Problem z obrotami

Postprzez Sewu » 16 maja 2015, 20:20

Witam! Mam problem z obrotami w mojej mazdzie. Dzieję się to dość często, gdy jadę w mieście i zatrzymam się na światłach, zamiast mieć normalnie kolo 850obr/min, jest ich 1500 na wolnych obrotach i muszę podważyć pedał gazu stopą do góry, żeby obroty spadły. Podczas jazdy natomiast jest problem taki ze nieraz auto nie ma pełnej mocy tzn. jedzimy i naciskamy gaz auto jako tako idzie i za każdym razem przy innych obrotach odblokowywuje się i dostaje kopa głownie przy około 4tys obrotów i idzie tak jak powinno od razu, przypomina to trochę VTEC. Proszę o pomoc, pryskałem linkę gazu wd40, jak i koło od linki gazu, zaznaczone na zdj.
Załączniki
aaaaa.jpg
Ostatnio edytowano 17 maja 2015, 11:45 przez Sewu, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 lut 2015, 22:30
Posty: 15
Skąd: Siepraw
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1998r.

Postprzez rafał88 » 16 maja 2015, 21:22

Pewnie walnieta sonda, a jak ze spalaniem?? Moze dolot nieszczelny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Sewu » 17 maja 2015, 11:48

Spalanie następujące z moich wyliczeń i doświadczeń: 5,9 trasa, około 8 litrów po mieście przy w miarę spokojnej jeździe, przy deptaniu pedału gazu kolo 9-10 litrów na 100
Początkujący
 
Od: 24 lut 2015, 22:30
Posty: 15
Skąd: Siepraw
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1998r.

Postprzez rafał88 » 17 maja 2015, 12:00

Spalanie ok ;) Sprawdz czy dolot jest szczelny. Pozniej bedzie sie szukac dalej .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 18 maja 2015, 08:06

Sewu – a czy przypadkiem ktoś nie próbował regulować wolnych obrotów śrubą ustalającą pozycję zamkniętej przepustnicy? :D
Możliwe, że teraz przepustnica po prostu zakleszcza się w poz zamknięcia.
Druga opcja to zawieszający się silniczek krokowy – ostatnio PrzemasGDA opisywał ten właśnie problem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Sewu » 21 maja 2015, 21:36

Dolot szczelny, tam gdzie była taśma zaizolowałem od nowa. Kratka od przepływomierza czysta.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2015, 22:30
Posty: 15
Skąd: Siepraw
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1998r.

Postprzez rafał88 » 21 maja 2015, 21:38

A drucik z przeplywce jest?? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Sewu » 21 maja 2015, 21:55

Z tego co pamiętam to był. :)
Początkujący
 
Od: 24 lut 2015, 22:30
Posty: 15
Skąd: Siepraw
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1998r.

Postprzez Sewu » 9 cze 2015, 19:21

Sonda Lambda sprawdzona jest ok
Początkujący
 
Od: 24 lut 2015, 22:30
Posty: 15
Skąd: Siepraw
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1998r.

Postprzez Marek 161BD081 » 18 cze 2015, 16:52

Rusz ręką przepustnicę i zobacz czy nie zakleszcza się w poz. zamkniętej.
Zobacz czy nie masz tam luzów na osi.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Sewu » 22 cze 2015, 21:50

nie wyczułem jakiegoś zawieszania się linki czy blokowania, luzy także nie wykryłem
Początkujący
 
Od: 24 lut 2015, 22:30
Posty: 15
Skąd: Siepraw
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323