Jaki wpływ ma włączenie świateł na obroty silnika?

Postprzez GRZEGORZ77 » 20 lip 2007, 16:36

posiadam mazdę 323f, 1,5, 16v, 96r, mam ją od miesiąca. jestem bardzo zadowolony ale zauwazyłem pewien objaw i chciałem się poradzić. chodzi o zachowanie na biegu jałowym.po odpaleniu autka i pracy na biegu jałowym, autko po włączeniu świateł mijania pieknie trzyma obroty, nic się nie dzieje lecz jesli zaraz wyłączę w.w. swiatełka, obroty lekko spadaja by zaraz powrócic na wyznaczona pozycję, jest tak za kazdym razem, cykl powtarza się idealnie. może tak ma być ale wolę spytać...
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2007, 15:18
Posty: 54
Auto: mazda 323f, 96r, 1,5, 16V

Postprzez GofNet » 20 lip 2007, 18:13

Tak ma być.

Zwiększony pobór prądu --> ECU (analiza danych) --> korekta obrotów (zwiększenie celem zapewnienia podaży na popyt).

Zmniejszony pobór prądu --> ECU (brak zwiększonego poboru prądu --> zmniejszenie obrotów --> analiza) --> ustalenie obrotów na właświwym poziomie.

W uogólnieniu tak to właśnie wygląda.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ART » 20 lip 2007, 19:02

GRZEGORZ77 napisał(a):może tak ma być ale wolę spytać...

tak ma być :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 22:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Postprzez banan11 » 20 lip 2007, 22:33

tak się dzieje, bo pracuje komputer.
Zrób tak w cinquecento to dopiero zobaczysz co znaczy spadek/zwiększenie obrotów przy włączeniu/wyłączeniu świateł na 'luzie' :))
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 19:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez GRZEGORZ77 » 21 lip 2007, 06:39

bardzo dziękuje za pomoc
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2007, 15:18
Posty: 54
Auto: mazda 323f, 96r, 1,5, 16V

Postprzez sysop9012 » 21 lip 2007, 16:01

jednak jeśli długo czekasz aż obroty się ustabilizują być może będziesz musiał przeczyścić silniczek krokowy, ja miałem podobnie i po jego wyczyszczeniu i nasmarowaniu obroty dużo szybciej reagują
-----------------------------------------------------
Pomóc Ci przy promowaniu własnej strony?
Napisz do mnie!
http://www.wypromuj.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez Kornelio » 12 gru 2007, 01:34

witam!
u mnie sytuacja wyglada nastepujaco. gdy autko pracuje bez obciazenia silnik pracuje na wolnych obrotach ok. 700. gdy wlacze odbiorniki pradu obroty silnika wzrastaja o jakies 100 obr do ok. 800. czy tak ma byc?
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 21:13
Posty: 39

Postprzez karolq » 12 gru 2007, 08:57

Kornelio napisał(a):witam!
u mnie sytuacja wyglada nastepujaco. gdy autko pracuje bez obciazenia silnik pracuje na wolnych obrotach ok. 700. gdy wlacze odbiorniki pradu obroty silnika wzrastaja o jakies 100 obr do ok. 800. czy tak ma byc?



Czyli utrzymują sie w normie:) gorzej by bylo jakby ci sie nie podnosiły :) Ale w takim przypadku to tez jest normalne zachowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Api » 12 gru 2007, 11:22

A u mnie to jak włacze radio, nawiew, ogrzewanie tylnej szyby, światła i halogeny to tez spadaja obroty :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 20:11
Posty: 165
Skąd: Warszawa/Wyszków
Auto: Sebring Limited Convertible

Postprzez Docent D » 12 gru 2007, 12:13

Po wylaczeniu świateł na jałowym obroty spadają do lekko poniżej 500 obrotów... az zaczyna mi się cała buda trząść i po ok 1-1,5 sekudny wraca spokojnie do nominalnich wartości ok 750-800.

Zastanawiam się czy to nie za duży spadek?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Artiks » 12 gru 2007, 12:21

Jak wytłumaczył Gofnet, tak ma być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez sps-snipers » 12 gru 2007, 13:31

A u mnie jak dowale mocnym basem z plyty to spadna nawet na 500 obr :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Szary_323F » 12 gru 2007, 13:38

sps-snipers napisał(a):A u mnie jak dowale mocnym basem z plyty to spadna nawet na 500 obr :D


zakup sobie kondensator :D i będzie po problemie :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 21:20
Posty: 149
Skąd: Lublin Chełm
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC '95
BMW E36 M52B25 Touring '98

Postprzez sps-snipers » 12 gru 2007, 13:39

mowisz? jak to podpiac? koszt?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Sokool » 12 gru 2007, 13:53

sps-snipers napisał(a):mowisz? jak to podpiac? koszt?

Google się kłania i dział CarAudio :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez sps-snipers » 12 gru 2007, 23:36

:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323