Cześć, postaram się krótko i na temat...
Dziś podczas krótkiej przejażdżki do sklepu zauważyłem dziwne zachowanie w/w elementu. Wskazówka najpierw zbliżyła się do górnej granicy wskazując okolice wartości maksymalnej, a po chwili jeszcze szybciej opadła na środek pola pokazując około 90 stopni. Zdecydowałem się kontynuować jazdę, a proces ten się powtarzał – najpierw wskazówka się wznosi (~2 minuty) a potem opada do wartości normalnej (~30 sek).
Po zakończonej jeździe sprawdziłem, co dzieje się pod maską i rzeczywiście miałem wrażenie, że od silnika bije ciut za duże ciepło.
Macie jakieś pomysły co to może być i jak to naprawić?
Pomocny może okazać się fakt, że w piątek padł mi akumulator i zaliczyłem niewielki wyciek z chłodnicy.
Akumulator wyjąłem z auta i naładowałem w domu, być może grzebiąc pod maską coś zepsułem.
Wyciek z chłodnicy był minimalny i nie wiem czym spowodowany, wyglądało to tak, że po przejechaniu 50km zaparkowałem auto pod domem i zauważyłem, że ucieka mi płyn, ale zanim zlokalizowałem miejsce wycieku usterka sama się naprawiła.
Oczywiście dzisiaj zanim zdecydowałem się jechać, sprawdziłem poziom płynów i czy nie uciekają tak jak w piątek.
Pomocy
Dziwne zachowanie wskazówki temperatury silnika.
Strona 1 z 1
Podobny objaw jak u mnie, tyle że padł mi wentylator. Spiąłem go na krótko działało do czas, aż temp. rosła w oczach. U mnie zatarła się pompa wody, być może padł Ci czujnik temp. silnika, termostat.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Wziąłem go teraz na przejażdżkę bo mi to spokoju nie daje i wszystko to jakieś dziwne jest. Jeździłem po mieście bardzo dynamicznie, celowo żeby się "napocił" i wskazania przez cały czas miałem w normie. Wróciłem pod dom, gaszę silnik, odpalam znowu a wskazówka ustawia się ponad normę i bardzo szybko opada.
- Od: 4 paź 2016, 13:18
- Posty: 8
- Skąd: Lidzbark Warmiński
- Auto: Mazda 323f BA 1.5
Czyli jak auto stoi temp, rośnie ? a jak jeździsz to w normie? Wentylator działa ?
Obstawiałbym czujnik temp. silnika – sprawdź błędy jak to czujnik, powinno wskazać – termostat, w najgorszym razie pompa wody. Stan płynu chłodniczego może mało.
Obstawiałbym czujnik temp. silnika – sprawdź błędy jak to czujnik, powinno wskazać – termostat, w najgorszym razie pompa wody. Stan płynu chłodniczego może mało.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Chciałem tym przekazać, że niezależnie co się dzieje z autem temperatura wariuje.
Zauważyłem, że jeden wentylator się nie kręci, drugi działa normalnie. Jakieś pomysły o co może chodzić i jak to naprawić? Tylko prostym językiem proszę (Być może ten 2 załącza się przy wyższej temperaturze)
Możliwe jest, że mam problemu z temperaturą przez zbyt niski stan oleju?
Zauważyłem, że jeden wentylator się nie kręci, drugi działa normalnie. Jakieś pomysły o co może chodzić i jak to naprawić? Tylko prostym językiem proszę (Być może ten 2 załącza się przy wyższej temperaturze)
Możliwe jest, że mam problemu z temperaturą przez zbyt niski stan oleju?
- Od: 4 paź 2016, 13:18
- Posty: 8
- Skąd: Lidzbark Warmiński
- Auto: Mazda 323f BA 1.5
Stan oleju nie ma tutaj istotnego znaczenia.
Lepiej sprawdź poziom płynu zarówno w zbiorniczku jak i czy jest w chłodnicy.
A temat przenoszę do działu silnikowego, gdzie powinien zostać założony.
Lepiej sprawdź poziom płynu zarówno w zbiorniczku jak i czy jest w chłodnicy.
A temat przenoszę do działu silnikowego, gdzie powinien zostać założony.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czujnik temperatury wody (silnika) można bardzo łatwo sprawdzić poprzez pomiar jego rezystancji która powinna wynosić:
2.2kΩ-2.7kΩ w temperaturze 20°C
0.3kΩ-0.4kΩ w temperaturze 80°C
Należy sprawdzić też czujnik od wskazówki bo za takie zachowania to on może być przyczyną. Jego rezystancja zaś powinna wynosić 192.4-259.6Ω w temperaturze 50°C.
2.2kΩ-2.7kΩ w temperaturze 20°C
0.3kΩ-0.4kΩ w temperaturze 80°C
Należy sprawdzić też czujnik od wskazówki bo za takie zachowania to on może być przyczyną. Jego rezystancja zaś powinna wynosić 192.4-259.6Ω w temperaturze 50°C.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości