Mazda 323s 96 BA z5 po rozgrzaniu nie trzyma obrotów, przerywa, dławi się
1, 2
Witam. Na wstępie powiem że umiem korzystać z opcji szukaj, jednakże nie znalazłem tematów z takim problemem.
Moje auto na zimnym silniku nie ma żadnych problemów – wolne obroty 750, nic nie przerywa, nie szarpie.
Po rozgrzaniu nie ma mowy o wolnych obrotach. Po wciśnieciu sprzęgła lub wrzuceniu luzu auto gaśnie lub przez chwile trzyma 200 obrotów i dopiero wtedy gaśnie. Podczas jazdy nie zależnie od biegu silnik poniżej 2100 obrotów po gwałtownym dodaniu gazu auto szarpie przerywa nie chce przyspieszać. Świece nówki ngk vline 14(niby katalog) kable też. Aparat zapłonowy i przepływomierz raczej wykluczam gdyż auto ma problemy po rozgrzaniu.
Moje auto na zimnym silniku nie ma żadnych problemów – wolne obroty 750, nic nie przerywa, nie szarpie.
Po rozgrzaniu nie ma mowy o wolnych obrotach. Po wciśnieciu sprzęgła lub wrzuceniu luzu auto gaśnie lub przez chwile trzyma 200 obrotów i dopiero wtedy gaśnie. Podczas jazdy nie zależnie od biegu silnik poniżej 2100 obrotów po gwałtownym dodaniu gazu auto szarpie przerywa nie chce przyspieszać. Świece nówki ngk vline 14(niby katalog) kable też. Aparat zapłonowy i przepływomierz raczej wykluczam gdyż auto ma problemy po rozgrzaniu.
Ostatnio edytowano 11 mar 2015, 08:32 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 10 mar 2015, 21:08
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4
Było sprawdzane – pęknięta harmonijka. Sklejone i uszczelnione sylikonem i taśmą izolacyjną. Wszystkie rurki na miejscu, są całe. Pozatym myślę że lewe powietrze objawiało by się równierz na zimnym oraz lekko ciepłym silniku. Ja mam problemy po rozgrzaniu do 90C.
- Od: 10 mar 2015, 21:08
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4
Jak nie ma jak piszesz
Sprawdz bledy jutro, a jak masz od kogo pozyczyc aparat na podmianke podmien i bedzie wiedzial jest nie tak.
Aa objawia sie to na LPg?? Teraz zauwazzylem ze masz lpg. Czy na lpg i Pb ta sama reakcja??
maku3225 napisał(a): Podczas jazdy nie zależnie od biegu silnik poniżej 2100 obrotów po gwałtownym dodaniu gazu auto szarpie przerywa nie chce przyspieszać.
Sprawdz bledy jutro, a jak masz od kogo pozyczyc aparat na podmianke podmien i bedzie wiedzial jest nie tak.
Aa objawia sie to na LPg?? Teraz zauwazzylem ze masz lpg. Czy na lpg i Pb ta sama reakcja??
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Na 90% wina aparatu.
Czy kontrolowałeś ustawienie TPS i wyregulowałeś poprawnie obroty biegu jałowego?
Czy kontrolowałeś ustawienie TPS i wyregulowałeś poprawnie obroty biegu jałowego?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
@arafal na PB nie szarpie, 4 bieg 700 obrotów pedał w podłogę i nic złego się nie dzieje. Jedyny objaw który nie znika na PB to gaśnięcie na wolnych obrotach.
@Marek – czy to co napisałem(na PB nie szarpie, jedynie gaśnie) eliminuje opcje pt aparat?
Odpowiadając na Twoje pytanie nie kontrolowałem ustawienia TPS ani nie ustawiałem obrotów biegu jałowego.
@Marek – czy to co napisałem(na PB nie szarpie, jedynie gaśnie) eliminuje opcje pt aparat?
Odpowiadając na Twoje pytanie nie kontrolowałem ustawienia TPS ani nie ustawiałem obrotów biegu jałowego.
- Od: 10 mar 2015, 21:08
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4
Na gazie silnik wymaga nieco większej energii iskry ale skoro głównym problemem jest gasniecie a nie szarpanie to aparat na razie zostawmy.
Trochę mało jasno opisujesz problem ale nie wiem czy ten zawór wolnych obrotów działa poprawnie u ciebie.
W FAQ masz fotorelację z jego czyszczenia – poczytaj sobie.
Na razie zrób aby auto poprawnie pracowało na benzynie a później zajmiesz się ew. gazem.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizacje.
Trochę mało jasno opisujesz problem ale nie wiem czy ten zawór wolnych obrotów działa poprawnie u ciebie.
W FAQ masz fotorelację z jego czyszczenia – poczytaj sobie.
Na razie zrób aby auto poprawnie pracowało na benzynie a później zajmiesz się ew. gazem.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizacje.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie nie, głównym problemem jest szarpanie.Z gaśnięciem już sobie poradziłem.
Zauważyłem równierz że gdy zaczyna się szarpanie i dam trochę po garach to na trochę przechodzi to szarpanie. Myślicie że może być coś zabrudzone(np filtr gazu,powietrza) czy jednak ten aparat?
Zauważyłem równierz że gdy zaczyna się szarpanie i dam trochę po garach to na trochę przechodzi to szarpanie. Myślicie że może być coś zabrudzone(np filtr gazu,powietrza) czy jednak ten aparat?
- Od: 10 mar 2015, 21:08
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4
To bedzie cos z zaplonem. Ja mialem podobnie jak mi sie swiece skonczyly to na lpg poszarpywal , ale jak dalo sie mu w palnik to tez problem znikal na krotko.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Zajmijmy się poprawną pracą silnika na benzynie.
Od LPG w zasadzie jest inny dział na Forum a poza tym to jest temat na nieco później.
Od LPG w zasadzie jest inny dział na Forum a poza tym to jest temat na nieco później.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jak napisałem wyżej auto już nie gaśnie. Świece ngk (ok 1mm przerwy miedzy elektrodami) zmieniłem na stare bosch (0.65mm przerwy) jest nieco lepiej (wydłużył się czas po którym zaczyna się przerywanie).
- Od: 10 mar 2015, 21:08
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4
Cewki lubią niekiedy padać – jest odpowiednia nawet fotorelacja z reanimacji takowej cewki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Poczytaj FAQ Działu BA/BH a znajdziesz bez kłopotów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dziwna sprawa... Gazownik powiedział że ciepłota świec źle dobrana i proponuje wymianę świec na "zimniejsze"(mniejszy opór przy wyższych temp) za 80zł.
Myślicie że warto spróbować? Czy lepiej od razu aparat jakiś dorwać? Aparat p5 jest zamienny z M3 lub jakimkolwiek innym?
Myślicie że warto spróbować? Czy lepiej od razu aparat jakiś dorwać? Aparat p5 jest zamienny z M3 lub jakimkolwiek innym?
- Od: 10 mar 2015, 21:08
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości