Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez don2x44 » 3 cze 2013, 22:14

Dla zainteresowanych, wiadomość na przyszłość. Poniewaz miałem problem z krokowcem, a na naszym forum BRAK jakichkolwiek informacji na temat 323F BA z silnikiem 1,8 BP po lifcie.

Przepustnica w 323F BA 1,8 BP, po lifcie czyli od października 1996 roku:
Obrazek

Ma zupełnie inny zawór wolnych obrotów/zawór biegu jałowego(zwany IAC, potocznie silniczek krokowy, nr kat BP2Y-20-660 oraz zamiennie BP4W-20-660 oraz ZM01-20-660) oraz czujnik położenia przepustnicy(zwany TPS) niż wersję przedliftowe. NIESTETY, ale dzięki inżynierom Ford'a dostaliśmy nierozbieralny silniczek krokowy, do tego bez możliwości jego regulacji. Podobnie jest z TPS. Jedyne czym możemy sobie poregulować w przepustnicy to BYPASSem czyli regulacja wolnych obrotów oraz TAS'em(zderzakiem odpowiedzialnym za zerowe położenie klapki)

Dobra informacja jest taka że siliniczek NAJPRAWDOPODOBNIEJ pasuje od Forda Fiesty, Escorta, Focusa, Mondeo, Galaxy oraz Mazd będących w ścisłej kooperacji z Fordem czyli Mazda 2,3 i 6. Budowa tych silniczków jest TAKA sama – czyli osadzenie, kanały dolotowe wtyczka(zależne od modelu auta wtyczka jest skierowana w inną strone).

NA PEWNO dopasujecie silniczek krokowy od Mazd 323/F BJ z silnikiem ZM oraz MX5 NB lift. Sprawdzone, ponieważ podmieniłem mój IAC z 323F BJ ZM.

Z TPSem nię będzie problemu wymiany bo ten sam model występuję w wielu innych Mazdach.

Dorzucam jeszcze garść informacji w celu zweryfikowania sprawności zaworu:
Obrazek

W przypadku złego działania IAC, pozostają nam dwie opcje wyczyszczenie(np. srodkiem do czyszczenia hamulcow) albo wymiana.
Ostatnio edytowano 15 cze 2013, 10:14 przez don2x44, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez lesiux » 5 cze 2013, 20:55

Dlaczego nie da się regulować TPS? Na schemacie, który umieściłeś powyżej mocowanie TPS-u ma owalne otwory co sugerowało by możliwość obracania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez don2x44 » 5 cze 2013, 21:21

Rysunki mają charakter poglądowy... :D :D :D W rzeczywistości nie można obracać TPSem:) Ma stałą pozycję.

Wymieniłem TPS i IAC, teraz autko jeździ idealnie:P TPS, był sprawny ale wymieniłem go profilaktycznie, ot z młodszego auta:P

PS. Printscreeny pochodzą z EPC Mazdy oraz workshop manual z mazdy 323F bj
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez emagal » 14 cze 2013, 14:40

