Naprawa karbowanej gumowej rury dolotu (BA Z5, str. 2 i 6)
nie musi być szczelna...ważne aby od filtra w górę było szczelnie.
no chyba że masz jakąś wielką szparę i będzie zasysać ciepłe powietrze...a to nie dobrze....
no chyba że masz jakąś wielką szparę i będzie zasysać ciepłe powietrze...a to nie dobrze....
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Jakie cisnienie panuje w takiej rurze? bo niedawno ja kleilem w miejscu pekniecia kilka warstw tasmy dalem a dzis tam jest dziura na 3 mm;/
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
michalxxxxx napisał(a):Jakie cisnienie panuje w takiej rurze? bo niedawno ja kleilem w miejscu pekniecia kilka warstw tasmy dalem a dzis tam jest dziura na 3 mm;/
Tam w tej rurze zazwyczaj masz podciśnienie przy pracującym silniku. Na postoju zaś ciśnienie takie samo jak atmosferyczne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
to znaczy ze tasma powinna zostac zassana w ta szszeline. a tam po prostu jest normanej wielkosci dziura nie ma wypuklosci czy wkleslosci. ... chyba trzeba dalej szukc uzywki albo wstawic stozek i dolot z nierdzewki zrobic...
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
A nie możesz po prostu zrobić tak jak to ja opisałem parę stron wcześniej?
U mnie wszystko trzyma się bez żadnych problemów.
U mnie wszystko trzyma się bez żadnych problemów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
TR4PSTAR napisał(a):Taśma niezbyt się sprawdza ;/ Ja poskładałem rurę dolotową za jakieś 130zł i jest ok
Zwykła taśma izolacyjna to zapewne b. szybko się porozkleja.
Mój "patent" z użyciem taśmy samowulkanizującej już prawie rok spisuje się dobrze i nic się nie rozkleja a i rura nie jest zbyt sztywna jak to miałoby miejsce w przypadku użycia koszulki termokurczliwej.
Miałem trochę obawy, że pod wpływem oleju i temperatury może zacząć się to rozklejać ale .... jest nadal OK.
Jak nie zapomnę (i będzie mi się chciało ) to może jutro zamieszczę Ci fotkę jak to wygląda po takim okresie eksploatacji.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Co do taśmy samowulkanizującej to nic nie mogę powiedzieć prócz tego, że znajomy jej użył do ratowania swojego dolotu i narazie się nie skarzył... Ale tak jak mówisz zwykła taśma izolacyjna nic nie da ;/
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
Tyle ze ja dalem tasme samowulkanizacyjna. moze jeszcze dzis wstawie zdjecie jak ta dziura wyglada... po zmianach na forym nie widac zdjec wiec daje jeszcze raz link do mojej fotorelacji. http://www.imagebam.com/gallery/70bf629c06a5cb1b94f63c23083bc018/
EDIT by Marek: Fotki wrzuciłem bezpośrednio na serwer MS
EDIT by Marek: Fotki wrzuciłem bezpośrednio na serwer MS
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Mam pytanie. Rurę dolotową mam pękniętą na pół, podobnie jak na zdjęciach wyżej. Czym najlepiej ją skleić, tzn. jakim klejem. Juz raz ją sklejałem kropelką, a pozniej zawinołem tasmą samowulkanizującą, ale niestety przyniosło to marny efekt, bo po kilku dniach znowu zrobiła sie dziura. Proszę o pomoc, pozdrawiam
- Od: 19 sty 2010, 16:59
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: 323C 1.5 16v 95r
Jeśli myślisz nad zamontowaniem stożkowego filtra powietrza to kup kawalek rury z nierdzewki i złączki a skończą się kłopoty z pękającą rurą... Wszystko znajdziesz na Allegro
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
TR4PSTAR napisał(a):Jeśli myślisz nad zamontowaniem stożkowego filtra powietrza to kup kawalek rury z nierdzewki i złączki a skończą się kłopoty z pękającą rurą... Wszystko znajdziesz na Allegro
Niestety filtr stożkowy mnie nie interesuje. Chciałbym tylko poskładać do kupy obecny dolot:P
- Od: 19 sty 2010, 16:59
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: 323C 1.5 16v 95r
Witam!
Zgodnie z obietnicą w końcu zrobiłem fotkę i ja zamieszczam.
Tak wygląda rura dolotowa po prawie roku eksploatacji poklejona w/g wskazówek zamieszczonych w mojej "fotorelacji":
Więc jak widać nic zupełnie się nie rozkleja
Zaznaczam jednak jedną rzecz – przed oklejaniem jej taśmą wszystkie części na ile to było możliwe pokleiłem klejem "kropelką", taśma tylko usztywnia całość aby się nie rozpadła i co najważniejsze – uszczelnia połączenia.
Pozdrawiam!
P.S.
michalxxxxx – nie wiem jakiej Ty taśmy użyłeś ale jak widać jest to trochę inna od mojej. Moja to najzwyklejsza taśma samowulkanizująca popularnie zwana wśród elektryków "taśma scotta" do robienia muf kablowych.
Zgodnie z obietnicą w końcu zrobiłem fotkę i ja zamieszczam.
Tak wygląda rura dolotowa po prawie roku eksploatacji poklejona w/g wskazówek zamieszczonych w mojej "fotorelacji":
Więc jak widać nic zupełnie się nie rozkleja
Zaznaczam jednak jedną rzecz – przed oklejaniem jej taśmą wszystkie części na ile to było możliwe pokleiłem klejem "kropelką", taśma tylko usztywnia całość aby się nie rozpadła i co najważniejsze – uszczelnia połączenia.
Pozdrawiam!
P.S.
michalxxxxx – nie wiem jakiej Ty taśmy użyłeś ale jak widać jest to trochę inna od mojej. Moja to najzwyklejsza taśma samowulkanizująca popularnie zwana wśród elektryków "taśma scotta" do robienia muf kablowych.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja tez prosilem o samowulkanizacyjna ladnie sie naciagala i scisle do siebie przylegala za mala rolke placilem chyba 11 zl
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Trochę odkopię, ale mam pytanie. Owinąłem sobie tę rurę szczelnie, ale pod spodem nalepiłem jeszcze niewielką łatkę z taśmy izolacyjnej. Niedawno chciałem to poprawić i okazało się, że łatki nie ma (zassało). I tak się zastanawiam co się z nią potem stało. Spaliła się gdzieś w silniku czy raczej wcześniej osadziła i coś może mi blokować?
Witam. Odgrzebię temat:) Otóż udało mi się kupić taka koszulkę;) 110mm:) i mam zamiar zabrać się za naprawę dolotu. Mam pytanie czy zgrzewaliście zapalniczką czy kombinowaliście ze zgrzewarką?:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Black sweet coffe:)
- Od: 10 sty 2007, 21:08
- Posty: 27
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323F BA Z5 rocznik 97'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości