Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny
Olej 15w40 na pewno nie jest przewidziany do normalnej eksploatacji w z5 ale czy to ważne i tak robota i tak robota a tak auto jeździ a nie stoi na warsztacie. co do silnika ja miesiąc temu wybrałem opcje wymiany silnika w z5 97, bo miał głowice uszkodzoną...zakupiłem zdrowe z5 poliftowe do tego nowy rozrząd , sprzęgło , uszczelki...impreza kosztowała mnie 1500 zł tyle ze mam gdzie i czym zrobić...i święty spokój...a więc czy to taki czy inny olej to ważne ze się jeszcze toczy... jak założy lub wyremontuje silnik to wtedy to będzie ważne jaki filtr jaki olej...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
No też tak sądze, że nie ma co się pchać w koszta. Oleju mi nie pali, problem ze stukaniem w silniku zniknoł, tak samo jak i zapalająca się kontrolka oleju. Jak już wspominał jestem świadom, że coś jest uszkodzone ale nie mam ochoty się zagłębieć co konkretnie... Za samo sprawdzenie trzeba pare złotych wyrzucić a żeby potem dowiedzieć się, że silnik do wymiany to bez sensu. Za zdiagnozowanie mam połowe kasy na nasępny silnik. No i z drugiej strony po takiej robocie trzeba znowu troche pojeździć tym autem bo nie ma sensu go sprzedawać a madzie mam już 3 lata i naprawde nigdy mnie nie zawiodła ale sądze, że nasze drogi niedługo się rozejdą... mam już upatrzone od jakiegoś czasu nowe auto, dużo mocniejsze tylko musze na wakacjach pare złotych uzbierać żeby dorzucić po sprzedaży tego. Troche mi będzie się go żal pozbywać bo jest moim pierwszym ale wiedziałem, że kiedyś nastąpi ten czas.
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Witam mój problem polega na tym iż olej gaśnie po kilku sekundach po odpaleniu na zimnym silniku jak jest ciepły to gaśnie momentalnie nawet auto nie zdąży odpalić już kontrolka gaśnie...
Ale ten problem zaczał sie dopiero po wymianie oleju wymieniłem na swiezy olej kupiłem filtr który okazał sie zły... i kontrolka nie gasła w ogole dopiero po spasowaniu filtrów wyszła wina załozyłem taki jak trzeba i zgasła kontrolka ... w sklepie motoryzacyjnym nie byłem zeby im to piwedziec ze mi sprzedali szajs a nie filtr bo to by nic nie dało poniewaz juz był zabrudzony olejem. moze ktos miał podobnie i wie co to jest bo martwi mnie te pare sekun jak chodzi bez oleju słychac jak sie tłuka szklanki jak kontrolka gasnie to stukot przestaje oczywiscie silnik syczy ...
Ale ten problem zaczał sie dopiero po wymianie oleju wymieniłem na swiezy olej kupiłem filtr który okazał sie zły... i kontrolka nie gasła w ogole dopiero po spasowaniu filtrów wyszła wina załozyłem taki jak trzeba i zgasła kontrolka ... w sklepie motoryzacyjnym nie byłem zeby im to piwedziec ze mi sprzedali szajs a nie filtr bo to by nic nie dało poniewaz juz był zabrudzony olejem. moze ktos miał podobnie i wie co to jest bo martwi mnie te pare sekun jak chodzi bez oleju słychac jak sie tłuka szklanki jak kontrolka gasnie to stukot przestaje oczywiscie silnik syczy ...
- Od: 6 lut 2011, 13:45
- Posty: 38
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v
A jaki olej daleś??