Witam!
Najpierw zacytuje sam siebie z innego tematu – bo tam nikt nie raczył się dołączyć:
emagal napisał(a):Siemka!
Od 3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323 V S 1.5 16V 1997 r. Wcześniej miałem 323 z 92r w automacie z silnikiem 1.8 – rewelacja i się zakochałem w Maździe :)
Od 2 tygodni czytam posty na forum i nie mogę znaleźć tematu, który by idealnie pasował do mojego problemu, a ten post jest chyba najbardziej trafny.
Autko jest bez zarzutu, pali od kopa, wkręca się ładnie na obroty, mocy mu nie brakuje – 180 km/h poleci. Jednak przy odpalaniu potrafi na 1-2 s spaść z obrotami poniżej 500, ale wraca na prawie 750 i delikatnie faluje myślę że miedzy 720 a 780. Przy ruszaniu trzeba mu dać więcej gazu bo prawie zawsze się dławi i potrafi zgasnąć. W trakcie jazdy gdy już mam powiedzmy ok. 50 km/h po mieście na 4 biegu i odejmę mu gazu – minimum, tak żeby tylko utrzymywał prędkość zaczyna mi się dławić, szarpać, tak jakby go zalewało, albo nie dostawał paliwa, gdy pedał gazu depnę mocniej silnik wraca do normalnej pracy, ale nie od razu tylko po chwili (dokładnie tak jakby był zalany i bym odpalał samochód na zapych). Zauważyłem też, że gdy już zaczyna się dławić to lepiej zamiast dać mu od razu więcej gazu, lepiej zdjąć nogę z pedału gazu i dopiero wcisnąć pedał.
Sprawdziłem świece, przewody, aparat zapłonowy – nic podejrzanego. Filtr powietrza i paliwa nowy. Odczytałem błędy, na diodzie pokazało mi 11,11,17,10 co wskazuje na 4 cyfrowy bład OBD 1170 <nauka> "HO2S Bank 1 Sensor 1 Circuit Fixed (Bank 1 Sensor 1)" (skasowałem błędy tydzień temu z procedurą zaprogramowania kompa i sprawdziłem przed chwila – znowu 1170). Bład wskazuje na zły skład mieszanki. Czy to może być sonda??? <co?> Czy raczej przepustnica??? (zabrudzona lub rozregulowana) Próbowałem odczytać pracę sondy (8 mrugnięć/10 sekund), ale nic mi nie mrugało. Po odpaleniu autka w trybie serwisowym (oczywiście na ciepłym silniku, bo na zimnym gasł, na ciepłym tez trzeba było się namęczyć pedałem żeby nie zgasł, ale się udało) obroty na początku są w granicach 250 stałe nie falują silnik ledwo pyrka, po jakimś czasie (nie mierzyłem ale myślę że jakieś 20-30 sek.) zaczynają falować między jakieś 250 a 750, a raczej określiłbym to jako testowe zwiększanie obrotów (obroty regularnie zwiększają się do 750 a następnie maleją do 250 i tak w kółko, trwa to również jakieś 20-30 sek.) i potem już utrzymuje te wyższe obroty tj. ok 750 – rzekłbym, że nawet wskazówka nie drgnie, aż nie zgaszę silnika. <glupek2> Tak ma być??? w tym trybie serwisowym – czy może coś nie tak z tymi obrotami???
Spalanie jest spoko, w cyklu mieszanym potrafi zjechać nawet poniżej 7l/100km. Tankuje do pełna średnio co 2 tygodnie i wychodzi mi zawsze poniżej 8l/100 km. Na forum nie znalazłem identycznego problemu, a w mojej okolicy nie ma mechanika, który znałby się na japońcach, a ci co są to najchętniej by wymienili silnik ;), albo uato :).
Moim zdaniem, mogę się mylić, ale to raczej nie sonda – bo przy walniętej sondzie to by palił dużo więcej. Poza tym sonda kosztuje, a aparat i krokowiec mógłbym sam sobie przeczyścić i podregulować :D.
A i jeszcze jedne problem – nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z powyższym. Jak kupowałem Madzie to przy jeździe próbnej poczułem dziwny zapach podobny kiedyś czułem jak jakieś 10 lat temu w maluchu spaliłem sprzęgło :D – ale sprzęgło wg mnie chodzi dobrze, nie ślizga się, łapie bez problemów, zrobiłem autkiem już prawie 5000 km i zapach nadal czuć – choć nie zawsze. Możliwe że sprzęgło jest przegrzane???
No i co o tym myślicie? <oczy>
Pozdrawiam


A teraz do rzeczy. Ludzie, piszecie w tym temacie bardzo fajne ciekawe rzeczy i nawet przydatne, tylko jak przeczytałem całość to już nic nie rozumiem. Nakombinowałem się i naczytałem i nic.
Piszecie co wiecie, ale mam wrażenie, że dzwoni nie w tym kościele. "Przekrzykujecie" się że ma być tak, albo tak, ale konkretów co do Z5 brak. A przecież to dział dla Z5, tymczasem pojawiają się pytania i odpowiedzi co do silników V6 i nie tylko.
Ja u siebie mam przepustnice Z9 – Mazda:
Wyprodukowano dla: Europa
Kraj przeznaczenia: Niemcy
Miejsce produkcji: Japonia
Data produkcji: 30.11.1996
Model: 323S
Numer nadwozia: BA (Third Generation 10.1996-08.2000gg)

