Mazda kopci na czarno nieplynnie przyspiesza

Postprzez bezele36 » 28 lip 2013, 10:53

Witam wszystkich mam problem z silnikiem z5 auto kopci bardzo na czarno jak mu sie mocniej przygazuje i gdy sie przyspiesza powyzej 3000rpm to przyspiesza tak jak by zabka:) Madzia pali normalnie spalanie jest normalne i moc tez ma czym to moze byc pomozcie !
Początkujący
 
Od: 28 lip 2013, 10:49
Posty: 5
Skąd: Kety (malopolskie)
Auto: Mazda 323f ba z5 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lip 2013, 07:33

Zrób podstawową diagnostykę silnika i wówczas będziemy myśleć co dalej.

Nie zaszkodziłoby jakbyś też uzupełnił profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bezele36 » 29 lip 2013, 09:56

Czesc wiec sprawdzilem kompresje na 1,2,3 cylindrze jest po 13 na 4 jest 10 to i tak chyba nie ma zle ??Jak odpalisz ja rano to trasznie tez kopci na bialo czy powodem tego wszystkiego moga byc uszczelniacze??
Początkujący
 
Od: 28 lip 2013, 10:49
Posty: 5
Skąd: Kety (malopolskie)
Auto: Mazda 323f ba z5 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lip 2013, 10:42

Jeśli uszczelniacze to raczej kolor spalonego oleju czyli dymienie na niebiesko powinno być.

A co do diagnostyki to chyba nie czytałeś zbytnio postów na Forum – poczytaj TUTAJ
Na przyszłość użyj wyszukiwarki bo większość tego typu problemów była poruszana już nie raz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bezele36 » 29 lip 2013, 16:19

Dzisiaj bylem u mechanika i powiedzia ze glowica jest do roboty wiec wystarczylo by wymienic tylko uszczelniacze a co z tym mulem pomiedzy 3 a 4 tys obrotow??

Dopisano 29 lip 2013, 19:07:

Poogladalem teraz wszystko dobrze pod maska i byla rula dolotowa peknieta skleilem to taka tasma specjalna i pojechalem sie przejechac pierwsze 2 proby depniecia i byo to samo potem ten mul zniknol lecz po jakis 5 minutach powrocil czy to moze byc jednak ta rula??
Początkujący
 
Od: 28 lip 2013, 10:49
Posty: 5
Skąd: Kety (malopolskie)
Auto: Mazda 323f ba z5 1997

Postprzez Mynio 86 » 29 lip 2013, 19:37

Ta rura ma ogromny wpływ na zbieranie się samochodu, bo jak jest nieszczelna to silnik łapie lewe powietrze. Taśma średnio się sprawdza. Lepiej kupić kawałek rury ze stali nierdzewnej i dwie złączki i będzie wszystko szczelne. Ja kupiłem orginalną z serwisu Mazdy, ale kosztuje to majątek, a używanej nie polecam kupować. Czy sprawdzałeś może luzy zaworowe? Może one są odpowiedzialne za tą słabą kompresję na czwartym cylindrze. Pozdro
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez bezele36 » 29 lip 2013, 20:05

Problem rozwiazany przestawilem aparat zaplonowy do kabiny i mula nie ma idzie ja burza :)Teraz tylko spalanie oleju zostalo najpierw zrobie uszczelniacze bo nie trzeba glowicy zdejmowac :)Dzieki za pomoc bo bez tego forum bym pewnie do tego nie doszedl:)
Początkujący
 
Od: 28 lip 2013, 10:49
Posty: 5
Skąd: Kety (malopolskie)
Auto: Mazda 323f ba z5 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 30 lip 2013, 07:29

bezele36 napisał(a):Problem rozwiazany przestawilem aparat zaplonowy do kabiny i mula nie ma idzie ja burza

Pojeździsz nieco i nie dziw się jak sytuacja jak wcześniej nie powróci znów.
Regulację zapłonu robimy w trybie diagnostycznym – co i jak to już sobie sam na Forum poszukaj bo było to wałkowane nie raz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wkserwis » 1 lut 2014, 23:38

W mojej 323S BA 1.8 114KM powodem kopcenia na czarno był przestawiony pasek rozrządu. Nie było widać rejestracji, tyle było sadzy. Po wymianie i ustawieniu czyściutko.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2010, 12:08
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323s 1.8 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323