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
jeżdżę na takim samym oleju i nie mam takich problemów, zajżyj do tego czujnika ciśnienia oleju może to coś pomoże. Takie opóźnione gaśnięcie kontrolki to może być za gęsty olej albo pompa olejowa ma dość ewentualnie co jeszcze mi przychodzi do głowy to zabity syfem smok pompy w misce olejowej
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Potwierdzam że przyczyną późnego gaśnięcia kontrolki oleju są źle wykonane zamienniki filtra oleju. U mnie w 323BG po wymianie oleju i założeniu filtra firmy Japparts też ten objaw zaczął występować i wiele osób to potwierdza
koledzy ja za kazym razem przy wymianie oleju wymienie ttez filtr na marki filtron chyba polski produkt.jakoś odpukac nigdy nie miałem problemów z ta kontrolka a filtr kosztuje całe 18zł mysle że to dobrej marki sa filtry. dodam że kabinowy filtr tez kupuje filtrona tyle że koszt spory bo 42zł
scrabi
Witam wszystkich mam podobny problem z tym,że kontrolka oleju od czasu do czasu mignie,dodam,że jak odpalę to dopiero po 2-5 km zaczyna migać i gaśnie.być może to wina czujnika,jeszcze nie sprawdzałem,ale zauważyłem delikatny wyciek więc to może tego wina.pozdrawiam.
-
anton
witam
troszeczke odgrzebałem temacik bo zarastał mechem
dla auta jakie posiadam 323 f ba 1.5
te parametry sa dla ciepłego silnika ??
troszeczke odgrzebałem temacik bo zarastał mechem
dla auta jakie posiadam 323 f ba 1.5
Jaksa napisał(a):
Vinc napisał(a):
jakie powinno być ciśnienie oleju przy obrotach 800
Jaksa napisał(a): ok 1,3
Vinc napisał(a):
przy 4000Jaksa napisał(a): 3,5-4,0
te parametry sa dla ciepłego silnika ??
no jak tobie sie zaswieca z malej ilosc oleju kontrolka to pozdro, silnik pewnie zadowolony z takiej eksploatacji...
A jak kontrola kolego mruga wlasnie sprawdz wycieki i sprawdz tez jakie jest cisnienie oleju, moze cos przytkane. wydac 100zl a 1000 albo 2000zl to roznica:)
A jak kontrola kolego mruga wlasnie sprawdz wycieki i sprawdz tez jakie jest cisnienie oleju, moze cos przytkane. wydac 100zl a 1000 albo 2000zl to roznica:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam, zwracam się do was z problemem w mojej efce. W zasadzie to walczę już z tym drugi raz, ale skończyły mi się pomysły.
Po zakupie mazdy jak odpalało się samochód, świeciła się kontrolka oleju, słychać było stuki panewek i innych, po lekkim, kilkukrotnym przygazowaniu (do ~2000rpm) kontrolka zamigała ze 3 razy i gasła, dźwięk ustawał. Wymieniłem filtr oraz olej na Valvoline 10W40, problem nadal był. Przy następnej wymianie, po około 12 tyś km, zdjąłem również miskę olejową wyczyściłem smoka, uszczelniłem wszystko zalałem Motula 10W40 problem ustał . Przedwczoraj wymieniałem olej wraz z filtrem (olej Motul10W40 + filtr Sakura), zdjąłem również miskę i uszczelniłem ją lepiej, gdyż lekko się pociła, problem powrócił. Myślałem, że może przy montażu miski olejowej zahaczyłem o smoka, albo silikon się dostał do środka miski i zatrzymał na smoku, niestety nie. Dzisiaj wyczyściłem smoka, uszczelniłem miskę i cały czas to samo. Czego to może być problem ? Filtr nieprawidłowy ? Czujnik ciśnienia oleju ? Pompa oleju ? Z góry dziękuję za pomoc
Po zakupie mazdy jak odpalało się samochód, świeciła się kontrolka oleju, słychać było stuki panewek i innych, po lekkim, kilkukrotnym przygazowaniu (do ~2000rpm) kontrolka zamigała ze 3 razy i gasła, dźwięk ustawał. Wymieniłem filtr oraz olej na Valvoline 10W40, problem nadal był. Przy następnej wymianie, po około 12 tyś km, zdjąłem również miskę olejową wyczyściłem smoka, uszczelniłem wszystko zalałem Motula 10W40 problem ustał . Przedwczoraj wymieniałem olej wraz z filtrem (olej Motul10W40 + filtr Sakura), zdjąłem również miskę i uszczelniłem ją lepiej, gdyż lekko się pociła, problem powrócił. Myślałem, że może przy montażu miski olejowej zahaczyłem o smoka, albo silikon się dostał do środka miski i zatrzymał na smoku, niestety nie. Dzisiaj wyczyściłem smoka, uszczelniłem miskę i cały czas to samo. Czego to może być problem ? Filtr nieprawidłowy ? Czujnik ciśnienia oleju ? Pompa oleju ? Z góry dziękuję za pomoc
Nie wiem gdzie to napisac , wiec pisze tutaj.
Dla tych co im sie kontrolka od oliwy swieci chwile po odpale, sciagac miche i czysczenie smoka, wczoraj rozbieralem silnik i szczena opada... A co filtrow zamiennych nie maja wplywu na to ,ze gasnie pozniej.
Dla tych co im sie kontrolka od oliwy swieci chwile po odpale, sciagac miche i czysczenie smoka, wczoraj rozbieralem silnik i szczena opada... A co filtrow zamiennych nie maja wplywu na to ,ze gasnie pozniej.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
osakxd – nie ma przeproś ale musisz zmierzyć jakie masz ciśnienie oleju a wówczas wszystko się wyjaśni.
Może to być usterka silnika jak i też awaria samego czujnika sterującego kontrolką.
Norma dla tego silnika podaje 3.4 – 4.4 bara przy 3000RPM oczywiście na gorącym silniku więc porównaj to z wynikami pomiarów.
Może to być usterka silnika jak i też awaria samego czujnika sterującego kontrolką.
Norma dla tego silnika podaje 3.4 – 4.4 bara przy 3000RPM oczywiście na gorącym silniku więc porównaj to z wynikami pomiarów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
U mnie niski poziom oleju powodował zapalanie lampki w czasie jazdy. Przy odpaleniu nic.
Ogarnąłem szybko uszczelkę pokrywy zaworów, wymieniłem olej i po sprawie.
Szczerze, żeby zajechać motor w maździe to też trzeba wiele.
Jeździłem bez podpiętego wentylatora chłodnicy. Podczas jazdy w mega korku w 32 stopniach temp. silnika wzrosła na 3/4 skali. Jak jechałem stałą prędkością silnik naturalnie się chłodził...
Po wymianie bezpiecznika nic się już nie działo, a gość który mi to auto sprzedał jeździł tak cały czas, tylko w mniejszym mieście, gdzie silnik nawet nie zdążył się nagrzać.
Co do uciekającej oliwy, w Z5 w okolicach aparatu zapłonowego lubi też spierdzielać. Warto kontrolować.
Ogarnąłem szybko uszczelkę pokrywy zaworów, wymieniłem olej i po sprawie.
Szczerze, żeby zajechać motor w maździe to też trzeba wiele.
Jeździłem bez podpiętego wentylatora chłodnicy. Podczas jazdy w mega korku w 32 stopniach temp. silnika wzrosła na 3/4 skali. Jak jechałem stałą prędkością silnik naturalnie się chłodził...
Po wymianie bezpiecznika nic się już nie działo, a gość który mi to auto sprzedał jeździł tak cały czas, tylko w mniejszym mieście, gdzie silnik nawet nie zdążył się nagrzać.
Co do uciekającej oliwy, w Z5 w okolicach aparatu zapłonowego lubi też spierdzielać. Warto kontrolować.
- Od: 26 wrz 2013, 10:18
- Posty: 112
- Skąd: Wrocław/Zgorzelec
- Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995
Słyszałem, że najlepszą opcją sprawdzenia ciśnienia jest wkręcenie manometru w miejsce czujnika ciśnienia oleju, fajnie fajnie tylko że trochę zabawy jest żeby odkręcić czujnik. Nie ma jakiejś innej opcji ?
Nie ma innej opcji pomiaru ciśnienia oleju.
Dostęp do czujnika nie jest aż taki tragiczny chociaż są auta, które mają go bardziej na wierzchu
Dostęp do czujnika nie jest aż taki tragiczny chociaż są auta, które mają go bardziej na wierzchu
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości