Wymiana uszczelki pod głowicą

Postprzez Davit » 13 sty 2008, 22:53

nie jarze?
tak na marginesie masz jakies materiały o naszym autku w postaci jaki olej jakie płyny itp nigdzie nie moge znaleść takiego zestawienia co producent zaleca do 323f Ba
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Luki 323F » 13 sty 2008, 23:11

a Może to silniczek krokowy?(pomijając słabą kompreche)
davnes napisał(a):tak na marginesie masz jakies materiały o naszym autku w postaci jaki olej jakie płyny itp nigdzie nie moge znaleść takiego zestawienia co producent zaleca do 323f Ba

Są w instrukcji obsług
Ostatnio edytowano 13 sty 2008, 23:15 przez Luki 323F, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 20:44
Posty: 69
Auto: 323F BA 1,5 16v

Postprzez Luki 323F » 13 sty 2008, 23:13

jak sie usuwa posty?
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 20:44
Posty: 69
Auto: 323F BA 1,5 16v

Postprzez Sokool » 14 sty 2008, 00:59

Luki 323F napisał(a):jak sie usuwa posty?

Nie ma możliwości usuwania własnych postów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez felixos » 14 sty 2008, 11:20

To już nie chodzi o olej, tylko o objawy, naprawde prosiłbym o wskazówki, każdy z nas wie ile kosztują części, a po co mam wymianiać coś co może jest ok :( , Silniczek krokowy był sprawdzony a nawet wymieniony z innego sprawnego modelu. Co moge wiecej powiedzieć, mazda bierze jakieś 2l oleju na 5 tyś km. I pracuje o wiele lepiej gdy jest zimno. Co wiecej, gdy auto stoi na wolnych obrotach temperatura rośnie i podchodzi pod 3/4. Gdy tylko dodam gazu powyżej 3 tys, automatycznie spada... Co dalej, był dolany tzw "doktor" do silnika żeby ewentualne nieszczelności na pierścieniach zlikwidować – niestety, nic to nie pomogło. Mechanicy cały czas twardo stawiają na uszczelke, chociaż boją sie podnieść głowice żeby sie nie okazło że do wymiany są również pierścienie, no i w tym momencie nasuwa sie pytanie czy nie lepiej kupić innego sprawnego silnika. Nie wiem już co mam robić, przeszły mi nawet przez myśl sprzedaż mojej madzi, ale nie chce !!!!!!!!!, Związałem sie z nią emocjonalnie (pewnie jak każdy użytkownik tego samochodu) i nie chce jej sprzedać.
Mazda 323F (BA) 1,5l 16V

Moja madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41566
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2007, 16:30
Posty: 12
Skąd: Kościan

Postprzez Sokool » 14 sty 2008, 15:31

Dymi z rury? Na jaki kolor?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez felixos » 14 sty 2008, 17:07

Trochę dymi, raczej na biało.
Mazda 323F (BA) 1,5l 16V

Moja madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41566
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2007, 16:30
Posty: 12
Skąd: Kościan

Postprzez Davit » 14 sty 2008, 19:07

TO RZECZYWIśCIE MOżR BYC OBJAW USZCZELKI A PYTAłEM CZY MASZ OLEJ W PłYNIE CHłODNICZYM?
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez felixos » 16 sty 2008, 11:44

Jakiej firmy uszczelke polecacie i czy ktoś wie na jakie koszty muszę sie nastawić ??
Mazda 323F (BA) 1,5l 16V

Moja madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41566
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2007, 16:30
Posty: 12
Skąd: Kościan

Postprzez dino1984 » 29 lis 2009, 17:07

WITAM
Wiem że temat przerabiany niejednokrotnie ale potrzebuje pomocy.
prawdopodobie w mojej madźi mam przepaloną uszczelke pod głowicą bo nawet po krótkiej jeździe idą bąbelki do zbiorniczka płynu chłodzenia i oleju przybywa.
No i tu właśnie moje pytanie – z czym się wiąże naprawa? czy wystarczy wymienić tylko uszczelkę? a może coś więcej POMOCY :(

><doklejka /Borys
Ostatnio edytowano 29 lis 2009, 17:29 przez dino1984, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 16:35
Posty: 17
Skąd: Września
Auto: mazda 323f 1.5 Z5 1998

Postprzez Borys » 29 lis 2009, 17:17

dino1984 tematy nazywamy zgodnie z regulaminem, bo inaczej lądują w koszu, popraw proszę.
Oprócz uszczelki może być potrzebne planowanie głowice, ale bez zciągniecia jej tego się nie dowiesz. Uszczelka tylko oryginalna kupiona np. w ASO i będzie dobrze.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez dino1984 » 29 lis 2009, 17:35

OK, dzięki :)
troche mi sie humor poprawił
mam jeszcze jedno pytanie- przy tej wymianie chciał bym też naprawić wytartą płytkę zaworową.szukałem troche i nigdzie nie znalazłem.czy zostaje tylko aso?
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 16:35
Posty: 17
Skąd: Września
Auto: mazda 323f 1.5 Z5 1998

Postprzez Borys » 29 lis 2009, 18:10

Płytki do Z5 to chyba tylko ASO, nie słyszałem o zamiennikach. Naprawy oczywiście już nie musisz w ASO wykonywać.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez dino1984 » 29 lis 2009, 18:12

aha dzięki
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 16:35
Posty: 17
Skąd: Września
Auto: mazda 323f 1.5 Z5 1998

Postprzez waldii » 29 lis 2009, 22:36

plytki zaworowe sa w podróbkach ale nie kazdy wymiar.Kosztuja 30zl a w ASO dostaniesz za 45 ;) tragedii nie ma tylko zrob dokladny pomiar jaka grubosc potrzebujesz.A skoro dobrze rozumiem,ona jest wytarta przez wałek?Jesli tak to ja odwroc i po sprawie.Utwardzana jest na wskros czyli nic sie nie stanie jak bedzie odwrotnie zalozona.Byle sie luz zaworowy zgadzal.Co do uszczelki to kup ori mazda,bo beka ale jest tansza niz podroba ELRINGA ;) Dodatkowo warto zmienic uszczelniacze trzonkow zaworowych(5zl za szt TACOMA x16szt) No i jesli duzo oleju brala to mozna pokusic sie o wymiane pierscieni.Czesci wszystkie dostaniesz bez problemu i w dobrych cenach w www.carspeed.pl
waldii
 

Postprzez dino1984 » 30 lis 2009, 21:31

dzięki za pomoc waldii
na pewno skorzystam
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 16:35
Posty: 17
Skąd: Września
Auto: mazda 323f 1.5 Z5 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323