Przebicie na przewodach zapłonowych

Postprzez mJoker » 11 lis 2014, 21:06

Witam. Mam problem z obrotami w mojej Mazdzie, pomiędzy 2-2,5 tys (falują), po dodaniu gazu i przytrzymaniu go w pewnym miejscu zamiast utrzymywać się na około 2,5 tys rosną i spadają. Wymieniłem już świece, przepływomierz, filtr paliwa i nie pomogło. Sprawdziłem przewody zapłonowe i okazuje się, że widać przebicia na chyba dwóch w ciemnym miejscu, także postanowiłem, że kupię cały używany aparat zapłonowy z przewodami, ponieważ problem może leżeć również po stronie aparatu co wyczytałem z innych tematów, a do tego na moich dwóch przewodach jest niebieski nalot. Problem mam z przewodami ponieważ zauważyłem iż od jednego odchodzi jakiś kabelek i nie wiem czemu ma to służyć? Na zdjęciach innych kabli i aparatów nie ma takiego rozwiązania, nie wiem co mam z tym zrobić, czy jak kupię aparat po prostu odciąć ten kabelek i zaizolować? Czekam na wasze podpowiedzi co powinienem z tym robić i czy dobrze zdiagnozowałem usterkę.
Załączniki
WP_20141111_12_05_03_Pro.jpg
Początkujący
 
Od: 16 lip 2014, 19:01
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez rafał88 » 11 lis 2014, 21:29

Ladna drucianka <glupek2> szczerze to nie spotkalem sie z takim czyms. Wez to wywal i nie kupuj uzywanych kabli tylko nowe nawet JC.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mJoker » 11 lis 2014, 22:00

A ten kabelek nie ma nic wspólnego z tym, że mam LPG w aucie? Z tymi używanymi kablami to jest tak, że na aukcjach same nowe kable to 150 zł, a używka aparatu z kablami to również 150 zł, a po za tymi przebiciami na kablach obawiam się, że również mam walnięty aparat lub cewkę, a nie chcę się pakować w koszta.
Początkujący
 
Od: 16 lip 2014, 19:01
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez jarekM78 » 11 lis 2014, 23:10

Tą taśmą izolacyjna możesz zrobić zwykłe kabelki do 400V a na kablach zapłonowych masz napięcie około 15,000V więc iskra nadal będzie latała po silniku a nie na świeczkach . Kup nowe kable bo używka może być gorsza od tych które masz . Od tego bym zaczął . Jak nadal będzie nierówna praca sprawdź aparat a w szczególności cewkę zapłonową ( nie wiem czy u ciebie jest ona osobna ) jak jest to byłby drugi element podejrzany .
Powodzenia Jarek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez rafał88 » 12 lis 2014, 08:04

Przebicie mozesz miec na fajce jak juz wchodzi na swiece, tego nie widzisz a bije po glowicy az milo, kable kup nowe moze aparat jest ok ?? Tylko wina przewodow.

http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-se ... 49578.html

http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-ma ... 08513.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lis 2014, 10:34

mJoker – ten przewód to może być impuls zapłonu do centralki LPG (instalacja gazu II gen.).
Już spotykałem się z takim rozwiązaniem.
A temat nierównych obrotów może ale też nie musi mieć związku z tym przebiciem.
W każdym razie warto zainwestować raz na jakiś czas w nowe przewody, świece, kopułkę i palec rozdzielacza.


PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mJoker » 12 lis 2014, 13:05

Zdecyduję się jednak na nowe przewody, oby pomogło, natomiast wie ktoś może jak mam podpiąć ten dodatkowy przewód? Czy będę musiał nacinać nowe kable czy jak?
Początkujący
 
Od: 16 lip 2014, 19:01
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez krzysek71 » 12 lis 2014, 13:16

A po co nacinać wepnij go razem z przewodem pod kopułkę. A temu co to zrobił bym tez <dupa> nacioł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lis 2014, 14:02

