Rozrząd – oryginalny czy podróbka? Dyskusja wspólna dla BA/BH
Mam mały dylemat i proszę o pomoc. Kupiłem razem z Ojcem MAZDĘ 323F i muszę wymienić rozrząd, czekam z tym aż dostanę pieniądze za Uno z odszkodowania .
Ale konkretnie, kupiłem komplet podróbkę tzn: pasek, rolki, nawet pasek alternatora i wspomagania. Kolega mi doradził że jeżeli mam wymieniać rozrząd to mimo iż to kosztuje to najlepiej na oryginalne części. On tak robi przynajmniej przy HONDZIE AKORRD (jeżdzi z tym do Nadarzyna). A więc czy lepiej na oryginał?? czy może być podróba??
Planuje wymiane u Jaksy ale wcześniej chciałbym wiedzieć co jest mniej ryzykowne i żeby mieć pewność że żywotność samochodu będzie jak najdłuższa.
Ale konkretnie, kupiłem komplet podróbkę tzn: pasek, rolki, nawet pasek alternatora i wspomagania. Kolega mi doradził że jeżeli mam wymieniać rozrząd to mimo iż to kosztuje to najlepiej na oryginalne części. On tak robi przynajmniej przy HONDZIE AKORRD (jeżdzi z tym do Nadarzyna). A więc czy lepiej na oryginał?? czy może być podróba??
Planuje wymiane u Jaksy ale wcześniej chciałbym wiedzieć co jest mniej ryzykowne i żeby mieć pewność że żywotność samochodu będzie jak najdłuższa.
Ostatnio edytowano 13 sty 2016, 08:56 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
-
highlander311
highlander311 napisał(a):A więc czy lepiej na oryginał?? czy może być podróba??
lepiej oryginal ,ale moze byc podroba a tak serio serio to zawsze lepiej ori, z tym ze to zalezy od tego czy chcesz taniej czy lepiej (czyt. oryginalnie) wiadomo ze zamiennik jest tanszy,ale nie zawsze wychodzi to na dobre bo moze Ci przyjsc szybciej do kupna kolejnego niz ori, dlatego jesli juz zamiennik to tak jak tomekrvf napisal
tomekrvf napisał(a):Zamienniki najwyższej jakości
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
- Od: 23 lis 2004, 13:14
- Posty: 900
- Skąd: Szczecin\Gorzów
- Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup
i nie ma rzadnych problemów?? Nie boisz się że coś może peknąć?? W sumie oryginał to oryginał a podróba to z nią nigdy nie wiadomo. Chyba że naprawdę porządnej firmy (Mitsuboschi, Koyo)
-
highlander311
highlander311 napisał(a):i nie ma rzadnych problemów?? Nie boisz się że coś może peknąć?? W sumie oryginał to oryginał a podróba to z nią nigdy nie wiadomo. Chyba że naprawdę porządnej firmy (Mitsuboschi, Koyo)
Bez przesady, (Contitech, SKF) to są zamienniki dobrej jakości. Co innego gdybys załozył koreńskie podróby.
Jesli juz bardzo sie obawisz o swój rozrząd to wez pasek originał, a pozsotały osprzet dobrej jakosći zamiennik (SKF, GMB).
Ja wkrótce zakałdam sobie rozrząd Contitech-GMB i mysle ze bedzie dobrze.
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
A co sadzicie o rozrzadzie z firmy 555?? Mi gosciu polecal w sklepie z japoncami i calkiem niezla cena (do 1.8 pasek 94zl, napinacz 69zl, rolka 69zl)
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Czy w takim razie podróbki firmy GATES są dobrej jakości?? Mam pasek rozrządu i rolki. Co powiecie o tej firmnie??
-
highlander311
Wydaje mi się że jeśli komplet rozrządu kosztuje poniżej 300zł to nie będzie to dobry zakup... to tak porównując do ceny innych części w tym modelu.
W polskiej instrukcji stoi że wymiana paska rozrządu jest przewidziana co 90tys km, ale np. w mojej niemieckiej pisze jak byk 100tys. Tanie zamienniki z kolei żyją tylko po 60tys podobno, o czym nie zawsze sprzedawca wie/mówi. Krótkie przeliczenie pozwala stwierdzić że nawet opłaca się 2x wymienić tańsze części, niż raz oryginalne. Pytanie tylko czy wytrzymają one nawet te 60tys bez sprawiania kłopotów. Już nie mówię o strzale paska, ale np. piszczenie rolek na zimnie czy przeskoczenie o 1 czy 2 ząbki w jakichś trudniejszych warunkach pracy silnika...
