Znika olej do polowy

Postprzez plastek1979 » 13 wrz 2015, 19:11

Witam.
Mam niecodzienny problem po wymianie rozrządu kompletnego.Otórz po zalaniu max oleju szybko połowa znika i staje na srodku bagnetu.Zaczął też kopcic po odpaleniu na zimno przez chwilę.Po pewnym czasie problem dymka zniknął.Zalany mineralnym Mobilem,200k najechane(70k na gazie).Co doleję do max to ubywa do połowy i tak w kółko.Jeśli uszczelniacze to dziwne że dalej nie kopci i nie ubywa poniżej połowy stanu.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 13 wrz 2015, 21:24

A kto Ci tak "mądrze" zaproponował zalanie tego silnika mineralnym olejem?
Te silniki najlepiej pracują na syntetycznych olejach 5W40. Można jeszcze ew. dopuścić 10W40 (wiele osób takie zalewa) ale trzeba olej dobrej klasy.
Zlej to gów...o, zastosuj płukankę i zalej porządnym olejem.
Tematów jakie używać oleje jest duuuużo więc skorzystaj z szukajki i będziesz wiedział więcej.
A jak poddymia na niebiesko zaraz po odpaleniu to nie ma przeproś: masz zapieczone pierścienie i przy okazji uszczelniacze zaworowe do wymiany więc bez remontu silnika nic więcej specjalnie nie zrobisz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez plastek1979 » 13 wrz 2015, 22:06

Mechanik po wymianie silnika(w poprzednim tez pierscionki) i nie bylo wiadomo czym jest zalany.Wczeniej bral okolo 0.5l na 10k ateraz nagle zniklo 0,3l w 200km i stanelo tak wiec dziwne to jest.Wczesnie przed wymiana rozrzadu nie kopcil.Niemozliwe przeciez zeby nagle sie zapiekly pierscionki i poszly uszczelniacze przez 200km.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 13 wrz 2015, 22:50

A nie był silnik w tym czasie "pałowany"? ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez plastek1979 » 14 wrz 2015, 16:00

Jezdze tak jak przedtem.Zmiana biegow przy 3-3.5k obrotow i 140 do 160max(jezdze autostrada do pracy).Probowalem tez go przepalic(jak DPF) jadac ze 2km przy predkosci 180.
Jezdzilem juz jetta gaz ze wzmocninym silnikiem(ponad 400k najechane) i fabia w tdi+chip (340 najechane) i zaden nawet nie zakopcil ani oleju krzty nie bral.A z tym silnikiem i autem ciagle cos.


Więc zrobiłem płukankę Liqy Molly,zalałem Valvolinem 10w40 i... jest masakra :D Rano po odpaleniu kopci jak batory i żre teraz pół litra oleju na 400km.Na weekend zaleję jeszcze naftą i zobaczę czy coś da.Ewentualnie użyję jeszcze antykoksa choć bez wymiany silnika raczej się nie obędzie znowu <płacze>
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez plastek1979 » 16 paź 2015, 22:35

I zalany nafta.I od razu masakra.Momentalnie zaczela do miski kapac nafta.Olej czarny po przejechaniu 250 km,denka tlokow tez cale czarne.Zobaczymy co do niedzieli bedzie <co?>
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 17 paź 2015, 13:23

Pierścienie stoją jak nic – bez ich wymiany nic więcej nie zrobisz sensownego.
A to zwykle niestety często może się brać z jazdy na marnej jakości oleju.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez plastek1979 » 17 paź 2015, 15:52

Cały czas jezdzilem na mobilu 15w40.Silnik byl juz wymieniany i niewiedzialem jaki olej tam byl.A o mineralnych zaletach tego silnika dopiero niedawno sie dowiedzialem;-D 80k w sumie zrobiłem na nim.A nafty ubywa z 1 i 3 cylindra.W sumie zrobilem 90k autem i juz 3 silniki zajechane.Niezła srednia,co 30k nowy silnik;-D
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez rafał88 » 17 paź 2015, 19:05

Jak lejesz taka smołe to nic dziwnego ze silniki zdychaja.. Nafta nic nie da. Tylko wymiana , jeszcze mozesz sprobowac LM wlac to mocne i dac silnikowi popracowac z tym srodkiem i zalac jakis dobry syntetyk. Ale pewnie i tak to moze nir pomoc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez plastek1979 » 17 paź 2015, 19:53

Tym 2640?Bo nim już tydzień temu robiłem płukankę.Jakbym wiedzial to bym lal od początku pełny syntetyk bo nie oszczędzam na wymianach i co rowne 10k km zmieniałem olej.Równie dobrze wszyscy powinni wiedzieć o badziewnych 1.4 TSI,pękająchych głowicach w 2.0TDI czy o zrypanym 2.5T w subaru.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez rafał88 » 17 paź 2015, 21:17

Chyba 2662 jest mocniejszy.

Ameryke odkryl :P Vieswagenowe gowno to bedzie zawsze gowno :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez plastek1979 » 17 paź 2015, 21:35

Patrzę właśnie na 1.8 i 2.0 w Niemczech(z racji tego że mam blisko).I jest lipa bo ich niema.czemu?Chyba sciągnę taką za 200-300 euro silnik do siebie wsadze a reszta na złom(oczywiście kat osobno:-D) i wyjdę prawie na zero.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 18 paź 2015, 09:32

W tej co ściągniesz też nie masz gwarancji, że silnik będzie idealny :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 18 paź 2015, 10:20

To tez prawda. Kup pierscienie RIK ok 200zl moge Ci dac cynk od kogo kupic, UPG 120-150zl, uszczelniacze wymienisz jesli bedzie chcial. No i uszczelniacze na walki corteco 12-14zl lub elring 22zl, dirko pod miske olejowa 20zl.
No i wiadome swiezy olej i filtr.

I jak masz jak sam to zrobic i chcesz robic, to koszt smieszny. I masz pewnosc co masz i smigasz bez zadnego problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez plastek1979 » 19 paź 2015, 22:25

Podsumowując całe te zabiegi z płukankami i zalewaniem naftą to tylko strata pieniędzy i czasu przy zapieczonych pierścieniach.Niby trochę mniej kopci ale dalej chmura jest.Jak będę robil remont arafal napewno się odezwe.Uszczelniacze też oczywiście nowe musowo.Tylko szwagier mechanik jest sceptycznie nastawiony do tego remontu(twierdzi ze japońców sie nie naprawia <rotfl> ).
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 19 paź 2015, 23:47

Szwagier się nie zna – to Niemca nie opłaca się remontować bo taniej drugi kupić :D
Ja sam robiłem remont w "efce" jakieś 10kkm temu (a nie jestem mechanikiem z wykształcenia!) i nadal taka metodę proponuję.
Zakup silnika z drugiej ręki to czysta loteria niestety.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dave » 20 paź 2015, 08:59

Że Japończyków się nie naprawia, słyszę często u szamanów, bo mechanika to bym ich nie nazywał. Jak nie chce im się czytać forum, poszerzać umiejętności i pchają w silnik najtańsze części ze sklepu, to efekt jest jaki jest. Mój silnik remontował koleś co siedzi w Hondach (jego zgubiła rutyna), założył pierścienie TP. Spalanie oleju 0,2ml/1kkm. Zrobiłem 80kkm. w dwa lata (i sprzedałem), na podtlenku gazu i efekt był cały czas taki sam.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez rafał88 » 20 paź 2015, 09:41

Przeciez o tym ja tu gdzie pisalem ,ze te lanie preparatow i innych cudow nic nie daje :P

Co do pierscieni jest tez tutaj,ale nie tym temacie napisane, ze piescienie RIK do tych silnikow.

Ja mam chyba 11 kkm od remontu i zero ubytku. Tez robilem sam. Koszta sa podane w innym temacie.
No zalewanie silnik dobrym jakosciowo oleje i syntetykiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez plastek1979 » 20 paź 2015, 18:09

Ja jak niewierny Tomasz,jak zobaczę i dotknę to uwierzę :D Z tymi pierścieniami towiem,wiem jest różnie.Jedni piszą o NPR inni RIK.Powinna być jakas sonda co do tego zrobiona <rotfl> .A szwagier mial juz przeboje z japoncami(głównie wina klientów którzy chcieli po kosztach robić) i woli silnik wymieniać(mniej roboty:-D).A jest troche magik bo garbusa orginal z początku lat 70-tych uruchamial i ma silnik uruchomić z opla z lat 60-tych wartego 40k euro :D
A ja jestem niby technik mechanik samochodowy i za diabła bym się za to nie brał.Poobcierane palce,czasami jakieś uderzenie :D
Czy te uszczelki i uszczelniacze będą ok?
http://allegro.pl/mazda-323-v-1-5-16v-k ... 75849.html
czy moze http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-glow ... 34802.html
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 20 paź 2015, 18:57

Osobiście wolałbym oryginał założyć i zapomnieć o problemie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323