Aby w taki sposób "pobrać" sygnał to raczej nie nacina się przewodów WN. W zupełności wystarczy na przewodzie nawinąć kilka – kilkanaście zwojów drutu, który będzie połączony z tym odchodzącym kabelkiem. Takie sprzężenie pojemnościowe wystarczy aby układ działał poprawnie.
Inna opcja to ten nieszczęsny kabelek połączyć np. z kablem białym we wtyczce do aparatu zapłonowego.
Spróbuj jednak wcześniej czy to zadziała.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mJoker » 12 lis 2014, 15:59

OK, dzięki za podpowiedzi, właśnie zamówiłem przewody SENTECH, dam znać jak dojdą. Myślę, że najpierw podepnę ten kabelek pod kopułkę i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Początkujący
 
Od: 16 lip 2014, 19:01
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez mJoker » 19 lis 2014, 20:48

Wymieniłem już przewody, ale różnica jest taka, że auto lepiej pracuje, ładnie trzyma wolne obroty na lpg gdzie wcześniej były skoki 0.9 – 0.4. Natomiast z tą przerwą między 2-2.5 problem pozostał. Zauważyłem jednak iż widać małe przebicia zaraz za kopułką. Teraz jej nie wymieniałem ale już zamówiłem i jeszcze do tego palec zapłonowy. Oby pomogło. Wracając do tego kabelka co był podpięty do przewodów zapłonowych wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej, po prostu był owinięty dookoła, przy nowych zrobiłem tak samo i zaizolowałem. Powinienem był go jednak podpiąć gdzieś?
Załączniki
WP_20141118_14_31_31_Pro.jpg
Początkujący
 
Od: 16 lip 2014, 19:01
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez jarekM78 » 19 lis 2014, 22:51

Dobrze zrobiłeś cewkę na przewodzie . Chodzi o to że wokół tego przewodu zapłonowego podczas przepływu prądu wytwarza się pole elektromagnetyczne ( rególa prawej dłoni <nauka> ) które oddziaływuje na twoją cewkę w której wytwarza się pewne napięcie ( impuls ) do sterownika LPG o przeskoku iskry ( taki mały złodziej ) papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez Marek 161BD081 » 20 lis 2014, 00:19

Nie abym się.czepiał ale... ta "cewka" jest jednym końcem niepodłączną więc to tak nie działa jak piszesz.
Ale blisko jesteś – taka "cewka" w tym układzie pełni funkcje kondensatora i poprzez to sprzezenie pojemnościowe jest pobrany impuls zapłonu z przewodu zapłonowego. Układ taki raczej nie zadziała w przypadku przewodów zapłonowych ekranowanych.
Zamiast takiego czegoś można też podłączyć jak to pisałem parę postów wyżej.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mJoker » 25 lis 2014, 19:46

Ostatnio wymieniłem tą kopułkę i palec. Problem został <płacze>
Początkujący
 
Od: 16 lip 2014, 19:01
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez rafał88 » 25 lis 2014, 23:21

A przewody zaplonowe wymieniles?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lis 2014, 08:13

Jeszcze inne pytanie: dolot masz na 100% szczelny?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mJoker » 12 sty 2015, 21:02

Witam trochę temat umilkł ale problem pozostał, znalazłem filmik gdzie ktoś ma identyczny problem, jakieś dalsze propozycje?
Ostatnio edytowano 13 sty 2015, 08:26 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linku do filmu
Początkujący
 
Od: 16 lip 2014, 19:01
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez Marek 161BD081 » 13 sty 2015, 08:28

Czemu takie wysokie ma on obroty?
Nie odpowiedziałeś nam na sugestie z poprzednich postów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez krzysek71 » 14 sty 2015, 09:06

Moim zdaniem przepustnica do czyszczenia bo to tak wychodzi jakby krokowy się przycinał

Dopisano 14 sty 2015, 09:07:

Moim zdaniem przepustnica do czyszczenia bo to tak wychodzi jakby krokowy się przycinał

Dopisano 14 sty 2015, 09:12:

Moim zdaniem przepustnica do czyszczenia bo to tak wychodzi jakby krokowy się przycinał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez rafał88 » 14 sty 2015, 18:42

O tototo sie krokowy spindolil :P A
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323