Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?

Postprzez scheinwerfer » 29 lis 2010, 17:27

wyciagnij piny z kostki i zarob je na jeden przewod, napewno cos wymyslisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez JM72 » 30 lis 2010, 22:31

U siebie mam 4 przewodową sondę lambda(czarny sygnał, szary-masa, 2 białe grzałka), te do 100 zł. NGK wytrzymują około rok, będę wdzięczny za radę lub opinię o innych tego typu sondach które są bardziej wytrzymałe w rozsądnej cenie :) . Jeszcze jedno, sygnał sądy oscyluje w granicach 0-1V czym poza tym różnią się sondy bo zauważyłem że te uniwersalne produkowane są czasem w różnych oznaczeniach do różnych marek samochodów przez tego samego producenta (Uniwersalna sonda lambda 4 kable Bosch 0258986505, Uniwersalna sonda lambda 4 kable Bosch 0258986507)?
JM72
 

Postprzez hydrant23 » 3 gru 2010, 13:06

ja kupilem uniwersalna sonde ngk w sklepie moto za 150zl , z tego co sie orientowalem to znakomita czesc sond na alledrogo tych wponizej 100 to chinskie podrobki (i rzeczywiscie moja zakupiona w sklepie inaczej wyglada(sama czujka sondy) niz te z alle.. , a jest identyczna z oryginalna no i taka jak ze zdjec ze strony ngk
a na tej stronce opis co z tymi uniwersalnymi sondami robic i takie tam
...http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=703
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 23:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Postprzez Malina » 10 mar 2011, 10:01

Pytałem o sonde lambda i sklep mi odpisał:

"Cena takiej sondy to 145 zł brutto, są dwa rodzaje takich uniwersalnych 4 przewodowych sond z NGK. Jedna jest z podgrzewana masa z przejsciem na obudowe, a druga jest z podgrzewana masą izolowana. Ceny sa identyczne."

INDEKS: OZA624-E4 1952
NGK S4 sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana

INDEKS: OZA624-E5 1919
NGK S4CG sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana z przejściem na obudowę

Która powinienem wybrać ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez Malina » 11 mar 2011, 01:18

Odpowiedź:
W BA po lifcie ma być bez przejścia na obudowę:
INDEKS: OZA624-E4 1952
NGK S4 sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana
Rezystancja między szarym a sześciokantem (obudową) jest >20MOhmów (u mnie ok.22MOhmy) w nowej zakupionej sondzie.

Temat zamknięty
Ostatnio edytowano 11 mar 2011, 15:45 przez Malina, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez lesiux » 11 mar 2011, 14:03

przed liftem za masą na obudowie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Malina » 11 mar 2011, 15:48

Trzeba wziąć oryginalną sondę z samochodu przed liftem i zmierzyć rezystancję między szarym kablem a sześciokantem(obudową) i
jeśli będzie > 10kOhmów to jest bez przejścia na obudowę.
Jeśli <10kOhmów to z przejściem na obudowę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 11 mar 2014, 13:07.
Powód: Porządki

Postprzez bartekdw » 27 cze 2012, 21:51

Ktoś jeździ na uniwersalnej sondzie z allegro? Coś typu sonda uniwersalna bosch za 100zł z przesyłką. Ile kilometrów/czasu to pochodzi? Muszę zmienić bo mazda żłopie nieźle teraz, sonda padła całkowicie. Jak możecie to polećcie jakiegoś sprzedawcę z allegro żeby na bubla nie trafić. Chyba że używka? Trzeba zmieniać bo koszty rosną a już trochę kasy w tym miesiącu poszło...
I jak ktoś pamięta to rozmiar gwintu niech przypomni, m18?
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Hazu » 27 cze 2012, 21:58

Nie kupuj boscha.
Ntk/NGK kup
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lesiux » 27 cze 2012, 23:51

Ja mam ngk/ntk i jak na razie chyba działa, mazda pije ok 9l. Wymieniałem jakieś 3 lata temu, zrobiłem na niej jakieś 25kkm. Klucz 22 jest potrzebny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 28 cze 2012, 08:33

Ja kupilem uzywana na allegro dziala a jak dlugo to sie okaze:) do drugiej kupilem wlasnie taka jak koledzy i tez dziala:) klucz 22 i trzeba uwazac na rece:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bartekdw » 28 cze 2012, 09:51

Ok, dzieki za pomoc. Idę najpierw sprawdzić ile za używkę chcą, nawet może ją wsadzę do auta i przez kompa od gazu sprawdzę czy jest żwawa w działaniu :D a jeśli nie podpasuje mi cena, stan to zamówię ntk/ngk. Pozdrawiam
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez schizzok » 5 lip 2012, 10:52

Witam, odkopuję temat :)

Spalanie mojej Madzi 1.5 Z5 po lifcie w mieście wzrosło do około 11l/100km. Mierzyliśmy napięcia przy pomocy komputera. O dziwo: Wolne obroty – w graniczach 0,5 | wysokie 0,25-0,30. Rozumiem, że z sondą jest coś nie tak. Jaką sondę polecacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 17:36
Posty: 39
Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine

Postprzez flywin » 6 lip 2012, 14:50

Uniwersalną NTK/NGK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Rene70 » 11 lis 2012, 20:51

Witam. Ponownie ośmielam się odświeżyć temat sondy lambda.
Podczas diagnostyki-przy pomocy diody LED wyszły mi błędy 11 11 17.
17 wskazuje na sondę lambda. Postanowiłem ją wymienić.Dałem się namówić na oryginalną DOX 1356.
Po wymianie wykasowałem pamięć kompa (sprawdziłem nie pokazywała żadnych błędów) i po przejechaniu kilku10 km ponownie sprawdziłem.Ponownie pokazywało te same błędy czyli 11 11 17.
Czyżby nowa była walnięta dałem za nią 318PLN.
Czy jest jakaś garażowa inna metoda sprawdzenia sondy?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez rider143 » 11 lis 2012, 22:52

Rene70 napisał(a):Czy jest jakaś garażowa inna metoda sprawdzenia sondy
pomiar napięcia na wyjściu 0-1V podczas pracy rozgrzanego silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Rene70 » 12 lis 2012, 11:04

Rozumie że jest to wartość zmienna między 0 a 1V.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez Przemek323c » 12 lis 2012, 13:36

Tak. Powinno oscylowac z czestotliwoscia okolo 1hz pomiedzy teoretycznie 0-1V, a w praktyce okolo 0,2-0,9V.
Przemek323c
 

Postprzez Rene70 » 12 lis 2012, 18:45

Dla pewności mierzyłem na wyjściu z wtyczki.Dość ładnie pokazuje między 0,2 – 0,9V.
Wykasowałem kompa -wskazanie bez błędów,a po przejechaniu kilku10 km.ponownie wywala błąd17.
Dlaczego EKU nie widzi sondy może przewód przerwany?

W pewnej chwili myślałem że mam 2 sondy, wlazłem po autko,ale innej nie było.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323