Mazda 323s 96 BA z5 po rozgrzaniu nie trzyma obrotów, przerywa, dławi się

Postprzez maku3225 » 10 mar 2015, 21:28

Witam. Na wstępie powiem że umiem korzystać z opcji szukaj, jednakże nie znalazłem tematów z takim problemem.
Moje auto na zimnym silniku nie ma żadnych problemów – wolne obroty 750, nic nie przerywa, nie szarpie.
Po rozgrzaniu nie ma mowy o wolnych obrotach. Po wciśnieciu sprzęgła lub wrzuceniu luzu auto gaśnie lub przez chwile trzyma 200 obrotów i dopiero wtedy gaśnie. Podczas jazdy nie zależnie od biegu silnik poniżej 2100 obrotów po gwałtownym dodaniu gazu auto szarpie przerywa nie chce przyspieszać. Świece nówki ngk vline 14(niby katalog) kable też. Aparat zapłonowy i przepływomierz raczej wykluczam gdyż auto ma problemy po rozgrzaniu.
Ostatnio edytowano 11 mar 2015, 08:32 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:08
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4

Postprzez rafał88 » 10 mar 2015, 21:54

Rura dolotu powietrza szczelna? Moze ciagnie lewe powietrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez maku3225 » 10 mar 2015, 21:58

Było sprawdzane – pęknięta harmonijka. Sklejone i uszczelnione sylikonem i taśmą izolacyjną. Wszystkie rurki na miejscu, są całe. Pozatym myślę że lewe powietrze objawiało by się równierz na zimnym oraz lekko ciepłym silniku. Ja mam problemy po rozgrzaniu do 90C.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:08
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4

Postprzez rafał88 » 10 mar 2015, 22:05

Sprwadz bledy na kompie. ALe moze byc wina apratu, przewaznie po rozgrzaniu sa problem wlasnie z zaplonem. ALe sprawdz bledy na poczatek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez maku3225 » 10 mar 2015, 22:11

Z tego co wyczytalem to uszkodzony aparat zapłonowy objawia się:
Spadkiem mocy
Szarpaniem przy ok 3000 tys
Ja zadnego z objawow nie mam.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:08
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4

Postprzez rafał88 » 10 mar 2015, 22:34

Jak nie ma jak piszesz
maku3225 napisał(a): Podczas jazdy nie zależnie od biegu silnik poniżej 2100 obrotów po gwałtownym dodaniu gazu auto szarpie przerywa nie chce przyspieszać.


Sprawdz bledy jutro, a jak masz od kogo pozyczyc aparat na podmianke podmien i bedzie wiedzial jest nie tak.

Aa objawia sie to na LPg?? Teraz zauwazzylem ze masz lpg. Czy na lpg i Pb ta sama reakcja??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 10 mar 2015, 22:51

Na 90% wina aparatu.
Czy kontrolowałeś ustawienie TPS i wyregulowałeś poprawnie obroty biegu jałowego?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maku3225 » 10 mar 2015, 23:01

@arafal na PB nie szarpie, 4 bieg 700 obrotów pedał w podłogę i nic złego się nie dzieje. Jedyny objaw który nie znika na PB to gaśnięcie na wolnych obrotach.
@Marek – czy to co napisałem(na PB nie szarpie, jedynie gaśnie) eliminuje opcje pt aparat?
Odpowiadając na Twoje pytanie nie kontrolowałem ustawienia TPS ani nie ustawiałem obrotów biegu jałowego.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:08
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4

Postprzez Marek 161BD081 » 11 mar 2015, 08:27

Na gazie silnik wymaga nieco większej energii iskry ale skoro głównym problemem jest gasniecie a nie szarpanie to aparat na razie zostawmy.
Trochę mało jasno opisujesz problem ale nie wiem czy ten zawór wolnych obrotów działa poprawnie u ciebie.
W FAQ masz fotorelację z jego czyszczenia – poczytaj sobie.
Na razie zrób aby auto poprawnie pracowało na benzynie a później zajmiesz się ew. gazem.

PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizacje.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maku3225 » 11 mar 2015, 19:42

Nie nie, głównym problemem jest szarpanie.Z gaśnięciem już sobie poradziłem.
Zauważyłem równierz że gdy zaczyna się szarpanie i dam trochę po garach to na trochę przechodzi to szarpanie. Myślicie że może być coś zabrudzone(np filtr gazu,powietrza) czy jednak ten aparat?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:08
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4

Postprzez rafał88 » 11 mar 2015, 19:44

To bedzie cos z zaplonem. Ja mialem podobnie jak mi sie swiece skonczyly to na lpg poszarpywal , ale jak dalo sie mu w palnik to tez problem znikal na krotko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 11 mar 2015, 20:46

Zajmijmy się poprawną pracą silnika na benzynie.
Od LPG w zasadzie jest inny dział na Forum a poza tym to jest temat na nieco później.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maku3225 » 12 mar 2015, 00:07

Jak napisałem wyżej auto już nie gaśnie. Świece ngk (ok 1mm przerwy miedzy elektrodami) zmieniłem na stare bosch (0.65mm przerwy) jest nieco lepiej (wydłużył się czas po którym zaczyna się przerywanie).
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:08
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4

Postprzez rafał88 » 12 mar 2015, 11:10

Nooo to wymien aprat a nie ze swiecami sie pieprzysz.. Przewody masz napewno dobre?? Jakiej firmy kupilem przewody?? NGK??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez maku3225 » 12 mar 2015, 13:53

Przewody ścierwiaste troche bo maxgear ale myśle że chwile pojeżdżą. A w aparacie nie wystarczy kopułki i palca rozdzielacza wymienić? Moduły często siadają? Co oprucz w.w rzeczy może w aparacie paść?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:08
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4

Postprzez Marek 161BD081 » 12 mar 2015, 14:36

Cewki lubią niekiedy padać – jest odpowiednia nawet fotorelacja z reanimacji takowej cewki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maku3225 » 12 mar 2015, 22:26

A mogę prosić o linka bo jakoś nie mogę znaleźć. <co?>

Dopisano 12 mar 2015, 21:28:

A mogę prosić o linka bo jakoś nie mogę znaleźć. <co?>
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:08
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4

Postprzez Marek 161BD081 » 12 mar 2015, 22:43

Poczytaj FAQ Działu BA/BH a znajdziesz bez kłopotów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 13 mar 2015, 10:12

Mozesz miec caly aparat w srodku zawalony olej i juz nie bedzie dzialal jak nalezy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez maku3225 » 15 mar 2015, 21:30

Dziwna sprawa... Gazownik powiedział że ciepłota świec źle dobrana i proponuje wymianę świec na "zimniejsze"(mniejszy opór przy wyższych temp) za 80zł.
Myślicie że warto spróbować? Czy lepiej od razu aparat jakiś dorwać? Aparat p5 jest zamienny z M3 lub jakimkolwiek innym?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:08
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323s 1.5 16v Z5 + lpg stag 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323