A teraz kilka sprostowań do tego co przeczytałem na forum (jakieś 40h szukania i czytania)
W mojej przepustnicy – chyba po lifcie ;) brak śrubki do regulacji silnika krokowego, brak też mikroswicza do załączania wentylatora ale jest możliwość ustawiania potencjometru TPS – więc to pewnie sprawa indywidualna raczej albo kwestia miejsca produkcji lub tez historii pojazdu – może zamiennik :), a przepustnica produkcji mitsubishi :), podobnie jak aparat zapłonowy.
Co do regulacji TPS – to ja już zwariowałem, mogę u siebie ustawić zarówno wg szczelinomierza jak i wg napięć. Jednak w żaden sposób te ustawienia się nie pokrywają. Gdy ustawiłem wczoraj wg napięć to wentylator w trybie testu załącza się dopiero po odchyleniu przepustnicy o jakieś 30°, co odpowiada jamiś 15mm odbojnika od śrubki ograniczającej. I już zauważyłem, że autko nie kula jak powinno – jest chyba najgorzej jak do tej pory, ale byłem wczoraj mocno zmęczony wiec mogę się mylić – pojeżdżę kilka dni i spróbuję ustawić na szczelinomierz – może pomoże. Pozostaje jeszcze kwestia wypowiedzi że ustawiamy wolne obroty w trybie testowym, tylko jak? jeśli jedni twierdzą że to standard ze obroty spadają tak nisko, że silnik ledwo pracuje :D – chyba zimny, albo tekst że silnik krokowy nie pracuje – to proponuje go odpiąć w trybie testu i podpiąć z powrotem – teoretycznie nic nie powinno się dziać ;). A przy jakim obciążeniu ustawiamy te obroty? (gdzieś czytałem w dokumentacji jakiejś – nie pamiętam już gdzie i znaleźć nie mogę – że pwinny być właczone światła i 1 bieg wentylatora kabiny i że dla ręcznej skrzyni biegów to 650-750, a dla automatu 700-800obr.)
Z tym że ustawianie na szczelinomierzu to też czary mary – można ustawić zarówno tak że w trybie testu przy odchyleniu 0,5 mm wentylator się załącza jak i że się dopiero wyłącza – która opcja jest właściwa???
Co do śrubki odbojnika przy półksiężycu – dla tych mniej kumatych – mowa o tej magicznej śrubce z nakrętką kontrującą której "nie wolno ruszać" i ustala wychylenie przepustnicy, a na półksiężycu nawinięta jest linka gazu – Srubka jest po to by ustalić moment od którego otwiera się przepustnica. Uściślając: przy zdemontowanym przepływomierzu sprawdzamy czy okrągła blaszka przepustnicy dokładnie zamyka otwór – musi być w takim położeniu by zamykała otwór, ale by nie klinowała się – ustalamy tę pozycję właśnie tą śrubką i kontrujemy nakrętką – ktoś miał problem że po wizycie w serwisie na drygi dzień obroty nie chciały spaść – no własnie mogła nie być zakontrowana nakrętka i podczas jazdy śrubka ustalająca się dokręciła zmieniając ustawienie przepustnicy i odchylenia potencjometru.
Teraz problem z błędem 1170, słusznie ktoś zauważył że może dotyczyć złej mieszanki, bo błąd sygnalizuje nie właściwy ( nie w normie) odczyt z sondy – czyli sonda podaje że mieszanka jest – zbyt uboga lub zbyt bogata – ale może być przyczyną uszkodzenie sondy. W moim przypadku nadal nie wiem bo do tego by się przydał analizator spalin ( ale z treści forum – zapach który czułem może świadczyć właśnie o złej mieszance).
Kolejny poruszany problem to właśnie ta sonda – i jej pomiar – czysta demagogia. Bo jak to jest, że w zależności od mieszanki napięcie na MEN ma być poniżej 0,5 V lub też powyżej. A gdzie jakaś tolerancja??? No i po wyżej 0,5V to ile? 0,6V, 1V czy 10V? I jak dioda w takim przypadku może mrugać???
8 razy na 10 sek??? to wynika z tego że w 10 sek. mamy 8 razy mieszankę bogatą a 8 razy ubogą ?!?!?! o kuźwa pogubiłem się :( No ale takie zmiany to wychwytuje każdy miernik cyfrowy i oscyloskop nie potrzebny. Ale to chyba ma być jednak czas 1 sek. albo krótszy, tylko wówczas nie zauważymy że dioda mruga. Poza tym czy ma ktoś pojęcie co do zasady działania diody LED. To wyjaśnię coś – standardowe diody LED świecą przy napięciu min 1,4 V i prąd jaki przez nie przypływa to ok 30mA ( są diody które świecą już przy 20mA, a są też takie że potrzebują 150mA i więcej). Dla tego istotne jest jak ma wahać się napięcie na MEN – bo gdy będzie to 1 V to dioda i tak nie będzie świecić, dla 2-3 V zaświeci, a dla 5-12V napięcia stałego, spali się bez dodatkowego rezystora.
I to na razie na tyle.
Postaram się dokładnie ustalić wszelkie poruszane kwestie dotyczące Z5, a zwłaszcza TPS i podzielę się z wami konkretami. Prosiłbym o sprecyzowane wypowiedzi, pomocne mi i innym użytkownikom forum.
Poza tym mam prośbę do kilku forumowiczów: esina, soul, andrzej-w, flywin, don2x44.
Umieściliście fajne – przydatne – obrazki :), czy możecie podać mi link do tych dokumentacji, ew na prv.
No i mam pytanko – wczoraj zauważyłem że w trybie testu jak powoli dodawałem gazu to przy ok 2500 tak jakby odcinało dopływ paliwa. obroty zaczynały falować – 3000-2000, przy dalszym dodawaniu gazu falowanie to było coraz szybsze aż po przekroczeniu 3000 obrotów stabilizacja i tak do maksa już stabilnie do odcięcia zapłonu. Możecie sprawdzić czy u was jest tak samo??? Mam taka teorie że to może być ten punkt w którym złącza się wentylator – czyli źle ustawiony TPS – może jednak powinno być na szczelinomierz???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 19:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Postprzez Marek 161BD081 » 15 cze 2013, 07:36

