Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez JapanBA » 15 kwi 2015, 20:30

Jaka dokładnie śrubę odkręcałeś ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Marek 161BD081 » 15 kwi 2015, 20:44

Czy mógłbyś tak z ciekawości sprawdzić jaką wartość ci pokaże forscan przy odpiętej wtyczce od TPS?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez JapanBA » 15 kwi 2015, 21:09

Ja???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Marek 161BD081 » 15 kwi 2015, 23:27

Nie – kolega Dawidzior :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dawidzior » 30 kwi 2015, 20:40

Mógłbym :) zrobię to jutro.
Ps. Sory, pochłonęła mnie praca, treningi i dziewczyna...
Początkujący
 
Od: 18 lut 2015, 20:14
Posty: 12 (1/0)
Auto: 323F BA '98 Z5

Postprzez Dawidzior » 2 maja 2015, 20:37

5V na odlaczonej wtyczce
Początkujący
 
Od: 18 lut 2015, 20:14
Posty: 12 (1/0)
Auto: 323F BA '98 Z5

Postprzez Dragon1202 » 13 sie 2015, 10:06

Witam

Mam taki problem otóż czyściłem przepustnice specjalnym sprayem bez jej demontażu i zapomniałem odpiąć klemę z minusem i po włączeniu otrzymują sie obroty 2 tysiace czasami lekko mniej.
Robinem tzw reset z pedalem hamulca i adaptacje przepustnicy chodziła sobie bez dotykania gazu z 20 minut później sie przejechałem i dalej nic. pomocy
Początkujący
 
Od: 11 maja 2015, 17:18
Posty: 13
Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.

Postprzez rafał88 » 13 sie 2015, 20:03

W sensie ,ze co dalej nic?? Trzyma wciaz obort wysoko??

Wiesz ze po czyszczeniu trzeba przepustnice wyregulowac?? Wszystko jest na forum tylko poszukac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dragon1202 » 13 sie 2015, 21:24

tak cały czas, wprowadzilem nawet w tryb serwisowy i skręciłem śrubę do oporu i teraz 1500 ciągle. I co dalej? auto na gaz i benzynę i to samo na tym i na tym
Początkujący
 
Od: 11 maja 2015, 17:18
Posty: 13
Skąd: Ruszelczyce (podkarpackie)
Auto: Mazda 323f, LPG, 1.5 DOHC 16V, rok pr 1997r.

Postprzez rafał88 » 13 sie 2015, 21:28

Wszystko jest na forum ;) Ust. TPS i pozniej regulowac wolne obroty:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 14 sie 2015, 12:44

Ja proponowałbym jednak nie bawić się w żadne "spreje" a jedynie zdemontować i umyć normalnie przepustnicę np. naftą czy rozpuszczalnikiem.
Później od nowa regulacja TPS i wolnych obrotów a dopiero będzie to poprawnie zrobione.
Opis jest na Forum – wystarczy poszukać a nie zadawać pytania jakby to był zupełnie nowy temat.

Łączę to z istniejącą dyskusją.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez przemol80 » 16 sie 2015, 19:02

Mam ten sam problem co Dragon1202. Ja odkręciłem przepustnicę i ją wyczyściłem, tak samo silnik krokowy. Trochę syfu tam było zwłaszcza na tulejce krokowego i na tym białym stożku. Po złożeniu na rozgrzanym silniku obroty mam cały czas powyżej 2 tys. Czy powodem może być TPS? Oczywiście przed demontażem odłączyłem minus z akumulatora a przed montażem z powrotem zrobiłem reset (30 s na hamulec).

Edit:
Po ponownym rozkręceniu i nasmarowaniu silnika krokowego (WD40) i przykręceniu przepustnicy wszystko jest OK.Musiałem tylko podregulować obroty bo w trybie serwisowym auto gasło. Niestety przy obciążeniu (światła, wspomaganie, nawiew) obroty spadają zbyt mocno. Czyszczenie zbyt wiele nie pomogło.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 15:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Postprzez karolh90 » 10 gru 2016, 15:03

Witam, mam problem z falujacymi obrotami przy obciążeniu tzw. nurkowanie (przepustnice i krokowiec wyczyściłem,nowe świece, akumulator i przewody WN, ładowanie aku ok) i mam kilka pytanie: jak lepiej ustawić tsp?na większej wartości czy mniejszej? Na pinie C mam napięcie 5.07. I jeszcze jedno mam przepustnice Z9 ze śruba na odbojniku przy ślimaku z linka od gazu i czy przy tej przepustnicy też tps ustawia się miernikiem czy szczelinomierzem?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez rafał88 » 25 kwi 2017, 17:13

Chciałbym jeszcze od siebie dodac,ze jesli ktos robi regulacje przepustnicy i nadal jest problem po jakims czasie ze obroty lecą w doł to radze podciagnąc linke przepustnicy ;) Po przekladce głowicy nie mogłem dojsc ładu z obrotami , jak na PB było w miare dobrze do na LPG czasami szalu mozna było dostac... Teraz własnie z ciekawosci poprawiłem naciag linki była dosc mocno luźna i obroty na pb i na lpg przestały głupieć. Moze to banał ale na bank ma to wpływ na schodzenie do wolnych obrotów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 26 kwi 2017, 09:58

Od siebie dodam że ugięcie linki między jej regulacją a 'ślimakiem' przepustnicy powinno wynosić 1-3mm wg. książki serwisowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 26 kwi 2017, 14:25

Egzekli Andrzeju :D Czyli prawie wcale he :P Dawniej to jednak była precyzja w tych autach :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 26 kwi 2017, 19:30

No była. Trzeba też wziąć pod uwagę rozszerzalność cieplną wówczas w zależności od pogody linka może być mniej lub więcej naciągnięta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez karolh90 » 15 lip 2017, 16:58

Witam, ukręciłem dziś jedna śrubę od mocowania tps i pytanie czy musi być on przykręcony na dwóch? na jeden się trzyma i nie idzie go przestawić.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez Andrzej414 » 15 lip 2017, 17:43

Teoretycznie może ale czy będzie to długo tak działać to kto to wie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez karolh90 » 16 lip 2017, 14:13

ok. a czy po odkręceniu tps i ustawieniu go później na ta sama wartośc musze resetowac komputer?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323