Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny

Postprzez Marek 161BD081 » 29 kwi 2015, 10:49

Tak – jeden kabelek bo czujnik to nic innego jak styk przełączany ciśnieniem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotrek_Legnica » 30 kwi 2015, 11:02

Już tak hipotetycznie zakładając po wykonanym pomiarze ciśnienia to jakie mogą być przyczyny palenia się kontrolki oleju:

-gdy ciśnienie oleju jest prawidłowe
-gdy ciśnienie oleju jest za niskie

W tym drugim przypadku to chyba pompa albo smok, tak? Czy coś więcej?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 30 kwi 2015, 12:11

Ad.1. – uszkodzony czujnik
Ad.2. – niedrożny smok, zużyta pompa oleju ale .... niestety częściej się zdarza, że przyczyną są uszkodzone panewki lub inne nieszczelności w układzie smarowania.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotrek_Legnica » 1 maja 2015, 12:19

Muszę w końcu zmierzyć to ciśnienie to będę mądrzejszy...
Chociaż żeby nie skłamać to jeżdżę tak odkąd kupiłem auto bo jak kupowałem auto to kontrolka się nie świeciła wgl. Po wymianie oleju zaczął się cyrk. I tak jeżdżę od 6 lat i nic się nie stało do tej pory... Czekałem w sumie aż silnik w końcu szlag trafi i wymienię na drugi ale coś się nie chce poddać do tej pory... :D
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez rafał88 » 1 maja 2015, 16:38

Ten silnik jest ciezko zajechac ,zeby stanal :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 23 maja 2015, 19:01

Ciśnienie oleju zmierzone... Nie wiem czy to jest zła czy dobra wiadomość ale jest książkowe, nawet lepsze. Na wolnych obrotach około 2,5 bara, przy dodawaniu gazu rośnie do 4, przy 3 tys obrotów osiąga nawet 5 barów więc tutaj nie ma się czego doczepić.

Zmieniałem jakieś pół roku temu czujnik ciśnienia oleju tylko zamówiłem pierwszy lepszy przez neta a dzisiaj założyłem kolejny bo kolega, który pracuje w sklepie motoryzacyjnym wyszukał, że są różne czujniki ciśnienia do tego silnika i dobrał taki, który ma najniższe ciśnienie przy którym gaśnie kontrolka.

Rozumiem, że jak się nic nie zmieni to znaczy, że nie trzyma ciśnienia silnik?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez rafał88 » 23 maja 2015, 19:12

Yyyy Ty czytales to co napisales?? Jak mierzone takie wyszlo to jak silnik nie trzyma cisnienia?? ... <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 23 maja 2015, 19:35

A to nie jest tak, że jeszcze wyżej nad czujnikiem ciśnienia nie ma? :) nie znam się za bardzo...
No bo gdzieś musi gubić je? Bo sam już nie wiem czego ta kontrolka świeci...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez rafał88 » 23 maja 2015, 19:41

Nooo ale ssilnik trzyma cisnienie oleju jak widzisz bo sprawdzales. A moze nie kabel przewalony gdzies??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 23 maja 2015, 19:45

Kabel od czujnika ciśnienia? To by w ogólnie nie gasła albo nie świeciła się wgl kontrolka bo jak jest odłączony czujnik to nie świeci.

Założyłem ten drugi czujnik i zobaczę co będzie jutro rano bo jak auto jeżdżone w ciągu dnia przy takiej temp jaką mamy teraz to kontrolka gaśnie od razu. Na zimnym się świeci jak się odpala. No i przy wyższych temp jak się pojeździ dłużej i zagrzeje dobrze silnik o olej to jak go zostawię na biegu jałowym na jakąś minutę to się na wolnych obrotach zapala znowu i bez dodania gazu nie znika... Tak jakby brak smarowania było.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez rafał88 » 23 maja 2015, 19:56

Hmmmm. miske sciagales ?? Bo nie pamietam?? PRobowales plukac silnik jakas plukanka zeby wywalic syfy z silnika??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 23 maja 2015, 20:22

No miski nie ściągałem bo miałem problem z rozkręceniem wydechu i sobie odpuściłem temat... Ale jaki ciśnienie jest dobre to smok chyba czysty?