Trochę wyszedłeś kolego poza temat regulacji TPS ale niech ci będzie.
emagal napisał(a):Kolejny poruszany problem to właśnie ta sonda – i jej pomiar – czysta demagogia. Bo jak to jest, że w zależności od mieszanki napięcie na MEN ma być poniżej 0,5 V lub też powyżej. A gdzie jakaś tolerancja??? No i po wyżej 0,5V to ile? 0,6V, 1V czy 10V? I jak dioda w takim przypadku może mrugać???
8 razy na 10 sek??? to wynika z tego że w 10 sek. mamy 8 razy mieszankę bogatą a 8 razy ubogą ?!?!?!

Sondy stosowane w naszych Mazdach są najzwyklejszymi wąskopasmowymi sondami mierzącymi ilość tlenu w spalinach.
Zakres zmian napięcia wyjściowego miesi się w granicach 0 – 1V a ze względu na swoją "naturę" one bardziej określają tylko czy mieszanka jest bogata czy uboga.
Patrz wykres poniżej:
Obrazek

ECU silnika tak steruje składem mieszanki, że podłaczając oscyloskop do sprawnej sondy mamy coś takiego:
Obrazek

emagal napisał(a):Poza tym czy ma ktoś pojęcie co do zasady działania diody LED. To wyjaśnię coś – standardowe diody LED świecą przy napięciu ....

Wyjście MEN nie jest podłączone bezpośrednio do sondy więc co ma za znaczenie napięcie zaświecenia się diody LED? Napięcie na tym wyjściu jest generowane przez układ w sterowniku silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez 78sivy » 28 cze 2013, 11:49

Witam. A czy te ustawienia TPS-u można zastosować w Mazdzie Premacy 1.8?
78sivy
 

Postprzez Marek 161BD081 » 28 cze 2013, 13:31

Zapytaj o to w dziale poświęconym danej wersji silnikowej auta.
Tam u siebie napewno nie masz silnika BP więc i regulacja też nie musi być identyczna.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez 78sivy » 28 cze 2013, 20:49

Bo przepustnicę mam taką z odbojnikiem i śrubą regulacyjną, a TPS ma możliwość regulacji (podłużne otwory) U mnie w dziale już szukałem ale nic na temat regulacji TPS nie ma.
78sivy
 

Postprzez krisuwodzien » 18 lip 2013, 21:03

ja wyregulowałem TPS z wykorzystaniem woltomierza według mnie super fajnie, przy okazji zaślepiłem też EGR bo nie ma do niego wtyczki (nie wiem co się z nią stało) złożyłem , ustawiłem obroty na jałowym w trybie serwisowym oczywiście. Jazda próbna i wydaje mi się, że autko straciło troszkę mocy ;/ Myślicie że to może być przez ten Egr czy gdzieś indziej szukać przyczyny ?
krisuwodzien
 

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lip 2013, 21:07

krisuwodzien napisał(a):ja wyregulowałem TPS z wykorzystaniem woltomierza według mnie super fajnie, ....

Jakbyś tak uzupełnił profil o typ auta (i przy okazji lokalizację) to można byłoby podpowiedzieć czy zrobiłeś dobrze czy źle.
Bez tej informacji to raczej tylko wróżenie z fusów lub szklanej kuli pozostaje.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez krisuwodzien » 18 lip 2013, 21:26

przepraszam. Już uzupełniłem.
dodam jeszcz, że na wejściu do TPS mam napięcie 5.02V a na tym niebiesko-żółtym bodajrze ustawiłem na 0.5V na zamkniętej i 4.22V na otwartej.
krisuwodzien
 

Postprzez Spon3R » 1 sie 2013, 17:33

Witam. Mam pytanie mianowicie w silniku K8 V6 ustawia się TPS poprzez szczelinomierz jednak serwisówka daje możliwość ustawienia TPS woltomierzem i mam pytanie.
TPS posiada cztery piny z czego dwa dolne C-D służą do ustawienia TPS
A więc tak włączam zapłon wypinam wtyczkę TPS i sprawdzam który pin daje napięcie ok 5V oczywiście masę biorę z akumulatora TAK? Gdy już znajdę podpinam wtyczkę i przystępuję do ustawienia TPS na drugim pinie na zamkniętej ustawiam między 0.1-1.1V a na otwartej 2.8-4.5V czy dobrze rozumiem?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez emagal » 3 wrz 2013, 16:33

Witam!
Więc wreszcie rozwiązałem swój problem <jupi> . Dla przy pomnienia, autko przy stałej prędkości (jazda po mieście 50 km/h z ledwo co wciśniętym pedałem gazu) muliło się, nie chciało jechać, jakby silnik zalewało, albo nie dostawał tego co trzeba, a przy próbie przyspieszania reagował z dużym opóźnieniem, lub teżtrzeba było zdjąć nogę z gazu i ponownie depnąć. Błąd 1170.
Przyczyna: sonda lambda. Czyli kod błędu prawidłowy – czasem warto się posłuchać komputera <nauka>
Podziękowania dla Maliny – kolega w swoim poście opisał identyczny problem i to samo rozwiązanie.
Kupiłem uniwersalną sondę NTK w promocyjnej cenie na aukcji za 69,99 zł – bez wtyczki.
Podłączyłem i jest super, po tygodniu od wymiany sondy, przejechane ok 300 km, zero błędów, silnik pracuje prawidłowo.
Co do regulacji TPS, czy przy pomocy woltomierza czy przy pomocy szczelinomierza, nie zauważyłem żadnej różnicy, ani w spalaniu, ani w dynamice jazdy. Obecnie ustawiłem po wymianie sondy według woltomierza.
I ostatnia rzecz która mnie nurtowała: w trybie serwisowym przy obrotach między 2000 a 3000 odcina cyklicznie zapłon. Im wyższe obroty tym robi to szybciej – z większą częstotliwością.
Nadal nie wiem czy to prawidłowa praca, tym bardzie że po wyjściu z trybu serwisowego jest wszystko ok. Może własnie tak ma być, bo po resecie kompa trzeba zaprogramować go, przez odpalenie silnika i utrzymanie obrotów na poziomie ok 2500 przez ok 1 minutę. I to falowanie jest właśnie tym sposobem programowania?! Tego nie wiem. Może się kiedyś dowiem to napiszę, a może ktoś wie i nas oświeci.
Pozdrawia. <spoko>
-----------------------------
Późno edytuje, ale woli ścisłości sonda padła po dwóch tygodniach :( – tak więc odradzam kupowanie taniochy. Kupiłem oryginalną Bosch 200 zł. Od tam tej pory jest super. Wniosek – ja się chce pojeździć nie ma co oszczędzać. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 1 lut 2015, 18:00 przez emagal, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 19:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sty 2015, 18:16

Odświeżam obrazek dla zainteresowanych w kwestii Z5:
Załączniki
TPS w Z5.png
Regulacja TPS w Z5
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 6 sty 2015, 18:18

Moj obrazek :P <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sty 2015, 19:15

Całkiem możliwe ;)
Ale fakt jest faktem, że trzeba trochę posprzątać tutaj ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez adamax4 » 7 sty 2015, 10:05

don2x44 napisał(a):Dla zainteresowanych, wiadomość na przyszłość. Poniewaz miałem problem z krokowcem, a na naszym forum BRAK jakichkolwiek informacji na temat 323F BA z silnikiem 1,8 BP po lifcie.

Przepustnica w 323F BA 1,8 BP, po lifcie czyli od października 1996 roku:
Obrazek

Ma zupełnie inny zawór wolnych obrotów/zawór biegu jałowego(zwany IAC, potocznie silniczek krokowy, nr kat BP2Y-20-660 oraz zamiennie BP4W-20-660 oraz ZM01-20-660) oraz czujnik położenia przepustnicy(zwany TPS) niż wersję przedliftowe. NIESTETY, ale dzięki inżynierom Ford'a dostaliśmy nierozbieralny silniczek krokowy, do tego bez możliwości jego regulacji. Podobnie jest z TPS. Jedyne czym możemy sobie poregulować w przepustnicy to BYPASSem czyli regulacja wolnych obrotów oraz TAS'em(zderzakiem odpowiedzialnym za zerowe położenie klapki)

Widocznie są różne rodzaje tych przepustnic montowanych w BP. Ja u siebie TPS normalnie regulowałem. Przepustnica wygląda tak samo jak na zdjęciu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Dawidzior » 15 kwi 2015, 18:35

Na zamknietej przepustnicz mam 0.88 V, i myślę że to dużo, odczytywałem wartość z elma. Nie mam miernika. Czy mogę zaufać forscanowi czy wziąć miernik ?
Początkujący
 
Od: 18 lut 2015, 20:14
Posty: 12 (1/0)
Auto: 323F BA '98 Z5

Postprzez JapanBA » 15 kwi 2015, 19:33

No całkiem sporo, po za zakres nawet.
Warto miernikiem sprawdzić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Dawidzior » 15 kwi 2015, 19:45

Próbowałem odkręcić śrubę i nic. ustawiam na nowo to nic nie daje nawet w innym położeniu też jest 0.88v wiec chyba będę musiał wziąć miernik może pomoże inną wartość.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2015, 20:14
Posty: 12 (1/0)
Auto: 323F BA '98 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323