Strona 1 z 1

Samodzielna regulacja zaworów płytkami – jakie narzędzia?

PostNapisane: 25 mar 2007, 09:57
przez Pioteq25
Przymierzam się do regulacji zaworów, ale chcę to zrobić sam. :D
Jak wszystkim wiadomo w Z5 są płytki, więc klucz i śrubokręt nie wystarczy. :(
Zmierzyłem luzy i ewidentnie trzeba już zrobić regulację, bo trzy pomiary są lekko poza tolerancją. Silnik nie pracuje idealnie na wolnych obrotach- drgawki najwidoczniej spowodowane ciasnymi zaworami.
A teraz pytania: :)
-da się kupić jakiś nie drogi ściągacz pasujący do tego silnika? Widziałem w manualu opis regulacji przy pomocy jakiegoś oryginalnego narzędzia, które jest pewnie tylko w rękach ASO
-na co zwrócić uwagę podczas regulacji luzów robiąc to bez ściągacza- zdejmując wałki?
-czy ktoś już dopasowywał płytki od innych aut?
-ile kosztuje komplet oryginalnych płytek?

PostNapisane: 25 mar 2007, 11:30
przez Jaksa
Pioteq25 napisał(a):da się kupić jakiś nie drogi ściągacz pasujący do tego silnika
Raczej nie widziałem uniwersalnego ale jak masz trochę smykałki to spokojnie wydłubiesz płytkę naciskajac ( na jej rancie ) szklankę ku dołowi ( sprezyna zaworowa jest na tyle miekka ze spokojnie da sie ją wcisnąc ) po wcisnieciu szklanki wydłubiesz płytkę ( to taki garazowy sposób <lol> ) mozntaz nowej płytki w odwrotnej kolejnosci :P
Pioteq25 napisał(a):zdejmując wałki
To jest chory pomysł – zapomnij :D
Pioteq25 napisał(a):ile kosztuje komplet oryginalnych płytek
Zalezy od grubosci ( 30-35 zł szt )
Pioteq25 napisał(a):Widziałem w manualu opis regulacji przy pomocy jakiegoś oryginalnego narzędzia, które jest pewnie tylko w rękach ASO
Widziałem na własne oczy jak w pewnym ASO wydłubywali płytki – garazowym sposobem <lol>
Pioteq25 napisał(a):czy ktoś już dopasowywał płytki od innych aut
Do Z5 jakos nie mogłem nic podpasowac ( moze za słabo szukałem <lol> )

PostNapisane: 25 mar 2007, 12:16
przez Pioteq25
Czyli spróbujemy garażowym sposobem powalczyć :D
Ciekawe ile płytek uda mi się podmienić, zeszlifować, a ile trzeba będzie dokupić? Chcę zrobić luzy na tip top czyli 0,28mm.
Mam nadzieję, że po tej operacji papieros nie spadnie z pokrywy hahaha

PostNapisane: 25 mar 2007, 12:42
przez Jaksa
Mam nadzieję, że po tej operacji papieros nie spadnie z pokrywy
W Z5 to ciezki temat , dobrze to wychodzi w V6 tam jest spory kolektor i jest gdzie fajkę postawic hahaha

PostNapisane: 27 mar 2007, 21:00
przez Pioteq25
Spróbowałem i faktycznie dwa śrubokręty plus szczypce załatwiają sprawę :) Znalazłem też szczelinomierz facom z podziałką od 0,04 do 0,1mm- jest siedem listków co 0,01, później numeracja zwiększa się co 0,05 czyli 0,15; 0,20; 0,25;0,30;0,35;0,40 i następnie co 0,1 0,5;0,6;0,7;0,8;0,9; 1 Świetnie się tym mierzy w porównaniu do zwykłych szczelinomierzy.
W jakich wymiarach występuję płytki z ASO? Chciałbym przeliczyć jakie mi są potrzebne zanim pojadę je kupić.

PostNapisane: 27 mar 2007, 21:11
przez Jaksa
Pioteq25 napisał(a):W jakich wymiarach występuję płytki z ASO
Na rewersie kazdej płytki jest jej wymiar , sam musisz pomierzyc i postanowic jakie kupic – co zamowisz to dostaniesz.

PostNapisane: 28 mar 2007, 10:34
przez MarcinB
A ile taka płytka w ASO kosztuje i czy tylko tam się da je dostać?

PostNapisane: 28 mar 2007, 10:54
przez Jaksa
MarcinB napisał(a):A ile taka płytka w ASO kosztuje
6.5 euro netto sztuka.

PostNapisane: 25 cze 2009, 08:19
przez espiacent
Czy takie płytki dostępne są jeszcze gdzieś oprócz ASO? Jakieś zamienniki?

PostNapisane: 25 cze 2009, 17:00
przez gregorius 323 F
Nie ma zamienników do tego cuda niestety.
U mnie zawory były wklepane w gniazda toteż wystarczyło zeszlifować płytki grubszych nie musiałem dokupywać.
Z narzędzi to użyłem dwóch płaskich śrubokrętów szczypiec i magnesiku teleskopowego.
Od roku pięknie wszystko pracuje

PostNapisane: 30 wrz 2009, 11:15
przez zaku2002
Witam, a ile jest tych płytek wszystkich w sumie w silniku???

PostNapisane: 30 wrz 2009, 18:01
przez gregorius 323 F
Tyle ile zaworów tj 16 każda po ok 35 pln.
Ale nie wszystkie trzeba wymieniać.
Pozdrawiam

PostNapisane: 30 wrz 2009, 19:51
przez zaku2002
W sumie mogłem się domyślić ale czytałem że koleś zmieniał 10 to mnie trochę zmyliło-tak jak mówisz nie trzeba wszystkich zmieniać, umówiłem się juz na robote i jutro odstawię auto-Dzieki gregorius 323F i pozdro

PostNapisane: 30 wrz 2009, 22:58
przez marcin255
zaku2002 napisał(a):umówiłem się juz na robote i jutro odstawię auto-Dzieki gregorius 323F i pozdro


a jakie objawy?

PostNapisane: 1 paź 2009, 19:45
przez zaku2002
Objawy to stukanie zaworu( takie "cykanie")-czestotliwość wzrasta wraz z obrotami (słychac dobrze po otwarciu maski, u mnie slychac bylo nawet przy zamkniętej), który to zawór nie wiem, juz odebrałem auto, koszt regulacji 120 PLN... pozdrawiam

PostNapisane: 1 paź 2009, 20:12
przez marcin255
no to na razie mam spokój

PostNapisane: 1 paź 2009, 21:55
przez doktor79
Witam,

pytanie do ZAKU2002, gdzie robiłes tą regulację ?

PostNapisane: 2 paź 2009, 15:11
przez zaku2002
siema, robiłem u Majewskiego w sieradzu, ulica kolejowa 5, pozdro

PostNapisane: 3 paź 2009, 10:02
przez Mazi
Mam tekie pytanko: Czy ktos z chełma robil regulacje zworów w z5 i ewentualnie moglby polecic kogos do tej operacji?

PostNapisane: 3 paź 2009, 10:15
przez zaku2002
Do doktor79, to nie ulica kolejowa tylko zachodnia 5....coś mi sie pomyliło bo to też koło torów, sorki:)