Płukanki nie robiłem żadnym specyfikiem ale kiedyś z kolegą zalałem rzadszy olej niż miałem ale po tyg zmieniłem na ten sam co miałem bo kontrolka już mi praktycznie zawsze świeciła na biegu jałowym :/ więc wtedy już się chyba wszystko dobrze przepłukało...

Jakoś cały czas sądzę, że ten silnik to złom po prostu... Ale sprężanie ma dobre, ciśnienie oleju dobre, idzie też dobrze raczej bo próbowałem z kolegi efką w takim samym silniku na lotnisku i do 100 km/h za każdym razem byłem o pół maski przed nim a ma naprawdę zadbany egzemplarz więc już sam nie wiem...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez rafał88 » 23 maja 2015, 20:51

Nooo to mozesz sie zdziwic kolego jak nie sciagales miski... Ja jak robilem remont , calkiem niedawno.
Kontrolka gasla fajnie pieknie, ale ja zdjalem miske normlanie włosy stanely dęba. Podejrzewam ,ze masz smoka zayebanego syfem i stad świecenie kontrolki.

Powiem tyle ze przy smoku mialem cos na mniej wiecej pilke baseball'ową takich glutow i ujj wie czego. A robilem plukanke srodkiem z nafta dodatkowo taka hardkor. Takze radze sciagnac miske i zajrzec.

Dodam ,ze teraz kotrolka przgasa jak krece rozrusznikiem po wyczysczeniu. Olej mam 5w40.

Moze przegialem z pilka baseballowa. Ale malo tego nie bylo...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 23 maja 2015, 22:00

A to ciśnienie nie byłoby słabe wtedy...?

Tylko u mnie to taka dziwna sytuacja jest, że świeci się na zimnym kontrolka, zimą przy mrozach to nawet przez 1-2 min jazdy nie gaśnie a znowu latem jak jest gorąco to przy zagrzaniu dobrze silnika to znowu na gorącym na wolnych obrotach się świeci. Czyli na gęstym oleju i na mocno rozrzedzonym
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez rafał88 » 23 maja 2015, 22:03

Sciagnij miski i bedzie wiadome ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 23 maja 2015, 22:38

Sam nie dam rady ściągnąć bo nie mam gdzie a kolega ostatnio zajęty jest. Zresztą tak jak pisałem nie daliśmy kiedyś rady rozebrać wydechu bo z tego co pamiętam nie mogliśmy odkręcić jakiejś osłony przy tym złączu co się wydech zagina i idzie w kierunku silnika. Miałem cały sprzęt żeby miskę wyczyścił i złożyć ale nie udało się i tak odpuściłem temat... Zresztą w tej mojej efce to nic nigdy się nie chciało odkręcać :D tam chyba dopiero ja zacząłem coś robić bo wcześniej było oryginalne...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez rafał88 » 24 maja 2015, 09:56

To sruby trzeba bylo uciac i nowe na to miejsce :p Co to kupic szlki 2xszt i nakretki:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 24 maja 2015, 22:20

No jak będziesz jakaś chwila to trzeba się będzie zabrać za tą miskę...

Chociaż dziwne jest to, że na zimnym i gorącym się świeci.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez rafał88 » 24 maja 2015, 22:29

Jak znajde moment pokaze Ci jak u mnie wyczszczeniu smoka gasnie kontrolka. A mam filtr Filtrona, podobno przez takie kwiatki sie dzeija ,ze kontrolka odrazu nie gasnie :P <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 24 maja 2015, 22:42

No jeżeli chodzi o filtr Filtrona to też nie kupuje już ich. Miałem raz problem właśnie przez niego. Kupuje jakiś japoński.

A wcześniej jak u Ciebie problem wyglądał z kontrolką?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323