Daj znać co zainstalowałeś u siebie i z jakim skutkiem, bo z racji posiadanego silnika ten temat mnie żywotnie interesuje
W polskiej instrukcji stoi że wymiana paska rozrządu jest przewidziana co 90tys km, ale np. w mojej niemieckiej pisze jak byk 100tys. Tanie zamienniki z kolei żyją tylko po 60tys podobno, o czym nie zawsze sprzedawca wie/mówi. Krótkie przeliczenie pozwala stwierdzić że nawet opłaca się 2x wymienić tańsze części, niż raz oryginalne. Pytanie tylko czy wytrzymają one nawet te 60tys bez sprawiania kłopotów. Już nie mówię o strzale paska, ale np. piszczenie rolek na zimnie czy przeskoczenie o 1 czy 2 ząbki w jakichś trudniejszych warunkach pracy silnika...
Daj znać co zainstalowałeś u siebie i z jakim skutkiem, bo z racji posiadanego silnika ten temat mnie żywotnie interesuje
Briareos napisał(a):Wydaje mi się że jeśli komplet rozrządu kosztuje poniżej 300zł to nie będzie to dobry zakup...
Pytalem w katowicach w kapitanie, o dobrej kompletny rozrzad dobrej firmy (przy okazji zakupu sworznia wahacza-dla porownania: JC 50zl, 555-76zl) i gosciu powiedizal ze na 555 100tys.spokojnie, a z JC sie smial, ze trzeba miec w cholere odwagi zeby na pasku JC jezdzic!! To sa fotki opakowania ze sworznia, moze ktos cos pokojazy!
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Dzięki w takim razie decyduję się na 100% na oryginał. Potem napiszę jakie są moje odczucia. Pozdro.
-
highlander311
MiKo napisał(a):Ja preferuje kombinacje : oryginalny pasek + rolki gmb.
no własnie pytanko odnosnie cen osprzętu GMB bo dzisiaj sie dowaidywałem w jednym sklepie i zaspiewali mi za na rolke 69, napinacz 69, i za rolke prowadzącą 214 zł.
Pytam sie skad ta roznica ze ta druga rolka jest taka droga –
a gosciu na to ze dlatego ze jest ona specyficzna. Zastanawiam czy gosciu mi nie chciał czegos drozszego wcisnąc.
Pytanie do tych który ju kupowali osprzet GMB ile tak naprawde kosztuje rolka 1, rolka 2, napinacz.
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Z tego co wiem są dwie rolki :
– rolka prowadząca (E53006) (koszt około 65zł)
– rolka napinająca (E43006) (koszt około 65zł)
Te dwie mam zapodane, ta druga o której mówisz jest w katalogu jako E53045 w cenie ~200 zł ale nic mi o niej nie wiadomo.
– rolka prowadząca (E53006) (koszt około 65zł)
– rolka napinająca (E43006) (koszt około 65zł)
Te dwie mam zapodane, ta druga o której mówisz jest w katalogu jako E53045 w cenie ~200 zł ale nic mi o niej nie wiadomo.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
MiKo napisał(a):Z tego co wiem są dwie rolki :
– rolka prowadząca (E53006) (koszt około 65zł)
– rolka napinająca (E43006) (koszt około 65zł)
Te dwie mam zapodane, ta druga o której mówisz jest w katalogu jako E53045 w cenie ~200 zł ale nic mi o niej nie wiadomo.
Mam wątpliwości co do rolki prowadzącej E53006 bo w katolgu widnieje jako:
'MAZDA 323 85-,323F,323GT BF,BG (DOHC B6,BP),MX-3 1.6I 91- ' .. i wcale nie pisze ze jest przeznaczona do naszej BA'tki.
Natomiast ta druga E53045:
'MAZDA 323, 323F, BA, BJ 1.5I 16V (Z5 DOHC) 94.04-'
a tu jest BA ale kosztuje ok 200 zł
Miko, czy ty na pewno masz dobrą rolke?
A tak w ogole to sie pogubiłem z tym rolkami bo z tego co mi było wiadomo:
to do silnika Z5 potrzebuje:
rolke prowadzącą,
rolke napinająca (napinacz)
i jeszcze tam jakąś trzecia rolke
czyli w sumie 3 rolki (zakłądając ze napinacz to tez w pewnym sensie rolka), a ty piszesz o dwóch, wiec jak to jest??
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Ja mam te dwie o których pisałem, przed wymianą konsultowałem się jeszcze na forum gdzie dostałem potwierdzenie, że są 2 rolki.
Sam je kupowałem
Rozrząd wymieniałem w ASO (dałem swoje rolki, a ASO pasek).
Aha co do rolki E53006 – mam soft z sieci JC AUTO, na 100% jest też do modelu BA Z5.
Obie są zwykłymi rolkami tylko się różnie nazywają, po wymianie dostałem zużyte oryginalne (identyczne jak kupiłem z GMB).
Sam je kupowałem
Rozrząd wymieniałem w ASO (dałem swoje rolki, a ASO pasek).
Aha co do rolki E53006 – mam soft z sieci JC AUTO, na 100% jest też do modelu BA Z5.
Obie są zwykłymi rolkami tylko się różnie nazywają, po wymianie dostałem zużyte oryginalne (identyczne jak kupiłem z GMB).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości