploatacji nie bierze oleju oraz płynu chłodniczego. Jedynie podczas wkręcania silnika powyżej 6,5 rrpm puści dymek oleju... Auto nie stwarza żadnych innych problemów... Spalanie ponoć normalne jak na ten silnik... 9-10 litrów w jeździe mieszanej, głównie 9.
PS. Tłumik środkowy mam w strzępach...
PS2. Jakoś pod koniec tygodnia robię przegląd organoleptyczny katalizatora.
Silnik 1,8 16V BP, silnik podczas normalnej eksploatacji nie bierze oleju oraz płynu chłodniczego. Jedynie podczas wkręcania silnika powyżej 6,5 rrpm puści dymek oleju... Auto nie stwarza żadnych innych problemów... Spalanie ponoć normalne jak na ten silnik... 9-10 litrów w jeździe mieszanej, głównie 9.
PS. Tłumik środkowy mam w strzępach...
PS2. Jakoś pod koniec tygodnia robię przegląd organoleptyczny katalizatora.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Cztery przewody sa dlatego bo dwa biale sa od grzalki a szary i czarny od czujnika zawartosci tlenu w spalinach. Jesli cos poknocilem to sorry ale tak to jest. A jak sprawdzic to popatrz XEEEnq na moj post o 17:34 troche wyzej, tylko nie wiem jakie powinny byc w rzeczywistosci wartosci . Mozna jeszcze sprawdzic opór na grzałkach nastawiajac miejnik na ohmy i przyłozyc koncowki z miernika do bialych kabelkow z sondy, obojetnie jak, dlatego oba sa biale.
- Od: 5 lip 2011, 14:21
- Posty: 31
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V
macias81 a sprawdzałeś jak się jeździ bez sondy? Może przez to jak automat przerzuca mi na ostatni bieg – wtedy jest bardzo zamulony aż się rozkręci do ok 90km/h przy 2-2,5 tys/min. Hmm trzeba by było sprawdzić.
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24
http://ussemo.eu/
http://ussemo.eu/
- Od: 17 lis 2008, 23:40
- Posty: 70
- Skąd: Gniezno
- Auto: 323F BA 1.8 AT
marcin255 napisał(a):wtykasz w kostkę sondy -u mnie czarny i biały odpalasz auto i patrzysz jak zmieniają się napięcia ,moja miała ok 0.56V a powinna dobijać chyba do ok. 0.9-1 V
mam rozumiec, ze rozlaczam sonde od samochodu i wkladam igly od miernika w kostke? tak? silnik ma miec normalna temperature? na jakich obrotach? dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
- Od: 12 wrz 2009, 13:35
- Posty: 5
- Auto: 323f bj ZL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości