Diagnostyka silnika Mazda użyciu programu FORScan i ELM327

Postprzez mateuszutd » 22 gru 2015, 21:34

Witam, trochę czasu minęło od postów w których było poruszane, że elm327 2.1 bt nie łączy się z forscanem, ale podobno miał się łączyć z torque. Mój problem jest taki, że android 4.1.1 paruje się z elm327, ale programy już nie mogą się połączyć z ecu. Próbowałem praktycznie co znajde w android markecie i z każdym jest to samo. Z windows phonem też próbowałem, ale na niego znalazłem tylko 1 program, który z tego samego powodu się nie połączył.
Wydaje mi się, że uzupełniałem w profilu informacje o samochodzie, no ale na wszelki wypadek jest to 323F z 2001r, benzynka 1.6 i z tego co się orientuje powinna się moja maszynka łączyć. Może ktoś bardziej doświadczony ma jakiś pomysł co mogę robić źle?
ew czy adapter który jest parę postów wyżej (http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-mazda-17-pin.html) by coś zmienił?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2015, 14:20
Posty: 10 (2/0)
Auto: 323f
1.6
2001

Postprzez Garbage1989 » 23 gru 2015, 01:06

mateuszutd napisał(a):ew czy adapter który jest parę postów wyżej (http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-mazda-17-pin.html) by coś zmienił?


jeżeli w Twoim samochodzie masz gniazdo OBDII to taka przejściówka nie ma sensu bo jest zwyczajnie zbędna

mateuszutd napisał(a):Witam, trochę czasu minęło od postów w których było poruszane, że elm327 2.1 bt nie łączy się z forscanem


jakbyś przeczytał dokładnie posty o których wspominasz i poszukał więcej info w wujku google to dowiedziałbyś się że chińczycy wyskoczyli tak bardzo przed orkiestrę z tą wersją 2,1 że praktycznie jest nie do użytku gdyż jak piszą na forum FORScan'a ten klucz zazwyczaj nie odpowiada na podstawowe komendy którymi posługują się programy diagnostyczne więc wymiana danych jest w zasadzie niemożliwa
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Damian68 » 23 gru 2015, 01:56

U mnie chodzi Elm w wersji 1,4 z forscanem ale na laptopie z XP. Na androidzie nie działa. Mam OBDII i pokazuje nie za dużo opcji . Przez gniazdo 17 pinowe jeszcze nie próbowałem ale zamierzam sprawdzić Na androidzie działa u mnie program Piston <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez daras404 » 13 mar 2016, 20:37

Koledzy, a jak wygląda kwestia połączenia z interfejsem iCar 2 lub iCar3 f-my Vgate?

Ps. Faktycznie zapędziłem się. Sorry.
Ostatnio edytowano 14 mar 2016, 19:06 przez daras404, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez Marek 161BD081 » 13 mar 2016, 21:22

daras404 – to jest dział BA/BH a nie "szóstek" więc lepiej tam zapytaj.
Tutaj obawiam się, że nikt nie korzystał z tego interface.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mateuszutd » 14 mar 2016, 17:46

Garbage1989 napisał(a): mateuszutd napisał(a):
Witam, trochę czasu minęło od postów w których było poruszane, że elm327 2.1 bt nie łączy się z forscanem



jakbyś przeczytał dokładnie posty o których wspominasz i poszukał więcej info w wujku google to dowiedziałbyś się że chińczycy wyskoczyli tak bardzo przed orkiestrę z tą wersją 2,1 że praktycznie jest nie do użytku gdyż jak piszą na forum FORScan'a ten klucz zazwyczaj nie odpowiada na podstawowe komendy którymi posługują się programy diagnostyczne więc wymiana danych jest w zasadzie niemożliwa


Witam ponownie. Minęło trochę czasu bo dałem sobie spokój po tym jak nie mogłem się połączyć poprzez tego elma z autkiem. Ostatnio jednak zaszły pewne zmiany, ponieważ spróbowałem połączyć poprzez bluetooth z laptopa i forscan na ekranie napisał, że posiadam adapter 1.5 jednak wg programu jest to jakaś podróbka i nie chce mi dalej połączyć. Poniżej dodam zrzut ekranu. Jeśli ktoś miał taki problem albo wie co może być przyczyną, że nie chce się połączyć to byłbym wdzieczny. Ja wnioskuje, ze mogą być 2 powody dlaczego nie chce połączyć. Pierwszy to że urządzenie jest 2.1 a forscan odczytuje jako 1.5, a drugi to uważam, że winny może być windows 10, mimo, ze próbowałem program uruchamiać ze zgodnością xp, 7, 8 no i bez żadnych zmian.

Pozdrawiam i będę wdzięczny za jakąkolwiek choćby próbę pomocy.
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Początkujący
 
Od: 18 lip 2015, 14:20
Posty: 10 (2/0)
Auto: 323f
1.6
2001

Postprzez Sonek » 17 mar 2016, 17:58

Czy poza FORSCANem są inne programy co łączą się po tych kabelkach z naszymi mazdami i mają inne opcje?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Marek 161BD081 » 17 mar 2016, 18:50

sonek – jest masa programów, które połączą się z twoim autem i to zarówno na peceta jak i wersja np. na tel. z androidem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Sonek » 17 mar 2016, 20:54

Wiem :)
Interesują mnie tylko na PC, ale pytałem o większą funkcjonalność niż forscan. (złącze mam mazdowskie).
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Garbage1989 » 19 mar 2016, 23:54

zejdź na ziemie pojazd jest wiekowy więc nie będzie miał lepszego wsparcia niż FORScan mam aktualnie 323F z Z5 1,5 i też starałem sie wyciągnąć coś więcej z tego oprogramowania ale wytwórcy nie wspierają starszych pojazdów tylko uzupełniają funkcje i procedury serwisowe dla nowszych i bardziej popularnych modeli, a co do kompatybilności klonów ELMa to jest cały wątek na forum technicznym FORScan gdzie bardzo dokładnie twórca aplikacji wskazał przyczynę braku kompatybilności, wcześniej nie było wogóle takiego komunikatu tylko permanentny brak połączenia a przyczyna najczęściej jest głupota chińczyków którzy zaczynają wychodzić ponad kopiowanie w którym są już mistrzami, w niektórych klonach wsad pamięci procka nie ma kompletu ważnych komend do komunikacji więc staje się całkowicie bezużyteczny dla programu który nie wie jak z nim gadać
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez mateuszutd » 25 mar 2016, 09:57

Garbage1989 napisał(a):a co do kompatybilności klonów ELMa to jest cały wątek na forum technicznym FORScan gdzie bardzo dokładnie twórca aplikacji wskazał przyczynę braku kompatybilności, wcześniej nie było wogóle takiego komunikatu tylko permanentny brak połączenia a przyczyna najczęściej jest głupota chińczyków którzy zaczynają wychodzić ponad kopiowanie w którym są już mistrzami, w niektórych klonach wsad pamięci procka nie ma kompletu ważnych komend do komunikacji więc staje się całkowicie bezużyteczny dla programu który nie wie jak z nim gadać


A stworzył ktoś na tyle bystry program, który jest w stanie sie porozumieć z chińczykami? :|

Ew zna ktoś może jakiegoś sprzedawce na allegro czy innym internetowym sklepie, który posiada sprawdzone ELMy? Takie żeby odpaliły bez problemu z forscanem czy innym programem typu np Vag. Najlepiej ELM na kabelek.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2015, 14:20
Posty: 10 (2/0)
Auto: 323f
1.6
2001

Postprzez Garbage1989 » 26 mar 2016, 12:20

nawet sami chińczycy chyba nie mają pojęcia co aktualnie mają w rekach także jest ciężko osobiście wysłałem chyba ze 100 wiadomosci przez alliexpres ale widać że sprzedawcy nie mają pojęcia czym handlują a juz o jakiejkolwiek znajomości tematu należy u nich zapomnieć, skoro u źródła jest taki problem to u nas będzie nie lepiej

mateuszutd napisał(a):innym programem typu np Vag. Najlepiej ELM na kabelek.


mam wrażenie ze również nie masz pojęcia o czym piszesz, do diagnostyki grupy vw masz inny kabel który musi być zgodny z VAG-COM jeżeli nie masz CAN to wystarczy zwykły za 35 zeta z liniami KKL a jeśli masz młodszy samochód to musisz mieć już dobrego klona którego nie skasuje Ci program bo do nowszych wersji w orginale jest klucz na pendrive który ma potwierdzać orginalność sprzętu a jeżeli wersja oprogramowania kabla nie jest zgodna z programem to kasuje program na kablu, dopiero dobre klony opierają się takiemu traktowaniu ale ich cena też jest odpowiednio duża
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez mateuszutd » 26 mar 2016, 20:58

Fakt, pisząc akurat tamto zdanie powiedzmy, że miałem tymczasowe zachwianie umysłowe :D
Mniejsza z tamtym.
Mając Mazdę 323f, 1.6 polift z 2001 roku jaki trzeba mieć sprzęt żeby połączyć się bezproblemowo z komputerem tj. check engine czy abs? Rozumiem, ze kupując ELMa na aukcjach to loteria, że albo zadziała, albo nie?

Nie są to może duże pieniądze ale niezbyt chce mi się kolekcjonować nieudane klony ELMa z nadzieją, że może kiedyś zadziałają
Początkujący
 
Od: 18 lip 2015, 14:20
Posty: 10 (2/0)
Auto: 323f
1.6
2001

Postprzez Garbage1989 » 28 mar 2016, 00:32

z tego co czytałem pobieżnie forum FORScan'a to polecają produkty OBDLink i pod te interface'y optymalizują oprogramowanie, nie są tanie ale zapewniają stabilność połączenia i sprzętową zgodność z oprogramowaniem na komputery czy telefony komórkowe.
W polsce są dostępne takie wynalazki i jest to oficjalne przedstawicielstwo zastanawiam się również czemu do tej pory nikt nie wystąpił z zapytaniem o rabat w viakenie na zniżkę ponieważ mają promocje dla klubów motoryzacyjnych a mają ofertę pokrywającą się z naszymi potrzebami.

jest wersja takich cudeniek na kablu i nosi oznaczenie SX
Link do strony
cena nie powala 179 za dobrze działający kabel z gwarancją i Licencja na program OBDWiz to rozsądne rozwiązanie jedyny minus to procesor STN1110 pomimo że jest co najmniej 10x szybszy od prawdziwego nie klonowanego ELM327 to jest już zastąpiony STN1170 wykorzystywanym w produktach o łącznośći przezprzewodowej takich jak LX i MX gdzie MX występuje również w wersji Wi-Fi ale cena w polsce wyrywa z butów i zastanawiam się czy nie lepiej utargać coś z zagramanicy. Wg porównania na stronie producenta MX ma tę przewagę że współpracuje z siecią single wire CAN i MS-CAN która jest spadkiem po fordzie i występuje w mazdach 3 i 6 dla niektórych modułów,

Osobiście sam szukam od dłuższego czasu jakiegoś porządnego klucza do połączenia z samochodem i ta opcja wydaje się być sprawdzona i szukam MX z BT żeby mieć opcje na dłuższy czas bezproblemowej zabawy z diagnostyką OBD2
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Pieraś » 25 sie 2017, 15:09

Próbował ktoś ten program spiąć z interfejsem VAG?
Ja mam taki i akurat podpinałem do Galanta (zwiera się PIN 1-4 w interfejsie i galanta się podpina z evoscan).

Skoro tu tylko linia K potrzebna to można z VAG też pewnie spróbować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez Andrzej414 » 25 sie 2017, 20:21

BJ'kę którą posiadasz da się bez problemu zdiagnozować elm'em przez Bluetooth, które na allegro stoją po 15zł używając w komórce pistona lub obd car doctor'a. Nie ma chyba sensu kombinować z vagiem w Twoim aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez PitrekT » 2 wrz 2017, 17:06

Pieraś napisał(a):Próbował ktoś ten program spiąć z interfejsem VAG?
Ja mam taki i akurat podpinałem do Galanta (zwiera się PIN 1-4 w interfejsie i galanta się podpina z evoscan).

Skoro tu tylko linia K potrzebna to można z VAG też pewnie spróbować.


Tak można i działa ale tylko interfejs VAG z chipem FT232. Nic nie trzeba zwierać. Program do obsługi to CASCADE. Testowane na 1.6 ZM oraz na Z5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Pieraś » 8 paź 2017, 12:20

Pożyczyłem Elma i parę apek tylko się łączy z nim.
Jak sprawdzić, czy parametry które odczytuje są w normie, a kiedy nie?
Bo błędy zakładam, że to nie wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez Andrzej414 » 8 paź 2017, 12:53

A jakie parametry masz na myśli?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Pieraś » 8 paź 2017, 13:20

Podpiąłem się z programem obd car doctor free i jest np. parametr fuel trim bank 1 I pokazuje wartość 4.7, albo bank. 1 sensor 1v i to skacze od 0.1 do 0.6 na jałowym.

Problem mam z mazdą taki że dobrze się wkręca na obroty ale dziwnie drży na luzie.

Kiedyś kupiłem tanią cewkę w intercarsie i wydaje mi się że to jej wina bo kiedyś gazownik podpiął się komputerem i powiedział że gupi impulsy przez to LPG nie chciało chodzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323