Stukanie zaworu na zimnym silniku. .

Postprzez lukasz 323C » 22 gru 2007, 15:01

Używałem szukajki ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie co prawda jest sporo tematów o stukający zaworach ale o Z5 nie znalazłem. Mianowicie na zimnym silniku stuka zawór, myślę że jeden, stukanie następuje zaraz po uruchomieniu silnika latem jest to prawie nie zauważane bo stuknie jest bardzo ciche i stuknie 2 albo 3 razy i spokój niestety teraz zima zresztą jak każdej zimy stukanie się nasila tak do 20 albo nawet 30 sekund po odpaleniu silnika jak jest fest mróz. Teraz moje pytanie czym to jest spowodowane w Z5 są płytki i luzy zaworowe mam ustawione dobrze kompresja też jest ok, wiec wykluczam jakiś nadpalony zawór itp. Czy w Z5 też jest taka możliwość aby wymienić ten zaworek w pompie, czy tylko wtedy jeśli są hydrauliczne popychacze? Proszę o podpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez MarcinB » 22 gru 2007, 20:01

Może to być też łańcuszek przenoszący napęd z pierwszego na drugi wałek rozrządu, o ile masz silnik sprzed liftingu. Jest przy nim napinacz, który często potrzebuje trochę czasu zanim zacznie działać jak należy. Poszukaj na forum było o tym pare razy.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez lukasz 323C » 22 gru 2007, 20:08

Mój Z5 jest z przed liftu wiec ma łańcuszek w ASO Mazda J. Dobosz, też mi to powiedzieli ze prawdopodobnie to napinacz, bo zaworki mają luz bardzo dobrze ustawiony i że ten typ tak ma i już. Tylko moje pytanie czy to na pewno ten napinacz jak to można sprawdzić? No i jeszcze pozostaje pytanie czy w Z5 też może być to wina tego zaworu w pompie oleju czy tylko przy popychaczach hydraulicznych, ktoś się orientuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez soul » 22 gru 2007, 20:20

powiem Ci ze u mnie w silniczku po lificie z paskiem na dwa wałki rano teraz w te mrozy to i nie jeden a chyba całe stado zaworków przez pare sekund ładnie napier**** :D
mimo i ASO Lublin stiwerdzilo ze zaworki maja dobre luzy i nie wymagaja regulacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez lukasz 323C » 22 gru 2007, 20:30

Hmmm no to może ten zaworek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez GofNet » 23 gru 2007, 01:40

     Może olej masz zbyt gęsty...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez lukasz 323C » 23 gru 2007, 10:35

GofNet napisał(a):Może olej masz zbyt gęsty...


Midland 10W-40. Wcześniej był zalany castrol magnatec też 10W-40 ale zmieniłem po opiniach na jego temat no i pewnym poście na forum. A może ty się orientujesz GofNet czy wymiana tego zaworka w Z5 pomorze czy tylko w przypadku hydrauliki coś to pomaga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez soul » 23 gru 2007, 11:39

ja Ci mowie zebys sie tym nie przejmowal i tyle :) stuka Ci pewnie jakis zawór na klawiaturze zanim doleci tam olej... i tyle :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Gość » 27 gru 2007, 14:11

Ja mam dokładnie to samo co "soul". Silnik z 98 roku. Po odpaleniu stuka a raczej wali całe stado zaworów. Im większy mróz tym głośniejsza orkiestra. Nie przejmuje się tym. Olej 10W40 najtańszy czyli lotos. Może coś w tym jest, może lepiej lać syntetyk, który jest na pewno rzadszy w niższych temperaturach.Ale mi szkoda pieniędzy na drogi olej, zwłaszcza że mazda wymaga częstych wymian. Wymieniam co niecałe 10 tys.
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323