Niebieski dym po wymianie uszczelek

Postprzez george9999 » 5 kwi 2014, 20:30

A więc tak mechanik wymienił mi następujące uszczelniacze:
uszczelkę pod głowice, uszczelkę pod kolektor ssący i wydechowy, uszczelniacze wałków oraz korbowodu od strony rozrządu, uszczelniacze zaworów i uszczelkę pod pokrywę zaworów. Teraz jak odpalę zimny silnik jest chmura niebieskiego dymu przez kilka sekund. Później przestaje kopcić. Silnik pracuje dobrze. Tylko ten dym po odpaleniu. Co to może być? Mogę takim autem ruszyć w trasę? Mechanik już śpi a ja jutro mam wyjazd. Nie mogę się dodzwonić.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez flywin » 5 kwi 2014, 21:55

spoko to tylko chwilowe spalanie oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez george9999 » 5 kwi 2014, 22:43

Czy to przejdzie po jakimś czasie? Czy mechanik musi coś mi poprawić? Przed wymianą uszczelek nie brało mi oleju ani nie kopciło.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez flywin » 5 kwi 2014, 23:10

jak nie brał to powinno przestać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez george9999 » 14 kwi 2014, 21:49

Niestety kopci nadal po odpaleniu niebiesko białym dymem. Mechanik twierdzi że pierścienie do wymiany i kolejne wydatki. 1000 zł poszedł na uszczelki z robocizną i teraz silnik trzeba rozkręcać na nowo i kolejne stówy polecą. Jestem załamany. A nic nie wskazywało przed tą rozbiórką że pierścienie padają. Zero dymu, nie było ubytku oleju.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Daro_GST » 14 kwi 2014, 21:58

jeżeli nie kopciła (przed naprawa) to bym się pierścieni nie czepiał prędzej uszczelniaczy zaworów może po prostu ktoś przy składaniu głowicy źle je założył (jeden lub kilka). Wiesz co zrób taki test odpal samochód na zimnym silniku i niech sobie po kopci chwilę zgaś go i sprawdź świece jeżeli któraś będzie mocno czarna to znaczy że na tym cylindrze jest problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez lechuk » 17 kwi 2014, 23:40

Jeżeli kopci po odpaleniu bardzo krótko – kilka do kilkunastu sekund – to stawiałbym na uszczelniacze. Podobno jedyne słuszne na jakie należy wymieniać to Takoma. Ja jak kupiłem moją madzię to poprzedni właściciel niby wymieniał rok wcześniej uszczelniacze a jak się okazało jeden i tak przepuszczał. Jak ściągałem uszczelniacze to były dość twarde a nowe takomy dużo bardziej miękkie i trzymają nawet mimo tego, że zgniotłem sprężynkę na jednym podczas montażu <glupek2> .

W twoim wypadku warto by jeszcze sprawdzić kompresję z tzw. próbą olejową, ale z tego co piszesz że kopci przez kilka sekund to raczej któryś uszczelniacz przepuszcza.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez george9999 » 19 kwi 2014, 12:26

Jestem już umówiony z mechanikiem na poprawkę po świętach. Uszczelniacze zaworów były nowe takoma z Carspeedu. Gość twierdzi że założył je dobrze ale sprawdzi to.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lut 2015, 10:54

Tak z ciekawości to jak temat się zakończył?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez george9999 » 27 lut 2015, 20:12

Mechanik stwierdził że z uszczelniaczami jest ok. Uszczelniła się góra silnika to puszcza dołem przez pierścienie. I jeżdżę tak nadal. Kopci na niebiesko rano na zimnym silniku zaraz po odpaleniu przez kilka sekund. Dużo oleju nie ubywa. Może ze 0.2L na 1000km. Jeszcze mam delikatny wyciek od strony rozrządu. Spróbuje jeszcze w marcu zalać silnik innym olejem. Obecnie i od czasu naprawy jeżdżę na 10w40 liqui moly z mos2, wcześniej był 10w40 castrol magnatec i nie kopcił.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez rafał88 » 27 lut 2015, 21:10

Dziwne... A jak mu wsadzic pedal w odcinke??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez george9999 » 27 lut 2015, 21:34

Nie sprawdzałem tak jeszcze. Jeśli po odcince zakopci na niebiesko to znaczy że pierścienie padły czy jak?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez rafał88 » 27 lut 2015, 21:37

Jasna sprawa, najlepiej kilka razy przegazowac na wysokich obrotach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez george9999 » 17 maja 2015, 18:36

Ten niebieski dym z czasem zanikł. Nic nie robiłem z pierścieniami. Teraz silnik zalałem olejem Valvoline MaxLife 10w40 i oleju nie ubywa. Tak więc był albo lipny olej z allegro może jakiś podrobiony- Liqui Moly Z dodatkiem Mos2 albo wszystko musiało się ułożyć.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez rafał88 » 17 maja 2015, 19:04

To dosyc. Ale silnik trzeva byli zalac syntetykiem a maxlifem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323