Problem z kompresją

Postprzez voodoo » 26 mar 2016, 19:56

Witam mam dość dziwną przypadłość z kompresją ale zacznę od początku.
Postanowiłem wymienić olej i filtr jak co roku na wiosnę i nie było by w tym nic dziwnego tylko po wymianie gdy auto postoi przez noc to rano chmura dymu przez 15 do 20 sekund ale nie zaraz po odpaleniu tylko za jakąś chwilę. Poczytałem trochę i stwierdziłem że chyba czeka mnie remont (uszczelniacze lub pierścienie itd ). Ale postanowiłem zmierzyć kompresje na sucho i z olejem i szok!.
Na sucho:
1 cylinder 15 bar
2 cylinder 12 bar
3 cylinder 15 bar
4 cylinder 15 bar
Próba olejowa:
1 cylinder 17 bar
2 cylinder 16 bar
3 cylinder 17 bar
4 cylinder 17 bar
Proszę o wytłumaczenie dlaczego mam tak wysokie wartości i co z tym silnikiem zrobić.
Dodam jeszcze że olej był wymieniany półsyntetyk na taki sam a co do manometru to był sprawdzany na dwóch kompresorach olejowym do 8 bar i śrubowym do 18 bar i wskazania były identyczne więc co jest grane ? Proszę o odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 26 mar 2016, 20:25

Masz całkiem dobre wyniki czyli pierścienie względnie szczelne są.
Jest ciut gorzej na 2. cylindrze ale ogólnie wynik jest całkiem pozytywny.
Ja osobiście zmieniłbym jedynie uszczelniacze na trzonkach zaworów i powinno być lepiej bo to one chyba są głównym powodem tego dymienia.

A z ciekawości to na jakim jeździsz oleju?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez voodoo » 26 mar 2016, 21:06

Mobil Super 2000 10W 40. I też tak zrobię jak piszesz najpierw wymienię same uszczelniacze a jak to nic nie da to potem dopiero będę miskę odkręcał i się martwił. A uszczelniacze wymienię bez zdejmowania głowicy więc trochę kasy zaoszczędzone na uszczelki i pierścienie. Dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez rafał88 » 28 mar 2016, 10:04

Ale co CI da zdjecie miski??? Nic, zeby sprawdzic dół silnika musisz glowice zdjac ,zeby wlasnie wyjąc tłoki.

Olej to kupa, Wlej 5w30 albo 5w40 takie jest zalecany do tego silnika i uprzedzajac pytanie . Nic sie nie rozszczelni itp, te silnik od poczatku do konca maja jezdzic na takich olejach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez voodoo » 28 mar 2016, 12:03

rafał88 wiem że samo odkręcenie miski mi nic nie da ale tylko tak napisałem żeby nie wymieniać jakie części muszę po kolei odkręcać żeby zmienić pierścienie. Ale to było najlepsze "nie nic się nie rozszczelni" a właśnie miałem zapytać czy trzeba płukać silnik przed przejściem z oleju semi na full. A co do zmiany oleju na full syntetic to własnie mam obawy czy aby się nie rozszczelni bo gdyby tak się stało to musiałbym znowu wlać semi a to już by była 3 wymiana oleju w 2 tygodnie (koszty) tak często to chyba na Dakarze zmieniają olej :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez rafał88 » 28 mar 2016, 12:06

Nic sie nie rozszczelni :) To nie polonez czy maluch :P PLukanke wlać mozesz jakąs z shell albo cos podobnego , choc pelen syntetyk ma srodki czyszczace silnik i tylko pomoze silnikowi , a nie go dobijac jak 10w40 :)
Ja sam przechodzilem z 10w40 i 15w40(ten wlałem tylko 1 raz <killer> ) na 5w40 i do dzisiaj dnia 5w40:) Nastepna wymiana na 5w30.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez voodoo » 28 mar 2016, 12:17

Skoro tak gadasz to może widocznie tak ma być. Muszę zamówić uszczelniacze zaworów i inne uszczelki i może za 2 tygodnie to zmienię (kupa roboty po domach ) to dam znać co i jak się zmieniło. Jeszcze jedno pytanie bo rozrząd w każdym aucie wymieniam sobie sam ale jak zdejmę wałki żeby uszczelniacze zmienić to jak wałki potem ustawić żeby nie było gówna po odpaleniu macie jakiś rysunek lub skan który tłok w GMP i przy otwartych zaworach ssących czy wydechowych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2016, 21:02

A nie można tak użyć wyszukiwarki na Forum?
Tutaj masz temat: Schematy rozrządu do mazd 323 / MX3 – różne wersje silnikowe
I proszę więcej nie zadawać pytań, które nie są związane z tematem.
Chcesz o coś innego zapytać to zakładaj osobny wątek (o ile takowy nie istnieje!) a nie w jednym wątku będziesz robił dyskusję o "wszystkim".
Jest na Forum zasada: "jeden problem = jeden temat" i tego się trzymajmy bo w przeciwnym razie czytelność tematów będzie wątpliwa.

P.S. Rafał – to jest dyskusja otwarta dla wszystkich na Forum a nie tylko via PW
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 29 mar 2016, 00:09.
Powód: Zbędne OT w temacie

Postprzez rafał88 » 29 mar 2016, 09:47

Noo to dodaje foto z ustawienia wałków. Na jednym zrobione tylko foto bo na obu jest taki znacznik ;)

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 29 mar 2016, 10:17

Ustawienie tego znacznika wynika z ustawienia koła na znakach. Zresztą ten znacznik jest trochę mało dokładny do ustawienia rozrządu.
Poza tym bardziej zasadne jest trzymanie się manuala w kwestii ustawienia rozrządu jak i procedury napięcia paska.

Temat chyba docelowo połączę z innymi o podobnej tematyce bo problem z kompresją chyba dawno został już wyjaśniony a dyskusja idzie zupełnie w innym kierunku.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 29 mar 2016, 20:30

Ale kolega pytal rowniez o znaki do ustawienia wałkkow po ich wyjeciu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323