Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?

Postprzez Piotrek.84 » 13 sie 2009, 17:26

Się Pochwale :P
NGK czy NTK jakoś tak Uniwersalną na cztery przewody.Nie podał konkretnie jaką tylko podał,że ma kosztować do 400zł :| Taaa,
Żartowałem :]

Tak jak wyżej nie całe 100zł,a że koleś miał praktycznie zero negatywów i daje na nią dwa lata gwarancji z kartą gwarancyjna to się skusiłem....a nóż,widelec.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez lesiux » 13 sie 2009, 18:44

a kolory przewodów Ci się zgadzają? I jak po wymianie sondy?Mniej Ci pali?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Piotrek.84 » 13 sie 2009, 21:00

Tak.Zgadzają się.W moim przypadku są dwa białe,szary i czarny.
Czy mniej pali to nie wiem bo wczoraj zamówiłem,ale wszystkie Objawy wskazują na sondę.
Niebawem się odezwę jakie rezultaty operacji :]
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez Bart86r » 23 sie 2009, 16:54

to co Panowie, NGK/NTK za stówkę na allegro można brać? nie falują potem obroty, nie ma jakiś przeciwskazań? mam gaz 2 generacji ale myślę, że nie powinno być problemów.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Poznań
Auto: 323F 1.5 BA 1997

Postprzez Piotrek.84 » 23 sie 2009, 22:26

I Lipa pali tyle samo,ale Sonda była cała w nagarze więc chyba nie zaszkodziła wymiana...
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez yogi99925 » 12 wrz 2009, 20:07

Witam mam problem z moja Madzią 1.5 16v z5 A wiec kiedy mi się rozgrzeje nie wkręca mi się na obroty szarpie jak by paliwo nie dochodziło na warsztacie koleś podłączył mi pod kompa i wyskoczył bodajże jakiś błąd nr 15 ze coś od sondy. Dodam że wymieniłem aparat używka z allegro filtr powietrza świece ngk bo myślałem ze problem tkwi w aparacie w zapłonie. Mam do was teraz zapytanie.

Czy od padniętej sondy morze mi się coś takiego robić?
Auto pali mi benzyny 7 do 8 litrów w cyklu mieszanym
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez Piotrek.84 » 13 wrz 2009, 11:19

Odłącz sondę (jest łączona kostką) i zobacz co się będzie działo.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez yogi99925 » 13 wrz 2009, 12:43

Piotrek.84 a jak by była padnieta to co sie miało by dziać
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez kergulen » 29 wrz 2009, 00:18

jak pomierzyc napiecie na sondzie lambda? moze ktos podpowie? mam miernik i zapal do pracy :–) dzieki z gory...
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2009, 13:35
Posty: 5
Auto: 323f bj ZL

Postprzez marcin255 » 29 wrz 2009, 08:35

wtykasz w kostkę sondy -u mnie czarny i biały odpalasz auto i patrzysz jak zmieniają się napięcia ,moja miała ok 0.56V a powinna dobijać chyba do ok. 0.9-1 V
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez macias8111 » 5 paź 2009, 18:34

Witam. Jak pomierzyc sonde to miernnikiem nastawionym na V, czerwona koncowka na kabelek czarny a czarna koncowka na szary. Podczas pracy silnika powinno cos pokazywac. Ja tak robilem w mojej madzi w ktorej mam cztero przewodowe sondy (mam dwie, przed i za katalizatorem).
A co do tego co ma pokazywac to sam chcialem zapytac bo swieci mi sie chek engine, po podłączeniu do kompa wyswietlilo błąd P0420 i tresc: catalyst system low efficiency, na nasze: mała wydolnosc ukladu wydechowego.
Czy ktos wie ile powinny wskazywac sondy (przed i za katem) na wolnych obrotach przy zagrzanym ma sie rozumiec silniku? Jak mierzylem, o ile dobrze pamietam, to przed pokazywala 0,9V (okolo) a za jakies polowe mniej 0,45 0,5V. Jest to spowodowane tym ze spaliny sa juz w jakies czesci dopalone i po katalizatorze czy powinny wskazywac to samo?
Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za jaka kolwiek pomoc..
Do uslyszenia..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 14:21
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V

Postprzez didusiek » 5 paź 2009, 18:58

macias81 napisał(a):bo swieci mi sie chek engine, po podłączeniu do kompa wyswietlilo błąd P0420 i tresc: catalyst system low efficiency





Ja miałem samochód podłączony pod urządzenie firmy LAUNCH. Komputer pokazał taki sam błąd.

Treść błędu:

P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Dodatkowo sprawdzał mi na wykresie prace sondy lambda i stwierdził że na 3000 obr wykres powinien chodzić góra dół.A wykres wyglądał mniej więcej tak:

http://images41.fotosik.pl/203/29f4332dedbeb198med.jpg

Kolega stwierdził że to może być problem ze zbyt ubogą mieszanką paliwową.

Jutro jadę do ASO i zobaczę co mi powiedzą.
Ostatnio edytowano 5 paź 2009, 19:16 przez didusiek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez macias8111 » 5 paź 2009, 19:08

Witam didusiek. I co zrobilem dalej z tym ?? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 14:21
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V

Postprzez macias8111 » 5 paź 2009, 19:19

Sorki mialo bys zrobiles dalej z tym mankamentem?? Pozdro..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 14:21
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V

Postprzez macias8111 » 5 paź 2009, 19:41

Jeszcze jedno bo zapomnialem. W zeszlym tygodniu bylem w mazdzie w katowicach i po podpieciu do kompa i po przejechaniu ladnych paru kilometrow mechanik powiedzial mi ze to przeplywomierz powietrza jest walniety i trzeba wymienic. Pokombinuje jeszcze z tym i dam znac co wykombinowalem.
:] Pozdro..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 14:21
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V

Postprzez don2x44 » 5 paź 2009, 20:23

Czy osadzająca się czarna sadza na końcówce tłumika jest objawem uszkodzenia sondy lambda? Dzieje się niezależnie od stylu jazdy. Miałem inne auta, ale takie ilości sadzy raczej się nie pojawiały...

Silnik 1,8 16V BP, silnik podczas normalnej eksploatacji nie bierze oleju oraz płynu chłodniczego. Jedynie podczas wkręcania silnika powyżej 6,5 rrpm puści dymek oleju... Auto nie stwarza żadnych innych problemów... Spalanie ponoć normalne jak na ten silnik... 9-10 litrów w jeździe mieszanej, głównie 9.

PS. Tłumik środkowy mam w strzępach...
PS2. Jakoś pod koniec tygodnia robię przegląd organoleptyczny katalizatora.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez XEEEnq » 5 paź 2009, 20:57

O a jak sprawdzić czy jest dobra? Jak auto będzie pracowało na odłączonej? I dlaczego są 4 przewody?
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez macias8111 » 5 paź 2009, 21:12

Cztery przewody sa dlatego bo dwa biale sa od grzalki a szary i czarny od czujnika zawartosci tlenu w spalinach. Jesli cos poknocilem to sorry ale tak to jest. A jak sprawdzic to popatrz XEEEnq na moj post o 17:34 troche wyzej, tylko nie wiem jakie powinny byc w rzeczywistosci wartosci :( . Mozna jeszcze sprawdzic opór na grzałkach nastawiajac miejnik na ohmy i przyłozyc koncowki z miernika do bialych kabelkow z sondy, obojetnie jak, dlatego oba sa biale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 14:21
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V

Postprzez XEEEnq » 5 paź 2009, 21:16

macias81 a sprawdzałeś jak się jeździ bez sondy? Może przez to jak automat przerzuca mi na ostatni bieg – wtedy jest bardzo zamulony aż się rozkręci do ok 90km/h przy 2-2,5 tys/min. Hmm trzeba by było sprawdzić.
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez kergulen » 5 paź 2009, 21:18

marcin255 napisał(a):wtykasz w kostkę sondy -u mnie czarny i biały odpalasz auto i patrzysz jak zmieniają się napięcia ,moja miała ok 0.56V a powinna dobijać chyba do ok. 0.9-1 V

mam rozumiec, ze rozlaczam sonde od samochodu i wkladam igly od miernika w kostke? tak? silnik ma miec normalna temperature? na jakich obrotach? dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2009, 13:35
Posty: 5
Auto: 323f bj ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323