Niezlokalizowany dziwny dzwięk silnika, tylko podczas jazdy. POMOCY!!!

Postprzez styku122 » 20 sie 2014, 09:55

Witam! Mój problem polega na tym iż podczas jazdy wydobywa się dzwięk podobny jak do zużytego łożyska ale dopiero od 2000rpm i troszke sie nasila wraz ze wzrostem prędkości. Dodam, że słychać to tylko podczas jazdy, na postoju jest znacznie znacznie ciszej chociaż przy przygazowaniu da sie to usłyszeć. Brak innych objawów, autko pali normalnie, przyśpiesza normalnie itp. Aaa dodam jeszcze, że w czasie jazdy gdy wystąpi ten dziwięk to po wciśnięciu sprzęgła tak jakby zanikał.

Osobiście zastanawiałem się nad łożyskiem alternatora, ale brak innych objawów (ładowanie itp OK) więc ciężko stwierdzić.

Prosze o wasze podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez Andrzej414 » 20 sie 2014, 18:22

Podnieść auto sprawdzić samemu a jak nie masz warunków to podjechać do diagnosty na podnośnik/kanał dać 20zł i Ci powie co jest. Przepraszam ale nikt tu nic nie doradzi tylko wymieni Tobie listę objawów a Ty o tak połowy rzeczy nie sprawdzisz jak nie masz chociażby podnośnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez David323 » 20 sie 2014, 21:59

Ciężko wywróżyć z fusów,ale może to obiaw kończącego się alternatowa,może też pasek alternatora jest mało naciągnięty i przy większym obciążeniu może piszczeć.Ale ciężko tak na oko ocenić
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2014, 18:54
Posty: 8 (1/0)
Skąd: Czarnocin-Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323s BA V gen. 1.5 16v 1996r.

Postprzez styku122 » 22 sie 2014, 10:08

Ze wstępnych ustaleń dzwiek wydobywa sie z okolic alternatora, pasek naciągnięty bardzo mocno (ugina sie o ok.2/3mm), pasek jest nowy, przy max obciążeniu nie piszczy, ładowanie w normie ok.13
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez rafał88 » 22 sie 2014, 23:24

Po pierwsze pasek nie moze byc hu.. wie jak naciagniety bo lyzksa dostaja po dupiiiee ! A ladowanie 13v to wcale nie jest dobrze, ma byc 14,4V. A moze masz zuzyte lozysko na jednym z kol, albo drugi pasek za mocno naciagniety i pompa wspomagania wyje, a ile masz plynu do wspomaganie wogoe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez begez17 » 23 sie 2014, 12:08

Znam odpowiedź na twój problem mianowicie miałem to samo.

Jadąc autem przy obrotach +2k było słuchać taki klekot nie wiem jak to inaczej nazwać, podczas postoju na niskich obrotach niczego nie było słychać. Gdy jechałem i wciskałem sprzęgło tak samo odgłosy znikały. Jeździłem tak chwilę aż ten " klekot " się nasilał więc postanowiłem odstawić go do mechanika. Mechanik od razu stwierdził, ze to Panewki. A , ze tak na tym jeździłem więc naprawa wymagała nowych panewek oraz regeneracji wału. Co się z tym wiąże kolosalne wydatki jeśli nie pojedziesz szybko z tym do mechanika. Co prawda nie było to w mazdzie ale w toyocie.
Początkujący
 
Od: 23 sie 2014, 00:24
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Pojazd: Mazda 323F
Rok produkcji: 1997
Kolor: Czerwony
W posiadaniu od: 16.08.14
Silnik: 1598,00cm3 16v 93KM

Postprzez rafał88 » 23 sie 2014, 20:07

Przeciez panewke slychac jak klepie, niech nagra viedeło :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez styku122 » 24 sie 2014, 12:03

To na 100% nie panewka (znam ten dzwiek) oraz to na 100% nic w silniku tylko w jego osprzęcie dlatego skłaniam się ku alternatorowi tylko go wyjąć to jest jakiś koszmar. :(
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez rafał88 » 24 sie 2014, 12:06

Nooo nie jest latwo, sam wyjmowalem i wiem co o tym :) Dasz rade ze 2 browary i pojdzie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez styku122 » 24 sie 2014, 12:38

Dam rade tylko zawsze jak sie za to zabieram (juz ze 3 razy) to wypije za dużo przed robotą i już ciężko to idzie :) :) :)
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez rafał88 » 24 sie 2014, 12:45

Nooo sciagnales wogole paski i sprawdziles czy ten dzwiek wtedy sie tez pojawia? Lub sprawdz wspomaganie osobno i alternator osbno latwiej bedzie Ci dojsc co ijak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez styku122 » 25 sie 2014, 16:51

Nagrałem filmik, może żuci troche światła na tą sprawę :) :)
Podczas jazdy jest głośniej.

https://www.youtube.com/watch?v=I1QqSxk ... e=youtu.be

Wszelkie podejrzenia prosze pisac
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez Andrzej414 » 25 sie 2014, 19:30

Rozrząd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez styku122 » 25 sie 2014, 19:45

Andrzej414 skąd masz podejrzenie rozrządu ?? Poza tym dzwiekiem podczas jazdy nie ma innych niedomagań, przyśpiesza normalnie, wkreca sie normalnie. Przy dużym obciązeniu obroty troche spadają dlatego podejrzewałem alternator.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez Andrzej414 » 25 sie 2014, 19:49

Po dźwięku. U mnie co prawda takiego objawu mocnego nie było ale przy jałowym dźwięk był identyczny. Przeciekały simeringi wałków rozrządu i wału korbowego. Pasek zaolejony i rolka prowadząca też stąd prawdopodobnie taki dźwięk. Jak nie zdejmiesz obudowy to nie będziesz wiedzieć dlatego proponuję sprawdzić rozrząd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez styku122 » 25 sie 2014, 20:05

Gdyby działo się cos z rozrządem to miałbym tez inne objawy typu szarpanie, dławienie, duże spalanie itp. A nic takiego nie ma miejsca.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez JapanBA » 25 sie 2014, 21:17

Jak wiesz lepiej to po ch... sie pytasz ???
Co mają zużyte rolki i pasek do tych twoich wymyślonych objawów ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323