Wąż płynu chłodniczego?

Postprzez stec » 14 kwi 2012, 19:33

Witam, od tygodnia codziennie ubywało mi ok 200ml płynu chłodniczego. Zlokalizowałem wyciek i jest to górny wąż chłodnicy, a dokładnie to pod aparatem zapłonowym puszcza po kropelce.
Prawdopodobnie przez kapiący olej na ten przewód tak spuchł i jest nieszczelny. Mam pytanie gdzie można kupić nowy wąż i czy przy wymianie będzie wyciekał płyn z bloku silnika? Czy podejdzie z jakiegoś innego auta? Czytałem też że można go skrócić o tą napuchniętą część ale nie wiem czy to zabieg krótkotrwały.
I ostatnie pytanie odnośnie wycieku oleju z aparatu zapłonowego:
kupiłem uszczelkę pokrywy zaworów i będę ją na dniach wynieniał bo także spod pokrywy mi cieknie. Czy po wymianie tej uszczelki przestanie wyciekać spod aparatu olej czy jest potrzebna jakaś dodatkowa uszczelka? Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi. Pozdrawiam

Chodzi o ten wąż(zdjęcie z allegro):

Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:20
Posty: 36
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96'

Postprzez Grzechu_rwk » 14 kwi 2012, 20:42

Co do przewodu ja go skróciłem i już rok mam spokój, nie widać żeby znów puchł...
Co do uszczelki to możliwe ze masz tez walnięty o-ring na aparacie i może tez tamtędy wyciekać olej...
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez waldii » 14 kwi 2012, 22:43

oring na aparacie to 38x3.5mm a waz zalezy w ktorym miejscu puchnie.W razie czego to waz kosztuje ok.80zl ori mazda a oring ok.15zl w carspeed.pl Nie jest to moja firma ale polecam,bo sklep jest w deche.Googlaj,dzwon i zamawiaj ;)
waldii
 

Postprzez Marcin1990 » 15 kwi 2012, 19:42

taki sam jest w vento 1.8 bynajmniej z wyglądu bo nie wiem jak średnica
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez HOGUM » 16 kwi 2012, 19:22

Ja właśnie jestem po wymianie tego węża.Zakupiłem używany w KACMAR, jest na forum.Szybka przesyłka,jestem zadowolony.Wymieniłem oring na 38X3,5 ale dalej kapie.Możesz skrócić ale wyczaj najpierw czy to spuchnięcie nie jest na dużej powierzchni bo u mnie to już tragedia była i nie było z czego skracać.Przy wymianie uszczelki pamiętaj o silikonie aby dać na rogi tak jak mówi instrukcja bo inaczej będzie ciekło koło aparatu
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Miron1213 » 16 kwi 2012, 20:30

Ja dostałem taki wąż w sklepie motoryzacyjnym prawie identyczny tylko nie wiem od jakiego był auta (na wzór miałem stary) a oring na aparacie dopasowałem grubszy i ciaśniejszy i już dwa lata suchutko
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 17:11
Posty: 40
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.

Postprzez Barni » 18 kwi 2012, 17:26

Identycznie zrobilem jak kolega Miron1213. Gdzies w jakims motoryzacyjnym "sklepie" bo to raczej buda byla i jakis podobny wzialem i do tej pory jest git.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 17:38
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 97' Z5

Postprzez stec » 19 kwi 2012, 21:49

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem, a szczególnie Grzechu_rwk :) Wąż obciąłęm w miejscu gdzie był napuchnięty tj. ok 4cm i spowrotem nałożyłem na swoje miejsce. W sobotę biorę się za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów na ori bo niestety ostatnio wymieniłem na elringa i cieknie z każdej strony.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:20
Posty: 36
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96'

Postprzez masterbajt » 28 lip 2014, 07:46

Witam, w ostatnim czasie strasznie zaczął puchnąć górny przewód od chłonicy (co idzie do silnika). Do tego ubywa wody w chłodnicy i widać bąble w płynie chłodniczym. Co może być tego przyczyną?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez rafał88 » 28 lip 2014, 08:45

Gotowanie plynu. Moze termostat sie zacial.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 28 lip 2014, 09:53

W korku w chłodnicy masz zaworek upustowy, który całą nadwyżkę powyżej 1.1bar (albo 0.9bar bo nie pamiętam) wypuszcza do zbiorniczka wyrównawczego.
Jak wyglądają wskazania wskaźnika temperatury?
Wąż cały puchnie czy .... tylko koło aparatu zapłonowego? ;)

PS. I uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez masterbajt » 28 lip 2014, 13:31

Wskaźnik temperatury w normie, chociaż po dłuższej jeździe nie zawsze ale czasami idzie w górę, ale nigdy się nie gotuje, termostat niedawno był wymieniany, a co do węża to puchnie przy aparacie zapłonowym właśnie.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez Marek 161BD081 » 28 lip 2014, 13:38

masterbajt napisał(a):co do węża to puchnie przy aparacie zapłonowym właśnie.

Materiał węża nie jest olejoodporny a do tego masz wyciek oleju z pod aparatu zapłonowego.
Poczytaj na Forum o wymianie oringu w aparacie, wymień przewód wodny nawet na używke i .... będziesz miał spokój.
Polecam też lekturę FAQ działu BA/BH
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez masterbajt » 28 lip 2014, 16:12

Czyli wymiana węża i o'ringu załatwiłaby sprawę. Wymiana uszczelki aparatu rozumiem, że jest konieczna. Przeglądałem fotorelację ale zdjęcia się nie wczytują. A co z wodą ubywającą z chłodnicy? Dodam tylko, że poprzedni właściciel wymieniał chłodnicę półtora roku temu
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez Marek 161BD081 » 28 lip 2014, 19:24

Jak nie widać wycieków to trochę niefajnie.
A w kwestii oringu to zobacz jaki jest wymiar, kup takowy w sklepie i.... jak potrafisz coś zrobić to i bez fotek spokojnie sobie poradzisz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez masterbajt » 28 lip 2014, 20:14

Jak nie widać wycieków to trochę niefajnie.


Czego powinienem się obawiać?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez rafał88 » 28 lip 2014, 21:45

Ze uszczelka pod glowica powiedziala papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez masterbajt » 29 lip 2014, 10:22

Dzisiaj rano zrobiłem test, podłożyłem kartonik, odpaliłem silnik troszkę przegazowałem do 2000-3000 obr/min i... zaczęło coś kapać.

Tak to wygląda, kolor niby żółtawy, ale w dotyku woda. Zaczęła wyciekać zaraz po odpaleniu, nie była ciepła, znajomy obserwował i zdjęcia cykał. Po zgaszeniu silnika, kapanie ustąpiło.
Obrazek

A tak wygląda okolica aparatu zapłonowego
Obrazek
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez rafał88 » 29 lip 2014, 12:46

Hmmm w dosc dziwnym miejscu kapie :| A co do przewodu to powiem tyle "oo [cenzura] człowieku" :| Wez wymien ten przewod bo jak Ci je..nie w trasie to amenus duptus :) Oczywiscie odrazu oring na aparacie(1-2zl) i umyj silnik po tym wszystkim.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez masterbajt » 29 lip 2014, 12:55

Na zdjęciach powyżej przewód urósł tylko trochę, napisałem na wstępie, że strasznie puchnie, więc można to sobie wyobrazić
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323