Witam mam dość dziwną przypadłość z kompresją ale zacznę od początku.
Postanowiłem wymienić olej i filtr jak co roku na wiosnę i nie było by w tym nic dziwnego tylko po wymianie gdy auto postoi przez noc to rano chmura dymu przez 15 do 20 sekund ale nie zaraz po odpaleniu tylko za jakąś chwilę. Poczytałem trochę i stwierdziłem że chyba czeka mnie remont (uszczelniacze lub pierścienie itd ). Ale postanowiłem zmierzyć kompresje na sucho i z olejem i szok!.
Na sucho:
1 cylinder 15 bar
2 cylinder 12 bar
3 cylinder 15 bar
4 cylinder 15 bar
Próba olejowa:
1 cylinder 17 bar
2 cylinder 16 bar
3 cylinder 17 bar
4 cylinder 17 bar
Proszę o wytłumaczenie dlaczego mam tak wysokie wartości i co z tym silnikiem zrobić.
Dodam jeszcze że olej był wymieniany półsyntetyk na taki sam a co do manometru to był sprawdzany na dwóch kompresorach olejowym do 8 bar i śrubowym do 18 bar i wskazania były identyczne więc co jest grane ? Proszę o odpowiedź.
Problem z kompresją
Strona 1 z 1
Masz całkiem dobre wyniki czyli pierścienie względnie szczelne są.
Jest ciut gorzej na 2. cylindrze ale ogólnie wynik jest całkiem pozytywny.
Ja osobiście zmieniłbym jedynie uszczelniacze na trzonkach zaworów i powinno być lepiej bo to one chyba są głównym powodem tego dymienia.
A z ciekawości to na jakim jeździsz oleju?
Jest ciut gorzej na 2. cylindrze ale ogólnie wynik jest całkiem pozytywny.
Ja osobiście zmieniłbym jedynie uszczelniacze na trzonkach zaworów i powinno być lepiej bo to one chyba są głównym powodem tego dymienia.
A z ciekawości to na jakim jeździsz oleju?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mobil Super 2000 10W 40. I też tak zrobię jak piszesz najpierw wymienię same uszczelniacze a jak to nic nie da to potem dopiero będę miskę odkręcał i się martwił. A uszczelniacze wymienię bez zdejmowania głowicy więc trochę kasy zaoszczędzone na uszczelki i pierścienie. Dzięki za odpowiedź.
- Od: 22 maja 2008, 14:03
- Posty: 77
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: 323F BA 1.5
Ale co CI da zdjecie miski??? Nic, zeby sprawdzic dół silnika musisz glowice zdjac ,zeby wlasnie wyjąc tłoki.
Olej to kupa, Wlej 5w30 albo 5w40 takie jest zalecany do tego silnika i uprzedzajac pytanie . Nic sie nie rozszczelni itp, te silnik od poczatku do konca maja jezdzic na takich olejach.
Olej to kupa, Wlej 5w30 albo 5w40 takie jest zalecany do tego silnika i uprzedzajac pytanie . Nic sie nie rozszczelni itp, te silnik od poczatku do konca maja jezdzic na takich olejach.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
rafał88 wiem że samo odkręcenie miski mi nic nie da ale tylko tak napisałem żeby nie wymieniać jakie części muszę po kolei odkręcać żeby zmienić pierścienie. Ale to było najlepsze "nie nic się nie rozszczelni" a właśnie miałem zapytać czy trzeba płukać silnik przed przejściem z oleju semi na full. A co do zmiany oleju na full syntetic to własnie mam obawy czy aby się nie rozszczelni bo gdyby tak się stało to musiałbym znowu wlać semi a to już by była 3 wymiana oleju w 2 tygodnie (koszty) tak często to chyba na Dakarze zmieniają olej
- Od: 22 maja 2008, 14:03
- Posty: 77
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: 323F BA 1.5
Nic sie nie rozszczelni To nie polonez czy maluch PLukanke wlać mozesz jakąs z shell albo cos podobnego , choc pelen syntetyk ma srodki czyszczace silnik i tylko pomoze silnikowi , a nie go dobijac jak 10w40
Ja sam przechodzilem z 10w40 i 15w40(ten wlałem tylko 1 raz ) na 5w40 i do dzisiaj dnia 5w40:) Nastepna wymiana na 5w30.
Ja sam przechodzilem z 10w40 i 15w40(ten wlałem tylko 1 raz ) na 5w40 i do dzisiaj dnia 5w40:) Nastepna wymiana na 5w30.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Skoro tak gadasz to może widocznie tak ma być. Muszę zamówić uszczelniacze zaworów i inne uszczelki i może za 2 tygodnie to zmienię (kupa roboty po domach ) to dam znać co i jak się zmieniło. Jeszcze jedno pytanie bo rozrząd w każdym aucie wymieniam sobie sam ale jak zdejmę wałki żeby uszczelniacze zmienić to jak wałki potem ustawić żeby nie było gówna po odpaleniu macie jakiś rysunek lub skan który tłok w GMP i przy otwartych zaworach ssących czy wydechowych?
- Od: 22 maja 2008, 14:03
- Posty: 77
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: 323F BA 1.5
A nie można tak użyć wyszukiwarki na Forum?
Tutaj masz temat: Schematy rozrządu do mazd 323 / MX3 – różne wersje silnikowe
I proszę więcej nie zadawać pytań, które nie są związane z tematem.
Chcesz o coś innego zapytać to zakładaj osobny wątek (o ile takowy nie istnieje!) a nie w jednym wątku będziesz robił dyskusję o "wszystkim".
Jest na Forum zasada: "jeden problem = jeden temat" i tego się trzymajmy bo w przeciwnym razie czytelność tematów będzie wątpliwa.
P.S. Rafał – to jest dyskusja otwarta dla wszystkich na Forum a nie tylko via PW
Tutaj masz temat: Schematy rozrządu do mazd 323 / MX3 – różne wersje silnikowe
I proszę więcej nie zadawać pytań, które nie są związane z tematem.
Chcesz o coś innego zapytać to zakładaj osobny wątek (o ile takowy nie istnieje!) a nie w jednym wątku będziesz robił dyskusję o "wszystkim".
Jest na Forum zasada: "jeden problem = jeden temat" i tego się trzymajmy bo w przeciwnym razie czytelność tematów będzie wątpliwa.
P.S. Rafał – to jest dyskusja otwarta dla wszystkich na Forum a nie tylko via PW
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ustawienie tego znacznika wynika z ustawienia koła na znakach. Zresztą ten znacznik jest trochę mało dokładny do ustawienia rozrządu.
Poza tym bardziej zasadne jest trzymanie się manuala w kwestii ustawienia rozrządu jak i procedury napięcia paska.
Temat chyba docelowo połączę z innymi o podobnej tematyce bo problem z kompresją chyba dawno został już wyjaśniony a dyskusja idzie zupełnie w innym kierunku.
Poza tym bardziej zasadne jest trzymanie się manuala w kwestii ustawienia rozrządu jak i procedury napięcia paska.
Temat chyba docelowo połączę z innymi o podobnej tematyce bo problem z kompresją chyba dawno został już wyjaśniony a dyskusja idzie zupełnie w innym kierunku.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości