Mazda 323f 1.5 ogromne spalanie

Postprzez rafał88 » 23 mar 2014, 11:37

Hmm to moze sonda lipa, sprawdzales gdzie na stroboskopie jak ona dziala? a przerywa Ci i szarpie bo przelewa. A po zmianie zrestowales kompa? Jak sprawdzales bledy, wymrugales?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez grzesiek2233 » 23 mar 2014, 11:53

Komputer został zresetowany :) błędy nie sprawdzone :( (nie wiem jak sprawdzić je domowym sposobem) z dnia na dzień brakuje mi coraz bardziej sily do tego auta ;/ a nie chce go sprzedawać bo za duzo do niego dołożyłem ;( najwyżej jak się nie bd dało już naprawić to nowy silnik ? jak myślicie ? :0

Dopisano 23 mar 2014, 10:55:

Koledzy mówią mi ze silnik mógł być przegrzany ;/ bo jak się nagrzeje to tak jakby tracił moc ;/ nie wiem czym to jest spowodowane.. :(
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 10:56
Posty: 7
Skąd: Małopolsa
Auto: Mazda 323f 1.5 rocznik 1997

Postprzez rafał88 » 23 mar 2014, 11:58

A co Ci da zmiana silnik, skoro to osprzet pie..i i dlatgego spalanie jest jak w 2.0 + :P
Tu masz wszystko opisane
viewtopic.php?f=116&t=99250
A i dla jasnosci Dioda idzie w piny FEN i B+ , i kablek zeby zmostkowac do TEN i GND. Nagraj najlepiej jak bedzie mrugac, sa tu magicy do odczytow :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 24 mar 2014, 15:49

Ja kiedyś miałem sondę nówkę, która po miesiącu przestała działać tak więc upewnij się czy ta co masz jest jeszcze sprawna.
A co do odczytu błędów to jest dłuuugi temat i jest co tam czytać.

Polecam też lekturę FAQ Działu BA/BH :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez grzesiek2233 » 24 mar 2014, 17:30

Sonde zmienilem 2 tyg temu :D wymrugalem bledy ale nie wiem jak to sprawdzic :)
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 10:56
Posty: 7
Skąd: Małopolsa
Auto: Mazda 323f 1.5 rocznik 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 24 mar 2014, 20:08

Nagraj filmik i zamieść go w temacie o diagnostyce a wówczas pomożemy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez grzesiek2233 » 24 mar 2014, 20:41

dodaje filmik dotyczacy bledow :D nagralem 2 min bo nie wiem kiedy sie zaczyna a kiedy konczy ;/
oto i on sorki za jakosc ;/ jak nie bd sie dalo to postaram sie o inny ;/
Ostatnio edytowano 25 mar 2014, 08:40 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linku do filmów
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 10:56
Posty: 7
Skąd: Małopolsa
Auto: Mazda 323f 1.5 rocznik 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 25 mar 2014, 08:47

Grzesiek – poprawiłem link do twego filmiku.
Moim zdaniem to chyba jest błąd P0120 czyli masz problem z TPS.

Swoją drogą to mieszkamy w Polsce, mówimy i piszemy po polsku więc też używajmy polskich znaczków.
Tylko nie mów, że tak jest łatwiej i szybciej bo jak dla mnie to tylko nazywa się to LENISTWEM.
Nie jest to Forum polonistyczne ale tez nie kaleczmy języka!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez grzesiek2233 » 25 mar 2014, 16:03

Czy ten błąd TPS może powodować w mojej maździe takie duże spalanie ?:( bo nie znam się na tym zbytnio ;/
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 10:56
Posty: 7
Skąd: Małopolsa
Auto: Mazda 323f 1.5 rocznik 1997

Postprzez Przemek323c » 25 mar 2014, 16:43

Zmierz sonde multimetrem albo podepnij elma i wszystko wyjdzie jak na dloni.
Przemek323c
 

Postprzez grzesiek2233 » 25 mar 2014, 19:50

A mógłbyś mi to objaśnić w prostszym języku ? :/ bo ja jestem początkujący
w tych sprawach :D
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 10:56
Posty: 7
Skąd: Małopolsa
Auto: Mazda 323f 1.5 rocznik 1997

Postprzez Przemek323c » 25 mar 2014, 19:52

Tematow dotyczacych pomiarow sondy lambda jak psow !
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 25 mar 2014, 21:40

Grzesiek – poczytaj sobie FAQ
Poza tym szukajka nie boli.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez osakxd » 10 maja 2014, 14:35

Jeżeli chodzi o palec i kopułkę to raczej wątpię, aczkolwiek możesz zawsze sprawdzić i przeczyścić, robota banalna w 5 minut pod domem zrobisz ;).

Kiedyś u mojego brata w BMW, też było wszystko ok ze spalaniem (520i), a pewnego razu trochę mu się zagrzała i spalanie straszliwie wzrosło. Później rozbierając wszystko, chcieliśmy wyjąć wałek.. 20KG młot i stalowe rury, żeby wybić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2013, 14:56
Posty: 89 (1/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Była: Astra F 1.6 93'
Jest: Mazda 323f Ba 1.5 97' Z5 + BRC Sequent 24
Jest: Mazda 323F BA GT 95' KL

Postprzez lukaszexx199 » 16 maja 2014, 22:31

Miałem taki sam problem jak ty, ustawiłem dobrze aparat zapłonowy oraz wymieniłem przepływomierz i spalanie jest w granicach 8l/100 w mieście , do tego zobacz czy dolot jest szczelny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2013, 23:11
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f
BA 1.5
1995

Postprzez atl123 » 17 maja 2014, 07:43

panowie przed moja obecna mazda posiadalem polówke z 95roku i żłopała benzyne jak ferdek browara :D co się okazało ze kopołka palec i przedowy nie byly wymieniane od nowości samochodu te ząbki co są w kopółce to ich prawie wogole nie bylo a palec byl tak zdarty że nie wiem jakim cudem to wogóle mi odpalało :( :D o przewodach nie wspomne <nie powiem> ;p
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez esina » 24 lis 2014, 11:54

Wartości dla czujników:

ECT – Czujnik Temperatury Silnika:
20st.C –> 2200-2700 Ohm
80st.C –> 300-400 Ohm

IAT – Czujnik Temperatury Zasysanego Powietrza:
20st.C –> 2200 – 2700 Ohm
80st. C –> 290 – 340 Ohm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez Przemek323c » 24 lis 2014, 16:31

Lepiej podpiac ELMa i czytac live data. Miernikowa metoda robi w konia czasem.
Przemek323c
 

Postprzez radek mazda lubawa » 24 lip 2015, 14:02

moja madzia 1,5benzyna w trasie Lubawa-Stegna i z powrotem czyli 280km spaliła mi 15litrów paliwa,sam byłem w szoku.Tylko że jechałem 110 czasami przez kawałek przycisnołem jej do140.To i tak wspaniały wynik i dodam że w drodze powrotnej odcinek 15km jechałem 35min taki był korek :) a na miescie7litrów <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 12:54
Posty: 271 (0/3)
Skąd: lubawa
Auto: mazda 323f ba 1,5 90km z5

Postprzez bizzy » 23 wrz 2016, 01:11

Moja gazu wpier*** 13-14 styl jazdy nie ma żadnego znaczenia.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 15:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323