Jak naciągnąć pasek alternatora?

Postprzez YANIK » 18 sty 2015, 14:06

Może ktoś krok po kroku opisać mi jak naciągnąć pasek? Jestem laikiem.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2014, 01:38
Posty: 4
Auto: Mazda 323F II, 1.5 88KM benz. , 1996

Postprzez rafał88 » 18 sty 2015, 14:09

Popuscic srube/nakretke(nie pamietam) na boku, pozniej krecisz sruba od strony grodziowej. Klucz 12.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez YANIK » 18 sty 2015, 14:12

Co to znaczy strona grodziowa? Jest tylko 1 ta śruba / nakrętka z boku? W którym miejscu konkretnie one są? Nie chce czegoś spie....
Początkujący
 
Od: 6 lis 2014, 01:38
Posty: 4
Auto: Mazda 323F II, 1.5 88KM benz. , 1996

Postprzez rafał88 » 18 sty 2015, 14:40

Masz zdjecie.
Załączniki
IMG_20150118_133359.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez YANIK » 18 sty 2015, 15:20

Od tej 1 to mam zjechane śruby i klucz się ślizga :/ kurde... A ta 2 to mam kręcić z ruchem wskazówek zegara czy nie? Nie mogę kręcić 2 jeżeli 1 nie popuszcze?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2014, 01:38
Posty: 4
Auto: Mazda 323F II, 1.5 88KM benz. , 1996

Postprzez adamax4 » 19 sty 2015, 11:42

Jak 1 nie popuścisz, to 2 nic nie zrobisz. Dwóch musisz wkręcać, żeby pasek się naciągał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Marek 161BD081 » 19 sty 2015, 14:04

YANIK – zauważ, że to jest "japończyk" i niech przez myśl nie przejdzie ci używanie klucza "13" ;)

A tak na poważnie to nie naciągnij za bardzo tego paska bo szkoda łożysk.
Uzupełnij proszę profil o lokalizacje bo bywa to czasem przydatne.
Temat przenoszę do działu silnikowego – proszę zapoznać się na przyszłość z podziałem Forum.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez norten18 » 22 sty 2015, 14:50

U mnie mechanik wymienił pasek i standardowo po tygodniu zaczął piszczeć, chyba też spróbuje podciągnąć lekko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez rafał88 » 22 sty 2015, 20:41

A pomyslal mechanik zeby oczyscic kola pasowe??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez norten18 » 22 sty 2015, 21:24

No właśnie nie zrobił tego....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez rafał88 » 22 sty 2015, 21:41

Tak myslalem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 23 sty 2015, 08:22

Pasek, który sobie trochę dłużej popiszczy niestety już nigdy nie będzie taki jak wcześniej bo będzie miał podpaloną powierzchnię. W takim wypadku nie zawsze naciąganie da już jakiś pozytywny efekt.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 23 sty 2015, 10:25

Proba nie strzelba Marku ;) Niech sobie kulka wyczysci szczotą zalozy znow paski bedzie widzial czy jest efekt na +.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 23 sty 2015, 11:13

W zasadzie masz racje ale fakt jest faktem, że stary i podpalony już pasek trzeba znacznie bardziej naciągąć niż przewiduje norma aby nie piszczał.
Jak coś takiego odbija się na trwałości łożysk nie będe przecież wspominał.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez norten18 » 9 lut 2015, 16:25

No i upragniona cisza. Pasek został podciągnięty i od paru dni cisza przy największych mrozach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323