Napięcie paska BA

Postprzez ernul » 23 wrz 2017, 18:26

Ostatnio w mojej mazdzie(323BA 1.5) zaczął piszczeć pasek więc zajrzałem na oba paski i pasek napędzający pompę wspomagania i klimatyzację jest widocznie mniej napięty niż drugi pasek.
Interesuje mnie jak mógłbym ten pasek napiąć bo nie mam zielonego pojęcia gdzie może być śruba od napinania.
Mile widziane by były jakieś zdjęcia pokazujące gdzie znajduje się napinanie paska
Początkujący
 
Od: 10 lip 2017, 21:20
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 323 S V 1998

Postprzez Płomień » 23 wrz 2017, 22:02

Napinasz pompą wspomagania. Musisz odkręcić kontrę na prowadnicy, poluzować śruby od pompy, a następnie kręcić śrubą od napinania (wzdłóż prowadnicy), na koniec poskręcać wszystkie śruby i kontry.
Powodzenia, w razie czego pytaj :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez ernul » 23 wrz 2017, 23:47

Mam jeszcze jedno pytanie od której strony będzie najlepsze podejście do tych śrub?
Ewentualnie co zdjąć żeby był lepszy dostęp
Początkujący
 
Od: 10 lip 2017, 21:20
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 323 S V 1998

Postprzez Andrzej414 » 24 wrz 2017, 10:35

Najlepiej to zdjąć koło i osłonę pod silnikiem. W przypadku klimatyzacji dostęp jest bajka. Jeśli jest klimatyzacja to od góry z dostępem jest kiepsko bynajmniej w C i podejrzewam że w Twojej S też tak jest. W eEkach jest nieco lepiej, bo jest dłuższa komora i tym samym więcej miejsca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez ernul » 24 wrz 2017, 15:18

Dziękuje wszystkim za pomoc niestety piszczenie nie zmniejszyło się więc jutro pewnie pojadę po nowe paski po prostu je wymienię bo nie wytrzymie tego piszczenia.
Przynajmniej jestem bogatszy o wiedzę gdzie się napina oba paski
Początkujący
 
Od: 10 lip 2017, 21:20
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 323 S V 1998

Postprzez Płomień » 24 wrz 2017, 20:49

Zanim założysz nowe paski weź kawałek szmatki, i przeczyść koła po których się poruszają, jakieś nitro, zmywacz do gaźników czy benzyna ekstrakcyjna. Powodem piszczenia mogą być zabrudzenia, odrobina oleju etc. Masz wszystkie osłony silnika i nadkola?
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez ernul » 24 wrz 2017, 22:20

Mam osłonę plastikową od spodu i nadkola.
Będę pamiętał żeby przeczyścić.
Bardzo możliwe że paski są po prostu stare bo poprzedni właściciel nic nie mówił że wymieniał
Początkujący
 
Od: 10 lip 2017, 21:20
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 323 S V 1998

Postprzez Płomień » 24 wrz 2017, 22:35

Jak będziesz kupował to poluj na Gates. Podobno robili paski na pierwszy montaż, wiele ludzi sobie chwali. Przy czym nie są wcale drogie.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Andrzej414 » 25 wrz 2017, 08:00

Z tego co wiem to na pierwszy montaż szły i idą Bando. Niestety bardzo uciążliwe paski. Miałem kiedyś dwa. Teraz mam jeden bo dołożyłem klimę do auta i kupiłem Contitecha pasek. Bando wyglądają jakościowo na super paski jednak od samego początku mi piszały a teraz piszczy tylko ten jeden i co naciągnę to spokój a po jakimś czasie znowu piszczy i znowu trzeba podciągnąć. Z żadnymi paskami nigdy nie miałem problemu tylko z tymi bando także koniecznie je odradzam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez ernul » 27 wrz 2017, 19:45

Jestem w trakcie zakładania pasków i takie pytanko na szybko wcześniej miałem założony pasek 985 dł
więc kupiłem taki sam ale bardzo ciężko się go ściągało a nowego nie bardzo da się założyć i tu pytanko czy powinienem go wymienić na dłuższy czy po prostu próbować go na siłe ?
Początkujący
 
Od: 10 lip 2017, 21:20
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 323 S V 1998

Postprzez Andrzej414 » 27 wrz 2017, 20:03

Masz klimatyzację?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez ernul » 27 wrz 2017, 20:32

Tak
Początkujący
 
Od: 10 lip 2017, 21:20
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 323 S V 1998

Postprzez Andrzej414 » 27 wrz 2017, 20:52

Powiem Ci tak. Jak dobrze pamiętam to pasek Conti który zakładałem miał 1000 długości. I patrzyłem przed chwilą i taki występuje w katalogu. Ten co masz również pasuje. Różnice mogą wynikać z tego, iż sprężarka klimy Panasonic ma nieco większe koło pasowe od sprężarki Sanden, która również w tym modelu występowała. Jaką masz sprężarkę? Niby to tylko 1,5cm dłuższy pasek ale może na prawdę ułatwić montaż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez ernul » 27 wrz 2017, 21:35

Spróbuje wymienić w sklepie na troche większy bo tego raczej nie jestem w stanie założyć ale to dziwne bo taki właśnie miałem założony nie wiem jak ktoś go założył
Początkujący
 
Od: 10 lip 2017, 21:20
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 323 S V 1998

Postprzez Andrzej414 » 27 wrz 2017, 21:42

Normalnie. Podkładając śrubokręt między pasek a koło zakręcił wałem i weszło. Tak też można :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez ernul » 29 wrz 2017, 16:01

Podsumowując całą wymianę do alternatora kupiłem pasek dł 880 continentala, a ten napędzający pompę i klime wymieniłem w sklepie za dopłatą na taki o dł 1000 oba paski dało się spokojnie założyć i napiąć za paski zapłaciłem coś około 50 zł. Acha i jeszcze jedno żeby mieć lepszy dostęp w sedanie można zdemontować grill i prawą lampę wtedy się elegancko operuje osobiście polecam.
Dziękuje wszystkim za pomoc autko jeździ .
PS:
Nie warto lekceważyć piszczących pasków w moim przypadku ten pasek od pompy oprócz tego że był wg katalogu za krótki o 1,5cm to był ok ale ten od alternatora miał dwa wzdłużne przecięcia i był w słabym stanie jak piszczą a nie są słabo naciągnięte polecam wymianę.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2017, 21:20
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 323 S V 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323