Naprawa karbowanej gumowej rury dolotu (BA Z5, str. 2 i 6)

Postprzez Yellowmen » 9 lut 2010, 22:31

nie musi być szczelna...ważne aby od filtra w górę było szczelnie.
no chyba że masz jakąś wielką szparę i będzie zasysać ciepłe powietrze...a to nie dobrze....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez TR4PSTAR » 13 lut 2010, 14:10

Ja też miałem tam troche luzu więc obkleiłem rure taśmą i było szczelnie :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez michalxxxxx » 18 lut 2010, 20:51

Jakie cisnienie panuje w takiej rurze? bo niedawno ja kleilem w miejscu pekniecia kilka warstw tasmy dalem a dzis tam jest dziura na 3 mm;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lut 2010, 07:50

michalxxxxx napisał(a):Jakie cisnienie panuje w takiej rurze? bo niedawno ja kleilem w miejscu pekniecia kilka warstw tasmy dalem a dzis tam jest dziura na 3 mm;/


Tam w tej rurze zazwyczaj masz podciśnienie przy pracującym silniku. Na postoju zaś ciśnienie takie samo jak atmosferyczne.
:)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez michalxxxxx » 19 lut 2010, 09:44

to znaczy ze tasma powinna zostac zassana w ta szszeline. a tam po prostu jest normanej wielkosci dziura nie ma wypuklosci czy wkleslosci. ... chyba trzeba dalej szukc uzywki albo wstawic stozek i dolot z nierdzewki zrobic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lut 2010, 10:15

A nie możesz po prostu zrobić tak jak to ja opisałem parę stron wcześniej?
U mnie wszystko trzyma się bez żadnych problemów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez TR4PSTAR » 19 lut 2010, 11:14

Taśma niezbyt się sprawdza ;/ Ja poskładałem rurę dolotową za jakieś 130zł i jest ok :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lut 2010, 11:59

TR4PSTAR napisał(a):Taśma niezbyt się sprawdza ;/ Ja poskładałem rurę dolotową za jakieś 130zł i jest ok :)


Zwykła taśma izolacyjna to zapewne b. szybko się porozkleja.
Mój "patent" z użyciem taśmy samowulkanizującej już prawie rok spisuje się dobrze i nic się nie rozkleja a i rura nie jest zbyt sztywna jak to miałoby miejsce w przypadku użycia koszulki termokurczliwej.
Miałem trochę obawy, że pod wpływem oleju i temperatury może zacząć się to rozklejać ale .... jest nadal OK.
Jak nie zapomnę (i będzie mi się chciało ;)) to może jutro zamieszczę Ci fotkę jak to wygląda po takim okresie eksploatacji.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez TR4PSTAR » 19 lut 2010, 14:30

Co do taśmy samowulkanizującej to nic nie mogę powiedzieć prócz tego, że znajomy jej użył do ratowania swojego dolotu i narazie się nie skarzył... :) Ale tak jak mówisz zwykła taśma izolacyjna nic nie da ;/
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez michalxxxxx » 19 lut 2010, 23:39

Tyle ze ja dalem tasme samowulkanizacyjna. moze jeszcze dzis wstawie zdjecie jak ta dziura wyglada... po zmianach na forym nie widac zdjec wiec daje jeszcze raz link do mojej fotorelacji. http://www.imagebam.com/gallery/70bf629c06a5cb1b94f63c23083bc018/

EDIT by Marek: Fotki wrzuciłem bezpośrednio na serwer MS
Załączniki
DSC00579.JPG
DSC00580.JPG
DSC00581.JPG
DSC00582.JPG
DSC00583.JPG
DSC00584.JPG
DSC00586.JPG
DSC00588.JPG
DSC00589.JPG
DSC00591.JPG
DSC00592.JPG
DSC00593.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez moristo » 20 lut 2010, 17:46

Mam pytanie. Rurę dolotową mam pękniętą na pół, podobnie jak na zdjęciach wyżej. Czym najlepiej ją skleić, tzn. jakim klejem. Juz raz ją sklejałem kropelką, a pozniej zawinołem tasmą samowulkanizującą, ale niestety przyniosło to marny efekt, bo po kilku dniach znowu zrobiła sie dziura. Proszę o pomoc, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sty 2010, 16:59
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: 323C 1.5 16v 95r

Postprzez TR4PSTAR » 20 lut 2010, 19:53

Jeśli myślisz nad zamontowaniem stożkowego filtra powietrza to kup kawalek rury z nierdzewki i złączki a skończą się kłopoty z pękającą rurą... :) Wszystko znajdziesz na Allegro :D
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez moristo » 20 lut 2010, 21:16

TR4PSTAR napisał(a):Jeśli myślisz nad zamontowaniem stożkowego filtra powietrza to kup kawalek rury z nierdzewki i złączki a skończą się kłopoty z pękającą rurą... :) Wszystko znajdziesz na Allegro :D


Niestety filtr stożkowy mnie nie interesuje. Chciałbym tylko poskładać do kupy obecny dolot:P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sty 2010, 16:59
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: 323C 1.5 16v 95r

Postprzez TR4PSTAR » 21 lut 2010, 16:44

No tak :) Taśma samowulkanizacyjna powinna być ok :) Ewentualnie można szukać tej koszulki termokurczliwej o której mowa w temacie :) Powodzenia :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lut 2010, 00:17

Witam!
Zgodnie z obietnicą w końcu zrobiłem fotkę i ja zamieszczam.
Tak wygląda rura dolotowa po prawie roku eksploatacji poklejona w/g wskazówek zamieszczonych w mojej "fotorelacji":

7-rura_dolotu.jpg


Więc jak widać nic zupełnie się nie rozkleja :)
Zaznaczam jednak jedną rzecz – przed oklejaniem jej taśmą wszystkie części na ile to było możliwe pokleiłem klejem "kropelką", taśma tylko usztywnia całość aby się nie rozpadła i co najważniejsze – uszczelnia połączenia.

Pozdrawiam!

P.S.
michalxxxxx – nie wiem jakiej Ty taśmy użyłeś ale jak widać jest to trochę inna od mojej. Moja to najzwyklejsza taśma samowulkanizująca popularnie zwana wśród elektryków "taśma scotta" do robienia muf kablowych.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez michalxxxxx » 23 lut 2010, 08:41

Ja tez prosilem o samowulkanizacyjna ladnie sie naciagala i scisle do siebie przylegala za mala rolke placilem chyba 11 zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez B4r7 » 23 lut 2010, 09:40

ja mam czarną folie typu strecz z klejem tylko że jest mocna i można ją mocno naciągnąć ja tak mam od października więc i ciepła i mrozy wytrzymało jak ktoś blisko mieszka to na pw
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez kriskus » 30 lip 2010, 13:47

Trochę odkopię, ale mam pytanie. Owinąłem sobie tę rurę szczelnie, ale pod spodem nalepiłem jeszcze niewielką łatkę z taśmy izolacyjnej. Niedawno chciałem to poprawić i okazało się, że łatki nie ma (zassało). I tak się zastanawiam co się z nią potem stało. Spaliła się gdzieś w silniku czy raczej wcześniej osadziła i coś może mi blokować?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez k3b » 31 lip 2010, 01:33

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez frystylez » 29 kwi 2011, 15:00

Witam. Odgrzebię temat:) Otóż udało mi się kupić taka koszulkę;) 110mm:) i mam zamiar zabrać się za naprawę dolotu. Mam pytanie czy zgrzewaliście zapalniczką czy kombinowaliście ze zgrzewarką?:)

Pozdrawiam
Black sweet coffe:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2007, 21:08
Posty: 27
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323F BA Z5 rocznik 97'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323